
Protokół Nr XIX/2008 z dnia 30-10-2008r.
P R O T O K Ó Ł NR XIX/2008
z sesji Rady Gminy odbytej w dniu 30 października 2008 roku
odbytej w sali sesyjnej Urzędu Gminy w Doruchowie
---------------------------------------------------------------------------------------------------
O godz. 10 – tej Przewodnicząca Rady Gminy Joanna Blewąska otworzyła XIX sesję Rady Gminy Doruchów i stwierdziła, iż zgodnie z listą obecności
na stan 15 radnych w sesji uczestniczy 15 radnych, co stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych decyzji.
Następnie Przewodnicząca Rady Gminy Joanna Blewąska powitała radnych i zaproszonych gości:
-
Radnego Powiatu Roberta Pustkowskiego
-
Wójta Gminy Józefa Wilkosza
-
Sekretarza Gminy Tomasza Bugaryna
-
Skarbnik Gminy Władysławę Lasota
-
Komendanta Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej bryg. Tomasza Maka
-
Przedstawiciela Forum Rozwoju Ziemi Ostrzeszowskiej Panią Beatę Cieplik
-
Przedstawiciela Ostrzeszowskiej Lokalnej Grupy Działania Pana Bogdana Ogrodowskiego
-
Prezesa Związku OSP Jadwigę Kosik
-
Dzielnicowego Roberta Mazurkiewicza
-
sołtysów
-
dyrektorów szkół
-
kierowników jednostek organizacyjnych oraz kierowników referatów Urzędu Gminy
-
przedstawicieli prasy,
Listy obecności stanowią zał. Nr 1 i 2 do protokółu.
Przewodnicząca Rady Gminy Joanna Blewąska przypomniała, że porządek dzisiejszej sesji przedstawia sie następująco :
1. Otwarcie.
2. Przedstawienie porządku obrad XIX sesji Rady Gminy.\
3. Wybór sekretarza obrad XIX sesji Rady Gminy.
4. Przyjecie protokółu z XVIII sesji Rady Gminy.
5. Powołanie komisji uchwał i wniosków.
6. Informacja Wójta Gminy z działań w okresie m. sesyjnym oraz realizacji interpelacji
i uchwały rady z poprzedniej sesji.
7. Interpelacje i zapytania radnych.
8. Informacja Przewodniczącej Rady Gminy i Wójta Gminy dotycząca złożonych
oświadczeń majątkowych.
9. Informacja o działalności Forum Rozwoju Ziemi Ostrzeszowskiej
10. Stan bezpieczeństwa p. pożarowego w gminie – działalność jednostek OSP na terenie gminy.
11. Informacja z działalności sportowej w gminie w sezonie 2007/2008 .
12. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wysokości ekwiwalentu wypłacanego
członkom ochotniczych straży pożarnych, którzy uczestniczą w działaniu
ratowniczym lub szkoleniu pożarniczym organizowanym przez Państwową Straż Pożarną lub gminę.
13. Wyrażenie opinii w sprawie dofinansowania z funduszu ochrony gruntów
rolnych na 2008 rok robót drogowych na drogach gminnych.
14. Zapytania i wolne głosy.
15. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.
16. Zakończenie.
Przewodnicząca Rady Gminy Joanna Blewąska zwróciła się z pytaniem,
czy ktoś spośród radnych chciałaby wystąpić z wnioskiem o dokonanie zmian
w przedstawionym porządku obrad.
Rada nie wniosła żadnych uwag do zaproponowanego porządku obrad.
ad.1 i 2
j.w
ad.3
Wybór sekretarza obrad.
Przewodnicząca Rady Gminy Joanna Blewąska zaproponowała na sekretarza obrad
Radnego Stanisława Przybyła. Uwag do przedstawionej propozycji nie wniesiono.
W wyniku głosownia Rada jednogłośnie powołała radnego Stanisława Przybyła na sekretarza XIX sesji.
ad. 4
Przyjęcie protokółu z XVIII sesji.
Przewodnicząca Rady Gminy Joanna Blewąska poinformowała, że protokół z obrad XVIII sesji został wyłożony
do wglądu przed sesją, z protokółem było można zapoznać się także w biurze rady.
Sekretarz obrad poprzedniej sesji Radny Mieczysław Niełacny przedstawił informację
dotyczącą sporządzonego protokółu. Rada nie wniosła żadnych uwag do protokółu i w wyniku głosowania protokół
Nr XVIII/2008 przyjęła jednogłośnie.
ad. 5.
Powołanie komisji uchwał i wniosków
Przewodnicząca Rady Gminy Joanna Blewąska zaproponowała powołanie komisji uchwał
i wniosków w następującym składzie :
-
Radna Marię Rogalewską
-
Radny Jan Sieczka
-
Radny Adam Wypchło
W wyniku głosowania Rada Gminy jednogłośnie przyjęła powyższy skład komisji uchwał
i wniosków.
ad .6
Informacja Wójta Gminy z działań w okresie m. sesyjnym.
Wójt Gminy Józef Wilkosz poinformował, że w okresie między sesyjnym podejmował między
innymi sprawy:
- udział w lustracji drogi Doruchów – Wygoda Tokarska ,
- kontrola inwestycji drogowej Mieleszówka-Brzeziny,
- udział w pikniku organizowanym przez WTZ,
- prowadzenie rozmów z Zarządem OSP w temacie wykorzystania samochodu,
- udział w naradzie odnośnie przydziału środków na rozwój obszarów wiejskich,
- spotkanie z dyrektorami szkół odnoście projektu budżetu szkół na 2009 rok,
- udział w Zgromadzeniu Spółki Oświetlenie Uliczne i Drogowe,
- udział w szkoleniu OLGD,
- spotkanie z dyrektorami szkół i kuratorem oświaty,
- podpisanie umów stażowych w Powiatowym Biurze Pracy,
- uczestnictwo w obchodach Dnia Edukacji Narodowej,
- kontrola realizacji drogi Mieleszówka- Brzeziny,
- rozmowy w temacie przygotowania budżetu gminy na 2009 rok,
- kontrola budowy wodociągu Przytocznica,
- udział w odbiorze drogi Mieleszówka-Brzeziny,
- spotkanie z przedstawicielem firmy brokerskiej,
- analiza realizacji zadań inwestycyjnych na terenie gminy,
- analiza przydziału mieszkań komunalnych,
- udział w obchodach 55- lecia Koła Łowieckiego,
- udział w Kongresie Gmin Wiejskich,
- udział w posiedzeniach komisji rady.
Przedstawił również informację dotyczącą realizacji interpelacji i zapytań radnych oraz realizacji uchwał rady.
Informacje stanowią zał. Nr 3 i 4 do protokółu.
Rada nie wniosła żadnych uwag i wniosków do złożonych informacji.
Informacje przyjęto jednogłośnie.
Punkt 7
Interpelacje i zapytania radnych.
Na XIX sesji Radni zgłosili następujące interpelacje :
Radny Czesław Anioł
-
wnioskował o dokonanie przeglądu stanu dróg gminnych, powiatowych i wojewódzkich na terenie
gminy przed okresem zimowym.
Należy szczególną uwagę zwrócić na drogę Psia Górka – Zalesie. Droga ta jest mocno obciążona
z uwagi na to, że znajdują się tam dwie hurtownie, baza spędowa i inne podmioty gospodarcze.
W okresie opadów tworzą się tam duże rozlewiska a zimą tworzą się ślizgawki,
stwarzając duże niebezpieczeństwo. Należałoby dokonać przekopu i oprowadzenie wody do pobliskiego rowu. -
w imieniu mieszkańców wnioskował o ustawienie znaku „ teren zabudowany „ k. Pana Moczki lub k.
P. Zesławski oraz na początku tej drogi k. P. Jarzyny. Z drogi tej jak obserwujemy zrobiono sobie
tor wyścigowy i trzeba po prostu uciekać na pobocze , bo jeżdżą tam jak szaleńcy.
-
powiedział, że nie pokoi go stan pobocza drogi wojewódzkiej Doruchów – Grabów.
Pobocze to jest w fatalnym stanie i nie rozumiem tego czy ta droga jest dokończona, o ile tak to jest prośba
aby Wojewódzki Zarząd Dróg poinformował Radę i społeczeństwo, że są takie technologie napraw dróg.
Moim zdaniem droga ta jest niedokończona, bo pobocza mają głębokości 30 cm,
stwarzając poważne zagrożenie przy mijaniu się samochodów. Prosił też aby prasa tematem tym się zajęła
i sprawdziła jak to wygląda. Moim zdaniem jest
to sabotaż i o ile ktoś nie umie naprawiać dróg, to po prosty niech nie bierze się za takie remonty.
Uważam,że rozwiązaniem byłoby tu ustawienie znaku „droga w bardzo złym stanie technicznym”.
Natomiast o ile ta droga nie jest dokończona to spokojnie
poczekamy aby te ubytki, które powinny być zrobione zostaną uzupełnione. Osobiście zaproszę
Dyrektora Wojewódzkiego Zarządu Dróg – z Rejonu Ostrów i pokażę jak wygląda droga Kluczbork
czy Byczyna, bo tam też były drogi remontowane ale pobocza są po prostu wspaniałe.
Radny Andrzej Kempa
-
w związku z tym, że zbliża się okres zimowy zapytał, jak gmina jest przygotowana do
zimowego utrzymania dróg.
Radny Stefan Trzciński
-
postawił pytanie do P. Dyrektor Zespołu Oświatowo- Administracyjnego pytając czy zakończyła się już kontrola
ZUS-wska i czy nauczyciele, których składki nie były odprowadzone, mają pieniądze już na swoich kontach.
- wnioskował o skierowanie wniosku do Ministra Rolnictwa i do Izb Rolniczych aby pomocą
suszową objęto wszystkich rolników a nie tylko tych co opłacają składkę w KRUS-ie.
Podał przykłady, gdzie rolnik korzystając z emerytury ZUS – prowadząc nadal gospodarstwo
rolne nie może otrzymać takiej pomocy. Inny przykład to np. umiera młody rolnik,
gospodarstwo przejmuje jego matka i też nie może otrzymać pomocy.
Radna Janina Przygoda
- poparła wniosek Radnego Czesława Anioła w sprawie naprawy drogi Zalesie.
- zapytała ile zawarto umów na wywóz śmieci z Firmą Bełchatów.
Radny Lucjan Dyba
- wnioskował o wykonanie tzw. prawo skrętu na drodze powiatowej Ostrzeszów (cło) aby
umożliwić bezpieczny zjazd w kierunku Doruchowa.
- wnioskował o wycięcie krzewów przy drodze powiatowej ( na tzw. cle ), które znów odrosły
i należy je wyciąć.
- zapytał kiedy będzie realizowana inwestycja droga Doruchów – Wyszanów.
Radny Adam Wypchło
-
wnioskował o uporządkowanie z chaszczy i krzewów przy drodze wojewódzkiej Doruchów Grabów.
-
wnioskował o właściwe oznakowanie parkingu przy Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji
Rolnictwa w Ostrzeszowie oraz budowę przejścia dla pieszych.
Radny Zbigniew Broniszewski
- poruszył sprawę wyzwania mieszkańców do wniesienia opłaty z tytułu wzrostu wartość działki.
Z taką decyzją spotkał się P. Podemski mieszkający we Wroclawiu, który osobiście w Urzędzie
Gminy składał wniosek o wytyczenie na jego gruncie działki pod zabudowę i żadnej decyzji nie
otrzymał mimo, że działkę sprzedał przed dwoma laty. Podobna sprawa dot. Pana Smiatacza
Ignacego zam. Godziętowy. W związku z czym prosił o wyjaśnienie obu tych spraw.
- zapytał czy prawdą jest, że aktualnie wywóz żwiru ze żwirowni w Tokarzewie odbywa się w nocy.
- wnioskował o naprawę oświetlenia ulicznego w Torzeńcu.
Wobec braku dalszych interpelacji i zapytań Przewodnicząca Rady Gminy Joanna Blewąska poinformowała,
że odpowiedzi zostaną udzielone w pkt 15 porządku obrad.
Punkt 8
Informacja Przewodniczącej Rady Gminy i Wójta Gminy dotycząca złożonych
oświadczeń majątkowych.
Przewodnicząca Rady Gminy Joanna Blewąska oraz Wójt Gminy Józef Wilkosz złożyli
informacje dotyczące złożonych oświadczeń majątkowych.
Informacje stanowią zał. Nr 5 i 6 do protokółu.
Punkt 9
Informacja o działalności Forum Rozwoju Ziemi Ostrzeszowskiej
Przedstawiciela Forum Rozwoju Ziemi Ostrzeszowskiej
Pani Beata Cieplik poinformowała o działalności Forum.
W punkcie tym Przedstawiciel OLGD Ostrzeszów Pan Bogdan Ogrodowski podziękował
Radzie Gminy Wójtowi Gminy za udzieloną pożyczkę dla Stowarzyszenia Ostrzeszowska
Lokalna Grupa działania.
Punkt 10
Stan bezpieczeństwa p. pożarowego w gminie – działalność jednostek OSP na terenie gminy.
Wójt Gminy Józef Wilkosz złożył informację o stanie bezpieczeństwa p. pożarowego w gminie oraz
działalności jednostek OSP.
Informacja stanowi zał. Nr 7 do protokółu.
Komendant Państwowej Powiatowej Straży Pożarnej brygadier Tomasz Mak poinformował
o działaniach Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej.
Gminny Komendant OSP Andrzej Kempa – poinformował o swoich działaniach na rzecz bezpieczeństwa
p. pożarowego w gminie.
Informacja jest załącznikiem Nr 8 do protokółu.
Prezes Związku OSP Jadwiga Kosik
-
powiedziała, że po wysłuchaniu tych informacji należy sobie powiedzieć , że nie są to już te ochotnicze straże pożarne,
które działały kiedyś.
Obecnie są wymagania i tym zadaniom muszą strażacy podołać biorąc udział w akcjach ratunkowych i gaśniczych.
Osoba która nie posiada do tego kwalifikacji i przygotowania niejednokrotnie przybiega do akcji, jednak kierujący
akcją nie zabiera tej osoby gdyż nie może jej po prostu zabrać. Z drugiej strony jak powiedziała, chciałam przytoczyć
powiedzenie radnej na ubiegłorocznej sesji, że ten docenia
działalność ochotniczych straży pożarnych, kto bezpośrednio miał z nią do czynienia w ratowaniu życia i mienia.
Dlatego życzę jak powiedziała aby mieć taka opinię o strażakach jaka jest, ale z usług nie życzę abyście korzystali.
Wobec braku dalszej dyskusji Przewodnicząca Rady Gminy Joanna Blewąska podała pod głosowanie złożoną informację
o stanie bezpieczeństwa p. pożarowego w gminie.
Informację przyjęto jednogłośnie.
Punkt 11
Informacja z działalności sportowej w gminie w sezonie 2007/2008
Dyrektor Gminnego Ośrodka Kultury Ryszard Mazur przedstawił informację z działalności sportu
w gminie w sezonie 2007/2008.
Informacja stanowi zał. Nr 8 do protokółu.
Dyrektor Szkoły Podstawowej w Doruchowie Walenty Okoń poinformował o działalności Szkolnego Klubu Sportowego.
Informacja stanowi zał. Nr 9 do protokółu.
Radny Stefan Trzciński – Przewodniczący LZS Doruchów - podziękował za pomoc w rozwoju
działalności sportowej a głównie piłki nożnej Wójtowi Gminy, całej Radzie , pracownikom
Urzędu Gminy ale nie tylko bo i strażom pożarnym, policji, szkołom, radzie sołeckiej i wszystkim
sympatykom piłki nożnej. Naszym celem było stworzenie dobrej atmosferty wokół tej piłki,
co częściowo się nam udało. Trzeba powiedzieć, że na mecze w Doruchowie przychodzi bardzo
dużo osób całymi rodzinami, chociaż nie wszystkie mecze są wygrane ale mimo to przychodzą.
Chcemy grać tylko w okręgówce nie wyżej i trzymać się gdzieś ok. 8 , 9 miejsca, żeby być pewnym
bycia w tej grupie okręgowej, pokazywać dobra piłkę i sport. Na stadionie Doruchowskim jest bezpiecznie,
nie ma burd i wybryków chuligańskich. Cieszy też fakt, że powstał mini klub kibica, który śpiewem,
oklaskami wzbogaca mecze i myślimy, że to będzie się rozwijało. Chcemy jeszcze stworzyć stworzyć
zespół taneczny, który przed meczem jak i w czasie przerwy dawał by swoje pokazy, aby ten czas umilić.
Obecny zarząd LZS pracuje dość dobrze ale musimy ciągle podejmować działania i zyskać sposoby
aby ten sport jeszcze bardziej rozwijać. Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Stanisław Przybył poinformował o przeprowadzonej
kontroli komisji wykorzystania środków w dziale sportu informując, że środki w tym dziale za okres półroczny zostały
wykorzystane zaledwie w 33,8 % . Wg. komisji niektóre pozycje budżetu budziły pewne obawy w związku ze znaczną
podwyżką niektórych towarów i usług, środki mogłyby być przekroczone. Jednak wg. wyjaśnień Dyrektora GOK oraz
podjętych działań taki problem nie wystąpi. Realizacja budżetu na dzień posiedzenia komisji potwierdza,
że działania w tym zakresie są oszczędne. Na podstawie informacji dyrektora oraz przeprowadzonej dyskusji wynika,
że istnieje możliwość uniknięcia niektórych opłat zewnętrznych po warunkiem, że nastąpi połączenie klubów.
Jednak tę sprawę komisja pozostawia do decyzji działaczy sportowych.
Komisja na tym samym posiedzeniu dokonała również analizy wykorzystania środków w dziale straży pożarnych,
gdzie poza sporną sprawą kosztownego przygotowania garażu do nowo zakupionego samochodu
strażackiego realizacja budżetu nie budzi zastrzeżeń. Wątpliwości kosztownego przygotowania tego
garażu zostały wyjaśnione. Komisja wnioskowała o większe zaangażowanie się w działania OSP Plugawice.
Radny Andrzej Kempa prosił o wyjaśnienie tematu opłat za zawodnika.
Radny Zbigniew Broniszewski powiedział, że opłaty te muszą być uiszczane w Okręgowy Związku
Piłki Nożnej i nie może sobie zawodnik przechodzić z klubu do klubu, tylko musi być tu umowa transferowa.
Wobec braku dalszej dyskusji Przewodnicząca Rady Gminy Joanna Blewąska poddała pod
głosowanie złożone informacje. W wyniku głosowania Rada Gminy jednogłośnie przyjęła
informację z działalności sportu w gminie.
Punkt 12
Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wysokości ekwiwalentu wypłacanego członkom ochotniczych
straży pożarnych, którzy uczestniczą w działaniu ratowniczym lub szkoleniu pożarniczym organizowanym
przez Państwową Straż Pożarną lub gminę.
Komisja uchwał i wniosków przedstawiła projekt uchwały w sprawie ustalenia wysokości ekwiwalentu wypłacanego
członkom ochotniczych straży pożarnych, którzy uczestniczą w działaniu ratowniczym lub szkoleniu pożarniczym
organizowanym przez Państwową Straż Pożarną lub gminę.
Do projektu uchwały uwag i wniosków nie zgłoszono.
Wobec powyższego z Przewodnicząca Rady Gminy Joanna Blewąska poddała pod głosowanie powyższy projekt uchwały.
Głosowało 15 radnych , „za” było 15 radnych , przeciwnych ------------, wstrzymujących--------- .
Rada Gminy jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XIX/90/2008 w sprawie ustalenia wysokości
ekwiwalentu wypłacanego członkom ochotniczych straży pożarnych, którzy uczestniczą
w działaniu ratowniczym lub szkoleniu pożarniczym organizowanym przez Państwową Straż Pożarną lub gmin,
która stanowi zał. Nr 9 do protokółu.
Punkt 13
Wyrażenie opinii w sprawie dofinansowania z funduszu ochrony gruntów
rolnych na 2008 rok robót drogowych na drogach gminnych.
Kierownik Ref. Stanisław Smiatacz poinformował o konieczności dofinansowania z Funduszu Ochrony
Gruntów Rolnych w roku 2009 robót drogowych na drogach gminnych :
-
Torzeniec działki nr ewidencyjny gruntu 105/1, 802 obręb geodezyjny Torzeniec o długości 1100 metrów
-
Doruchów ul. Nowa działka nr ewidencyjny gruntu 358, obręb geodezyjny Doruchów
o długości 210 metrów
-
Doruchów ul. Polna działka nr ewidencyjny gruntu 357 obręb geodezyjny Doruchów
o długości 100 metrów .
Konieczność budowy drogi jest w pełni uzasadniona z punktu widzenia prowadzonej w tym rejonie gospodarki rolnej.
Rada do przedstawionej propozycji uwag nie wniosła.
Przewodnicząca Rady Gminy Joanna Blewąska powyższą propozycję poddała pod głosowanie.
Głosowało 15 radnych , „za” było 15 radnych , przeciwnych ------------, wstrzymujących--------- .
Rada Gminy jednogłośnie przyjęła opinię Nr 1/2008 , która stanowi zał. Nr 10 do protokółu.
Punkt 14
Zapytania i wolne głosy.
W punkcie tym głos zabrali :
Radny Czesław Anioł
- w sprawie drogi powiatowej Grabów -Ostrzeszów ( na tzw. cle ) k. stacji napełniania palia
winna być linia ciągła i zakaz wyprzedzania dla poprawy bezpieczeństwa na tym odcinku drogi.
Sprawa ta nie należy do naszej kompetencji ale do gospodarza tej drogi i sądzę, że tymi sprawami
nie powinna za jmować się rada gminy a gospodarze tej drogi.
Radny Adam Wypchło
- w sprawie planu zagospodarowania przestrzennego zapytał czy prowadzi się sprawy wyłączenia
spod gruntów rolnych.
Radny Andrzej Kempa
- wnioskował aby wykonawcy napraw oświetlenia ulicznego zgłaszali wykonanie zadania
u sołtysa lub w gminie.
Radny Lucjan Dyba
- podziękował w imieniu mieszkańców Mieleszówki i własnym za budowę drogi
Mieleszówka - Brzeziny, która stworzyła dogodne połączenie dwóch województw tj.
wielkopolskiego i łódzkiego.
Sołtys Wincenty Mazur
- wnioskował o wycinkę krzewów przy drodze powiatowej w Tokarzewie.
Radny Adam Wypchło
- wnioskował aby przeprowadzić akcję zbiórki starych opon .
Punkt 15
Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.
Wójt Gminy Józef Wilkosz udzielił odpowiedzi w następujących sprawach :
w spr. planu zagospodarowania przestrzennego – aktualnie są pojedyńcze przypadki wniosków
o przystąpienie do zmian planu. Są to ogromne pieniądze dla Rady. My pracując nad planem
przed 5 laty mówiliśmy o tym, że idziemy na wszelkie wszystkim na ustępstwa i praktycznie nie
było żadnych wniosków nie załatwionych po to aby plan ten przez przynajmniej 10 lat był planem
dobrym dla rozwoju gminy. W tej chwili pojedyncze sygnały są, natomiast z tych informacji jakie
mamy nie ulega wątpliwości nie będzie można pojedynczych fragmentów przystosowywać
a w razie czego będzie musiał być robiony cały nowy plan dla całej gminy. Jeżeli chodzi o działki
to są wciąż nowe tereny pod działki wytyczne przez zainteresowanych sprzedażą i nie ma tu
problemów. Są tylko problemy finansowe gdyż działki są dość drogie.
w spr. potwierdzania wykonania napraw oświetlenia ulicznego – procedura jest taka, że
zgłoszenia są dokonywane w Urzędzie Gminy, jest odpowiedni rejestr zgłaszanych uszkodzeń.
Spółka Oświetleniowa przyjeżdża naprawia a wracając potwierdza, co zrobili.
Dlatego też nie ma potrzeby aby szukali sołtysa ani też osoby zgłaszającej, gdyż nie mają takiego
rozeznania w terenie i nie jest to potrzebne.
w spr.Pana Podemskiego zostanie wyjaśniona, gdyż część dokumentów jest już w archiwum.
i musi to być sprawdzone.
w spr. P. Smiatacza – rzeczoznawca zbyt późno nam wycenił wartość działki, dlatego też żeby Pan
Smiatacz mógł spełnić swój obowiązek tj. uiszczenia odpowiedniej kwoty na rzecz gminy
musieliśmy mu dostarczyć w trybie awaryjnym decyzję. Pan Smiatacz odwołał się od decyzji do
Kolegium Odwoławczego. Kolegium Odwoławcze nie zastrzegło terminu decyzji ale
ma uwagi do dokumentacji kosztowej działki i decyzja ta jest do ponownego rozpatrzenia.
w spr. drogi wojewódzkiej - w sprawie tej wnioskowaliśmy mimo to wniosek ten ponownie
przekażemy do Wojewódzkiego Zarządu Dróg.
w spr. Firmy Bełachatowskiej odbierającej śmieci – aktualnie firma ta zawarła 114 umów na odbiór śmieci.
W okresie zebrań wiejskich i przy wszelkich rozmowach będziemy ten temat nagłaśniać
a w przyszłym roku temat ten będziemy kierować do egzekucji, ponieważ nie może być tak,
że są określone przepisy, zobowiązujące właścicieli posesji do zawarcia uowy i w tym kierunku będą musiały
nasze działania iść.
w spr. wypłat należności za suszę – wszelkie wyjaśnienia ministerstwa są takie a nie inne, jest taki przepis i gminy
muszą go stosować.
My skierowaliśmy pismo do Rzecznika Praw Obywatelskich, gdyż jest to osoba najbardziej kompetentna do analizy
tego zapisu prawnego, czy jest on zgodny z zapisem konstytucyjnym, czy nie ma tu jakiegoś dzielenia
użytkowników gospodarstw rolnych na lepszych i gorszych.
Wiadomo, że szkodę poniósł każdy i z tego tytułu jest rekompensata.
w spr. odśnieżania – jesteśmy przygotowani na okres zimy, mamy zgromadzony piasek ze solą mamy dwie firmy
do odśnieżania. Są określone standardy, procedury i kolejności odśnieżania dróg i prowadzenie akcji i nigdy nie będzie tak,
że wstając rano o 5-tej mamy w całej gminie odśnieżone i posypane drogi, bo takiej możliwości nie ma i nie będzie.
Przygotowani jesteśmy i nie powinno być większych problemów również w sprawach awaryjnych.
w spr. znaków drogowych – każde ustawienie znaku drogowego musi być uzgodnione z komisją ruchu drogowego
i też ta komisja nie chce powtarzania znaków na określonych drogach, jeśli znak jest wcześniej albo teren jest faktycznie zabudowany.
W sprawie Zalesia zwrócimy się do Komisji, co robić ponieważ w wersjach przy rozbudowie drogi ma być teren zabudowy oznaczony
od strony Pana Kulika, wówczas Zalesie byłoby też oznakowane terenem zabudowanym.
w spr. wywozu żwiru - aktualnie nie ma żadnego wywozu żwiru.
w spr. drogi wojewódzkiej – wszystkie wnioski przekażemy do Wielkopolskiego Zarządu Dróg Rejon Dróg Wojewódzkich Ostrów Wlkp.
w spr. przeglądu dróg – dokonamy takiego przeglądu na swoich drogach i podejmiemy określone działania.
w spr. zbiórki opon- akcję taką przeprowadzimy wiosną przyszłego roku
Radny Powiatu Robert Pustkowski
w spr. wycinki krzewów przy drodze w Tokarzewie – powiedział,że wycinka nie wiele daje, gdyż po roku czasu krzewy te odrastają
jeszcze więcej i szybciej, dlatego też będę starał się podjąć działania w Powiatowym Zarządzie Dróg aby po wycięciu tych krzewów
spryskać te miejsca chemicznie i być może to poskutkuje.
w spr. oznakowania parkingu przy Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w Ostrzeszowie
– poprawimy aby był ten znak bardziej widoczny.Co do usytuowania pasów dla pieszych, postawienia znaku i utwardzenia pobocza przy Agencji
– to w tej sprawie skierowałem pismo do Wojewódzkiego Zarządu Dróg. Jednak o oględzinach przez powołaną w tym celu komisję stwierdzono,
że pasy nie mogą być usytuowane w tym miejscu. Natomiast utwardzenie pobocza winno zrobić Miasto lub Agencja. Od tej decyzji będę
się odwoływał gdyż widzę tu problem, który musi być rozwiązany.
Pani Beata Kasiura- Wyrwas z Zespołu Oświatowo- Administracyjnego – odpowiedziała na pytanie radnego Stefan Trzcińskiego
– informując, że sprawa jest jeszcze nie do końca doprowadzona. Do ZUS przesłaliśmy wszystkie rozliczenia ale zaległości,
które powstały, ZUS nie potrafi zaksięgować, gdyż musi naliczać odsetki i od 1999 roku. ZUS skierował zapytanie do centrali
ZUS w Warszawie aby odpowiedzieli jak rozliczyć odsetki od zapłaconych składki.
Punkt 16
Zakończenie.
W związku z zrealizowaniem porządku obrad Przewodnicząca Rady Gminy Joanna Blewąska zamkła XIX sesję
Rady Gminy Doruchów o godz. 13.30.
Prot. Grażyna Tuz
Przeodnicząca Rady miny
Joanna Blewąska
![]() |
![]() |
![]() |
Metadane
Źródło informacji: | Grażyna Tuz |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Grażyna Tuz |
Data wprowadzenia: | 2009-01-22 13:28:38 |
Opublikował: | Grażyna Tuz |
Data publikacji: | 2009-01-22 14:20:04 |
Ostatnia zmiana: | 2009-02-06 12:05:11 |
Ilość wyświetleń: | 2986 |