P R O T O K O Ł Nr XL /2010
z obrad sesji Rady Gminy w Doruchowie
odbytej w dniu 28 września 2010 roku
w sali sesyjnej Urzędu Gminy w Doruchowie.
Obrady XL sesji Rady Gminy zgodnie z art. 40 ustawy o samorządzie gminnym otworzyła Przewodnicząca Rady Gminy Joanna Blewąska
Stwierdziła, że zgodnie z listą obecności w sesji uczestniczy 15 radnych, co wobec ustawowego składu Rady wynoszącego 13 radnych, Rada spełnia warunki do obradowania i podejmowania prawomocnych uchwał.
Radny Czesław Anioł i Radna Maria Rogalewska usprawiedliwili swoją nieobecność na sesji.
Następnie powitała radnych i zaproszonych gości:
- Wójta Gminy Józefa Wilkosza
- Sekretarza Gminy Tomasza Bugaryna
- Skarbnik Gminy Władysławę Lasota
- Sołtysów
-Agronoma GODR Idziego Baraniaka
-Przedstawiciela Izby Rolniczej Pawła Frasa
-Radcę Prawnego Marcina Małeckiego
- Dyrektor Centrum Pomocy Rodzinie w Ostrzeszowie Bożenę Powąska
- Prezesa GS-u Pawła Pietrusiaka
- Kierowników jednostek organizacyjnych
Porządek sesji
1. Otwarcie.
2. Przedstawienie porządku obrad.
3. Wybór sekretarza obrad.
4. Przyjęcie protokółu z poprzedniej sesji.
5. Interpelacje i zapytania radnych.
6. Informacja Wójta Gminy i Przewodniczącej Rady Gminy z działań
w okresie między sesyjnym.
7. Informacja z działalności Centrum Pomocy Rodzinie.
8. Sprawozdanie z wykonania budżetu gminy za I pół. 2010 r.
9. Informacja z działalności sportu w gminie.
10. Podjęcie uchwały w sprawach:
- zmiany uchwały Nr XXXIV/162/2010 w sprawie zaciągnięcia pożyczki na budowę
kanalizacji sanitarnej,
- zaciągnięcia kredytu na pokrycie deficytu budżetowego.
- zmian budżetu i w budżecie gminy na 2010 rok.
11. Podjęcie uchwały w sprawie uchylenia uchwały Nr XXVIII/123/2009 Rady Gminy Doruchów z dnia 25 czerwca 2009 r. w sprawie upoważnienia kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Doruchowie do załatwiania spraw z zakresu ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów.
12. Zapytania i wolne głosy.
13. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.
14. Zakończenie.
Do przedstawionego porządku obrad uwag i propozycji zmian nie wniesiono.
Ad.1,2 - j.w.
Ad.3 - Wybór sekretarza obrad XL sesji.
Przewodnicząca Rady Gminy Joanna Blewąska zaproponowała na sekretarza obrad radnego Lucjana Dybę
Rada jednogłośnie powołała radnego Lucjana Dybę na sekretarza XL sesji .
Ad.4 – Przyjęcie protokółu z obrad XXXIX sesji.
Protokół z XXXIX sesji został wyłożony do wglądu przed sesją. Z protokółem było można zapoznać się także w biurze rady.
Radni nie wnieśli żadnych uwag do treści protokółu. W wyniku głosowania przeprowadzonego przez Przewodniczącą Rady Gminy protokół Nr XL został przyjęty jednogłośnie.
Ad.5 - Interpelacje i zapytania radnych.
Na XL sesji radni zgłosili następujące interpelacje:
Radny Stefan Trzciński
- postawił pytanie w sprawie drożności rowów przy ul. Ostrzeszowskiej
- wnioskował o poinformowanie rady w temacie załatwienia spraw powodziowych i podtopień jakie
miały miejsce na terenie gminy i udzielonej pomocy poszkodowanym.
- zapytał czy były już odbiory wybudowanych chodników osiedlowych i czy usunięto usterki.
Radna Janina Przygoda
- wnioskowała o budowę ścieżki rowerowej – wniosek w tej sprawie złożyła już w 2005 roku .
Radny Adam Wypchło
- wnioskował o przesunięcie znaku drogowego przy ul. Łąkowej
- wnioskował o uporządkowanie pozostawionych materiałów (złomu)po czyszczeniu stawu w parku
w Doruchowie.
- zapytał czy jest prawdą, że pracownicy Urzędu Gminy w Doruchowie są najgorzej opłacani – gdyż tak
podała prasa lokalna.
Radny Stanisław Przybył
- poparł wniosek radnego w sprawie znaku przy ul. Łąkowej.
- zapytał, co dalej z parkiem i budynkiem pałacu w Doruchowie oraz pałacu w Plugawicach
Radny Andrzej Kempa
- wnioskował o wyrównanie poboczy przy drodze powiatowej i gminnej w Tokarzewie
- zapytał jakie działania podjęto w temacie budowy garażu dla OSP Doruchów.
Radny Zygmunt Stempin
-wnioskował o zwrócenie się do powiatu o oznakowanie drogi Przytocznica – Stara Kuźnica od
strony Ostrzeszowa.
- w sprawie budowy chodnika Przytocznicy.
- wnioskował o oznakowanie drogi Przytocznica – Bukownica
Radny Dyba Lucjan
- wnioskował pod adresem Wojewódzkiego Zarządu Dróg Rejon Ostrów Wlkp. w sprawie wycięcia
krzewów przy wyjeździe z Marszałek na drogę wojewódzką.
- zapytał czy prawdą jest, że zaprzestaje się obowiązku nauczania j. niemieckiego w szkole
podstawowej natomiast w gimnazjum jest on obowiązkowy i wówczas staje się to dla wielu
uczniów problem.
- w sprawie własności pałacu w Plugawicach proponował aby Gmina podjęła starania
o uwłaszczenie tego budynku.
Radny Zbigniew Broniszewski
- zapytał co zrobiono i co zamierza się zrobić w temacie uregulowania spraw dróg
- zapytał ile jest takich spraw, gdzie urząd odstąpił od pobierania należnych opłat.
- zapytał, co zrobiono w sprawie podjętej uchwały o planie zagospodarowania przestrzennego
gminy. Powiedział, że przez okres 2-ch lat rozwiązano tylko jeden problem a w pozostałych
sprawach zasłania się sprawami braku uregulowań prawnych.
- sprawa nie zrealizowanej sprawy wyczyszczonych przepustów i wycięcia krzewów
- wnioskował o wycięcie krzaków przy drodze wojewódzkiej od byłej cegielni w kierunku
Pana Zawadzkiego.
Przewodnicząca Rady Gminy Joanna Blewąska poinformowała, że odpowiedzi na interpelacje udzieli Wójt Gminy w punkcie 13 porządku obrad.
Ad. 6 Informacja Wójta Gminy i Przewodniczącej Rady Gminy z działań w okresie między sesyjnym.
Wójt Gminy złożył informację z działań podejmowanych w okresie między sesjami.
Informacja stanowi zał. Nr 3 do protokołu
Rada nie wniosła uwag do złożonej informacji stwierdzając jednogłośne jej przyjęcie.
Ad. 7 Informacja z działalności Centrum Pomocy Rodzinie.
Informację z działalności Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie przedstawiła Dyrektor Bożena Powąska.
W informacji przedstawiła ogólne zadania jakie spełnia Centrum Pomocy Rodzinie.
Przedstawioną informację przyjęto.
Ad. 8 Sprawozdanie z wykonania budżetu gminy za I pół. 2010 r.
Skarbnik Gminy Władysława Lasota złożyła sprawozdanie z wykonania budżetu gminy za I pół. 2010 roku oraz przedstawiła opinię RIO w sprawie wykonania budżetu Gminy.
Sprawozdanie i opinia RIO stanowią zał. nr 4 i 5 do protokółu.
W dyskusji głos zabrali :
Adam Wypchło - Przewodniczący Komisji rozwoju gospodarczego, budżetu i finansów powiedział, ze komisja nie wniosła żadnych uwag i wniosków do realizacji budżetu gminy za I pol. br. i komisja będzie głosowała za przyjęciem sprawozdania.
Stefan Trzciński - Przewodniczący Komisji oświaty, kultury, zdrowia , sportu i spraw socjalnych powiedział, że komisja szczegółowo zapoznała się z wykonaniem budżetu gminy za I pól. 2010 roku uwag i wniosków do realizacji nie wnioskowała o przyjęcie sprawozdania przez Radę.
Janina Przygoda - Przewodnicząca Komisji rolnictwa, ochrony środowiska, spraw obywatelskich i samorządowych poinformował, że komisja nie wnosi żadnych uwag i wnioskuje o przyjęcie sprawozdania za I pół. 2010r.
Wobec braku dalszej dyskusji Przewodnicząca Rady Gminy Joanna Blewąska poddała pod głosowanie sprawozdanie z wykonania budżetu gminy za I pół. 2010 roku.
Głosowało 13 radnych , „za „było 13 radnych , „przeciwnych „ i „wstrzymujących” nie było.
Sprawozdanie przyjęto jednogłośnie.
Ad. 9 – Informacja z działalności sportu w gminie.
Wójt Gminy Józef Wilkosz złożył informację z działalności sportu w gminie. Informacja stanowi
zał. nr 6 do protokółu.
Dyrektor Szkoły Podstawowej w Doruchowie – Przewodniczący Uczniowskiego Klubu Sportowego „Giganciki „ Walenty Okoń złożył informację dotycząc a działalności Klubu. Informacja stanowi zał. nr 7 do protokółu.
W dyskusji glos zabrali :
Radny Andrzej Kempa – powiedział, ze cieszy fakt prowadzonej działalności przez Klub Uczniowski „Ginanciki” i , który osiąga dobre wyniki.
Radny Stefan Trzcinski – powiedział, ze sytuacja w LZS Doruchów jest dobra, dobrze układa się współpraca Zarządu z zawodnikami. Sytuacja finansowa klubu też nie wygląda źle. Działalność sportowa jest skierowana głównie dla młodzieży i dzieci aby można było ich odciągnąć od zagrożeń społecznych.
Wobec braku dalszej dyskusji Przewodnicząca Rady Gminy Joanna Blewąska poddała pod głosowanie
złożone informacje w temacie funkcjonowania sportu. Głosowało 13 radnych , „za” było 13 radnych,
„przeciwnych „i „wstrzymujących „nie było.
Ad. 10 - Podjęcie uchwał.
Skarbnik Gminy Władysława Lasota przedstawiła następujące projekty uchwał :
1/ projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XXXIV/188/2010 w sprawie zaciągnięcia pożyczki na budowę kanalizacji sanitarnej.
Do przedstawionego projektu uchwały uwag i wniosków nie zgłoszono.
Wobec czego Przewodnicząca Rady Gminy Joanna Blewąska poddała pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały.
Stan radnych wynosił 13. Głosowało 13 radnych „ za” było 13 radnych , „ przeciwnych”
i „ wstrzymujących” nie było.
Rada Gminy uchwałę Nr XL/189/2010 w sprawie zmiany uchwały Nr XXXIV/162/2010 w sprawie zaciągnięcia pożyczki na budowę kanalizacji sanitarnej podjęła jednogłośnie.
Uchwała stanowi zał. 8 do protokółu.
2/ projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytu na pokrycie deficytu budżetowego.
Do przedstawionego projektu uchwały uwag i wniosków nie zgłoszono.
Wobec czego Przewodnicząca Rady Gminy Joanna Blewąska poddała pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały.
Stan radnych wynosił 13. Głosowało 13 radnych „ za” było 13 radnych , „ przeciwnych”
i „ wstrzymujących” nie było.
Rada Gminy uchwałę Nr XL/190/2010 w sprawie zaciągnięcia kredytu na pokrycie deficytu budżetowego podjęła jednogłośnie.
Uchwała stanowi zał. nr 9 do protokółu.
3/ projekt uchwały w sprawie zmian budżetu i w budżecie gminy na 2010 rok.
Do przedstawionego projektu uchwały uwag i wniosków nie zgłoszono.
Wobec czego Przewodnicząca Rady Gminy Joanna Blewąska poddała pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały.
Stan radnych wynosił 13. Głosowało 13 radnych „ za” było 13 radnych , „ przeciwnych”
i „ wstrzymujących” nie było.
Rada Gminy uchwałę Nr XL/191/2010 w sprawie w sprawie zmian budżetu i w budżecie gminy na 2010 rok podjęła jednogłośnie.
Uchwała stanowi zał. nr 10 do protokółu.
Ad.11 Podjęcie uchwały w sprawie uchylenia uchwały Nr XXVIII/123/2009 Rady Gminy Doruchów z dnia 25 czerwca 2009 r. w sprawie upoważnienia kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Doruchowie do załatwiania spraw z zakresu ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów.
Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej Maria Cieśla przedstawiła projekt uchwały
w sprawie uchylenia uchwały Nr XXVIII/123/2009 Rady Gminy Doruchów z dnia 25 czerwca 2009 r.
w sprawie upoważnienia kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Doruchowie do załatwiania spraw z zakresu ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów.
Do projektu uchwały uwag nie wniesiono.
W wyniku glosowania przeprowadzonego przez Przewodniczącą Rady Gminy Joannę Blewaska Rada Gminy jednogłośnie podjęła powyższy projekt uchwały.
Głosowało 13 radnych , „za” było 13 radnych, ”przeciwnych” i „wstrzymujących” nie było. Uchwała Nr XL/192/2010 została podjęta jednogłośnie i stanowi zał. Nr 11 do protokółu.
Ad.12 Zapytania i wolne głosy.
Adam Wypchło – wnioskował aby na sesji powiatu zgłosić sprawę złego stanu drogi od granicy
z Gminą Kępno aż do drogi wojewódzkiej. Wnioskował aby Rada Powiatu zajęła w tej sprawie stanowisko, gdyż jest to droga powiatowa.
Jan Jaśkiewicz – sołtys wsi Stara Kuźnica złożył do protokółu wnioski na piśmie , które stanowią zał. nr 11.
Radny Stanisław Przybył – powiedział, że chciałby się dowiedzieć jak zostały załatwione wnioski komisji rewizyjnej z kontroli w Szkole Podstawowej w Doruchowie.
Radny Lucjan Dyba – wnioskował aby na sesji powiatu zgłosić sprawę remontu w Ośrodku Zdrowia w Doruchowie , chodzi tu o remont sanitariatów i budowę podjazdu dla osób niepełnosprawnych.
Jadwiga Kosik – Prezes GZ OSP –zwróciła się do Rady aby poparła inicjatywę rozbudowy Gminnego Ośrodka Kultury o garaż na samochód strażacki i pomieszczenia socjalne.
Halina Banaś – sołtys wsi Godziętowy –wnioskowała o zlikwidowanie że na drodze do Godziętów wyrwy stanowiącej duże niebezpieczeństwo.
Radny Zbigniew Broniszewski
- zgłosił sprawę zbyt długiego załatwiania w Urzędzie Gminy spraw związanych z wycinką drzew.
– ponowił wniosek zgłoszony na poprzedniej sesji o zwrócenie się do WOKIS- u w sprawie opinii
dotyczącej pozwolenia na budowę obiektów w m. Gruszków przez P.Pińkowskiego .
Mazur Wincenty – sołtys wsi Tokarzew wnioskował o załatanie dziur na drodze do Tokarzewa.
Ad. 13 Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.
Odpowiedzi na interpelacje i zapytania udzielił Wójt Gminy Józef Wilkosz:
w spr. załatania dziur zostanie to wykonane.
- spr. drożności rowów przy ul. Ostrzeszowskiej
Sprawy przekazano już w miesiącu maju do Powiatowego Zarządu Dróg - jednostki kompetentnej. Pewne roboty udrażniające zostały wykonane. Problemem jest też sprawa drenarki, która nie funkcjonuje odpowiednio. Sprawę przekażemy do Starosty Powiatu.
- w spr. poinformowania o udzielonej pomocy poszkodowanym w powodzi.
Wszystkie wnioski w sprawie powodzi, które wpłynęły do Urzędu zostały przez
komisję załatwione i zbiorcze zestawienie przesłano do Wojewody. Upłynął też termin składania wniosków w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej. Po przekazaniu środków przez Wojewodę będzie wypłacana pomoc socjalna osobom które złożyły stosowne wnioski i spełniają określone kryteria.
- w spr. odbioru wybudowanych chodników osiedlowych i czy usunięto usterki.
Przebudowa chodników osiedlowych jest już na ukończeniu. Prace przy budowie tych chodników trwały stosunkowo długo. Uwagi i zastrzeżenia zgłaszane przez mieszkańców wykonawca usuwał na bieżąco. Po zrealizowaniu całości zadania dokonany zostanie odbiór.
- w spr. budowy ścieżki rowerowej – wniosek w tej sprawie złożyła już w 2005 roku .
Problemem w podjęciu tego zdania jest budowa kładki przy moście. Rozwiązanie tego problemu leży w gestii Powiatowego Zarządu Dróg. Budowę tego odcinka jak również połączenie Doruchowa
I Przytocznicy traktujemy jako pierwszoplanowe zadanie w zakresie chodników przy drogach powiatowych.
- w spr. przesunięcia znaku drogowego przy ul. Łąkowej
W sprawie przesunięcia znaku wystąpimy do Rejonu Dróg Wojewódzkich w Ostrowie Wlkp.
- w spr. uporządkowania pozostawionych materiałów (złomu)po czyszczeniu stawu w parku
w Doruchowie.
Wykonawca robót pozostawiony materiał przekazał Państwu Owczarkom w zamian za udostępnienie terenu. P. Owczarkowie są tym zainteresowani ,jednak jak twierdzą nie zdążyli tego jeszcze zrobić. W sprawie tej przeprowadzimy rozmowę z P. Owczarek, która zadeklarowała, że w najbliższym czasie usunie zalegający materiał i przeznaczy go na op
- w spr. niskich wynagrodzeń pracowników Urzędu Gminy
Pracownicy Urzędu Gminy są opłacani na średniej pozycji w powiecie..
- w spr. parku i budynku pałacu w Doruchowie oraz pałacu w Plugawicach
Gmina jest właścicielem pałacu w Doruchowie jak i w Plugawcach uwidocznionym w księgach wieczystych. Pan K. Thiel wnioskiem z dnia 3 lutego 2009 wystąpił do Wojewody Wielkopolskiego o zwrot zespołu dworsko parkowego. W związku z rozpatrywaniem sprawy przez Trybunał Konstytucyjny Wojewoda postanowieniem z 16-02-2009 zawiesił postępowanie. Rozstrzygnięcie Trybunału nastąpiło 01-03-2010. Następnie postanowieniem z dnia 26-04-2010 Wojewoda Wielkopolski podjął zawieszone postępowanie jednak do dnia dzisiejszego nie została podjęta żadna decyzja bowiem pismem z dnia 04-05-2010 P. K. Thiel wystąpił do Wojewody o przesunięcie terminu wydania decyzji ze względu na stan swojego zdrowia.
- w spr. wyrównania poboczy przy drodze powiatowej i gminnej w Tokarzewie
Droga Doruchów – Tokarzew jest przewidziana do przebudowy przez Powiatowy Zarząd Dróg łącznie z budową drogi Tokarzew – Godziętowy.
Ścinka poboczy przy drodze gminnej Tokarzew- Wygoda Tokarska zostanie rozważona przy projektowaniu budżetu na 2011 rok.
- spr. budowy garażu dla OSP Doruchów.
Sprawa rozbudowy budynku jest przedmiotem wniosku zarówno OSP jak i GOK – u i musi być rozważona przy okazji aktualizacji WPI.
- w spr. oznakowania drogi Przytocznica – Stara Kuźnica od strony Ostrzeszowa.
Wniosek skierujemy do Powiatowego Zarządu Dróg w Ostrzeszowie.
- w sprawie budowy chodnika Przytocznicy.
Budowa chodnika w Przytocznicy winna być zadaniem priorytetowym i o ile powiat zabezpieczy 50% środków na to zadanie, to pozostałe środki również zabezpieczymy.
- s pr. oznakowanie drogi Przytocznica – Bukownica
Wniosek skierujemy do Powiatowego Zarządu Dróg w Ostrzeszowie.
- w spr. remontu poboczy drogi Stara Kuźnica – Przytocznica
Zostanie to wykonane przez wykonawcę w ramach gwarancji.
- w spr. wycięcia krzewów przy wyjeździe z Marszałek na drogę wojewódzką.
Wniosek skierujemy do Wojewódzkiego Zarządu Dróg Rejon Ostrów Wlkp.
- w sprawie własności pałacu w Plugawicach i podjęcia starań
o uwłaszczenie tego budynku.
Gmina jest właścicielem budynku uwidocznionym w księdze wieczystej, jednak spadkobiercy byłych właścicieli poinformowali gminę, że będą ubiegać się o zwrot nieruchomości.
- w spr. uregulowania stanu prawnego dróg chłopskich
Do uregulowania stanu prawnego przeznaczonych było 41 działek stanowiących własność osób fizycznych a zakwalifikowanych do dróg gminnych. W oparciu o obowiązujące przepisy zakończono wpisem do ksiąg wieczystych postępowanie dla 18 działek .
Dla 4 - ch działek wydana została decyzja Wojewody. W stosunku do jednej działki miało miejsce odwołanie do Ministra Infrastruktury , dla 9 działek skompletowano wypisy i wyrysy z rejestru gruntów oraz zamówiono odpisy ksiąg wieczystych , 9 działek wzmaga przeprowadzenia badania ksiąg wieczystych.
Ilość działek może nie być ostateczna bowiem ewidencja gruntów ujawnia dalsze tego typu sytuacje.
- spr. pobierania należnych opłat.
Sprawa decyzji ustalającej opłatę - została uchylona i przekazana do ponownego rozpatrzenia
z uwagi na wadliwość wykonanego operatu, w związku z czym do rzeczoznawcy wystąpiono o jego dostosowanie do wymogów SKO. W związku ze śmiercią autora operatu zlecono ponowne jego opracowanie.
W najbliższym czasie zostanie wznowione postępowanie w tej sprawie.
- spr. planu zagospodarowania przestrzennego gminy.
Jeżeli chodzi o obecny plan zagospodarowania przestrzennego to nie możemy powiedzieć, że brakuje nam trenów pod rozwój gminy czy też określonej działalności.
Obecnie złożone wnioski do planu dotyczą w większości zabezpieczenia terenów pod rozproszone budownictwo mieszkaniowe. Dlatego też dobrze się stanie, że nad zmianą do planu zagospodarowania będzie pracowała już nowa rada całościowo, aby mógł dobrze służyć gminie. Dotychczas wpłynęło 54 wnioski w śród nich nie ma wniosków o zalesianie. Aktualnie posiadamy zawartą umowę na opracowanie planu na działkę w Przytocznicy.
- 10 -
- w spr. nie zrealizowanej sprawy wyczyszczonych przepustów i wycięcia krzewów
Spraw czyszczenia przepustów i wycinania krzewów w większości staramy się realizować we własnym zakresie, z uwagi na wysokie koszty. Część też zlecamy do wykonania Panu Rybczakowi
i firmie drogowej.
- w spr. wycięcie krzaków przy drodze wojewódzkiej od byłej cegielni w kierunku
Pana Zawadzkiego.
Sprawę przekazano do Wojewódzkiego Zarządu Dróg Ostrów Wlkp.
Kierownik Ref. Rolnictwa Stanisław Smiatacz – uzupełnił odpowiedź w sprawie decyzji na pobieranie należnych opłat.
Dyrektor Szkoły Podstawowej w Doruchowie Walenty Okoń – udzielił szerokiej odpowiedzi w temacie nauczania w szkle języka niemieckiego i angielskiego.
Ustosunkował się także do tematu rozbudowy szkoły. Częściowo ustosunkował się do wniosków
z kontroli komisji rewizyjnej informując, że został opracowany regulamin dotyczący postępowania
w sprawach zamówień publicznych na realizację określonych zadań.
Radny Stanisław Przybył postawił wniosek aby na następną sesję Dyrektor Szkoły złożył pisemną odpowiedź w temacie wniosków komisji rewizyjnej.
Do udzielonych odpowiedzi uwag nie wniesiono.
Wobec braku dalszej dyskusji Przewodnicząca Rady Gminy Joanna Blewąska poddała pod głosowanie dwa wnioski :
1/ w sprawie udzielenia pisemnej odpowiedzi na następną sesję przez Dyrektora Szkoły w Doruchowie w temacie wniosków z kontroli komisji rewizyjnej.
Głosowało 13 radnych „ za” wnioskiem głosowało 10 radnych , „przeciwnych” nie było 3-ch radnych „wstrzymało” się od głosu.
2/ w sprawie wystąpienia do WOKIS o wydanie opinii w sprawie wydanej decyzji na budowę przez P. Pińkowskiego na gruntach w m. Gruszków. Wniosek podjęto.
Głosowało 13 radnych „ za” wnioskiem głosowało 3 radnych , „przeciwnych” 6 radnych, 4-ch radnych „wstrzymało” się od głosu. Wniosek nie zyskał akceptacji.
Ad. 14 Zakończenie.
Wobec zrealizowania porządku obrad Przewodnicząca Rady Gminy Joanna Blewąska podziękowała wszystkim za udział w obradach i o godz. 13,30 zamkła XL sesję Rady Gminy.
Przewodnicząca Rady Gminy
/-/ Joanna Blewąska
Prot. G.Tuz