
Protokół Nr VI/2007 z dnia 26 kwietnia 2007 r.
P R O T O K O Ł Nr VI/2007
z sesji Rady Gminy w Doruchowie
odbytej w dniu 26 kwietnia 2007r.
W sali sesyjnej Urzędu Gminy w Doruchowie
---------------------------------------------------------------------------------------
O godz. 10 – tej Wiceprzewodniczący Rady Gminy Zbigniew Broniszweski
otworzył VI sesję Rady Gminy w Doruchowie.
Powitał radnych i zaproszonych gości.
Lista obecności stanowi zał. Nr 1 i 2 do protokółu.
Stwierdził, że na stan 15 radnych w sesji uczestniczy 15 radnych.
Rada spełnia warunki do obradowania i podejmowania prawomocnych uchwał i rozstrzygnięć.
Wiceprzewodniczący Rady Gminy Zbigniew Broniszewski zaproponował następujący
porządek obrad :
1. Otwarcie.
2. Przedstawienie porządku obrad.
3. Wybór sekretarza obrad.
4. Powołanie komisji uchwał i wniosków.
5. Przyjęcie protokółu z V sesji.
6. Interpelacje i zapytania radnych.
7. Informacja Wójta Gminy z działań w okresie m. sesyjnym oraz realizacji
interpelacji i wniosków.
8. Sprawozdanie z wykonania budżetu gminy za 2006 rok – udzielenie
absolutorium Wójtowi Gminy.
9. Przyjęcie sprawozdania z działalności Gminnego Ośrodka Kultury
w Doruchowie za 2006 rok.
10. Rozpatrzenie sprawozdania z działalności Gminnego Ośrodka Pomocy
Społecznej za 2006 rok.
11. Przyjęcie sprawozdania z realizacji Gminnego Planu Gospodarki Odpadami dla
Gminy Doruchów.
12. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wysokości diet radnych i sołtysów.
13. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany zmiany budżetu i w budżecie gminy
na 2007 rok.
14. Zapytania i wolne głosy
15. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania
16. Zakończenie .
Poinformował też, że po zakończeniu sesji zostanie przedstawiony wykład
na temat „Konstytucja 3- go Maja , który przedstawi mgr Jolanta Suchy.
- do zaproponowanego porządku nikt z radnych chciałby zgłosił wniosku w sprawie zmiany przedstawionego porządku obrad.
ad. 3
Wybór sekretarza obrad .
Zgodnie z listą obecności na sekretarza obrad sesji zaproponowano radnego Mieczysława Niełacnego.
Do zgłoszonej kandydatury uwag nie wniesiono.
W wyniku głosowania przeprowadzonego przez Wiceprzewodniczącego Rady Gminy Zbigniewa Broniszewskiego Rada jednogłośnie powołała radnego Mieczysława Niełacnego na Sekretarza VI sesji.
ad. 4
Powołanie komisji uchwał i wniosków .
Do komisji uchwał i wniosków zgłoszono Radnych :
1. Czesław Anioł
-
Jan Sieczka
-
Lasota Władysława – skarbnik gminy
W wyniku głosowania Rada Gminy jednogłośnie powołała powyższy skład komisji uchwał
i wniosków.
ad .5
Przyjęcie protokółu z obrad poprzedniej sesji.
Protokół z obrad V sesji odbytej w dniu 30-03-2007r. został wyłożony do wglądu przed sesją. Z protokółem było można zapoznać się w biurze rady.
Sekretarz poprzedniej sesji Radny Roman Kubiak przedstawił informację dotyczącą sporządzonego protokółu.
Rada nie wniosła żadnych uwag do protokółu z obrad V sesji. W wyniku głosowania jednogłośnie przyjęła protokół z V sesji Rady Gminy.
Głosowało 15 radnych, „za” było 15 radnych, „przeciwnych „ -----------------------, „wstrzymujących” ---------------------------.
ad. 6
Interpelacje i zapytania radnych.
Na VI sesji zgłoszono następujące interpelacje i zapytania :
Radny Adam Wypchło
-
wnioskował w sprawie P. Ogrodowiaka zam. w Doruchowie przy ul. Kaliskiej o spisanie u niego stanu licznika od wody, gdyż od bardzo dawna nie miał dokonanego spisu,
-
wnioskował o naprawę drogi na ul. Tokarskiej k. P. Hankiego, gdzie powstało duże zaniżenie ( niecka ) jest konieczność założenia studzienki ściekowej,
-
wnioskował o założenie 1 lampy oświetlenia ulicznego na ul. Tokarskiej k. P. Krzaka,
-
zwrócił się z wnioskiem o opracowanie harmonogramu oszczędzania wody w okresie letnim,tak aby latem nie mieliśmy problemu z wodą.
Radny Zbigniew Broniszewski
-
prosił o poinformowanie, jaki jest zakres czynności Kierownika Referatu Rolnictwa P. Stanisława Smiatacza oraz kto z imienia i nazwiska zajmował się sprawami inwestycji
i remontów tj. modernizacją stadionu, budową hali sportowej oraz remontem dróg gminnych tj. drogą od drogi wojewódzkiej w kierunku Starego Pana i drogą Rudniczysko przez Zalesie.
Treść interpelacji stanowi zał. Nr 3 do protokółu.
Odpowiedzi na interpelacje zostaną udzielone w pkt.15 porządku obrad.
ad.7
Informacja Wójta Gminy z działań w okresie m. sesyjnym, realizacji interpelacji i wniosków i uchwał Rady Gminy .
Wójt Gminy Józef Wilkosz powiedział m. innymi, że w okresie m. sesyjnym
-
był w Nadleśnictwie Przedborów w sprawie dofinansowania zakupu samochodu dla
OSP Doruchów oraz w temacie założenia wody do Leśnictwa Przytocznica,
-
spotkał się z przedstawicielem firmy” Biznes Moblie Internationale” w sprawie dotacji unijnych odnowy wsi,
-
uczestniczył w spotkaniu z przedstawicielem Kuratorium Oświaty w sprawie wyboru dyrektorów i arkuszy organizacyjnych,
-
uczestniczył w posiedzeniu Zarządu Gminy Ziemi Ostrzeszowskiej,
-
prowadził rozmowy w sprawie budowy sali gimnastycznej
-
przeprowadzono przetarg na wyposażenie sali gimnastycznej,
-
przygotował odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych
-
rozpatrzono sprawę budowy kanalizacji na ul. Leśnej,
-
przeprowadzono wizję stanu stadionu LZS,
-
uczestniczył w posiedzeniach komisji Rady Gminy,
-
dokonał analizy dokumentów dot. przygotowania arkuszy organizacyjnych,
-
rozpatrywano sprawę zatrudnienia konserwatora obiektów sportowych,
-
uczestniczył w spotkaniu zespołu w sprawie zakupu samochodu dla OSP,
-
przygotowanie do odbioru sali sportowej,
-
uczestniczył w naradzie „ bezpieczny powiat”,
-
analiza programu „ odnowy wsi „
-
kontrola robót pracowników publicznych,
-
podjęcie sprawy w ramach akcji „ rowy „
-
lustracja obiektów w ramach programu „odnowy wsi”
-
udział w zebraniu sprawozdawczym Spółdzielczego Banku Ludowego.
Następnie przedstawił informację z realizacji interpelacji i wniosków radnych oraz realizacji uchwał. Informacje stanowią zał. Nr 4 i 5 do protokółu.
W dyskusji głos zabrali :
Radny Stefan Trzciński – wnioskował o przyspieszenie debaty na temat stanu dróg w gminie.
Radny Lucjan Dyba – powiedział, że w sprawie zorganizowania debaty na temat stanu dróg
w gminie wnioskował juz wcześniej i miało to być już dawno zorganizowane dlatego, też jak powiedział czuje się oszukany.
Radny Andrzej Kempa – powiedział, że ma pewien niepokój w temacie nie ustawiania pojemników do selektywnej zbiórki odpadów w Tokarzewie, gdyż robi się duży bałagan.
Do podjętych spraw odpowiedzi udzielił Wójt Gminy Józef Wilkosz.
Wobec braku dalszej dyskusji Wiceprzewodniczący Rady Gminy Zbigniew Broniszewski poddał pod głosowanie złożone informacje przez Wójta Gminy.
Głosowało 15 radnych , „za” było 15 radnych , „przeciwnych” ---------, „wstrzymujących „----------.
Wobec powyższego informacje przyjęto jednogłośnie.
ad. 8
Sprawozdanie z wykonania budżetu gminy za 2006 rok.
Wójt Gminy Józef Wilkosz złożył sprawozdanie z wykonania budżetu gminy za 2006 rok. Przedstawił również opinię Regionalnej Izby Obrachunkowej. Kończąc przedstawianie sprawozdania z wykonania budżetu gminy
za 2006 rok podziękował wszystkim realizatorom i zwrócił się do Wysokiej Rady o udzielenie absolutorium za 2006 rok.
Sprawozdanie z realizacji budżetu za 2006 rok oraz opinia stanowią zał. Nr 6 do protokółu.
Następnie Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Stanisław Przybył przedstawił uchwałę Komisji Rewizyjnej w sprawie wniosku o udzielenie absolutorium Wójtowi Gminy za 2006 rok. Przedstawił, także opinię Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie wniosku Komisji Rewizyjnej.
Uchwała komisji oraz opinia RIO stanowią zał. Nr 7 i 8 do protokółu.
Dyskusja
Przewodnicząca Komisji rolnictwa, ochrony środowiska, spraw obywatelskich i samorządowych Janina Przygoda
- powiedziała, że Komisja odbyła wspólne posiedzenie z Komisją rozwoju gospodarczego, budżetu i finansów i rozpatrzyła sprawozdanie z wykonania budżetu gminy za 2006 rok. W ocenie stwierdzono, że realizacja
budżetu jest prawidłowa.
Przewodniczący Komisji oświaty, kultury, zdrowia, sportu i spraw socjalnych Stefan Trzciński
– powiedział, że komisja na swoim posiedzeniu szczegółowo przeanalizowała sprawozdanie z wykonania budżetu gminy za 2006 rok stwierdziła, że budżet został zrealizowany prawidłowo.
Komisja przyjęła wniosek o udzielenie absolutorium Wójtowi Gminy za 2006 rok.
Wobec braku dalszej dyskusji komisja uchwał i wniosków przedstawiła projekt uchwały w sprawie rozpatrzenia sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2006 rok oraz udzielenia absolutorium za 2006 rok Wójtowi Gminy Doruchów.
Do projektu uchwały uwag i wniosków nie zgłoszono.
Wobec powyższego Wiceprzewodniczący Rady Gminy Zbigniew Broniszewski poddał pod głosowanie powyższy projekt uchwały.
Na sali obecnych było 15 radnych, głosowało 15 radnych , „za” było 15 radnych , „przeciwnych”----------, „wstrzymujących” ------------.
Uchwała Nr VI/33/2007 w sprawie rozpatrzenia sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2006 rok oraz udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy Doruchów stanowi zał. Nr 9 do protokółu.
ad. 9
Sprawozdanie z działalności Gminnego Ośrodka Kultury za 2006 rok.
Radni zapoznali się ze sprawozdaniem z działalności Gminnego Ośrodka Kultury za 2006 rok na posiedzeniach komisji.
Sprawozdanie stanowi zał. Nr 10 do protokółu.
W związku z powyższym Przewodniczący poszczególnych komisji przedstawili opinie .
Przewodniczący Komisji oświaty, kultury, zdrowia, sportu i spraw socjalnych Stefan Trzciński powiedział, że komisja pozytywnie oceniła działalność Gminnego Ośrodka Kultury.
Mimo tej pozytywnej oceny postawiono wnioski :
- aby do informacji z działalności GOK dołączyć sprawozdanie finansowe tj. przychody i rozchody z działalności Domów Ludowych,
- przyspieszyć opracowanie herbu i flagi gminy,
- zatrudnić opiekuna dla zespołu folklorystycznego.
Poruszył sprawę deficytu jaki został wykazany w projekcie uchwały o przyjęciu sprawozdania finansowego wnioskując aby temat ten wyjaśnić, gdyż nie był to przedstawiane na komisji.
Przewodnicząca Komisji rolnictwa, ochrony środowiska, spraw obywatelskich i samorządowych Janina Przygoda - przedstawiła opinię komisji stwierdzając, że działalność
GOK – u komisja oceniła pozytywnie nie wnosząc uwag i wniosków.
Z-ca Przewodniczącego Komisji rozwoju gospodarczego, budżetu i finansów Lucjan Dyba powiedział, że komisja pozytywnie oceniła działalność GOK za 2006 rok. Wyraził słowa podziękowania P. Stanisławie Czabańskiej za pokierowanie zespołem folklorystycznym, który to stał się wizytówką naszej gminy dlatego jak powiedział, należy jak najszybciej znaleźć następcę P. Czabańskiej.Dużą chlubą jest kabaret EWG, gdzie duszą tego zespołu jest na pewno P. Janicki z Bobrownik i P. Wyrwas.
Do postawionych wniosków ustosunkował się Dyrektor GOK-u Ryszard Mazur oraz Skarbnik Gminy Władysława Lasota.
Udzielone odpowiedzi przyjęto.
Następnie komisja uchwał i wniosków przedstawiła projekt uchwały w sprawie przyjęcie sprawozdania Finansowego Gminnego Ośrodka Kultury w Doruchowie za rok 2006.
Wiceprzewodniczący Rady Gminy Zbigniew Broniszewski poddał pod głosowanie powyższy projekt uchwały.
Na sali obecnych było 15 radnych, głosowało 15 radnych , „za” było 12 radnych , „przeciwnych”
nie było „wstrzymujących” 3-ch radnych.
Uchwałę Nr VI/34 /2007 w sprawie przyjęcie sprawozdania Finansowego Gminnego Ośrodka Kultury w Doruchowie za rok 2006 została podjęto jednogłośnie.
Uchwała Nr VI/34/2007 2006 rok stanowi zał. Nr 11 do protokólu.
ad.10
Sprawozdanie z działalności Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej za 2006 rok.
Radni zapoznali się ze sprawozdaniem z działalności Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej za 2006 rok na posiedzeniach komisji. Sprawozdanie stanowi zał. Nr 12 do protokółu.
W związku z powyższym Przewodniczący Komisji przedstawili opinie komisji.
Przewodniczący Komisji oświaty, kultury, zdrowia, sportu i spraw socjalnych Stefan Trzciński powiedział, że praca w Ośrodku Pomocy Społecznej jest trudna ze względu na to, że przybywa podopiecznych a środków jest coraz mniej. Mimo tych trudności praca tego ośrodka jest odbierana pozytywnie. W temacie tym nasuwa się jeden wniosek, który komisja kieruje się do Wójta aby w przyszłości zaplanować budowę budynku socjalnego dla rodzin w trudnej sytuacji życiowej.
Przewodnicząca Komisji rolnictwa, ochrony środowiska, spraw obywatelskich i samorządowych Janina Przygoda - powiedziała, że komisja rozpatrując temat opieki społecznej zwróciła uwagę na to, że jest wielu osobom jest potrzeba pomoc socjalna w formie rozmowy i pokierowania ich trudnymi sprawami. Oceniając ogólnie pracę Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej komisja nie wniosła uwag i wniosków do pracy tego ośrodka.
Z-ca Przewodniczącego Komisji rozwoju gospodarczego, budżetu i finansów Lucjan Dyba
- powiedział, że działalność Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej od lat jest dobra i bez zastrzeżeń. Komisja nie wniosła żadnych uwag i wniosków do pracy ośrodka pomocy społecznej.
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Stanisław Przybył - powiedział, że Komisja Rewizyjna przeprowadziła kontrolę w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej i żadnych nieprawidłowość nie stwierdzono. Wynikiem potwierdzenia tego jest też protokół z kontroli przeprowadzonej
w Ośrodku Pomocy w roku ubiegłym przez Wielkopolski Urząd Wojewódzki.
Komisja zwróciła uwagę na temat mieszkań socjalnych, gdzie jak stwierdzono w gminie jest potrzeba budowy lub wyremontowania obiektu z przeznaczeniem na mieszkania socjalne.
Andrzej Kempa – radny powiedział, że niepokoi go sprawa mieszkania P. Muskały, który otrzymał mieszkanie w m. Wrzosy i od półtora roku nie przeprowadza się do tego mieszkania.
Do podjętych spraw w dyskusji odpowiedzi udzielił Wójt Gminy Józef Wilkosz.
Udzielone odpowiedzi przyjęto.
Wobec braku dalszej dyskusji Rada jednogłośnie przyjęła sprawozdanie z działalności Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej za 2006 rok.
Na sali obecnych było 15 radnych, głosowało 15 radnych , „za” było 15radnych , „przeciwnych”
nie było „wstrzymujących” --------------------.
ad.11
Sprawozdanie z realizacji Gminnego Planu Gospodarki Odpadami dla Gminy Doruchów .
Rada zapoznała się ze sprawozdaniem z realizacji Gminnego Planu Gospodarki Odpadami dla Gminy Doruchów na posiedzeniach komisji.
Sprawozdanie stanowi zał. Nr 13 do protokółu.
W związku z powyższym Wiceprzewodniczący Rady Gminy Zbigniew Broniszewski zaproponował aby Przewodniczący poszczególnych komisji przedstawili opinie w tej sprawie.
Przewodniczący Komisji oświaty, kultury, zdrowia, sportu i spraw socjalnych Stefan Trzciński - powiedział, że jest pewna poprawa w zakresie zbiórki odpadów. Rozpatrując temat odpadów komisja postawiła wnioski :
- o podejmowanie dalszych działań aby jak najwięcej mieszkańców gminy korzystało ze selektywnej zbiórki,
- należy ustawić więcej pojemników do selektywnej zbiórki tam, gdzie o nie wnioskowano,
- należy też podjąć działania o umożliwienie Firma Remondis korzystania z naszego wysypiska, w zamian za pomoc w jego rekultywacji. Ogólnie działania w zakresie gospodarki odpadami oceniono pozytywnie.
Przewodnicząca Komisji rolnictwa, ochrony środowiska, spraw obywatelskich i samorządowych Janina Przygoda
- przedstawiła wspólną opinię 2-ch Komisji tj. rozwoju gospodarczego, budżetu i finansów oraz Komisji rolnictwa, które to na wspólnym posiedzeniu omawiały temat realizacji planu gospodarki odpadami na terenie gminy.
Komisje wniosły głównie uwagi do tematu koszy na selektywną zbiórkę odpadów. Koszy tych jak, stwierdzono jest zbyt mało a ponadto w ostatnim okresie czasu zostały zabrane i nie zostały jeszcze ustawione.
- wnioskowała o ustawienie kosza k. świetlicy w m. Wrzosy,
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Stanisław Przybył powiedział, że :
- w dniu 23 kwietnia br komisja rewizyjna dokonała kontroli porządku i czystości na terenie gminy. Ogólnie stwierdzono poprawę w tym zakresie porównując to do kontroli jaką przeprowadzono w roku ubiegłym. Komisja zastała nieporządek w m. Stara Kuźnica lesie P. Wypchły, gdzie utworzono dzikie wysypisko. Bałagan jest też przy stawie k. „Kasandry” w Doruchowie. Dokonując kontroli porządku w gminie Komisja stwierdziła też potrzebę poprawienia bezpieczeństwa na przepuście w Starej Kuźnicy, gdzie jest potrzeba ustawienia barierki ( obramowania ) dla bezpiecznego przejazdu.
Czesław Anioł - Radny – poruszył sprawę nierównego traktowania firmy wywożących śmieci powiedział, że ma tu na myśli firmę „ Remonis” , która to jak tu powiedziano ma nam pomóc w rekultywacji wysypiska. Firmy te musimy, jak powiedział traktować równo, gdyż w gospodarce rynkowej nie ma tego, że ktoś ma lepsze uprawnienia a ktoś gorsze. Liczy się zysk i każdy chce gospodarzyć na równych zasadach, zarówno firma „Remondis” jak i firma P. Rybczaka.
Uważam, że obowiązkiem naszym jest dogadywanie się aby tych nierówności w traktowaniu nie było.
Lucjan Dyba Radny powiedział, że :
- nie może być tak aby tylko 26 % mieszkańców gminy miało kosze na odpady. Dlatego też należ podjąć działania aby tych koszy było znacznie więcej,
- postawił wniosek aby podczas odczytywania liczników od wody informować mieszkańców aby wyposażyli swoje posesje w pojemniki na odpady, gdyż w przeciwnym razie firma wywożąca śmieci zrezygnuje z tych usług
z uwagi na zbyt mało zawartych umów. Uważam, jak powiedział opłata za wywóz nie jest aż tak duża i każde gospodarstwo winno być wyposażone w takie pojemniki.
Adam Wypchło Radny
– w swojej wypowiedzi zwrócił uwagę na dzikie wysypiska śmieci. wskazując na dzikie wysypisko jakie utworzono na jego polu, gdzie ustawiona tablica o zakazie wywozu była tylko jeden dzień. Dlatego wnioskował pod adresem policji aby sprawdziła miejsca gdzie tworzą się dzikie wysypiska.
Jan Sieczka Radny
– zapytał, czy każdy mieszkaniec musi posiadać obowiązkowo kosze na śmieci.
Zbigniew Broniszewski – Radny
- zwrócił się do P. Radcy Prawnego z pytaniem czy Rada może podjąć uchwałę zobowiązującą mieszkańców do nabycia koszów na odpady.
Marcin Małecki – Radca Prawny
- odpowiedział, że sprawa o której mówił Radny Broniszewski w zasadzie jest uregulowana w gminie „Regulaminem gospodarki odpadami„,gdzie jest zapisane o obowiązku posiadania przez mieszkańców umów z firmą
na wywóz śmieci. Pozostaje tylko problem egzekucji, gdyż ten kto nie ma takiej umowy popełnia wykroczenie. Dlatego też sprawa ta sprowadza się to tylko do sprawy wyegzekwowania a nie do stanowienia prawa.
Istniejące prawo wymaga posiadania takiej umowy.
Joanna Blewąska – Przewodnicząca Rady Gminy
- powiedziała, że w ubiegłej kadencji podjęto uchwałę przyjmującą „Regulamin gospodarki odpadami” na terenie gminy, gdzie pozostawiliśmy naszym mieszkańcom możliwość samodzielnego wywozu śmieci na śmietnisko w dowolny dla nich sposób. Za tym regulaminem głosowała cała Rada ( za wyjątkiem 2-ch radnych ) i z tego prawa mogą mieszkańcy korzystać. Dlatego też nie możemy zmuszać mieszkańców do podpisania umowy na wywóz śmieci chyba, że Rada zmieni regulamin.
Halina Banaś – Sołtys wsi Godziętowy
- powiedziała, że mieszkańcy pałacu w Godziętowach nie dbają o porządek przy pałacu.
Janina Przygoda – Radna
– powiedziała, że jej zdaniem nie można zmuszać mieszkańców do zakupienia obowiązkowo koszy na śmieci, gdyż wielu mieszkańców może samemu zagospodarować swoje śmieci.
Paweł Fras – członek Powiatowej Izby Rolniczej
- poinformował, że Izby Rolnicze skierowały pismo wskazując na problem worków po nawozach sztucznych i innych środkach, gdyż firmy handlujące nie chcą odbierać zwrotnych opakowań.
Do podjętych spraw w dyskusji ustosunkował się Wójt Gminy Józef Wilkosz.
Wobec braku dalszej dyskusji Wiceprzewodniczący Rady Gminy Zbigniew Broniszewski poddał pod głosowanie przyjęcie realizacji gminnego planu odpadów na terenie gminy.
Sprawozdanie przyjęto jednogłośnie.
Na sali obecnych było 15 radnych, głosowało 15 radnych , „za” było 11 radnych , „przeciwnych”
nie było „wstrzymujących” - 4-ch radnych.
ad.12
Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia zasad przysługiwania diet radnym Rady Gminy Doruchów oraz sołtysom w sołectwie Gminy Doruchów.
Komisja uchwał i wniosków przedstawiła projekt uchwały w sprawie ustalenia zasad przysługiwania diet radnym Rady Gminy Doruchów oraz sołtysom w sołectwie Gminy Doruchów.
Uwag i wniosków do projektu uchwały nie wniesiono.
W wyniku głosowania przeprowadzonego przez Wiceprzewodniczącego Rady Gminy Zbigniewa Broniszewskiego – Rada podjęła uchwałę Nr VI/35 /2007 w sprawie ustalenia zasad przysługiwania diet radnym Rady Gminy Doruchów oraz sołtysom w sołectwie Gminy Doruchów.
Głosowało 15 radnych , za było 13 radnych , przeciwnych 1 radny, wstrzymujących 1 radny.
Uchwała Nr VI/35/2007 w sprawie ustalenia zasad przysługiwania diet radnym Rady Gminy Doruchów oraz sołtysom w sołectwie Gminy Doruchów stanowi zał. Nr 14 do protokółu.
ad. 13
Podjęcie uchwały w sprawie zmian budżetu i w budżecie gminy na 2007 rok.
Komisja uchwał i wniosków przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu i w budżecie gminy na 2007 rok.
Uwag i wniosków do projektu uchwały nie wniesiono.
W wyniku głosowania przeprowadzonego przez Wiceprzewodniczącego Rady Gminy Zbigniewa Broniszewskiego – Rada podjęła uchwałę Nr VI/36 /2007 w sprawie zmiany budżetu
i w budżecie gminy na 2007 rok.
Głosowało 15 radnych, za było 15 radnych, przeciwnych ----------------, wstrzymujących 1 radny.
Uchwała Nr VI/36 /2007 w sprawie zmiany budżetu i w budżecie gminy stanowi zał. Nr 15 do protokółu.
ad. 14
Zapytania i wolne głosy.
W punkcie tym głos zabrali :
Radny Czesław Anioł
- zwrócił się z prośbą do Wójta Gminy o dosadzenie brakujących krzewów na parkingu Zalesie, Krzewy te zostały zniszczone przez wałęsające się psy, było zasadzonych ok. 50 a pozostało zaledwie 20 szt,
- drugi wniosek jaki zgłosił to wcześniejsze zasilanie miejsc tam gdzie rośnie trawa a które są wizytówka naszej gminy,
- zapytał o sprawę przygotowywania do poszerzenia drogi k. parkingu Zalesie.
Radny Kempa Andrzej
- prosił o odnowienie drogowskazu na skrzyżowaniu w Tokarzewie,
- zapytał, czy pracownicy Urzędu Gminy otrzymali już podwyżki.
Sołtys wsi Plugawice Wioletta Tekieli
- zapytała czy inicjatywa mieszkańców Plugawic w sprawie budowy sali ma szanse realizacji, a jeżeli tak to kiedy, gdyż mieszkańcy deklarują swoją pomoc i chcą gromadzić materiały.
Radna Janina Przygoda
- zapytała, jak można wyegzekwować obowiązek utrzymania porządku na placu zabaw k. świetlicy Wrzosy.
Prezes Związku OSP Jadwiga Kosik
- poinformowała o działaniach Zarządu Związku OSP w zakresie zbiórki pieniędzy na zakup nowego samochodu dla OSP Doruchów.
ad. 15
Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.
Odpowiedzi na interepelacje i zapytania udzielił Wójt Gminy Józef Wilkosz.
w spr. ustawienia tablic przy placach zabaw – z uwagi na ubiegłoroczne wypadki i kontrole takie tablice musieliśmy ustawić aby ostrzegały przed zagrożeniem.
w spr . wniosek w sprawie ustawienia nowego drogowskazu przekażemy do powiatu.
w spr. pracownicy Urzędu Gminy otrzymali podwyżkę- sfera budżetowa wynosiła 0 % u nas podwyżka wynosi 2%.
w spr . uzupełnienia krzewów – zostanie to zrobione.
w spr . poszerzenia drogi – realizował to Województwo w związku z uzgodnieniami własnościowymi.
w spr . P. Ogrodowiaka – dokonamy sprawdzenia licznika,
w spr. drogi na ul. Tokarskiej wniosek skierujemy to do powiatu,
w spr. lampy oświetlania ulicznego zwrócimy sie do Zakładu Oświetleń Ulicznych i Drogowych,
w spr. programu oszczędzania wody -o ile zużycie wody będzie przekraczało dopuszczalne normy zwrócimy się z apelem do mieszkańców aby w godzinach szczytu nie podlewać ogródków. Podejmujemy też sprawę budowy
nowej studni. Najważniejszą sprawą jest tu jednak cena wody, która będzie przedstawiona na następnej sesji.
w spr. ustawienia koszy na selektywną zbiórkę śmieci – do końca miesiąca maja maja być ustawione kosze prze firmę Remondis.
w spr. zakresu czynności i Kierownika ref. Rol. Szczegółowo zostanie udzielona odpowiedź.
w spr. budowy sali w Plugawicach - decyzję ostateczną w tej sprawie podejmie Rada we wrześniu br. przy aktualizacji Wieloletniego Planu Inwestycyjnego.
Dyrektor GOK Ryszard Mazur – zaprosił wszystkich na obchody święta Konstytucji 3-go Maja, które odbędą się w dniu 3 maja 2007 roku o godz. 15- tej na stadionie LZS w Doruchowie.
ad. 16
Zakończenie
Z uwagi na zrealizowanie porządku Wiceprzewodniczacy Rady Gminy Zbigniew Broniszewski zamknął VI sesję Rady Gminy Doruchów.
Po zakończeniu sesji mgr Jolanta Suchy przedstawiła wykład na temat Konstytucji 3 -go Maja.
Prot. Grazyna Tuz Wiceprzewodniczący Rady Gminy
Inspektor Zbigniew Broniszewski
![]() |
![]() |
![]() |
Metadane
Źródło informacji: | Grażyna Tuz |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Grażyna Tuz |
Data wprowadzenia: | 2007-05-15 11:57:57 |
Opublikował: | Grażyna Tuz |
Data publikacji: | 2007-05-15 15:13:26 |
Ostatnia zmiana: | 2010-01-26 14:22:16 |
Ilość wyświetleń: | 2823 |