Podinspektor ds. USC i ochrony przeciwpożarowej w Urzędzie Gminy Doruchów

Tel.: 0-(62) 736-32-28
Tel/Fax: 0-(62) 736-32-40

1 piętro, pokój nr 18

Aktualnie pełnione funkcje przez osoby na danym stanowisku:

  1. Podinspektor ds. USC i ochrony przeciwpożarowej - Ewa Domin

Do Urzędu Stanu Cywilnego należy wykonywanie zadań wynikających z prawa o aktach stanu cywilnego, kodeksu rodzinnego i opiekuńczego, a w szczególności:

  1. rejestracja urodzeń, małżeństw i zgonów,

  2. prowadzenie ksiąg stanu cywilnego,

  3. prowadzenie akt zbiorowych i skorowidzów do ksiąg stanu cywilnego,

  4. przyjmowanie zgłoszeń o urodzeniu się dziecka do protokółu i przekazywanie właściwemu organowi,

  5. przyjmowanie oświadczeń o:

    1. nazwiskach małżonków po zawarciu związku małżeńskiego,

    2. wstąpieniu w związek małżeński,

    3. uznaniu dziecka,

    4. nadaniu dziecku nazwiska męża matki,

    5. zmianie imienia dziecka,

    6. powrocie do nazwiska noszonego przed zawarciem rozwiązanego małżeństwa,

  6. aktualizowanie przechowywanych ksiąg stanu cywilnego (nanoszenie wyroków i postanowień sądowych oraz decyzji administracyjnych),

  7. wydawanie wypisów z aktów stanu cywilnego i zaświadczeń dotyczących tych aktów,

  8. wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach:

    1. odtwarzania, ustalania i uzupełniania treści akt stanu cywilnego,

    2. sprostowania oczywistego błędu pisarskiego,

    3. wpisania do ksiąg stanu cywilnego aktów urodzeń, małżeństw i zgonów sporządzonych za granicą (transkrypcja),

  9. wydawanie zaświadczeń do zawierania małżeństw wyznaniowych w kościołach i związkach wyznaniowych,

  10. wydawanie zaświadczeń o zdolności prawnej obywatela polskiego do zawarcia małżeństwa za granicą,

  11. organizowanie uroczystości jubileuszowych,

  12. orzekanie w sprawach zmiany imion i nazwisk oraz dostosowania pisowni imion i nazwisk do zasad pisowni polskiej, zgodnie z fonetycznym brzmieniem, a także ustalanie brzmienia oraz pisowni imion i nazwisk,

  13. prowadzenie spraw związanych z repatriacją,

  14. współpraca z ambasadami i konsulatami RP w sprawach obywateli polskich zamieszkałych za granicą wynikających z ustawy o aktach stanu cywilnego.