WIZJA NASZEGO PRZEDSZKOLA
Jesteśmy placówką w oparciu o program „Moje przedszkole”.
Przedszkole jest 4 oddziałowe.
Wszystkie dzieci 6 – letnie z naszego obwodu szkolnego są objęte przygotowaniem do podjęcia w szkole.
Wychowankowie (na miarę swoich możliwości) rozpoczynają z sukcesem i bez stresu naukę w szkole.
Kadrę nauczycielską stanowią nauczyciele z kwalifikacjami pedagogicznymi w zakresie pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej.
Każda z nauczycielek ma uprawnienia do prowadzenie jednej z form pracy z dziećmi:
O Zajęcia kompensacyjno – korekcyjne,
O Ćwiczenia logopedyczne,
O Prowadzenie nauczania indywidualnego lub zajęć rewalidacyjnych,
Nauczyciele permanentnie doskonalą swoje kwalifikacje zawodowe.
Oddziaływania przedszkola i domu są skoordynowane, a rodzice są naszymi najlepszymi sojusznikami.
Wszyscy pracownicy sumiennie wykonują swoje obowiązki, swym zaangażowaniem i postawą budują pozytywny wizerunek o naszej placówce.
Przedszkole jest powiązane z licznymi więzami współpracy z instytucjami lokalnego środowiska, korzysta z ich pomocy, a także świadczy im różnego rodzaju usługi.
Budynek, otoczenie i wyposażenie przedszkola, swoją estetyką przyciągają rodziców oraz dzieci, a także stwarzają okazje do zabaw twórczych.
Systematyczne mierzenie jakości pracy przedszkola zmierza do stałego podnoszenia poziomu pracy placówki, a tym samym zadowolenia klientów.
Władze lokalne przychylne do proponowanych zmian w zakresie innowacji pedagogicznych, oraz prowadzonych remontów.
WIZJA NASZEGO WYCHOWANKA
1. Zna siebie i własne możliwości.
2. Jest aktywnym członkiem rodziny.
3. Wykonuje czynności samoobsługowe.
4. Rozumie potrzebę higienicznego tryby życia.
5. Współdziała w grupie i podtrzymuje prawidłowe relacje z innymi.
6. Jest sprawne ruchowo.
7. Zna najbliższe otoczenie przyrodnicze i społeczne.
8. Posiada poczucie przynależności narodowej.
9. Rozwija umiejętności myślenia, mówienia, czytania, pisania i z zakresu pojęć matematycznych.
10. Przestrzega zasady ochrony przyrody, ma ukształtowane zachowania proekologiczne.
11. Wyraża swoje przeżycia wewnętrzne, uczucia w różnych formach: słownej, ruchowej, muzycznej, plastycznej, i technicznej.
12. Rozumie potrzebę dbania o własne bezpieczeństwo.
13. Buduje własny system wartości.
Każdy nauczyciel ma na uwadze:
„... dziecko jest indywidualnością która ma prawo rozwijać się w, dla siebie tylko właściwym tempie i pod dyktando swoich osobistych dążeń...”
MISJA NASZEGO PRZEDSZKOLA
W codziennej swej pracy kierujemy się misją naszego przedszkola
„Kochamy nasze dzieci takimi, jakie są i nieszczędzimy wysiłku, aby każdemu stworzyć warunki do wszechstronnego rozwoju. Kadrę tworzy zespół osób nastawionych innowacyjnie na wszystkie zmiany. Placówkę naszą łączą silne więzy współpracy z rodzicami.”
SPOSOBY REALIZACJI PRIORYTETÓW NASZEJ
PLACÓWKI
1. Organizowanie atrakcyjnych zajęć. Zabaw wyzwalających aktywność dziecka i samodzielność.
2. Tworzenie sytuacji edukacyjnych sprzyjających bezpośredniemu obcowaniu z twórczością (plastyczno, muzyczną, ruchową).
3. Zachęcanie rodziców do różnorodnych działań na rzecz przedszkola.
MIERZENIE JAKOŚCI PRACY PRZEDSZKOLA
I. Wewnętrzne mierzenie jakości pracy
Rok szkolny 1999/2000
Obszar - Organizacja pracy w placówce
- formy współpracy rodziców z przedszkolem,
- oczekiwania rodziców od przedszkola,
- propozycje zmian,
- co chciałbym zrobić dla swojej placówki,
Badania prowadzono wśród rodziców, rady pedagogicznej, personelu.
We wszystkich oddziałach nauczycielki prowadziły diagnozę – Rozwój emocjonalny dziecka.
Rok szkolny 2000/2001
Obszar - Klimat naszej placówki
Badano cały personel, rodziców.
Obszar – Kształtowanie uczuć patriotycznych u dzieci w przedszkolu
Badano nauczycielki.
Diagnozę we wszystkich grupach nauczycielki przeprowadziły w zakresie
,, Rozwój wymowy dzieci’’.
Rok szkolny 2001/2002
Obszar - Rozwój dziecka.
Badano rodziców, nauczycieli.
Diagnoza w oddziałach „Rozwój mowy dzieci”
Rok szkolny 2002/2003
Obszar - ,, Losy naszych absolwentów’’.
Badano nauczycieli przedszkola ,Szkoły Podstawowej w Doruchowie, rodziców.
Obszar - ,,Współpraca przedszkola ze środowiskiem”.
Diagnoza w oddziałach ,,Sprawność fizyczna dzieci’.
Zebrane wyniki z badań zostały uwzględnione w raportach dyrektora .
Na podstawie zebranych wyników opracowano na każdy rok szkolny
,, PLAN NAPRAWCZY”.
Rok szkolny 2003/2004
Obszar - Kompetencje i rozwój zawodowy nauczycieli.
Organizacja i wyposażenie placówki
Diagnoza w oddziałach - „Rozwój kompetencji dzieci’’.
Celem nadzoru pedagogicznego:
1. Doprowadzenie do jakościowego rozwoju przedszkola z ukierunkowaniem na wszechstronny rozwój wychowanka.
2. Pomoc nauczycielom w rozwoju zawodowym.
3. Bezpośrednia praca z wychowankiem.
4. Diagnozowanie pracy w oddziałach.
5. Intensyfikacja form współpracy z najbliższym środowiskiem lokalnym.
Formy nadzoru pedagogicznego:
1. Bieżące przeglądy dokumentacji pedagogicznej.
2. Badania wybranych obszarów działalności nauczyciela.
3. Hospitacje diagnozujące.
4. Monitorowanie, polegające na ciągłej i uporządkowanej obserwacji pracy przedszkola.
5. Hospitacje polegające w szczególności na obserwacji wiedzy, umiejętności i postaw dzieci.
6. Wewnątrz przedszkolne doskonalenie nauczycieli.
7. Diagnozowanie wybranych obszarów.
II. Zewnętrzne mierzenie jakości pracy.
W roku szkolnym 2002/03 w naszej placówce przeprowadzono Zewnętrzne Mierzenie jakości pracy naszej placówki.
Celem mierzenia jakości pracy przedszkola było określenia stopnia spełnienia przez nasze przedszkole standardów jakości pracy Wielkopolskiego Kuratora Oświaty w Poznaniu.
Badane obszary:
1. Rozwój dziecka.
2. Kompetencje i rozwój zawodowy nauczycieli.
3. Organizacja i zarządzanie przedszkolem.
4. Baza i wyposażenie przedszkola.
5. Współpraca przedszkola ze środowiskiem.
Działania podjęte w czasie mierzenia jakości pracy przedszkola i wyniki badań zostały przedstawione w Raporcie, którym dysponuje placówka i organ prowadzący. Na podstawie zebranych wyników zostały określone mocne i słabe strony przedszkola.