UCHWAŁA Nr VII/31 / 2003

R A D Y  G M I N Y  w  D O R U C H O W I E

z dnia 28 marca 2003r

 

 

 

w sprawie: zmian budżetu i w budżecie gminy na 2003.

 

 

 

Na podstawie art.18 ust.2 pkt 4 ustawy z dnia 08 marca 1990r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz Nr 142, poz.1591 z 2001 r z późn.zm.)

 

 Rada Gminy uchwala, co następuje:

 

 

                         §  1

                             

 

W budżecie gminy uchwalonym Uchwałą Nr IV/18/ 2002 z dnia

30 grudnia 2002 r  w sprawie uchwalenia budżetu gminy na 2003 r.

wprowadza się następujące zmiany:

 

 

 

1. W § 2 pkt 1 zwiększa się dochody gminy o kwotę      32.933,-

         

          do kwoty    -   7.210.454,-                   

   

    w tym: dotacje na zadania zlecone                   100,-                               

         do kwoty   -  372.217,-

    

 

2. W § 2 pkt 2 zwiększa się wydatki o kwotę           574.967,-                                               

     do kwoty    -  8.870.038,- 

 

 

w tym: wydatki na zadania zlecone o kwotę               100,-                 

     do kwoty     -    372.217,- 

 

  

 

W załączniku nr 1 dokonuje się następujących zmian:              

 

Zwiększa się dochody o kwotę                              44.754,-

 

                                                              

Dz. 758 rozdz. 75801 § 292                                  27.254,-         

Dz. 853 rozdz. 85313 § 201                                    200,- 

Dz. 853 rozdz. 85315§ 203                                   3.320,-

Dz. 853 rozdz. 85316 § 201                                    100,-  

Dz. 853 rozdz. 85395 § 203                                 13.880,-                                                                                 

 

 

Zmniejsza się dochody o kwotę                             11.821,-

Dz. 750 rozdz. 75011 § 201                                    200,-

Dz. 756 rozdz. 75621 § 001                                  11.112,-

Dz. 758 rozdz.75802 § 292                                    509,-

 

 

 

W załączniku nr 2 dokonuje się następujących zmian:

 

Zwiększa się wydatki o kwotę                            575.167,-

                                                   

Dz. 400 rozdz. 40002 § 6050                              40.000,-

Dz.600 rozdz. 60016 § 4270                              125.000,-,-

                  § 6050                              130.000,-

Dz. 710 rozdz.71004 § 4300                               15.220,-

Dz. 754 rozdz.75412 § 4210                                 900,-

                  § 4270                                3.000,-

                  § 6230                                6.000,-

Dz. 801 rozdz.80101§ 4210                               36.950,-

                  § 4270                               75.800,-

                  § 4300                                2.750,-

                  § 6060                               15.450,-

       rozdz. 80110§ 4210                               20.500,-

                  § 4240                                3.500,-

                  § 6060                                6.000,- 

       rozdz. 80114§ 4210                                5.000,-

Dz. 801rozdz. 80110 § 6050                              30.000-

Dz. 851 rozdz.85154 § 6060                               1.097,-

Dz.851 rozdz. 85154 § 4410                                500,-

Dz. 853 rozdz. 85313 § 4130                                200,-

             85315 § 3110                              3.320,-

            85316 § 3110                                 100,-

            85395 § 3110                              13.880,-                               

Dz. 900 rozdz. 90001§ 6050                               4.000,-

Dz. 900 rozdz.90002 § 4300                               6.000,-

Dz. 900 rozdz.90015 § 4210                              30.000,-

 

Zmniejsza się wydatki o kwotę                            200,-

Dz. 750 rozdz 75011 § 4110                                200,-   

 

 

                                § 2

 

 

Załącznik nr 3 dotyczący przychodów i rozchodów związanych z finansowaniem deficytu

I rozchody związane ze spłatą pożyczek i kredytów, otrzymuje nowe brzmienie określone w załączniku nr 1 do niniejszej uchwały.

 

                                § 3

 

Załącznik Nr 4 dotyczący wykazu inwestycji realizowanych na terenie gminy  na 2003 r   otrzymuje nowe brzmienie określone w załączniku nr 2  do niniejszej uchwały.

                              

                                § 4

 

 

Załącznik nr 6 dotyczący planu przychodów i wydatków gminnego funduszu ochrony środowiska i gospodarki wodnej otrzymuje nowe brzmienie określone w załączniku nr 3 do niniejszej uchwały.

                              

                               § 5 

 

 

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń.

 

 

 

 

 

Uzasadnianie do Uchwały Rady Gminy Rady Gminy nr VII/31/2003 z dnia 28 marca 2003r.

 

Ogółem budżet gminy zwiększa się dochody o kwotę 32.933,- ( zwiększenia 44.754,- minus zmniejszenia 11.821,- = 32.933,-) , wydatki o kwotę  574.967,-.(575.167 – 200,-),

32.933,- środki pochodzą z zwiększonych dochodów, na pozostałe wydatki przeznacza się wolne środki na koniec 2002 r.

 

 Zwiększone dochody dotyczą:

 

- 27.254,- zwiększona subwencja oświatowa

-   200,- dotacja na  ubezpieczenia zdrowotne

- 3.320,- dotacja na dodatki mieszkaniowe

-  100,- dotacja na zasiłki rodzinne i pielęgnacyjne,

-13.880,-dotacja na żywienie dzieci,

 

Zmniejszenia dochodów dotyczą:

 

-   200,- zmniejszona została dotacja na zadania zlecone w urzędzie

-11.112,- zmniejszone zostały udziały w podatku dochodowym od osób fizycznych

-  509,- zmniejszona została subwencja ogólna

 

Wydatki zwiększone zostały na następujące cele:

 

-  40.000,- przeznacza się na wykonanie przyłączy wodociągowych ( 30.000,-

           dla mieszkańców byłego PGR Toczeniec, 10.000,- Tokarzew Jadwiżka)

 

- 125.000,- bieżące remonty dróg (100.000,- regeneracja dróg asfaltowych-Torzeniec

          Stary Pan, Zalesie Rudniczysko, Skarydzew Kały, do Pawilonu Sportowego,

          25.000,- przeznacza się na usuwanie poboczy dróg  Morawian –Mieleszówk

          Tokarzew w kierunku P. Rybak i Doruchów – Godziętowy)

 

- 130.000,- wydatki inwestycyjne na drogach ( 100.000,- ul. Łąkowa, 30.000,-

          opracowanie dokumentacji na drogi)

 

-  15.220,- na opracowanie planu zagospodarowania przestrzennego gminy

 

-     900,-zakup  rozdzielacza do OSP Torzeniec

 

-   3.000,- usługi remontowe ( 2.000,- remont samochodu ZUK. 1.000,- remonty

          strażnicy OSP Tokarzew)

 

-   6.000,- dotacja do zakupu motopompy dla Jednostki OSP Doruchów, 

  

- 36.950 ,- Zakup materiałów do szkół:

     

          Szkoła Podstawowa w Doruchowie               13.500,-

          na:

 

          - piec co do budynku nr 2                    3.200,-

          - drzwi wejściowe do stołówki szkolnej        3.000,-

          -drzwi wejściowe do budynku szkoły          5.000,-

          - zakup cementu i żwiru z przeznaczeniem     2.300,-

           na remont podłóg w 3 pomieszczeniach

           oraz placu apelowego           

         

       Szkoła Podstawowa w Przytocznicy                      10.500,-

       na:

 

        - zakup 4 okien

        - zakup materiałów do ocieplania i malowania 2 klas

        - zakup materiałów do remontu i smarowania dachów

   

       Szkoła Podstawowa w Morawianie                       8.700,-

       na:

 

       - materiały do wymiany oświetlenia     1.620,-

       - materiały do remontu dachu          2.400,-

       - zakup rynien                        700,-

       - dopłata do zakupu drzwi             1.300,-

       - zakup kosiarki do trawy             1.000,-

       - zakup farby do okien                 300,-

       - zakup cementu                      180,-

       - zakup wyposażenia do kuchni

         i Sali nr 9                          900,- 

       - zakup odkurzacza                    300,-

 

       Szkoła Podstawowa w Torzeńcu                        4.250,-

        Na:

 

       - zakup materiałów biurowych           1.000,

       - zakup kserokopiarki                  1.500,-

       - zakup kosiarki                       1.750,-  

 

    

75.800,- usługi remontowe w Szkołach:

       

        Szkoła Podstawowa w Doruchowie                  70.000,-

        W tym:

 

        -  malowanie gruntowe I piętro w budynku nr 1

        -  remont podłóg w klasach na I piętrze w budynku szkoły nr 1

 

 

        Szkoła Podstawowa w Przytocznicy                  4.500,-

        W tym:

 

        - wymiana okien

        - malowanie 2 klas

        - remont i smarowanie dachu

 

        Szkoła Podstawowa w Morawianie                  1.300,-

         W tym:

 

        - remont rynien                 300,-

        - remont dachu                1.000,-

  

2.750,- zakup usług pozostałych, wynagrodzenie wykładowców prowadzących

       szkolenia dla rolników w szkole podstawowej w Torzeńcu

 

15.450, zakup komputerów do szkoły podstawowej w Torzeńcu,- 10.950,-,

       4.500,- zakup komputera z oprzyrządowaniem do Sz.P w Doruchowie

 

20.500,- zakup materiałów do Gimnazjum

       w tym:

 

       - zakup 6 segmentów szatniowych 12-szafkowych   7.200,-

       -wyposażenie klasy do nauki j.angielskiego        6.500,-

       -wyposażenie kuchni szkolnej                   3.440,-

       -zakup ławek szatniowych                      2.400,-

       -zakup koszy plastikowych do toalet               260,-

       -zakup drabiny                                 700,-

 

 3.500,-zakup pomocy naukowych, dydaktycznych dydaktycznych książek

       do gimnazjum,

 

 6.000,-zakup kserokopiarki do gimnazjum

 

30.000,-na opracowanie dokumentacji na salę sportową przy Gimnazjum

 

 5.000,-zakup wyposażenia dwóch pomieszczeń biurowych dla ZOA

 

   500,- na podróże służbowe

 

 1.097,-zakup programu komputerowego

 

  200,- ubezpieczenia zdrowotne

 

 3.320,- dodatki mieszkaniowe

 

  100,- zasiłki rodzinne i pielęgnacyjne

 

13.880,- żywienie dzieci

 

 4.000,-opracowanie dokumentacji na budowę kanalizacji ul.Tokarska

 

 6.000,-badania na wysypisku odpadów komunalnych,

 

30.000,-zakup lamp oświetlenia ulicznego ok.100 szt.   

 

Zmniejszenia wydatków

 

200,- ubezpieczenia społeczne