
Uchwała Nr XXVI/118/2005 zdnia 30-03-05
Uchwała Nr XXVI/118/2005
Rady Gminy Doruchów
z dnia 30 m a r c a 2005r.
w sprawie: ustalenia zasad i trybu przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami
Gminy Doruchów.
Na podstawie art. 5a ust.2 ustawy z dnia 08 marca 1990 roku o samorządziegminnym ( tekst jednolity z 2001 r. Dz.U. Nr 142, poz.1591 ze zm. )Rada Gminy Doruchów uchwala co następuje:
§ 1
Konsultacje z mieszkańcami gminy przeprowadza się :
-
w przypadkach przewidzianych ustawą,
-
w ważnych sprawach dla gminy dotyczących ogółu lub części mieszkańców np. sołectwa lub wsi.
§ 2
W konsultacjach społecznych mogą brać udział pełnoletni mieszkańcy gminy.
§ 3
W konsultacjach społecznych osoby o których mowa w § 2 wypowiadają swoje opinie, co do sposobu rozstrzygnięcia sprawy poddanej konsultacji.
§ 4
1. Konsultacje mogą być przeprowadzane w sprawach dotyczących gminy jeżeli :
a/ organ gminy zwróci się do mieszkańców o wyrażenie opinii mających być przedmiotem ich rozstrzygnięcia,
b/ złożony zostanie wniosek co najmniej 20 % mieszkańców gminy lub 20 %
mieszkańców z terenu jednostek pomocniczych, jeżeli wnioskowany do
konsultacji temat dotyczy tylko części terenu gminy.
2. Wnioski mieszkańców o których mowa w pkt 1b powinny zawierać ich imiona,
nazwiska, adresy zamieszkania, nr PESEL oraz własnoręcznie złożone podpisy.
3. Ilość mieszkańców o których mowa w pkt 1b ustala się na dzień 31 grudnia roku poprzedzającego konsultacje.
-
Organem uprawnionym do przeprowadzenia konsultacji jest Wójt Gminy, który zarządza przeprowadzenie konsultacji z inicjatywy własnej lub na wniosek.
§ 5
O przeprowadzeniu konsultacji bądź odmowie przeprowadzenia konsultacji w sytuacji określonej w § 1 decyduje Wójt Gminy w formie zarządzenia.
§ 6
W przypadku nie uwzględnienia wniosku mieszkańców o przeprowadzeniu konsultacji, Wójt Gminy informuje o tym wskazanego reprezentanta wnioskodawców podając również informację na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy i na stronie internetowej Gminy Doruchów.
§ 7
Konsultacja oznacza rejestrację opinii, uwag i propozycji , co do sposobu rozstrzygnięcia sprawy poddanej pod konsultacje.
§ 8
1. Postanawiając o przeprowadzeniu konsultacji organ gminy podaje do wiadomości publicznej w szczególności :
a) przedmiot konsultacji oraz cele i przewidywane skutki projektowanego rozstrzygnięcia;
b) terytorialny zasięg konsultacji ;
c) sposób oraz tryb zgłaszania opinii, uwag i propozycji;
d) datę rozpoczęcia i zakończenia konsultacji;
e) sposób oraz tryb podsumowania zgłoszonych opinii, uwag i propozycji.
2. Organ gminy do przeprowadzenia konsultacji może powołać komisję w składzie od 3 do 7 osób .
3. Konsultacje przeprowadza się na koszt gminy.
4. Z przeprowadzonej konsultacji z mieszkańcami sporządza się protokół .
§ 9
1. Organ gminy rozpatruje opinie, uwagi i propozycje zgłaszane w toku konsultacji oraz poddaje je analizie.
2. Organ gminy podaje do wiadomości publicznej wynik konsultacji przez ogłoszenie jego treść na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy, właściwych jednostek pomocniczych gminy oraz na stronie internetowej Gminy Doruchów.
§ 10
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Doruchów.
§ 11
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego .
Przewodnicząca Rady Gminy
Joanna Blewąska
![]() |
![]() |
![]() |
Metadane
Źródło informacji: | Grażyna Tuz |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Grażyna Tuz |
Data wprowadzenia: | 2005-04-12 10:32:02 |
Opublikował: | Tomasz Bugaryn |
Data publikacji: | 2005-04-20 09:30:25 |
Ostatnia zmiana: | 2005-04-20 09:30:25 |
Ilość wyświetleń: | 2118 |