Aby czas dyrektora był efektywnie wykorzystany w pracy administracyjno– biurowej dyrektor wyznaczył sobie stałe godziny na korespondencję.
1. Dokumenty, które wpływają i wypływają są rejestrowane w „Dzienniku Korespondencji”, w którym odnotowuje się:
- datę wpływu lub wypływu dokumentu,
- adresata, nadawcę,
- treść sprawy, informacji,
- kolejny numer aktu
2. Na oryginalnych dokumentach, które wpływają dyrektor robi notatki odręczne tj. wypisuje osoby do których sprawa, informacja jest skierowana (nauczyciele lub pracownicy niepedagogiczni).
3. Dokumenty, które wymagają zapoznania z ich treścią pracowników są przekazywane poprzez:
- „Dziennik podawczy” (w celu potwierdzenia przez podpis)
- Wywieszenie ich na „Tablicy informacyjnej’
- Naradę z pracownikami (gdy wymagają wspólnych uzgodnień co do ich treści)
4. Sprawozdania, raporty, listy załatwiam tylko raz i nie wracam do nich więcej w tym samym dniu.
5. Aby nie doprowadzić do zagubienia lub, aby można było je wykorzystać do wykonywania następnych prac biurowych dokumenty przechowuje się w tyczkach tj.:
- pisma wychodzące (w danym roku kalendarzowym)
- pisma wpływające (w danym roku kalendarzowym)
6. Jeśli zachodzi potrzeba dokumenty są kopiowane i ze względu na rodzaj sprawy są klasyfikowane w teczkach z podziałem na rodzaj sprawy.