UCHWAŁA Nr XXII/102 /2008

 RADY GMINY w DORUCHOWIE

      z dnia 30 grudnia 2008

w sprawie: zmian budżetu i w budżecie gminy na 2008

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 08 marca 1990 r. o samorządzie gminnym( tekst jednolity Dz. U. Nr 142 , póz. 1591  z 2001 r. z późń.zm.)

uchwala się, co następuje:

§ 1

W budżecie gminy uchwalonym Uchwałą Nr XII/54/2007 z dnia 20 grudnia 2007 w sprawie: uchwalenia budżetu gminy na 2008 zmienionym Uchwałą nr XIV/72/2008 z dnia 28 marca 2008 w sprawie zmian budżetu i w budżecie gminy na 2008, Uchwałą Nr XV/75/2008 z dnia 30 kwietnia 2008 w sprawie: zmian budżetu i w budżecie gminy na 2008 , Uchwałą Nr XVI/77/2008 z dnia 21 maja 2008 w sprawie: zmian budżetu i w budżecie gminy na 2008 , Zarządzeniem Wójta Gminy

Nr 18/2008 z dnia 30 czerwca 2008 w sprawie zmian budżetu i w budżecie gminy na 2008, Uchwałą Nr XVII/82/2008 z dnia 8 lipca 2008 w sprawie zmian budżetu i w budżecie gminy na 2008, Uchwałą Nr XVIII/87/2008 z dnia 25 września 2008 w sprawie zmian budżetu i w budżecie gminy na 2008, Zarządzeniem Wójta Gminy Nr 29/2008 z dnia 30 września 2008 w sprawie zmian budżetu i w budżecie gminy na 2008, oraz Uchwałą Nr XX/97/2008 z dnia 26 listopada 2008 w sprawie zmian budżetu i w budżecie gminy na 2008,  wprowadza się następujące zmiany:

 

 Zwiększa się dochody gminy o kwotę                                             - 20.364,-zł

 

 

   W związku z powyższym § 1 ust.1 i 2  Uchwały Nr XII/54/2007

    z dnia 20 grudnia 2007 w sprawie: uchwalenia budżetu gminy na 2008  otrzymuje nowe brzmienie:

 "1. Ustala się dochody budżetu gminy na rok 2008

w wysokości                                                                                                                 12.725.285,- zł
z tego:

- dochody bieżące w kwocie                             12.502.497,-   zł

- dochody majątkowe w kwocie                            222.788,-    zł

2. Dochody budżetu określa załącznik Nr 1 do uchwały „

 

 

 

 

 

 

 

 

§ 2

 Zwiększa się wydatki gminy o kwotę                                              20.364,-zł

W związku z powyższym § 2 ust.1, 2 pkt 1 lit. a i pkt. 2 oraz ust.3 Uchwały Nr XII/54/2007

z dnia  20 grudnia 2007 w sprawie: uchwalenia budżetu gminy na 2008

otrzymuje nowe brzmienie:

1. Ustala się wydatki budżetu gminy na rok 2008

w wysokości                                                                               12.959.630,-zł
zgodnie z załącznikiem nr 2 do uchwały.

2. Wydatki o których mowa w ust. 1 obejmują:

1)wydatki bieżące w wysokości                                      11.779.423,- zł,
w tym na:

a) wydatki osobowe i pochodne od

wynagrodzeń                                                        5.085.813,- zł  

  2) wydatki majątkowe w 2008r. w wysokości                       1.180.207,- zł
 
zgodnie z załącznikiem nr 4.

3. Kwota wydatków określona w ust.1 obejmuje:
wydatki zwi
ązane z realizacją zadań
z zakresu
administracji rz
ądowej i innych zadań
zleconych
ustawami w wysokoś
ci                                                          2.578.764,- zł”
zgodnie z załącznikiem nr 3

 

 

§ 3.

W załączniku nr 1 i 3 do Uchwały Rady Gminy Nr XII/54/2007 z dnia 20 grudnia 2007 dokonuje się następujących zmian:

Zwiększa się dochody o kwotę:                                                             71.864,-  

 

Dz.400 rozdz.40002 § 0830                                                             20.364,-

Dz.756 rozdz75618 § 0460                                                             36.500,-

                                  § 0490                                                             15.000,-

 

 

Zmniejsza się dochody o kwotę:                                                  51.500.-

Dz.756 rozdz75616 § 0460                                                            36.500,-

                                 § 0490                                                             15.000,-

                                   

W załączniku nr 2 do Uchwały Rady Gminy Nr XII/54/2007 z dnia 20 grudnia 2007 dokonuje się następujących zmian:

Zwiększa się wydatki o kwotę                                             20.364,-

Dz.010 rozdz.01030 §           2850                                                                  300,-

Dz750 rozdz.75023 § 4270                                                                   250,- 

Dz.756 rozdz.75647 § 4110                                                                 60,-

                                 § 4120                                                                 10,-

                                 § 4300                                                            1.000,- 

Dz.801 rozdz.80148 § 4220                                                         15.400,-

Dz.900  rozdz.90001 § 4270                                                                    250,-

                                          § 4300                                                               500,-

           rozdz. 90002 § 6610                                                            2.594,-

 

 

Dokonuje się następujących zmian w budżecie (przeniesienia w planie wydatków)

 

 

Zmniejsza się wydatki o kwotę                                           16.990,-  

Dz.801 rozdz.80101 § 4270                                                         9.100,-

                                   § 4350                                                           300,-

 rozdz.80103 § 3020                                                           273,-

 rozdz.80104              § 4110                                                        1.000,-

 rozdz.80110              § 4010                                                           150,-

                        § 4110                                                        3.976,-

 rozdz.80113              § 4210                                                           328,-

             rozdz.80195              § 4300                                                         1.163,-

Dz.851 rozdz.85154              § 4210                                                           200,-

Dz.852 rozdz 85212              § 4350 zad. Zlecone                                      200,-

Dz.852 rozdz.85219              § 4700                                                           300,-

 

Zwiększa się wydatki o kwotę                                              16.990,-

                                  

Dz. 801 rozdz. 80101 § 3020                                                                    253,-     

                                   § 4210                                                      9.050,-       

                                   § 4300                                                          350,-

             rozdz. 80104 § 4220                                                       1.000,-

             rozdz. 80110 § 4210                                                       1.450,-

                                   § 4280                                                          239,-

                                   § 4270                                                       3.470,-

                                   § 4300                                                          130,-

            rozdz. 80113  § 4300                                                          328,-

Dz.851 rozdz.85154  § 4300                                                           200,-

Dz.852 rozdz.85212  § 4300 zad. Zlecone                                     200,-

 

Dz.852 rozdz.85219 § 4370                                                           300,-

 

Dz. 854 rozdz. 85401 § 3020                                                                     20,-      

 

 

 

§ 4.

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

§ 5.

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik nr 4

do Uchwały Rady Gminy

Nr XXII / 102/ 2008

z dnia 30 grudnia 2008

WYKAZ ZADAŃ MAJĄTKOWYCH          REALIZOWANYCH NA TERENIE GMINY w 2008

 

 

 

 

Klasyfikacja

 

 

 

L.p

 

Nazwa zadania

 

budżetowa

 

Kwota

 

1.

 

Modernizacja stacji uzdatniania Wody w

 

Dz.010

 

 

 

 

 

Doruchowie

 

Rozdz. 01010

 

27.000,-

 

 

 

 

 

§6050

 

 

 

 

 

Budowa wodociągu w Przytocznicy

 

 

 

 

 

 

 

k. P Błaszczyk

 

        

 

76.000,-

 

2.

 

Budowa dróg :

 

Dz. 600

 

 

 

 

 

 

 

Rozdz. 60016

 

 

 

 

 

-   Mieleszówka Brzeziny

 

§6050

 

413.237,-

 

 

 

- Godziętowy osiedle

 

 

 

236.500,-

 

 

 

Odwodnienie parkingu przy ul. kaliskiej w

 

 

 

 

 

 

 

Doruchowie

 

Dz. 600

 

 

 

 

 

 

 

Rozdz. 60016

 

60.000,-

 

 

 

 

 

§6050

 

 

 

3.

 

Pomoc dla Powiatu ostrzeszowskiego na budowę chodników

 

Dz. 600 Rozdz. 60014

 

 

 

 

 

 

 

§6300

 

125.000,-

 

4.

 

Zakup komputerów i programów

 

Dz. 750

 

 

 

 

 

Komputerowych

 

Rozdz.75023

 

35.500,-

 

 

 

 

 

6060

 

 

 

5.

 

Zakup kolorowego urządzenia

 

Dz. 750

 

 

 

 

 

wielofunkcyjnego

 

Rozdz.75023

 

18.300,-

 

 

 

(ksero+skaner+drukarka)

 

6060

 

 

 

6.

 

Zakup MIKROBUSU

 

Dz. 750

 

 

 

 

 

 

 

Rozdz.75023

 

20.000,-

 

 

 

 

 

6060

 

 

 

7.

 

Zakup budynku po zlewni mleka

 

Dz. 750

 

8.160,-

 

 

 

 

 

Rozdz.75023

 

 

 


 

 

 

 

6060

 

 

 

8.

 

Dotacja do Komendy Powiatowej Policji w Ostrzeszowie na zakup samochodu służbowego.

 

 

Dz.754 Rozdz.75405

§ 6170

 

15.000,-

 

9.

 

Budowa Świetlicy wiejskiej wraz z remizą strażacką w Plugawice

 

Dz.754 Rozdz.75412

§ 6050

 

5.066,-

 

10.

 

Termo modernizacja Szkoły Podstawowej w Doruchowie - opracowanie dokumentacji

 

Dz. 801 Rozdz.80101 §6050

 

25.000,-

 

11.

 

Zakup komputerów i programów Komputerowych do Szkoły Podstawowej w Doruchowie

 

Dz.801 Rozdz.80101 §6060

 

5.000,-

 

12.

 

Zakup patelni elektrycznej do stołówki szkolnej przy Szkole Podstawowej w Doruchowie

 

Dz.801 Rozdz.80148 §6060

 

5.000,-

 

13.

 

Zakup pamięci do komputerów

 

Dz.801 Rozdz.80110 §6060

 

5.350,-

 

14.

 

Zakup zestawu komputerowego z oprogramowaniem

 

Dz.852 Rozdz.85212 §6060

 

4.500,-

15.

 

Wykonanie punktu zlewnego ścieków na Oczyszczalni .

 

Dz.900 Rozdz.90001 §6050

 

93.000,-

 

 16.

Budowa zakładu zagospodarowania odpadów w Olszowej – Porozumienie międzygminne

Dz. 900 rozdz.90002

§ 6610

2.594,-

 

 

RAZEM

 

 

 

     1.180.207,-

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Uzasadnienie do Uchwały Rady Gminy Nr XXII / 102 /2008 z dnia 30 grudnia  2008 r

 

Ogółem budżet gminy zwiększa się - dochody o kwotę 20.364,- (71.864,- minus 51.500 ,-) wydatki zwiększa się o kwotę 20.364,-.

 

Zwiększone zostały następujące dochody:

-  20.364,- za dostarczona wodę do nieruchomości

-  36.500,- opłata eksploatacyjna i  15.000,-  wpływy z innych lokalnych opłat dokonano zmiany

                 klasyfikacji budżetowej zmniejszono dochody w rozdziale 75616

                 a zwiększono w rozdz. 75618.

 

Zmniejsza się wydatki w następujących jednostkach budżetowych w kwocie:

 

-  9.100,- usługi remontowe w Szkole Podstawowej w Przytocznicy

-     300,- opłata za dostęp do sieci internetowej w Szkole Podstawowej w Morawinie

-     273,- wypłata dodatku wiejskiego dla Oddziału Przedszkolnego w Morawinie

-  1.000,- składki na ubezpieczenie społeczne Przedszkolu w Doruchowie

-     150,- wynagrodzenie osobowe pracowników w Gimnazjum

-  3.976,-  składki na ubezpieczenie społeczne w Gimnazjum

-     328,-  zakup paliwa do samochodu do przewozu dzieci do szkoły specjalnej w Ostrzeszowie

-  1.163,- zawody sportowe

-     200,- materiały

-     200,- usługi internetowe – świadczenia rodzinne

-     300,- szkolenia GOPS

 

 

Zwiększa się wydatki w następujących jednostkach budżetowych z przeznaczeniem na:

 

Dla szkół podstawowych:

-     253,-  wypłata dodatku wiejskiego i mieszkaniowego dla nauczycieli SP w Morawinie

-  9.050,- zakup materiałów do poszczególnych placówek:

                 Przytocznica      9.100,-

                 Morawin                300,-

                 Torzeniec       -      350,- zmniejsza się

                                       --------------------

                 Razem               9.050,-

-     350,- przegląd pieca C.O. w SP Torzeńcu

-       20,- wypłata dodatku wiejskiego i mieszkaniowego dla nauczycieli świetlicy w Morawinie

 

Dla Przedszkola:

- 1.000,- zakup artykułów żywnościowych

 

Dla Gimnazjum:

- 1.450,- zakup środków czystości,  materiałów do remontu, prenumerata czasopism,

-    239,- badania okresowe pracowników

- 3.470,- montaż drzwi antywłamaniowych

-    130,- opłaty bankowe

-    328,- refundacja za dowozy uczniów do szkoły w Mikorzynie, będące w obwodzie gminy

 

-    200,- pozostałe usługi – przeciwdziałanie alkoholizmowi

-    200,- pozostałe usługi – świadczenia rodzinne

-    300,- usługi telefony stacjonarne w GOPS