
Regulamin Organizacyjny GOPS
Zarządzenie Nr 1 /2017
w Doruchowie z dnia 2 stycznia 2017 roku w sprawie: nadania Regulaminu Organizacyjnego Gminnemu Ośrodkowi Pomocy Społecznej w Doruchowie, (dalej „Regulamin”). Na podstawie § 7 Statutu Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Doruchowie, stanowiącego załącznik do uchwały Nr IV/20 /2011 Rady Gminy w Doruchowie z dnia 31 marca 2011 r. w sprawie uchwalenia Statutu Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Doruchowie zarządzam, co następuje: § 1 Nadaje się Regulamin Organizacyjny Gminnemu Ośrodkowi Pomocy Społecznej w Doruchowie stanowiący załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia. § 2 Zobowiązuję pracowników do zapoznania się z treścią Regulaminu i ścisłego przestrzegania zawartych w nim postanowień. § 3 Traci moc zarządzenie nr 2/2016 Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Doruchowie z dnia 22 marca 2016 r. w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Doruchowie (dalej „Regulamin”). . § 4 Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia. Załącznik nr 1 do Zarządzenia nr 1 /2017 Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Doruchowie z dnia 2 stycznia 2017 r. w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Gminnemu Ośrodkowi Pomocy Społecznej w Doruchowie, (dalej „Regulamin’’) REGULAMIN ORGANIZACYJNY Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Doruchowie Rozdział 1 § 1 Regulamin Organizacyjny Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Doruchowie określa organizację wewnętrzną Ośrodka, zakres zadań na poszczególnych stanowiskach pracy oraz zasady funkcjonowania. § 2 Ilekroć w Regulaminie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Doruchowie jest mowa o: - Ośrodku – należy przez to rozumieć Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Doruchowie, - Regulaminie – należy przez to rozumieć Regulamin Organizacyjny Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Doruchowie, - Kierowniku – należy przez to rozumieć Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Doruchowie, - Wójcie Gminy – należy przez to rozumieć Wójt Gminy Doruchów, - Pracownikach – należy przez to rozumieć pracowników zatrudnionych w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Doruchowie. § 3 Regulamin obowiązuje wszystkich pracowników bez względu na rodzaj wykonywanej pracy i zajmowane stanowisko. Pracownicy są traktowani równo w zakresie nawiązania i rozwiązania stosunku pracy, warunków zatrudnienia oraz dostępu do szkolenia w podnoszenia kwalifikacji zawodowych, w szczególności bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, religię, narodowość, przekonania polityczne, pochodzenie etniczne, wyznanie, a także bez względu na zatrudnienie na czas określony lub nie określony albo w pełnym lub nie pełnym wymiarze czasu pracy. § 4 Regulamin organizacyjny zwany dalej „Regulaminem” określa: Rozdział 2 Ogólne zasady funkcjonowania Ośrodka § 5 § 6 od wtorku do piątku w godzinach od 730 do 1530. 1) przepisach o samorządzie gminnym i pracownikach samorządowych, 2) ustawie o finansach publicznych i rachunkowości, 3) przepisach prawa pracy, 4) zarządzeniach wewnętrznych, 5) kodeksie postępowania administracyjnego, 6) instrukcji kancelaryjnej, 7) niniejszym regulaminie, 8) innych przepisach szczególnych, jeśli tak stanowią, 1) praworządność, 2) służebności wobec społeczności lokalnej, 3) jednoosobowego kierownictwa, 4) podziału zadań między poszczególne stanowiska pracy, 5) wzajemnego współdziałania. § 7 1. Do zakresu działania ośrodka należy wykonywanie: 1) zdań własnych gminy, zadań własnych gminy o charakterze obowiązkowym, 2) zadań zleconych z zakresu administracji rządowej, 3) innych zadań określonych uchwałami Rady Gminy oraz przepisami prawa. 2. Zakres działania Ośrodka obejmuje: 1) Zadania z zakresu pomocy społecznej wynikające z ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej realizuje w ramach zadania własne gminy o charakterze obowiązkowym, własnym gminy, zleconych z zakresu administracji rządowej realizowanych przez gminę w szczególności: a) analizę i ocenę zjawisk rodzących zapotrzebowanie na świadczenia pomocy b) sporządzanie bilansu potrzeb gminy w zakresie pomocy społecznej , c)sporządzanie oceny zasobów pomocy społecznej w oparciu o analizę lokalnej sytuacji społecznej i demograficznej , c)współdziałanie z organizacjami pozarządowymi i instytucjami w zakresie rozwiązywania problemów społecznych, d)wzmacnianie zdolności grup i społeczności lokalnych do samodzielnego rozwiązywania własnych problemów oraz rozwoju, e)realizowanie zadań wynikających z rządowych programów pomocy społecznej bądź innych ustaw mających na celu ochronę poziomu życia osób i rodzin po zapewnieniu odpowiednich środków, f)podejmowanie innych zadań z zakresu pomocy społecznej wynikających z rozeznania potrzeb, w tym tworzenie i realizacja programów osłonowych i programów unijnych, g)pracę socjalną, rozumianą jako działalność zawodową skierowaną na pomoc osobom i rodzinom we wzmacnianiu lub odzyskaniu zdolności do funkcjonowania w społeczeństwie oraz tworzenie warunków sprzyjających temu celowi, h) przyznawanie i wypłacanie przewidzianych ustawą o pomocy społecznej świadczeń w zakresie zadań własnych gminy o charakterze obowiązkowym , zadań własnych i zleconych z zakresu administracji rządowej i)przeprowadzanie wywiadów środowiskowych w miejscu zamieszkania osób i rodzin ubiegających się o pomoc, j)ustalanie indywidualnych planów pomocy, k)przygotowywanie decyzji przyznających pomoc i odmawiających pomoc, l)realizacja innych zadań przewidzianych w odrębnych ustawach, m)udzielanie zainteresowanemu informacji o prawach, uprawnieniach i zasadach przyznawania pomocy, 2) Zadania realizowanie zadań w oparciu o ustawę z dnia 28 listopada 2003r. o świadczeniach rodzinnych obejmują w szczególności: Ustalenie prawa do wypłacanie świadczeń rodzinnych osobom uprawnionym, w tym zasiłku rodzinnego i przysługującego do niego dodatków, świadczeń opiekuńczych, zasiłku pielęgnacyjnego, jednorazowej zapomogi z tyt. urodzenia dziecka oraz wypłatę tych świadczeń ,analizę i ocenę zjawisk rodzących zapotrzebowanie na świadczenia rodzinne, 3) Zadania realizowane w oparciu o ustawę z dnia 7 września 2004r. osobom uprawnionym do alimentów obejmują w szczególności: Ustalenie prawa do świadczenia osobom uprawnionym do alimentów na podstawie tytułów wykonawczych w przypadku bezskuteczności egzekucji oraz działania podejmowane wobec dłużników alimentacyjnych, warunki nabywania prawa do świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz jego wypłata, analizę i ocenę zjawisk rodzących zapotrzebowanie na fundusz alimentacyjny, 4) Zadania realizowane w oparciu o ustawę z dnia 11 lutego 2016r. o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci obejmują w szczególności: Ustalenie prawa do świadczenia wychowawczego oraz jego wypłatę, analizę i ocenę zjawisk rodzących zapotrzebowanie na świadczenia wychowawcze, 5) Zadania realizowane w oparciu o ustawę z dnia 4 kwietnia 201r. o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów obejmują w szczególności: Ustalenie prawa do zasiłków dla opiekunów oraz jego wypłatę, analizę i ocenę zjawisk rodzących zapotrzebowanie na świadczenia, 6) Zadania realizowane w oparciu o ustawę z dnia 27 sierpnia 2004r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych obejmują opłacanie składek na ubezpieczenia zdrowotne za osoby przede wszystkim za osoby ; a) pobierające zasiłki stałe, bezdomnym, osoby które w Rzeczpospolitej Polskiej uzyskały status uchodźca lub ochronę uzupełniającą, objęte indywidualnym programem integracji oraz dzieci do czasu rozpoczęcia realizacji obowiązku szkolnego, jeżeli nie podlegają obowiązkowemu ubezpieczeniu z innego tytułu, b) pobierające świadczenia pielęgnacyjne, specjalny zasiłek opiekuńczy, 7) Zadania realizowane w oparciu o ustawę z dnia 13 października 1998r. o systemie ubezpieczeń społecznych obejmują opłacanie składek na ubezpieczenie emerytalne i rentowe w szczególności za osoby ; a) osoby, które zrezygnowały z zatrudnienia w związku z koniecznością sprawowania bezpośredniej opiek, osobistej opieki nad długotrwałymi lub ciężko chorymi członkami rodziny oraz wspólnie nie zamieszkałą matką , ojcem lub rodzeństwem, b) osoby pobierające świadczenia pielęgnacyjne, albo specjalny zasiłek opiekuńczy. 8) Zadania realizowane w oparciu o ustawę z dnia 29 lipca 2005r.o przeciwdziałaniu przemocy obejmują, w szczególności: a) tworzeniu systemu przeciwdziałania przemocy w rodzinie oraz programów ochrony b) ofiar przemocy w rodzinie, c) prowadzenie poradnictwa i interwencji w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie d) oraz realizację zadań wynikających z programów ochrony ofiar przemocy w rodzinie; e) obsługę organizacyjno-techniczną Zespołu Interdyscyplinarnego 9) Zadania realizowane w oparciu o ustawę z dnia 19 listopada 1994r. o ochronie zdrowia psychicznego obejmują w szczególności : a) usług opiekuńczych dostosowanych do szczególnych potrzeb osób z zaburzeniami psychicznymi, b) współpraca z ośrodkami wsparcia działającymi na rzecz osób z zaburzeniami psychicznymi, 10) Zadania realizowane w oparciu o ustawę z dnia 9 czerwca 2011r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej obejmują, w szczególności: a) pomoc osobom i rodzinom przezwyciężającym trudności w wypełnianiu funkcji opiekuńczo wychowawczych poprzez przydzielenie asystenta rodziny; b) zapewnienie pomocy i wsparcia psychologicznego rodzinom, w szczególności poprzez grupy wsparcia, rodziny pomocowe; c) opracowanie i koordynowanie gminnego programu wspierania rodziny; d) współpraca z instytucjami i podmiotami działającymi na rzecz dziecka i rodziny, 11) Zadania realizowane w oparciu o ustawę o dodatkach mieszkaniowych obejmują w szczególności - realizację zadań związanych z przyznaniem, wypłacaniem lub odmową przyznania dodatku mieszkaniowego. 12) Zadania realizowane w oparciu o ustawę 27 sierpnia 1997r. o rehabilitacji zawodowej realizację zadań z zakresu rehabilitacji zawodowej mającej między innymi na celu ułatwienie osobie niepełnosprawnej uzyskanie i utrzymanie odpowiedniego zatrudnienia i awansu zawodowego; realizację zadań z zakresu rehabilitacji społecznej mającej na celu umożliwienie osobie niepełnosprawnej jak najpełniejsze uczestnictwo w życiu społecznym; a) podejmowanie działań zmierzających do ograniczenia skutków niepełnosprawności; 13) Zadania realizowane w oparciu o ustawę z dnia 10 kwietnia 1997r. prawo energetyczne - realizację zadań związanych z przyznaniem, wypłacaniem lub odmową przyznania dodatku energetycznego. 14) Prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem i wydawaniem Karty Dużej Rodziny zgodnie z Ustawą z dnia 5 grudnia 2014r o Karcie Dużej Rodziny (Dz. U. z 2014r, poz.755), 15) Zadania realizowane w oparciu o ustawę z dnia 4 listopada 2016r o wspieraniu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem” ( Dz. U. z 2016r., poz.1860 ), 16)Zaopatrzenie Ośrodka w niezbędne materiały, druki, pieczątki i inne środki wg zasad określonych w ustawie prawo zamówień publicznych, 17) Prowadzenie spraw dotyczących organizacji szkoleń i doskonalenia zawodowego dla pracowników Ośrodka, 18) gospodarka finansowa jednostki opiera się na zasadach wyrażonych w aktualnie obowiązujących aktach prawa regulujących zasady gospodarki finansowej jednostek budżetowych, 19) Innych ustaw związanych z realizacją zadań ośrodka. Rozdział 4 Struktura organizacyjna Ośrodka § 8 1) kierownik Ośrodka, 2) stanowisko pracownik socjalny 3 wieloosobowe stanowiska specjalistów pracy socjalnej, 4) stanowisko ds. świadczeń rodzinnych, 5) stanowisko ds. świadczenia wychowawczego i funduszu alimentacyjnego, 6) stanowisko ds. świadczenia wychowawczego 7) asystent rodziny ( zatrudnienie w zależności od potrzeb), 8) wieloosobowe stanowisko opiekunek domowych (zatrudnienie w zależności od potrzeb), 2. Schemat Organizacyjny Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Doruchowie stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu. Rozdział 5 § 9 1. Działalnością Ośrodka kieruje Kierownik zatrudniany i zwalniany przez Wójta Gminy Doruchów. 2. Kierownik kieruje Ośrodkiem jednoosobowo, na podstawie pełnomocnictwa udzielonego przez Wójta Gminy Doruchów i go reprezentuje. 3. Kierownik podlega służbowo Wójtowi Gminy. 4. Kierownik Ośrodka jest zwierzchnikiem służbowym w stosunku do pracowników Ośrodka i wykonuje czynności w sprawach z zakresu prawa pracy. 5. Kierownik składa Radzie Gminy corocznie sprawozdanie z działalności Ośrodka oraz przedstawia potrzeby w tym zakresie. 6. Kierownik odpowiada, za realizację powierzonych zadań, organizację i skuteczność pracy Ośrodka oraz wykonywanie zarządzeń Wójta i uchwał Rady Gminy w zakresie dotyczącym prowadzonych spraw. 7. Szczegółowe zagadnienia dotyczące funkcjonowania Ośrodka reguluje Kierownik w formie zarządzeń wewnętrznych. 8. Kierownik przygotowuje projekty uchwał Rady Gminy w zakresie dotyczącym działalności i funkcjonowania Ośrodka. 9. Kierownik wspólnie z Głównym Księgowym opracowuje projekt budżetu, przygotowuje strategie działania oraz sposób realizacji. 10. Kierownika w czasie jego nieobecności zastępuje upoważniony przez niego pracownik. § 10 1) zapewnienie sprawnego funkcjonowania Ośrodka, 2) kierowanie Ośrodkiem, organizacją pracy osób zatrudnionych w Ośrodku, nadzór nad stanowiskami wymienionymi w § 8. 3) czuwanie nad planowym, terminowym wykonywaniem zadań Ośrodka, 4) zapewnienie właściwego podziału zadań i obowiązków, pomiędzy pracowników oraz funkcjonalny poziom organizacji pracy, 5) decydowanie w sprawach kadrowych, 6) reprezentowanie Ośrodka na zewnątrz, składanie w jego imieniu oświadczeń, 7) wydawanie decyzji administracyjnych, zgodnie z upoważnieniem Wójta Gminy i obowiązującymi przepisami prawa, 8) zabezpieczenie powierzonego mienia komunalnego, 9)zachowanie tajemnicy państwowej i służbowej zgodnie z przepisami prawa oraz bezwzględnego przestrzegania przepisów ustawy o ochronie danych osobowych, 10) realizacja innych zadań wynikających z przepisów prawa i rozeznanych potrzeb. 1) stała kontrola i koordynacja pracy podległych pracowników, 2) czuwanie nad zapewnieniem dyscypliny pracy, 3) kontrola wykonywania przez podległych pracowników wydanych poleceń własnych oraz organów samorządowych , 4) ustalanie zakresów działania oraz wymaganych kompetencji podległych pracowników, 5) opracowywanie planów finansowych i właściwe gospodarowanie finansami Ośrodka oraz okresowych sprawozdań z jego działalności i ich analiza. Rozdział 6 Podział zadań pomiędzy pracownikami Ośrodka § 11 Pracownicy Ośrodka w wykonywaniu swoich obowiązków i zadań działają na podstawie i w granicach obowiązującego prawa i obowiązani są do ścisłego jego przestrzegania. § 12 Do wspólnych zadań stanowisk pracy należy w szczególności: 1) przygotowywanie materiałów oraz podejmowanie czynności merytorycznych wynikających z zadań Ośrodka, 2) przygotowywanie materiałów oraz projektów decyzji administracyjnych, a także wykonywanie zadań wynikających z przepisów, 3) współdziałanie z głównym księgowym przy opracowywaniu materiałów niezbędnych do przygotowania budżetu Ośrodka, 4) przygotowywanie sprawozdań, ocen, analiz i bieżących informacji o realizacji zadań, 5) współdziałanie z pozostałymi stanowiskami pracy min. W zakresie szkolenia i doskonalenia zawodowego pracowników, 6) stosowanie obowiązującego jednolitego rzeczowego wykazu akt, 7) usprawnianie własnej organizacji, metod i form pracy, 8) wypełnienie dyspozycji wynikających z przepisów dotyczących z dostępu do informacji publicznej, 9) rzetelne, prawidłowe i terminowe załatwienie przydzielonych spraw, zgodnie z obowiązującymi przepisami, okolicznościami i stanem faktycznym, 10) dokładna znajomość obowiązujących zasad, norm i przepisów w zakresie spraw Ośrodka, 11) przestrzeganie dyscypliny pracy oraz przepisów o zachowaniu tajemnicy służbowej, ochronie danych osobowych i ustawie o ochronie informacji niejawnych, a także ustawy prawo zamówień publicznych, 12) prowadzenie spraw związanych z wypłatą świadczeń z pomocy społecznej, świadczeń rodzinnych, funduszu alimentacyjnego, dodatków mieszkaniowych, świadczeń wychowawczych, 13) prowadzenie spraw związanych z kartą pracy opiekunek domowych, 14) organizacja i funkcjonowanie Składnicy akt oraz zasady i tryb postępowania z dokumentacją, w zakresie jej przechowywania i archiwizacji, 15) prenumerata czasopism, dzienników urzędowych, nadzór nad przechowywaniem pieczęci Ośrodka, 16) zaopatrzenie , rozliczanie wykorzystania materiałów biurowych, sprzętu biurowego, środków czystości, pieczątek, kluczy, itp., 17) prowadzenie rejestru wydanych delegacji służbowych, 18) prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem systemu komputerowego, 19) realizacja i przestrzeganie zasad BHP, 20) utrzymanie w należnym stanie technicznym środków technicznych w tym aparatów telefonicznych, kserokopiarki, niszczarek będących na wyposażeniu Ośrodka, 21) prowadzenie spraw dotyczących organizacji szkoleń i doskonalenia zawodowego pracowników Ośrodka, 22) organizowanie praktyk zawodowych uczniów i studentów, 23) wprowadzanie danych do systemu komputerowego, 24) za powierzony majątek odpowiadają pracownicy, którzy przyjęli odpowiedzialność materialną za określone w oświadczeniu składniki majątku Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Doruchowie. § 13 Do zakresu podstawowych zadań stanowiska pracownika socjalnego należy w szczególności: 1) praca socjalna na rzecz świadczeniobiorców i społeczności lokalnej, 2) dokonywanie analiz i ocen, które określają zapotrzebowanie na świadczenia z pomocy społecznej oraz kwalifikowanie do uzyskania tych świadczeń, 3) pomoc osobom będącym w trudnej sytuacji życiowej w uzyskaniu poradnictwa dotyczącego możliwości rozwiązania problemów i udzieleniu pomocy przez właściwe instytucje, 4) współpraca i współdziałanie z innymi służbami w celu przeciwdziałania i ograniczania patologii i skutków negatywnych zjawisk społecznych, 5) przygotowywanie i opracowywanie dokumentów niezbędnych do realizacji świadczeń i usług. 6) współpraca w realizacji gminnego programu rozwiązywania problemów alkoholowych i gminnego programu przeciwdziałania przemocy w rodzinie, 7) dokonywanie bieżących analiz wykorzystania środków ustalanie potrzeb w rozbiciu na poszczególne rodzaje świadczeń oraz składanie zapotrzebowań w tym zakresie, 8) ewidencja otrzymanej i wysłanej korespondencji, 9) sporządzanie list wypłat świadczeń z pomocy społecznej, 10) sporządzanie sprawozdań w zakresie świadczeń z pomocy społecznej, 11) zachowanie tajemnicy państwowej i służbowej zgodnie z przepisami prawa oraz przestrzeganie przepisów o ochronie danych osobowych 12) inne czynności zlecone przez Kierownika Ośrodka. § 14 Do zakresu zadań na stanowisku ds. świadczeń rodzinnych oraz świadczeń wychowawczych i funduszu alimentacyjnego należy w szczególności: 1) prowadzenie postępowań, przygotowanie dokumentacji w zakresie wydawania decyzji w sprawach świadczeń rodzinnych, świadczeń wychowawczych i funduszu alimentacyjnego, 2) prowadzenie postępowań, przygotowanie dokumentacji w zakresie wydawania decyzji w sprawach wynikających z ustawy „Za życiem”, 3) sporządzanie list wypłat środków w ramach świadczeń rodzinnych, świadczeń wychowawczych i funduszu alimentacyjnego, 4) sporządzanie sprawozdań w zakresie świadczeń rodzinnych, świadczeń wychowawczych i funduszu alimentacyjnego, 5) opłacanie składek na ubezpieczenie emerytalne i rentowe oraz ubezpieczenia zdrowotne z tytułu otrzymywania świadczeń rodzinnych, 6) prowadzenie postępowania wobec dłużników alimentacyjnych, 7) rozliczanie wpłat od dłużników alimentacyjnych i komorników, 8) współpraca z instytucjami prowadzącymi sprawy osób zobowiązanych do świadczeń alimentacyjnych, organami prowadzącymi postępowanie egzekucyjne przeciwko dłużnikom alimentacyjnym ( policja, PUP, Prokuratura, Komornik), 9) dokonywanie bieżących analiz z wykorzystania środków, ustalanie potrzeb w rozbiciu na poszczególne rodzaje świadczeń, składanie zapotrzebowań w tym zakresie, 10) inne czynności zawiązane z realizacją ustawy o świadczeniach rodzinnych, świadczeniach wychowawczych i funduszu alimentacyjnego, 11) prowadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem w materiały biurowe, 12) ewidencja otrzymanej i wysłanej korespondencji, 13) zachowanie tajemnicy państwowej i służbowej, zgodnie z przepisami prawa oraz przestrzegania ochrony danych osobowych, 14) inne czynności zlecone przez Kierownika Ośrodka. § 15 Do zakresu podstawowych zadań na stanowisku asystenta rodziny należy w szczególności: 1) opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym, 2) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu różnych problemów, 3) prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną; ocena okresowa, monitoring po zakończeniu pracy, 4) podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin, 5) wspieranie rodzin i motywowanie do podejmowania pracy nad poprawą swojej sytuacji życiowej, 6) współpraca z instytucjami i organizacjami pozarządowymi i zespołem interdyscyplinarnym, 7) zachowanie tajemnicy państwowej i służbowej zgodnie z przepisami prawa oraz przestrzegania ochrony danych osobowych. § 16 Do zakresu podstawowych zadań stanowiska opiekunek domowych należy w szczególności: 1) zaspakajanie codziennych potrzeb życiowych podopiecznego, 2) opieka higieniczno-sanitarna podopiecznych , 3) pomoc w podtrzymywaniu psychofizycznej kondycji podopiecznego, 4) zachowanie tajemnicy państwowej i służbowej zgodnie z przepisami prawa oraz przestrzegania przepisów ustawy o ochronie danych osobowych. § 17 Szczegółowy podział, obowiązków określają imienne zakresy czynności pracowników. Rozdział 7 Obsługa administracyjna, finansowa i organizacyjna § 18 Na podstawie Uchwały Nr XXII/116/2016 Rady Gminy w Doruchowie z dnia 22 września 2016r w sprawie: organizacji wspólnej obsługi administracyjnej, finansowej i organizacyjnej § 19 1.Ośrodek działa jako jednostka budżetowa w rozumieniu przepisów o finansach publicznych. 2.Podstawą gospodarki finansowej ośrodka stanowi plan finansowy. 3.Plan finansowy jednostki budżetowej jest zatwierdzany przez Kierownika Ośrodka. 4.Każda zmiana planu finansowego wymaga zatwierdzenia przez Kierownika Ośrodka. 5.Ośrodek gromadzi i wydatkuje środki publiczne na podstawie planu finansowego jednostki budżetowej. 6. Ośrodek posiada wyodrębniony rachunek bankowy do realizacji wydatków. 7.Dochody jednostki wpłacane są bezpośrednio na konto Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej. 8.Gospodarka finansowa jednostki opiera się na zasadach wyrażonych w aktualnie obowiązujących aktach prawa regulujących zasady gospodarki finansowej jednostek budżetowych. 9.Majątek Ośrodka stanowi własność Gminy Doruchów i może być wykorzystany jedynie do celów związanych z realizacją zadań statutowych. Rozdział 8 § 20 1. Przyjęcia interesantów odbywają się codziennie w godzinach pracy Ośrodka. 2. Załatwianie indywidualnych spraw interesantów odbywa się zgodnie z 3. Pracownicy Ośrodka obowiązani są załatwiać sprawy bez zbędnej zwłoki. 4. Niezwłocznie winny być załatwiane sprawy, które mogą być rozpatrywane w oparciu o fakty powszechne znane pracownikom Ośrodka. § 21 Nadzór nad przebiegiem załatwiania indywidualnych spraw sprawuje Kierownik Ośrodka. § 22 W sprawach skarg i wniosków petentów przyjmuje Kierownik w godzinach urzędowania Ośrodka. § 23 Ośrodek prowadzi rejestr skarg i wniosków wpływających od zainteresowanych osób. Rozdział 9 Kontrola zarządcza § 24 1. Kierownik zapewnia funkcjonowanie kontroli zarządczej w ośrodku oraz dokonuje jej przeglądu. 2. Zasady realizacji kontroli zarządczej w poszczególnych obszarach regulują procedury systemu zarządzeń, zarządzenia organizacyjne oraz inne dokumenty. Rozdział 10 Zasady podpisywania pism i udzielanie informacji przez Kierownika i pracowników Ośrodka § 25 1) zarządzeń, regulaminów i okólników wewnętrznych, 2) planów oraz sprawozdań, 3) pism związanych z reprezentowaniem Ośrodka na zewnątrz, 4) odpowiedzi na skargi i wnioski dotyczące pracowników Ośrodka, 5) decyzje administracyjne w indywidualnych sprawach z zakresu pomocy społecznej należnych do właściwości gminy, świadczeń rodzinnych, funduszu alimentacyjnego, świadczeń wychowawczych zgodnie z upoważnieniem udzielonym przez Wójta Gminy Doruchów , 6) umów, porozumień, umowy zlecenia, umowy o dzieło z zakresu działania Ośrodka. Rozdział 11 § 26 1. Organizację i porządek pracy oraz związane z tym prawa i obowiązki pracodawcy i pracowników określa „ Regulamin pracy” wprowadzony w życie Zarządzeniem Nr 4/2009 z dnia 21 maja 2009 r. Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa. 2. Wszelkie zmiany niniejszego Regulaminu mogą być dokonywane w trybie przewidzianym dla jego podjęcia. Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej
Postanowienia ogólne
Rozdział 3
Zakres działania i zadania Ośrodka
społeczne,
Kierownik
jednostkom organizacyjnym zaliczanych do sektora finansów publicznych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Doruchów, obsługę administracyjną, finansową i organizacyjną dla Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Doruchowie sprawuje Urząd Gminy w Doruchowie jako jednostka obsługująca.Zasady obsługi interesantów oraz załatwianie skarg i wniosków.
przepisami Kodeksu postępowania administracyjnego oraz przepisami wynikającymi z ustaw szczególnych.
Postanowienia końcowe
![]() |
![]() |
![]() |
Metadane
Źródło informacji: | Maria Cieśla |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Tomasz Bugaryn |
Data wprowadzenia: | 2005-04-04 16:22:25 |
Opublikował: | Tomasz Bugaryn |
Data publikacji: | 2005-04-04 16:23:33 |
Ostatnia zmiana: | 2018-01-10 14:57:09 |
Ilość wyświetleń: | 6185 |