WIZJA  NASZEGO  PRZEDSZKOLA       

Jesteśmy  placówką  w  oparciu  o  program  „Moje  przedszkole”.

Przedszkole  jest  4  oddziałowe.       

Wszystkie  dzieci   6 – letnie  z  naszego  obwodu  szkolnego    objęte  przygotowaniem  do  podjęcia  w  szkole.

Wychowankowie  (na  miarę  swoich  możliwości)  rozpoczynają  z  sukcesem  i  bez  stresu  naukę  w  szkole.

Kadrę  nauczycielską  stanowią  nauczyciele  z  kwalifikacjami  pedagogicznymi  w  zakresie  pedagogiki  przedszkolnej  i  wczesnoszkolnej.

Każda  z  nauczycielek  ma  uprawnienia  do  prowadzenie  jednej  z  form  pracy  z  dziećmi:

O     Zajęcia  kompensacyjno – korekcyjne,

O     Ćwiczenia  logopedyczne,

O     Prowadzenie  nauczania  indywidualnego  lub  zajęć  rewalidacyjnych,

Nauczyciele  permanentnie  doskonalą  swoje  kwalifikacje  zawodowe.

Oddziaływania  przedszkola  i  domu    skoordynowane, a  rodzice    naszymi  najlepszymi  sojusznikami.

Wszyscy  pracownicy  sumiennie  wykonują  swoje  obowiązki, swym  zaangażowaniem  i  postawą  budują  pozytywny  wizerunek  o  naszej  placówce.

Przedszkole  jest   powiązane z licznymi  więzami  współpracy  z  instytucjami   lokalnego  środowiska, korzysta  z  ich  pomocy, a  także  świadczy  im  różnego  rodzaju  usługi.

Budynek, otoczenie  i  wyposażenie  przedszkola, swoją  estetyką  przyciągają  rodziców  oraz  dzieci, a  także  stwarzają  okazje  do  zabaw  twórczych.

Systematyczne  mierzenie  jakości  pracy  przedszkola  zmierza  do  stałego  podnoszenia  poziomu  pracy  placówki, a  tym  samym  zadowolenia  klientów.

Władze  lokalne  przychylne  do  proponowanych  zmian  w  zakresie  innowacji  pedagogicznych, oraz  prowadzonych  remontów.

 

WIZJA  NASZEGO  WYCHOWANKA 

1.     Zna  siebie  i  własne  możliwości.

2.     Jest  aktywnym  członkiem  rodziny.

3.     Wykonuje  czynności  samoobsługowe.

4.     Rozumie  potrzebę  higienicznego  tryby życia.

5.     Współdziała  w  grupie  i  podtrzymuje  prawidłowe  relacje  z  innymi.

6.     Jest  sprawne  ruchowo.

7.     Zna   najbliższe  otoczenie  przyrodnicze  i  społeczne.

8.     Posiada  poczucie  przynależności  narodowej.

9.     Rozwija  umiejętności  myślenia, mówienia, czytania, pisania  i  z  zakresu  pojęć  matematycznych.

10. Przestrzega  zasady  ochrony  przyrody, ma  ukształtowane  zachowania  proekologiczne.

11. Wyraża  swoje  przeżycia  wewnętrzne, uczucia  w  różnych  formach: słownej, ruchowej, muzycznej, plastycznej, i  technicznej.

12. Rozumie  potrzebę  dbania  o  własne  bezpieczeństwo.

13. Buduje  własny  system  wartości.

 

Każdy  nauczyciel  ma  na  uwadze:

„... dziecko  jest  indywidualnością  która  ma  prawo  rozwijać  się  w, dla  siebie  tylko  właściwym  tempie  i  pod  dyktando  swoich  osobistych  dążeń...”  

 

 

 

 

MISJA  NASZEGO  PRZEDSZKOLA

W  codziennej  swej  pracy  kierujemy  się  misją  naszego  przedszkola 

„Kochamy  nasze  dzieci  takimi, jakie    i  nieszczędzimy  wysiłku, aby  każdemu  stworzyć  warunki  do  wszechstronnego  rozwoju. Kadrę  tworzy  zespół  osób  nastawionych  innowacyjnie  na  wszystkie  zmiany. Placówkę  naszą  łączą  silne  więzy  współpracy  z  rodzicami.”

 

SPOSOBY  REALIZACJI  PRIORYTETÓW  NASZEJ 

PLACÓWKI

1.     Organizowanie  atrakcyjnych  zajęć. Zabaw  wyzwalających  aktywność  dziecka  i  samodzielność.

2.     Tworzenie  sytuacji  edukacyjnych  sprzyjających  bezpośredniemu  obcowaniu  z  twórczością  (plastyczno, muzyczną, ruchową).

3.     Zachęcanie  rodziców  do  różnorodnych  działań  na  rzecz  przedszkola.  

 

MIERZENIE  JAKOŚCI  PRACY  PRZEDSZKOLA

I.                   Wewnętrzne  mierzenie  jakości  pracy

  Rok  szkolny  1999/2000   

Obszar  -  Organizacja  pracy  w  placówce

-         formy  współpracy  rodziców  z  przedszkolem,

-         oczekiwania  rodziców  od  przedszkola,

-         propozycje  zmian,

-         co  chciałbym  zrobić  dla  swojej  placówki,

Badania  prowadzono  wśród  rodziców, rady  pedagogicznej, personelu.

We  wszystkich  oddziałach  nauczycielki  prowadziły  diagnozę – Rozwój  emocjonalny  dziecka.

 

 

Rok  szkolny  2000/2001

Obszar  - Klimat  naszej  placówki  

Badano  cały  personel, rodziców.

Obszar – Kształtowanie  uczuć  patriotycznych  u  dzieci  w  przedszkolu

Badano  nauczycielki.

Diagnozę  we  wszystkich  grupach  nauczycielki  przeprowadziły  w  zakresie      

,,  Rozwój  wymowy  dzieci’’.

 

Rok  szkolny  2001/2002

Obszar   -  Rozwój  dziecka.

Badano  rodziców,  nauczycieli.

Diagnoza  w  oddziałach  „Rozwój  mowy  dzieci”

 

Rok  szkolny  2002/2003

Obszar  -  ,, Losy  naszych  absolwentów’’.

Badano  nauczycieli  przedszkola ,Szkoły  Podstawowej  w  Doruchowie, rodziców.

Obszar  -  ,,Współpraca  przedszkola  ze  środowiskiem”.

Diagnoza  w  oddziałach  ,,Sprawność  fizyczna  dzieci’.

Zebrane  wyniki  z  badań  zostały uwzględnione  w  raportach  dyrektora  .

Na  podstawie  zebranych  wyników  opracowano  na  każdy  rok  szkolny

,, PLAN  NAPRAWCZY”.

 

Rok  szkolny  2003/2004

Obszar  -  Kompetencje  i  rozwój  zawodowy  nauczycieli.

              Organizacja  i  wyposażenie  placówki

Diagnoza w  oddziałach  -  „Rozwój  kompetencji  dzieci’’.   

   

Celem  nadzoru  pedagogicznego:

1.     Doprowadzenie  do  jakościowego  rozwoju  przedszkola  z  ukierunkowaniem  na  wszechstronny  rozwój  wychowanka.

2.     Pomoc  nauczycielom  w  rozwoju  zawodowym.

3.     Bezpośrednia  praca  z  wychowankiem.

4.     Diagnozowanie  pracy  w  oddziałach.

5.     Intensyfikacja  form  współpracy  z  najbliższym  środowiskiem  lokalnym.

 

Formy  nadzoru  pedagogicznego:

1.     Bieżące  przeglądy  dokumentacji  pedagogicznej.

2.     Badania  wybranych  obszarów  działalności  nauczyciela.

3.     Hospitacje  diagnozujące.

4.     Monitorowanie,  polegające  na  ciągłej  i  uporządkowanej  obserwacji  pracy  przedszkola.

5.     Hospitacje  polegające  w  szczególności  na  obserwacji  wiedzy, umiejętności  i  postaw  dzieci.

6.     Wewnątrz  przedszkolne  doskonalenie  nauczycieli.

7.     Diagnozowanie  wybranych  obszarów.

 

II.                Zewnętrzne  mierzenie  jakości  pracy.

W  roku  szkolnym  2002/03  w  naszej  placówce  przeprowadzono  Zewnętrzne  Mierzenie  jakości  pracy   naszej  placówki.

Celem  mierzenia  jakości  pracy  przedszkola  było  określenia  stopnia  spełnienia  przez  nasze  przedszkole  standardów  jakości  pracy  Wielkopolskiego  Kuratora  Oświaty w Poznaniu.

Badane  obszary:

1.     Rozwój  dziecka.

2.     Kompetencje  i  rozwój  zawodowy  nauczycieli.

3.     Organizacja  i  zarządzanie  przedszkolem.

4.     Baza  i  wyposażenie  przedszkola.

5.     Współpraca  przedszkola  ze  środowiskiem.

 

Działania  podjęte  w  czasie  mierzenia  jakości  pracy  przedszkola  i  wyniki  badań  zostały  przedstawione  w  Raporcie, którym  dysponuje  placówka  i  organ  prowadzący. Na  podstawie  zebranych  wyników  zostały  określone  mocne  i  słabe  strony  przedszkola.