Symbol:


Wydział:
Referat Rolnictwa, Budownictwa i Gosp. Komunalnej

Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2021 r., poz. 888 ze zm) - Rozdział 4
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 listopada 2002 r. w sprawie wymagań dla pojazdów asenizacyjnych (Dz. U. Nr 193, poz. 1617).
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych i zebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2018 r., poz. 1627) - zał. nr 4
uchwała nr XXXV/237/2014 Rady Gminy w Doruchowie z dnia 26 marca 2014 r. w sprawie określenia wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych na terenie Gminy Doruchów (Dz. Urz. Woj. Wlkp. z 2014 r., poz. 3031)


Opłaty:
opłata skarbowa za wydanie zezwolenia w wysokości 107 zł - załącznik do Ustawy o opłacie skarbowej. część III, pkt 42. Opłata skarbowa od zmiany zezwolenia - 53,50 zł
Opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii - 17 zł (z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej)
Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii w wysokości 17 zł. Opłata nie dotyczy pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej.
Opłatę można dokonać w kasie tut. Urzędu Gminy za pomocą karty płatniczej lub wnieść na konto Gminy Doruchów


Termin odpowiedzi:
30 dni od daty złożenia wymaganych dokumentów.
Sprawy szczególnie skomplikowane nie później niż w ciągu dwóch miesięcy.

Organ administracji publicznej, przed wydaniem zezwolenia, może wezwać przedsiębiorcę do uzupełnienia wniosku oraz dokonać kontrolnego sprawdzenia faktów podanych we wniosku o udzielenie zezwolenia w celu stwierdzenia, czy przedsiębiorca spełnia warunki wykonywania działalności objętej zezwoleniem.


Jednostka odpowiadająca:
Referat Rolnictwa, Budownictwa i Gospodarki Komunalnej

Tryb odwoławczy:
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kaliszu za pośrednictwem Wójta Gminy Doruchów w terminie 14 dni od dnia doręczenia stronie decyzji.

Uwagi:
Uwagi:
Wniosek o udzielenie zezwolenia zgodnie z art. 8 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach powinien zawierać:
1. imię i nazwisko lub nazwę oraz adres zamieszkania lub siedziby przedsiębiorcy ubiegającego się o zezwolenie oraz jego numer identyfikacji podatkowej NIP
2. określenie przedmiotu i obszaru działalności,
3. określenie środków technicznych, jakimi dysponuje ubiegający się o zezwolenie (można załączyć wykaz sprzętu i środków technicznych oraz ksero dowodów rejestracyjnych),
4. informacje o technologiach stosowanych lub przewidzianych do stosowania przy świadczeniu usług w zakresie objętym wnioskiem,
5. proponowane zabiegi z zakresu ochrony środowiska i ochrony sanitarnej planowane po zakończeniu działalności,
6. określenie terminu podjęcia działalności objętej wnioskiem oraz zamierzonego czasu jej prowadzenia
Załączniki do wniosku:
1. Dokument potwierdzający gotowość przyjęcia ścieków przez stację zlewną .
2.zaświadczenie (wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące od daty złożenia wniosku) albo oświadczenie o braku zaległości podatkowych i zaległości w płaceniu składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne. Oświadczenie musi posiadać klauzurę następującej treści: "Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia."

II Zezwolenie wydaje się na czas oznaczony, nie dłuższy niż 10 lat.

III. Podmiot, który uzyskał niniejsze zezwolenie jest obowiązany na podstawie art. 9o ust. 1 i 2 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach do sporządzania kwartalnych sprawozdań. Sprawozdanie jest przekazywane wójtowi w terminie do końca miesiąca następującego po kwartale, którego dotyczy. Sprawozdanie zawiera dane, o których mówi art. 9o ust. 3 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach






Dokumenty