
Zarządzenie nr 10/2005
Zarządzenie Nr 10/2005
Wójta Gminy Doruchów
z dnia 18 kwietnia 2005 roku
w sprawie zasad organizacji szkół podstawowych i gimnazjum .
Na podstawie art.34 a ust.2 pkt 3 ustawy z dnia 07 września 1991 roku o systemie oświaty (Dz.U.Nr 67,poz.329 z późn.zm.)
z a r z ą d z a m
§ 1
Ustala się standardy organizacyjne szkół podstawowych i gimnazjum gminy Doruchów w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 1 do zarządzenia.
§ 2
Wykonanie zarządzenia powierza się dyrektorowi Zespołu Oświatowo -Administracyjnego.
§ 3
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 18 kwietnia 2005 roku.
Uzasadnienie
Na posiedzeniu Komisji Oświaty ,kultury,zdrowia, sportu i spraw socjalnych w składzie
poszerzonym o Przewodniczącego i Wice Przewodniczącego Rady Gminy , oraz Przewodniczących pozostałych komisji skierowano do Wójta wniosek o wydanie zarządzenia w zakresie racjonalizacji zatrudnienia i uaktualnienia standardów organizacyjnych szkół podstawowych i gimnazjum.
Załącznik nr 1
do Zarządzenia Wójta Gminy
Nr 10/2005
Standardy
organizacyjne szkół podstawowych i gimnazjum gminy Doruchów .
1. Przyjmuje się ,że liczba uczniów w oddziale (klasie) winna wynosić nie mniej jak 26.
2. Nie tworzy się nowego oddziału tej samej klasy , jeżeli liczba uczniów w każdym z tych oddziałów byłaby niższa niż 22.
3. W szkołach o klasach łączonych tworzy się 5 oddziałów
-
jeden oddział „0 „
-
po 2 oddziały w klasach 1- 3 i 4- 6 w zależności od ilości uczniów.
4. Klasy ( oddziały) o liczbie uczniów mniejszej niż 13 winny być łączone w grupy międzyklasowe na następujących zasadach :
-
sztuka
-
technika
-
religia
-
wychowanie fizyczne
przy założeniu , że liczba uczniów w grupie międzyklasowej nie powinna być wyższa niż 28.
5. Podziału na grupy na zajęciach z języka obcego , oraz informatyki i wychowania fizycznego należy dokonywać zgodnie z kryteriami zawartymi w Rozporządzeniu MENiS z dnia 12 lutego 2002 r. (Dz.U. Nr 15,poz.142 z późn.zm.).
6. Ustala się,że zajęcia edukacyjne takie jak :
-
zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze,
-
gimnastyka korekcyjno – kompensacyjna dla Kl.I -III
-
zajęcia z języka obcego w Kl. I – III
winny być organizowane w wymiarze ustalonym przez dyrektora szkoły w ramach godzin ujętych w planie nauczania tzw. Godzin „ do dyspozycji dyrektora szkoły”.
7. Ustala się następujące normy zatrudniania nauczycieli – bibliotekarzy szkolnych :
a) w szkołach podstawowych i gimnazjum liczących do 175 uczniów 1 godz. tygodniowo
na każdych 13 uczniów,
b) w szkołach i gimnazjum liczących od 175 do 300 uczniów – 1 etat , przy czym norma ta
wzrasta o 1 etatu na każdych następnych 250 uczniów.
- 2 -
8. Ustala się ,że grupa wychowawcza w świetlicy szkolnej winna liczyć 20-30 uczniów.
Liczba godzin „zajęć świetlicowych „ (opieka nad uczniami dowożonymi ) w szkołach będzie
ustalana indywidualnie dla każdej placówki w zależności od potrzeb.
9. Ustala się następujące normy zatrudnienia w szkołach pracowników administracji i obsługi :
a) zakłada się następujący wskaźnik :
1 oddział = 0,375 etatu pracownika administracyjnego I obsługi
b) do wyliczonej liczby etatów pracowników administracji i obsługi nie wlicza się :
-
palaczy c.o. ( pracowników sezonowych )
-
pracowników kuchni – stołówki szkolnej
Uwzględniając założenia p.pkt. A i b ustala się końcowy sposób obliczania normy zatrudnienia w danej szkole ( liczbę etatów pracowników administracyjnych i obsługi ) tj. :
(liczba oddziałów x 0,375 etatu ) - 1 etatu = liczba etatów pracowników administracyjnych
i obsługi szkoły.
10. Czas pracy nauczyciela winien kształtować się w wymiarze etatu z możliwością ewentualnego przekroczenia do 3 godzin ponadwymiarowych w tygodniu . Zapis ten dotyczy także osób którym powierzono stanowiska kierownicze.
11. Dalsze przekraczanie powyższych norm może nastąpić w przypadkach szczególnych oraz sytuacjach uzasadnionych siatką godzin.
12. Brak specjalisty określonej dziedziny wśród ofert złożonych u dyrektora winien być potwierdzony przez Powiatowy Urząd Pracy o braku takiej osoby w zasobach tej instytucji.
13. Aktualizacja arkuszy organizacyjnych winna nastąpić także w ciągu roku w przypadku możliwości pozyskania nauczyciela o określonych kwalifikacjach i dysponowania wolnymi godzinami ponadwymiarowymi.
14. Tracą moc standardy wprowadzone uchwałą Zarządu Gminy Doruchów.
![]() |
![]() |
![]() |
Metadane
Źródło informacji: | Tomasz Bugaryn |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Tomasz Bugaryn |
Data wprowadzenia: | 2005-04-20 09:12:31 |
Opublikował: | Tomasz Bugaryn |
Data publikacji: | 2005-05-06 12:05:23 |
Ostatnia zmiana: | 2008-02-20 13:39:21 |
Ilość wyświetleń: | 3131 |