Stanowisko ds. ewidencji ludności, dowodów tożsamości i Obrony Cywilnej
parter, pokój nr 2

 

Tel.: 0-(62) 736-32-38
Tel/Fax: 0-(62) 736-32-40

Więcej informacji: Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy

Aktualnie pełnione funkcje przez osobę na danym stanowisku:
Zbigniew Malinowski

Zadania dla stanowiska ds. ewidencji ludności, dowodów tożsamości i Obrony Cywilnej:

  1. współdziałanie z organami ścigania i wymiaru sprawiedliwości w indywidualnych sprawach w celu eliminacji zjawisk patologii społecznej,

  2. aktualizacja rejestru wyborców umożliwiająca jego wykorzystanie do spisu wyborców, celem przeprowadzenia wyborów na Prezydenta RP oraz do Sejmu, Senatu, władz lokalnych i na potrzeby referendum,

  3. współdziałanie z organami wojskowymi i administracją rządową w niektórych sprawach związanych z wykonywaniem powszechnego obowiązku obrony,

  4. przygotowanie list przedpoborowych i poborowych,

  5. wydawanie dokumentów stwierdzających tożsamość,

  6. prowadzenie ewidencji ludności, która polega na rejestracji danych o miejscu pobytu osób, o urodzeniach, dotyczących obowiązku wojskowego, zmianach stanu cywilnego, obywatelstwa, imion i nazwisk oraz o zgonach,

  7. przekazywanie zbiorczych informacji ewidencyjnych na potrzeby Głównego Urzędu Statystycznego, Centralnego Biura Danych, Wojewódzkiego Biura Danych i innych upoważnionych organów państwowych,

  8. udzielanie informacji adresowych dla sądów, organów państwowych, organom ścigania oraz osobom fizycznym,

  9. wydawanie decyzji w sprawach o wymeldowanie na wniosek lub z urzędu,

  10. wydawanie dla mieszkańców pobierających zagraniczne emerytury i renty zaświadczeń o pozostawaniu przy życiu oraz zaświadczeń o stanie rodzinnym,

  11. wydawanie innych różnych zaświadczeń, potwierdzeń dotyczących danych adresowych itp.

  12. koordynowanie zadań obrony cywilnej.