
Protokół Nr XIV/2008 z dnia 28 marca 2008 r.
P R O T O K Ó Ł Nr XIV/2008
z sesji Rady Gminy odbytej w dniu 28 marca 2008 roku
w sali sesyjnej Urzędu Gminy w Doruchowie
O godz. 10 – tej Wiceprzewodniczący Rady Gminy Zbigniew Broniszewski otworzył XIV sesję Rady Gminy Doruchów.
Stwierdził, że zgodnie z listą obecności w sesji uczestniczy 15 radnych, co wobec ustawowego składu Rady wynoszącego 15 osób stanowi quorum
pozwalające na podejmowanie prawomocnych decyzji.
Następnie Wiceprzewodniczący Rady Gminy Zbigniew Broniszewski powitał radnych i zaproszonych gości :
Wójta Gminy Józefa Wilkosza
Skarbnik Gminy Władysławę Lasota
Z-cę Kierownika Powiatowej Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa Sławomira Dembnego
Kierownika Wojew. Inspektoratu Ochrony Roślin Bożenę Sitek
Kierownika Powiatowego Ośrodka Doradztwa Rolniczego Jana Kałużnego
Przewodniczącego Gminnej Spółki Wodnej Piotra Kupczyka
Prezesa Związku OSP Jadwigę Kosik
agronoma P Idziego Baraniaka
sołtysów
dyrektorów szkół
kierowników jednostek organizacyjnych oraz kierowników referatów Urzędu Gminy
Listy obecności stanowią zał. Nr 1 i 2 do protokółu.
Następnie Wiceprzewodniczący Rady Gminy Zbigniew Broniszewski zaproponował następujący porządek obrad :
1. Otwarcie.
2. Przedstawienie porządku obrad.
3. Wybór sekretarza obrad.
4. Przyjęcie protokółu z XIII sesji.
5. Powołanie komisji uchwał i wniosków.
6. Interpelacje i zapytania radnych.
7. Informacja Wójta Gminy z działań w okresie m. sesyjnym.
8. Informacje o stanie rolnictwa w gminie
- informacja z działalności Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa
- informacja Powiatowej Izby Rolniczej
- informacja Powiatowego Ośrodka Doradztwa Rolniczego
- informacja Wojew. Inspektoratu Ochrony Roślin i Nasiennictwa
- informacja Spółdzielczego Banku Ludowego
- informacja Gminnej Spółki Wodnej
9. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia odpłatności za pobyt dziecka w Przedszkolu.
10.Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wartości jednego punktu i najniższego
wynagrodzenia zasadniczego pracowników gminnych jednostek organizacyjnych.
11. Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej i rzeczowej.
12. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany budżetu i w budżecie gminy na 2008r.
13. Wolne głosy i wnioski.
14. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.
15. Zakończenie.
Jednocześnie zwrócił się z pytaniem, czy ktoś spośród radnych chciałby wystąpić z wnioskiem o dokonanie zmian w wyżej wymienionym wniosku.
Radni nie zgłosili żadnego wniosku.
ad.3 Wybór sekretarza obrad.
Wiceprzewodniczący Rady Gminy Zbigniew Broniszewski zaproponował
na sekretarza obrad radnego Czesława Anioła. Rada nie wniosła żadnych uwag do przedstawionej propozycji.
W wyniku głosownia Rada jednogłośnie powołała radnego Czesława Anioła na sekretarza XIV sesji.
ad. 4. Przyjęcie protokółu z XIII sesji.
Wiceprzewodniczący Rady Gminy Zbigniew Brioniszewski poinformował, że protokół
z obrad XIII sesji został wyłożony do wglądu przed sesją, z protokółem było można zapoznać się w biurze rady.
W związku z czym zaproponował przyjęcie protokółu bez odczytywania.
Wniosek Radni przyjęli jednogłośnie
Rada nie wniosła żadnych uwag do protokółu i w wyniku głosowania Rada Gminy protokół
Nr XIII/2008 przyjęła jednogłośnie.
ad. 5. Powołanie komisji uchwał i wniosków.
Wiceprzewodniczący Rady Gminy Zbigniew Broniszewski zaproponował w skład komisji uchwał następujące osoby :
1/ Radny Zygmunt Stempin
2/ Skarbnik Gminy Władysławę Lasota
3/ Radna Maria Rogalewska
Powyższy skład komisji uchwał i wniosków Rada przyjęła w głosowaniu jednogłośnie.
ad. 6 - Interpelacje i zapytania radnych.
Na XIV sesji Radni zgłosili następujące interpelacje :
Radny Zbigniew Broniszewski
- odczytał pismo, które wpłynęło na jego ręce od Radnego Czesława Anioła z prośbą o odczytanie
na sesji, skierowane do Komisariatu Policji w Grabowie n/Prosną zawiadamiające o wszczęciu
postępowania wobec P. Stanisława Kwika , który bezprawnie wpuszcza swojego psa na teren placu zabaw w m. Zalesie.
Pismo jest załącznikiem Nr 3 do protokół.
Radny Czesław Anioł
- w związku z wypadkiem drogowym jaki zdarzył się w dniu wczorajszym wnioskował pod
adresem Wójta Gminy o ustawienie dodatkowego oznakowania na skrzyżowaniu drogi
Zalesie – Rudniczysko przed posesją Pana Karwika w kierunku Rudniczyska.
Jest to problem z tego względu, że wszyscy dziś jeżdżą bardzo szybko i dobrze, że w tym
wypadku nic poważnego się nie stało, dlatego też jest potrzeba ustawienia dodatkowego znaku.
- wnioskował o ustawienie znaku ograniczającego szybkość do 40km/g na drodze Zalesie, gdyż aktualnie jest tam tor wyścigowy,
- wnioskował o ścinkę pobocza drogi Zalesie, gdzie przy dużych opadach deszczu robią się duże rozlewiska wody,
- wnioskował aby teraz w okresie wiosennym posiać nawóz, na trawniki oraz dosadzenie krzewów, które po okresie zimowym wymarzły,
- zwrócił się z wnioskiem do Pani Przewodniczącej Rady Gminy i Rady, o to aby zwrócili się do organów, które wydają pozwolenia na posiadanie
broni aby stwierdziły, czy Pan Kwik może posiadać pozwolenie na broń. Moim zdaniem jak powiedział, jest to osoba niekompetentna
i konfliktowa i nie powinna takiej broni posiadać. Osoba, która przychodzi na prywatną posesję grozi, że kogoś widłami przebije to twierdzę, że
powinno być (zwracając się do obecnego na sesji aspiranta Pana Mazurkiewicza) tu działanie prokuratury w tym zakresie. Nie może być tak,
że znajdzie się jeden tyran i będzie rządził całą wsią.
Radny Andrzej Kempa
- powiedział, że na ostatniej sesji bardzo mocno krytykowaliśmy policję, ale jak wiemy ta policja
musi być. Postawił zatem pytanie do Pana Wójta, czy w tym kierunku coś zrobiono.
Natomiast, co o do sprawy zgłoszonej przez radnego Czesława Anioła to powiedział, że wydaje
się, że jest to sprawa obu tych panów i policji a Rada nie powinna się w te tematy mieszać.
Radny Stefan Trzciński
- poruszył sprawę dróg, gdyż jak wiadomo droga wojewódzka Grabów – Wieruszów ma być
remontowana dlatego jest prośbą o zorganizowanie spotkanie z przedstawicielami
Wojewódzkiego Zarządu Dróg, aby w centrum Doruchowa zrobiono chodnik od parkingu
przy sklepie masarskim aż do dworca PKS ( do P. Niedźwiedzia ).
Jest to konieczność dla bezpieczeństwa mieszkańców, gdyż jest tu ogromne nasilenie ruchy, jak
również jest tu wiele sklepów handlowych, apteka, ośrodek zdrowia, szkoła.
Dlatego też gospodarze tej drogi winni o tym wiedzieć, że jest tu bardzo niebezpiecznie.
- w sprawie budowy chodników przez Radę Powiatu – chcielibyśmy aby było to na pismie, że
Powiat przyjął te zadania do realizacji. Zawsze dzieje się tak, że przyjmują do realizacji a potem
z braku finansów nie realizują. Uważam, że Starostę jest stać aby na piśmie takie zapewnieniem
nam dał, jakie drogi i chodniki będą przez powiat realizowane.
- w sprawie budynku po byłej zlewni mleka w Doruchowie – powiedział, że jest to wstyd aby taki
budynek stał w centru m Doruchowa. Cały czas mleczarnia z tego korzystała i miała zyski w tej
chwili pozostawiła tylko bałagan.
- zapytał, ze czy podjęto konkretne działania, co do firmy która ostatnio przedstawiła ofertę na zbiórkę selektywną smieci.
Uważam, jak powiedział że na zbiórkę śmieci musi nas być stać. Jeżeli chcemy mieć porządek w gminie to musimy od małości wszystkich
uczyć porządku a firmy które dokonują zbiórki winny ustawić tyle koszy ile jest potrzeba.
Radna Janina Przygoda
- wnioskował o ustawienie dodatkowego stojaka na rowery k. świetlicy Wrzosy,
- wnioskowała o ustawienie kosza na śmieci k. świetlicy Wrzosy o który to niejednokrotnie się już zwracała.
Radny Adam Wypchło
- wnioskował o wyrównanie dróg równiarką- prosił też aby o terminie równania dróg
poinformować trzy dni wcześniej oraz o tym kto będzie odpowiedzialny za kierowanie pracami.
- wnioskował o zwrócenie się do zarządcy dróg powiatowych o uprzątnięcie przy drogach suchych gałęzi, które spadają z drzew na pola i rowy.
- w sprawie skrzyżowania Kępno -Doruchów wnioskował o ustawienie dodatkowych znaków ( tzw. sierżantów).
Radna Maria Rogalewska
- zapytała czy jest możliwość zapewnienia szlaki na wyrównanie parkingu k. GS-u w Doruchowie
Jest to plac GS-u ale z tego parkingu korzystamy wszyscy,
- zapytała czy będą zatrudnieni pracownicy interwencyjni dla wykonania w niektórych pracach porządkowych.
- wnioskowała o usunięcie wyrwy na poboczu drogi k. Poczty w Doruchowie, jak również k. Pana Pawlaka
Radny Zbigniew Broniszewski
- wnioskował o usunięcie drzew (grusz) k. posesji P. Malinowskiego, - wniosek zgłoszony był na zebraniu wiejskim,
- wnioskował o usunięcie suchej akacji za blokiem mieszkalnym na Rudniczysku było to zgłaszane też na zebraniu wiejskim,
- poruszył sprawę przyorywania dróg, pytając czy w tej sprawie zostały podjęte czynności, czy tylko tak się o tym mówi na zebraniach i na sesji.
- Wnioskował o sprawdzenie stanu rowu od Pana Karwika przez Rudniczyskoaż do P. Grzegorza Janickiego, gdyż w niektórych miejscach praktycznie
nie ma w ogóle rowu,
- wnioskował o wyrównanie równiarką dróg tj. od P. Kasprzaka w k. P. Misia i na Rudniczysku w k. P. Szewczyka.
- zapytał, czyją własnością jest pałac w parku w Doruchowie, gdyż z opinii niektórych mieszkańców wynik , że właścicielem jest P. Thiela,
- w związku z ostatnim wypadkiem jaki miał miejsce na Zalesiu k. parkingu dla bezpieczeństwa na tej drodze wnioskował aby zamiast kamienia,
które są ustawione przy parkingu ustawić, coś innego bardziej bezpieczniejszego np. słupki sygnalizacyjne.
Wiceprzewodniczący Rady Gminy Zbigniew Broniszewski poinformował,że odpowiedzi na interpelacje zostaną udzielone w pkt. 14 porządku obrad.
ad.7 - Informacja Wójta Gminy z działań w okresie m. sesyjnym.
Wójt Gminy Józef Wilkosz poinformował, że w okresie m. sesyjnym
- uczestniczył w 4-ch zebraniach wiejskich,
- prowadziłem rozmowę z Komendantem Powiatowym Policji w zakresie ruchu drogowego na terenie gminy,
- udział w sesji Rady Powiatu,
- udział w Targach edukacyjnych,
- udział w szkoleniu administracji samorządowej,
- analiza dzierżaw gruntów komunalnych,
- analiza przygotowania spraw do przetargu na zakup samochodu do przewozu osób niepełnosprawnych
- lustracja drogi Stary Pan -Tonia,
- rozmowy z przedstawicielami jednostek oświatowych,
- analiza wynagrodzeń w jednostkach oświatowych,
- spotkanie w sprawie obchodów dnia strażaka,
- przygotowanie odpowiedzi na interpelacje radnych,
- analiza potrzeb do podziału nadwyżki budżetowej,
- udział w zebraniu Kółka Rolniczego Tokarzew,
- spotkanie ze Starostą w sprawie przekazania mienia komunalnego,
- udział w spotkaniu przewodniczących komisji z Komendantem Powiatowym Policji,
- analiza potrzeb inwestycyjnych i remontowych gminy,
- sprawy wynagrodzeń pracowników obsługi szkół , opieki społecznej i przedszkola,
- przygotowanie propozycji podziału nadwyżki budżetowej,
- udział w komisjach rady gminy,
- spotkanie ze Starostą w temacie budowy chodników przy drogach powiatowych,
Przedstawił także realizację uchwał Rady Gminy podjętych na poprzedniej sesji oraz informację z realizacji zgłoszonych interpelacji i wniosków na poprzedniej sesji.
Informacje stanowią zał. Nr 4 ,5 do protokółu.
Do przedstawionych informacji uwagi zgłosili :
Andrzej Kempa
– w sprawie policji – powiedział, że w zgłoszonej interepelacji chodziło mi konkretnie o to jak mają wyglądać dwukołówki i na to nie otrzymałem odpowiedzi.
Wiceprzewodniczący Rady Gminy Zbigniew Broniszewski poinformował, że odpowiedzi w tej sprawie udzieli aspirant Robert Mazurkiewicz.
Wobec braku dalszej dyskusji Wiceprzewodniczący Rady Gminy Zbigniew Broniszewski zaproponował głosowanie nad przyjęciem sprawozdania Wójta Gminy.
Rada w obecności 15 radnych - 15 głosami „za” ,”przeciwnych „ -----, „wstrzymujących „--------informację Wójta Gminy przyjęła jednogłośnie.
ad. 8 - Informacje o stanie rolnictwa w gminie.
Informacje w tym temacie złożyli :
- Kierownik Oddziału Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Roślin i Nasiennictwa Pani Bożena Sitek . Informacja stanowi zał. Nr 6 do protokółu.
- Z-ca Kierownika Powiatowego Biura i Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa Pan Sławomir Dembny.
- Kierownik Powiatowego Ośrodka Doradztwa Rolniczego Pan Jan Kałużny Inf. stanowi zał. Nr 7 do protokółu.
- Przewodniczący Gminnej Spółki Wodnej Pan Piotr Kupczyk Inf. stanowi zał. Nr 8 do protokółu.
- Informacja Spółdzielczego Ludowego Banku nie została złożona z uwagi nieobecność przedstawiciela Banku na sesji.- Informacja Powiatowej Izby Rolniczej została dostarczona na pismie i stanowi zał. Nr 9 do protokołu.
W dyskusji głos zabrali :
Zbigniew Broniszewski
- zapytał o firmy, które mogą dokonywać przeglądu opryskiwaczy,
Adam Wypchło
- zgłosił potrzebę przeprowadzenia szkolenia w zakresie opryskiwaczy w ramach zajęć dla uczniów Technikum Rolniczego w Ostrzeszowie
Kempa Andrzej
- zwrócił uwagę na brak parkingu dla interesantów załatwiających sprawy w biurze Agencji Restrukturyzacji ,
- zapytał, jakie są zasady naboru na stanowisko kierownika Powiatowego Biura Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.
Radna Janina Przygoda
- zapytała, czy jest możliwość zorganizowania szkolenia dla rolników przez Agencję Restrukturyzacji w zakresie wypełniania wniosków.
Maria Rogalewska
- stwierdziła odnośnie dopłat i składania wniosków.,że mamy wyznaczony termin składania
wniosków do 15 maja a po tym terminie straszą nas karami. Dobrze, że te pieniądze rolnik otrzymuje, tylko rolnik te pieniądze otrzymuje
za późno, bo np. nawozy w m-cu grudniu były znacznie tańsze niż obecnie.
Kto tą różnicę pokryje rolnikowi ?. Na naszym terenie jest jeszcze wielu rolników którzy otrzymali decyzje ale nie otrzymali jeszcze pieniędzy.
Tak samo jest w płatnościach ONW jeszcze nie ma decyzji. Dlatego też uważam, że rolnicy są pokrzywdzeni gdyż rolnik musi złożyć wniosek
w ciągu trzech miesięcy a Agencja ma na załatwienie sprawy 6 m-cy
Odpowiedzi na postawione w dyskusji pytania udzielili :
Kierownik Oddziału Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Roślin i Nasiennictwa Pani Bożena Sitek , Z-ca Kierownika Powiatowego Biura i Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji, Pan Sławomir Dembny Kierownik Powiatowego Ośrodka Doradztwa Rolniczego Pan Jan Kałużny Rolnictwa Pan Sławomir Dembny.
Udzielone odpowiedzi przyjęto.
Wobec braku dalszej dyskusji Rada w wyniku głosowania przeprowadzonego przez Wiceprzewodniczący Rady Gminy Zbigniewa Broniszewskiego
informację przyjęła jednogłośnie.
W tym czasie obrady sesji opuścił Radny Adam Wypchło pomniejszając ilość Radnych biorących udział w sesji do 14 osób.
ad. 9. - Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia odpłatności za pobyt dziecka w Przedszkolu.
Komisja uchwał i wniosków przedstawiła projekt uchwały w sprawie ustalenia odpłatnościza pobyt dziecka w Przedszkolu.
Rada nie wniosła żadnych uwag i wniosków do uchwały.
Wobec powyższego Wiceprzewodniczący Rady Gminy Zbigniew Broniszewski zarządził głosowanie.
Rada Gminy w obecności 14 radnych uczestniczących w sesji – 14 głosami „za” , przy „przeciwnych „--------- „ wstrzymujących ---------- podjęła uchwałę Nr Nr XIV/69/2008
w sprawie ustalenia opłat za pobyt dziecka w Przedszkolu , która stanowi zał. Nr 10 do protokółu.
ad. 10 - Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wartości jednego punktu i najniższego wynagrodzenia zasadniczego pracowników
gminnych jednostek organizacyjnych.
Komisja uchwal i wniosków przedstawiła projekt uchwały w sprawie ustalenia wartościjednego punktu i najniższego wynagrodzenia zasadniczego pracowników gminnych jednostek organizacyjnych.
Rada nie wniosła żadnych uwag i wniosków do przedstawionego projektu uchwał.
W związku z powyższym Wiceprzewodniczący Rady Gminy Zbigniew Broniszewski zaproponował głosowanie.
Rada Gminy w obecności 14 radnych uczestniczących w sesji – 14 głosami „za” , przy „przeciwnych „--------- „ wstrzymujących ---------- podjęła uchwałę Nr Nr XIV/70 /2008
w sprawie ustalenia wartości jednego punktu i najniższego wynagrodzenia zasadniczego pracowników gminnych jednostek organizacyjnych., która stanowi zał. Nr 11 do protokółu.
ad. 11 - Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej i rzeczowej.
Komisja uchwał i wniosków przedstawiła projekt uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej i rzeczowej.
Rada nie wniosła żadnych uwag i wniosków do przedstawionego projektu uchwały.
W związku z powyższym Wiceprzewodniczący Rady Gminy Zbigniew Broniszewski zaproponował głosowanie.
Rada Gminy w obecności 14 radnych uczestniczących w sesji – 13 głosami „za” , przy „przeciwnych „--------- „ wstrzymujących 1 głos,
podjęła uchwałę Nr Nr XIV/71/2008 w sprawie udzielenia pomocy finansowej i rzeczowej, która stanowi zał. Nr 12 do protokółu.
ad. 12 - Podjęcie uchwały w sprawie zmiany budżetu i w budżecie gminy na 2008r.Komisja uchwał i wniosków przedstawiła projekt uchwały w sprawie
zmiany budżetu i w budżecie gminy na 2008r.
Radny Stefan Trzciński
– prosił o wyjaśnienie dlaczego tak drogo to kosztuje wykonanie posadzki w garażu OSP, bo aż 25 tys. zł – czy muszą tu być jakieś specjalne uzbrojenia.
Odpowiedzi w tej sprawie udzielił Wójt Gminy Józef Wilkosz.
Wobec braku dalszej dyskusji Wiceprzewodniczący Rady Gminy Zbigniew Broniszewski zaproponował głosowanie.
Głosowało 14 radnych , „za” było 13 radnych , „przeciwnych” ----------”wstrzymujących”- 1 radny.
Uchwałą Nr XIV/72/2008 w sprawie zmiany budżetu i w budżecie gminy na 2008r. stanowi zał. Nr 13 do protokółu.
ad. 13 - Wolne głosy i wnioski .
Radny Andrzej Kempa
- wnioskował o naprawę powstałych wyrw na drodze Tokarzew - Wygoda Tokarska,
- wnioskował o ustawienie kontenera na śmieci w Tokarzewie k. sklepu.
Radny Lucjan Dyba
- zwrócił się z wnioskiem o przypomnienie Panu Staroście o wizerunku naszego Ośrodka Zdrowia, który aktualnie bardziej przypomina stary dworzec PKP niż ośrodek zdrowia, należałoby przypomnieć o remoncie oraz wykonaniu podjazdu dla niepełnosprawnych i elewacji budynku.
Radny Stefan Trzciński
- wnioskował o odmalowanie trybuny na stadionie sportowym.
Radny Zbigniew Broniszewski
- zapytał czy otrzymano odpowiedź z Komisji Ruchu przy Staroście Ostrzeszowskim w sprawie ograniczenia tonażu jaki przewożony jest ciężarowymi samochodami.
- zapytał, czy jest mandat 1500,- zł za przekroczenie tonażu.
Sołtys Niełacny Florian
- zapytał czyją własnością są wybudowane piwnice pod nowe bloki w PGR Torzeniec.
- wnioskował o odnowienie znaków drogowych w Torzeńcu ( Stary Pan ) i koła P. Ksprzaka.
ad. 14 - Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.
Odpowiedzi na interperlacje i zapytania udzielili :
aspirant Robert Mazurkiewicz
w spr. dwukołowek
- zgodnie z przepisami każda dwukołówka jest traktowana jako przyczepa i zgodnie z przepisami powinna być zarejestrowana,
posiadać przegląd, powinno być opłacone OC i wtedy można poruszać się po drodze mając oczywiście oświetlenie i wszystkie inne sprawy.
Miałem też jak powiedział okazję przygotowywać dla Komendanta Powiatowego sprawozdanie na spotkanie z Wójtem i mogę powiedzieć, że wieki hałas, wiele problemów i pretensje do policji. Okazało się, że wszystkie mandaty dotyczyły stanu technicznego pojazdów,.gdzie wchodziło oświetlenie,kierunkowskazy, brak przeglądu i za to były wystawiane mandaty. Rekordzistą była osoba, która nie miała od 20 lat przeglądu. Przegląd ciągnika kosztuje 70,- zł jest to na okres dwóch lat. Do mnie zgłosiło się kilkanaście osób, które potwierdziły, że dobrze sie stało. że policja wzięła się za pojazdy tzw. widmo. My ze swej strony nie będziemy się czepiać ciągników i dwukołówek do momentu kiedy będąmiały światła , kierunkowskazy, stopy , gdyż to jest wymagane i to musi mieć każda przyczepa.Od 18 kwietnia policjanci przechodzą do Grabowa w Doruchowie będą tylko dyżury, dwa razyw tygodniu i na pewno będzie problem, że tej policji jest za mało.Sprawę zgłoszoną przez radnego Anioła skierujemy do prokuratora. Ze strony policji będzierozpatrywana spraw nietrzymania psa na uwięzi. O ile Sąd ukara P. Kwika za to wykroczenie toGmina lub też mieszkańcy Zalesia mogą wystąpić do Sądu Cywilnego o naprawienie całości szkody.
Radny Jan Sieczka
- w swojej wypowiedzi stwierdził,że trzeba współczuć tym rolnikowi, który chowa tucznika 4 -ce= i dostanie tylko 300,- zł a mandat wynosi d 100, - do 150 zł. Sam o tym się przekonałem, gdzie policja goni za tymi rolnikami bo na nich ma zysk.
Rada Janina Przygoda
- powiedział, że stwierdzenie aspiranta Mazurkiewicza , że to tak aż źle nie wyglądało, to nie jesttak, gdyż przez tak krótki okres czasu taka ilość nałożonych
mandatów to bardzo dużo i nigdy tyle nie było. Było tu nastawienie tylko jednego z policjantów, który aż tyle osób ukarał mandatami.
Jan Kałużny
- zapytał jak się mają przepisy do tego, że drogą Wygoda Tokarska- Ostrzeszów przez most na wiadukcie przejeżdżają samochody o znacznie większym tonażu niż jest znak. Zapytał też jakie sankcje można wyciągnąć w stosunku do osoby, która wywożąc żwir ze żwirowni zanieczyszcza drogę wywożąc na kołach samochodów piasek stwarzając zagrożenie bezpieczeństwa.
aspirant Robert Mazurkiewicz
- powiedział,że policja nie dysponuje żadnym sprzętem do mierzenia nacisku osi samochodu ciężarowego na oś jezdni .Jeżeli chodzi o zanieczyszczanie drogi to policja po zgłoszeniu sprawy podejmie interwencję.
Wójt Gminy Józef Wilkosz ustosunkował się do spraw :
w spr. napraw dróg – tak jak co roku będziemy uzupełniać wszystkie te dziury, które powstały po okresie zimowym.w spr. ośrodka zdrowia – szkoda ,że ten temat nie poruszono na poprzedniej sesji na której był obecny Starosta. Jest tam jak wiemy Wspólnota
Mieszkaniowa, która wspólnie z właścicielem ponosi koszty remontu. Sprawy te możemy ponowić ale, czy zostaną zrealizowane trudno
powiedzieć. Jeżeli chodzi o podjazd to aby spełniał wymogi techniczne to musiałby wychodzić jużod samego prawie zakrętu w kierunku ośrodka zdrowia.
Koszty takiego podjazdu są bardzo wysokie. Natomiast z rozmowy z jaką przeprowadziłem P. doktorem Kuśmidrem, to tylko były dwie osoby, które miały trudność w dojściu do Ośrodka Zdrowia.
w spr . pomalowania trybun stadionu – jest to w okresie gwarancji i zwrócimy się do firmy aby usunęła te usterk
w spr. ul. Tokarskiej – ulica ta sięga do P. Kłobucha (Zawadzkiego)
w spr . tonażu samochodów ciężarowych – pisaliśmy kilka pism do Komisji Ruchu Drogowego. Ostatnio rozmawiałem także ze Starostą. Okazuje się, że przewoźnicy ponoszą duży szum, że ogranicza się im działalność i możliwość działań gospodarczych , którzy są obciążani dużymi podatkami od środków transportowych i chcą swobodnie jeździć po kraju. Dlatego też jest to temat nieprosty do załatwienia.w spr. PGR – jest to mienie Agencji Rynku, która zamierzała całe te mienie sprzedać ale nie było na to chętnych i tak to pozostało.
w spr. znaków – my na bieżąco staramy się te znaki odnawiać lub też wymieniać o ile są zniszczone.w spr. znaków k. Pana Karwika jest to skrzyżowanie drogi wojewódzkiej i w gestii Zarządu Wojewódzkiego Dróg jest ustawienie znaków.
w spr.drogi Zalesie – jest to sprawa Komisji Ruchu Drogowego przy Staroście Ostrzeszowskim, która decyduje o ich ustawieniu. Znaki są stawiane tam gdzie,
są potrzebne, gdzie wymagają tego przepisy i jest zgoda Komisji Ruchu Drogowego. Nie może być tak, że jest wniosek i gmina stawia znak.
w spr.ścinki poboczy – temat ten był już rozważany. Sprawa ta wygląda tak, że np. droga na Zalesiu – ma tam być robiona kanalizacja i trzeba z tą sprawa poczekać.
Druga sprawa to taka, że o ile przyjedzie firma do ścinania poboczy to musi mieć tych dróg znacznie więcej
w spr. chodnika przy drodze wojewódzkiej – te chodnik, który ma być realizowany w ramachśrodków unijnych to zaczyna się za krzyżówką aż do granic gminy i nie przewiduje żadnychdziałań w centrum Doruchowa. W sprawie budowy dodatkowych chodników zwracaliśmy się doWielkopolskiego Zarządu Dróg, temat ten jest rozpatrywany ale też środków tutaj nie ma. W temacie tym będę rozmawiał z Dyrektorem Wojewódzkiego Zarządu Dróg P. Wasielą aby zwrócić uwagę na te newralgiczne sprawy.
w spr. Starosta Powiatu postawił warunek, żeby po tej sesji w której uczestniczył przesłać mu pismo i uchwałę Rady o podjętych działaniach dla wspomożenia powiatu w realizacji wspólnych zadań.
w spr. zlewni mleka – w sprawie tej wydaliśmy decyzję, która się już uprawomocniła i czekamy na wpis do Księgi wieczystej.
w spr. wywozu śmieci -Firma Bełchatów w tej chwili przygotowuje umowę i pojemniki do selektywnej zbiórki mają być rozstawione na terenie gminy. Do 31 maja br obowiązują jeszcze niskie ceny na wywóz śmieci. My wystosujemy jeszcze pisma do mieszkańców, że miesiąc kwiecień i maj były poświęcone sprzątaniu w gminie. W naszej gminie o ostatnim czasie dzieje się źle. Mamy wiele sygnałów o zaśmiecaniu gminy i centrum Doruchowa. Widzimy, że te papiery, które latają w różne strony i nie są one tylko z targowiska ale największym śmieciarzem jest GS. W sprawie tej interweniowaliśmy u Prezesa GS-u.
w spr. ustawienia dodatkowe stojaka na rowery k. świetlicy Wrzosy– zostanie to załatwione.
w spr. kosza – również zostanie ustawiony.
w spr. równiarki – równiarkę zamawiamy w tedy gdy jest odpowiednia jakość dróg na wykonanie prac poza tym równiarka przyjeżdża na jedna dwa dni wtedy gdy firma ma ja wolną.
w spr. suchych gałęzi przy drodze jest to temat, który nigdy się nie skończy, gdyż ciągle ich przybywa a firmy drogowe nie przyjadą na każde zawołanie o usunięcie gałęzi.
w spr . ustawienia znaków tzw. sierżantów – zwrócimy się z wnioskiem o ich ustawienie.
w spr. uzupełnienia szlaką dziur na parkingu przy GS. Gmina nie może takich zadań wykonywać, na to nie pozwalają przepisy ustawy o samorządzie gminnym i finansach publicznych,a RIO bardzo mocno sprawdza wydatkowanie środków publicznych.
w spr. pracowników robót publicznych – takich pracowników będziemy mieć od 01 kwietnia br. z tym że, do niektórych mamy wiele uwag ale nie ma już dobrych pracowników, gdyż fachowcy znaleźli już pracę a pozostali tylko ci których nikt nie chce.
w spr.wyrw przy drodze powiatowej zostało to zgłoszone do zarządcy dróg i w okresie wiosennym pewne działania zostaną podjęte
w spr. suchych drzew – sprawą zajmie się P. Grzegorz Wyrwas
w spr. przyorywania dróg –musielibyśmy mieć środki na geodetów i wówczas moglibyśmy sądownie dochodzić zwrotu kosztów a nawet użytkowania pasa drogowego.
w spr. równiarki, jak będzie to będziemy w kontakcie aby wszystkie te drogi porównać.
w spr. pałacu w Doruchowie właścicielem obiektu jest Gmina na mocy decyzji Wojewody Kaliskiego z 04-04-1996r.
Do udzielonych odpowiedzi uwag nie zgłoszono.
ad.15 - Zakończenie.
Z uwagi na zrealizowanie porządku Wiceprzewodniczący Zbigniew Broniszewski zamknął o godz. 14- tej XIV sesję Rady Gminy Doruchów.
Prot. Grażyna Tuz Wiceprzewodniczący Rady Gminy
Inspektor
/-/ Zbigniew Broniszewski
![]() |
![]() |
![]() |
Metadane
Źródło informacji: | Grażyna Tuz |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Grażyna Tuz |
Data wprowadzenia: | 2008-05-08 11:35:33 |
Opublikował: | Grażyna Tuz |
Data publikacji: | 2008-05-12 14:05:29 |
Ostatnia zmiana: | 2010-01-26 14:30:38 |
Ilość wyświetleń: | 2782 |