P R O T O K Ó Ł   Nr VII/2011

                                           z  obrad sesji Rady Gminy W Doruchowie

                                           odbytej w dniu  05 lipca  2011 roku

                                           w  sali sesyjnej Urzędu Gminy w Doruchowie

----------------------------------------------------------------------------------------------------

               Obrady  VII sesji Rady Gminy w Doruchowie zgodnie z art. 20 ustawy o samorządzie gminnym  otworzyła Przewodnicząca Rady Gminy Joanna Blewąska.

 

Stwierdziła, że zgodnie z listą obecności w sesji uczestniczy 15 radnych, co wobec

ustawowego składu Rady wynoszącego 15 radnych, Rada spełnia warunki do obradowania

i podejmowania prawomocnych uchwał.

Następnie powitała radnych i zaproszonych gości:

- Posła na Sejm RP Józefa Rackiego

- Wójta Gminy Józefa Wilkosza

- Sekretarza Gminy Tomasza Bugaryna

- Skarbnik Gminy Władysławę Lasota

- sołtysów

- dyrektorów szkół i przedszkola

- wiceprezes  Gminnego Związku   OSP  Jadwigę Kosik
- kierowników jednostek organizacyjnych

 

Listy obecności stanowią zał. nr 1, 2 i 3 do protokółu.

          

Przewodnicząca Rady Gminy Joanna Blewąska przedstawiła następujący porządek obrad

1.      Otwarcie.

2.      Przedstawienie porządku obrad VII sesji Rady Gminy.

3.      Wybór sekretarza obrad VII sesji Rady Gminy.

4.      Przyjęcie protokółu z obrad VI sesji Rady Gminy.

5.      Informacja o działaniach Wójta Gminy w okresie między sesjami.

6.      Informacja Przewodniczącej Rady Gminy z działań  w okresie między sesjami oraz informacja Przewodniczącego Komisji rewizyjnej.

7.      Interpelacje i zapytania radnych.

8.      Informacja Posła RP Józefa Rackiego.

9.      Informacja o sytuacji oświaty w gminie oraz przyjęcie założeń polityki oświatowej Gminy Doruchów na lata 2011- 2016.

10.  Podjęcie uchwały w sprawie powołania zespołu ds. zaopiniowania  kandydatów na ławników.

11.  Podjęcie uchwały w sprawie zmiany budżetu i w budżecie gminy na 2011 rok.

12.  Zapytania i wolne głosy.

13.  Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.

14.  Zakończenie. 

Przewodnicząca Rady Gminy Joanna Blewąska poinformowała, że do porządku obrad zostały zgłoszone dwa wnioski  dotyczące  podjęcia uchwał: tj.

 

1.      w sprawie zmiany  Statutu Gminy Doruchów

 

2.      w sprawie zatwierdzenia realizacji projektu pn. Nasz Start- Wyrównanie szans edukacyjnych uczniów Kl. I –III z terenu Gminy Doruchów.

 

Wobec powyższego Przewodnicząca Rady Gminy Joanna Blewąska poddała pod głosowanie

 

Za wprowadzeniem o porządku obrad projektu uchwały w sprawie zmiany Statutu Gminy Doruchów głosowało 15 radnych , „za” było 15 radnych, „przeciwnych „-------------------, „wstrzymujących” -----------------------. Wniosek przyjęto jednogłośnie.

 

Za prowadzeniem do porządku obrad projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia realizacji projektu pn. Nasz Start- Wyrównanie szans edukacyjnych uczniów Kl. I –III z terenu Gminy Doruchów głosowało 15 radnych , „za” było 15 radnych, „przeciwnych „-------------------, „wstrzymujących” -----------------------.Wniosek również przyjęto jednogłośnie.


Przewodnicząca Rady Gminy Joanna Blewąska poinformowała, że projekty uchwał zostaną wprowadzone do porządku obrad po punkcie 12.

 

         Następnie poinformowała, że w dniu 26 czerwca 2011 roku odbył się zjazd delegatów  Związku OSP na którym doszło do zmiany władz. Prezesem Gminnego Związku OSP została Pani Urszula Kowalińska natomiast obecna Prezes Pani Jadwiga Kosik została zastępcą Prezesa.

         W związku ze zmianą władz Związku OSP  Wójt Gminy Józef Wilkosz  złożył  dotychczasowej Pani Prezes Jadwidze Kosik serdeczne gratulacje  i podziękowania za trud wniesiony w działalność straży oraz zdrowia, szczęścia i pomyślności na dalsze lata działalności.

 

       Pani Jadwiga Kosik podziękowała, że życzenia, gratulacje i uznanie jej pracy,  jednocześnie  zapewniła, że tak jak do tej pory będzie działała na rzecz straży. W związku

z wiekiem postanowiłam, jak powiedziała oddać pałeczkę młodszej osobie  mojej następczyni, którą jest Pani Urszula Kowalińska osoba bardzo zaangażowana w sprawy straży, która będzie prowadziła te sprawy bardzo dobrze.

 

 

Ad.1 i 2       zostały zrealizowane

Ad.3        Wybór sekretarza obrad.

               Przewodnicząca Rady Gminy Joanna Blewąska zaproponowała na sekretarza obrad kolejnego z listy obecności  Radnego  Floriana Niełacnego.

 

  

W głosowaniu Rada jednogłośnie powołała Radnego  Floriana Niełacnego na sekretarza obrad VII  sesji.

 

 

Ad. 4  -     Przyjęcie protokółu z obrad VI sesji Rady Gminy.

                Protokół z obrad  VI odbytej w dniu  30 maja 2011 rok został wyłożony do wglądu przed sesją Rady Gminy.  Z treścią protokółu było można zapoznać się w biurze rady.

Przewodnicząca Rady Gminy Joanna Blewąska zaproponowała przyjęcie protokółu bez odczytywania.

Zgłoszony wniosek Rada przyjęła jednogłośnie.

Następnie Przewodnicząca Rady Gminy Joanna Blewąska zaproponowała przyjęcie protokółu z VI sesji.

Głosowało 15 radnych , „za” było 15 radnych, „przeciwnych”, „wstrzymujących”------------------------------.

Protokół z obrad VI sesji odbytej w dniu 30 maja 2011 r. przyjęto jednogłośnie.

 

Ad.5    Informacja o działaniach Wójta Gminy w okresie między sesjami.

             Wójt Gminy Józef Wilkosz złożył informację z działań w okresie między sesjami, informację z realizacji interpelacji i zapytań radnych oraz informację z  realizacji uchwał podjętych na poprzedniej sesji.

Poinformował, że w okresie między sesyjnym podejmował sprawy:

- odbiór budowy świetlicy Plugawice i Morawin

- udział w obchodach z okazji ”Dnia Matki”

- udział w spotkaniu  z okazji dnia samorządowca

- spotkanie z okazji „ Dnia Dziecka”

- udział w rozgrywkach sportowych

- udział w posiedzenie Zespołu Interdyscyplinarnego

- rozmowy w sprawie budowy drogi w kierunku Kępna

- spotkanie na mostach w sprawie  uzgodnień  podwyższenia podjazdu  na mosty

   od strony Brzezin

- rozmowy  w temacie  zorganizowania szkoły średniej

- podpisanie umów na budowę drogi Torzeniec i Emilianów

- sprawa malowania Gimnazjum w Doruchowie

- udział w 15-leciu Warsztatów Terapii Zajęciowej

- udział w gminnych zawodach pożarniczych

- udział w zebraniu wiejskim Doruchów I

- udział w zakończeniu roku szkolnego

- podpisanie umowy w Banku Gospodarczym Kalisz

- gminny zjazd OSP

- udział w walnym zgromadzeniu  oświetleń ulicznych

- udział w powiatowym przeglądzie koni w Korpysach

- spotkanie ze Starostą w temacie ośrodka zdrowia

- konkurs na dyrektora szkoły w Morawinie

Następnie przedstawił informację   o realizacji uchwał i interpelacji. Informacje   stanowi zał. nr 4 i 5 do protokółu.

Rada nie wniosła żadnych uwag i wniosków do złożonych informacji.

Wobec czego Przewodnicząca Rady Gminy Joanna Blewąska poddała pod głosowanie złożone informacje.

Głosowało 15 radnych „za” było 15 radnych, „przeciwnych”  -   0 , „wstrzymujących” -  0.

Informacje przyjęto jednogłośnie.

 

Ad. 6   Informacja Przewodniczącej Rady Gminy z działań  w okresie między sesjami oraz 

            informacja Przewodniczącego Komisji rewizyjnej.

          Przewodnicząca Rady Gminy Joanna Blewąska przedstawiła informację z działań

w okresie między sesyjnym. Informacja stanowi zał. nr 6 do protokółu.

Do przedstawionej informacji uwag nie wniesiono. Informację Przewodniczącej Rady Gminy przyjęto jednogłośnie.

Następnie Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Jan Jaśkiewicz przedstawił informację z przeprowadzonej kontroli.

Uwag i wniosków do przedstawionej informacji nie wniesiono.

Informację Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej przyjęto jednogłośnie.

 

Ad. 7   Interpelacje i zapytania radnych.

Na VII sesji radni zgłosili następujące interpelcje i zapytania

 Radny Adam Wypchło  w imieniu mieszkańców Rudniczyska wnioskował  o ustawienie tablicy ogłoszeń  w m. Rudniczysko oraz ustawienie pojemników na szkło i plastiki.

Radny Jan Jaśkiewicz

- zapytał kiedy będzie ustawiona tablica z nazwą m. Stara Kuźnica k. Pani Pietrzak

- zapytał kiedy zostaną wytyczone granice terenu za sklepem w Starej Kuźnicy

- wnioskował o odmalowanie przystanku PKS w Starej Kuźnicy

- zapytał kiedy zostanie uregulowana sprawa zabranego gruntu na drogę od poczty

  w kierunku P. Wańtocha

- wnioskował o naprawę drogi dojazdowej do P. Wieruszewskiego

Radny Lucjan Dyba

- wnioskował o zabezpieczenie środków na dokończenie ocieplenia budynku szkoły

   w Morawinie

- wnioskował o nadanie tytułu honorowy obywatel gmin y dla Pana Domagalskiego

  i P. Bazana za zaangażowani e się w  zrealizowane zadania w naszej gminie.

Radny Zbigniew Broniszewski

- zapytał jak została załatwiona sprawa opłat za wpłaty dokonywane w BS w Doruchowie

- zapytał jak została uregulowana sprawa wyrażenia zgody P. Pińkowskiemu na przebieg

   linii wodociągowej pod realizowana inwestycją w m. Gruszków

- wnioskował o wycięcie krzewów i dużych chwastów przy drogach,

 

Ad. 8   Informacja Posła RP Józefa Rackiego.

            Poseł Józef Racki  podziękował za zaproszenie na sesję Rady, na której to  może podzielić się informacją dotyczącą  pracy sejmu.

W swojej informacji przedstawił

- przebieg swojej pracy zawodowej gdzie po okresie ostatnich  9 latach pełnienia funkcji   

   Wicemarszałka Województwa Wielkopolskiego został wybrany Posłem na Sejm RP

- przedstawił ważniejsze spraw podejmowane w sejmie m. innymi :

- sprawy spółdzielni mieszkaniowych,

- obowiązku szkolnego 6 – Latków,

- zabudowy przestrzennej kraju,

- zmiany w ustawie o gospodarstwach,

- zmiany w ustawie  o gospodarce nieruchomościami,

- likwidacji prawa użytkowania wieczystego,

- ustawy o klęskach powodziowych,

- ustawy o prawie budowlanym,

- sprawy budżetu Państwa

- spraw odznaczeń państwowych

 W dyskusji głos zabrali :

Radny Adam Wypchło – zapytał w temacie rent strukturalnych dla rolników, których ilość jest znacznie ograniczona. Powiedział, że przekazał  gospodarstwo rolne synowi i nie otrzymał  renty. Do kogo ma zatem zwrócić się o środki na utrzymanie. Uważam, że PSL i  Pan Poseł  wywodzący się z tego ugrupowania z winien dbać o polskiego chłopa a nie doprowadzić go do takiej jak obecnie ruiny.

 

Radna Joanna Blewąska – zapytała, w temacie płacy minimalnej, pytając  jakie jest stanowisko w tej sprawie.

Radny Lucjan Dyba – zwrócił się z prośbą o wprowadzenie zmian do ustawy o zamówieniach publicznych, głównie z zakresie  organizacji przetargów, gdyż wygrywanie przetargów przez firmy ,które proponują najniższą cenę za wykonanie określonych zdań powoduje niejednokrotnie niezadowolenie społeczne z realizowanych inwestycji.

Odpowiedzi  na postawione w dyskusji pytania udzielił Poseł Józef Racki.

Wobec braku dalszej dyskusji Przewodnicząca Rady Gminy Joanna Blewąska podziękował Panu Posłowi za obecność na sesji za przekazane informacje i udzielone odpowiedzi i ogłosiła 10 minutową przerwę w obradach sesji.

 

Ad.9     Informacja o sytuacji oświaty w gminie oraz przyjęcie założeń polityki oświatowej  

              Gminy Doruchów na lata 2011- 2016.

             Informacje z  funkcjonowania szkół w roku szkolnym 2010/2011 złożyli kolejno:

- Dyrektor Szkoły Podstawowej w Doruchowie Walenty Okoń

- Dyrektor Szkoły Podstawowej w Torzeńcu Dorota Makles

- Dyrektor Szkoły Podstawowej w Przytocznicy Danuta Tomczyk

- Dyrektor Gimnazjum Elżbieta Orchowska

Informacje stanowią zał. nr 7,8,9,10 do protokółu.

W dyskusji głos zabrali:

Radny  Piotr Kupczyk – zapytał jak została rozwiązana sprawa zabezpieczenia pomieszczeń klasowych dla sześciolatków w szkole Podstawowej w Doruchowie.

Wójt Gminy Józef Wilkosz

-powiedział, że  opracowany raport o oświacie  miał służyć diagnozie i podjęcia decyzji długofalowych, co w zakresie oświaty na terenie naszej gminy robić. Fakty są nieubłagalne.

       

  Bardziej nieubłagalne są fakty, co do wielkości subwencji  na przyszły rok, która w głównej mierze stanowi, te podstawowe środki  oświaty. Analizując to, zorientujemy się wówczas  ile trzeba do tych minimalnych potrzeb dołożyć środków, żeby to funkcjonowało a wiemy, że potrzeby są znacznie większe. Co  zatem dalej robimy !.  My na szereg spraw czekaliśmy, że   od górnie  zmienią  system oświaty, że subwencja pójdzie za uczniem, że zmieni się  zakres ilości godzin co do ilości oddziałów w szkole, bo śmiesznym jest to, że  nauczyciel  uczący 10 dzieci ma takie samo wynagrodzenie, co nauczyciel uczący w klasie 30 uczniów. Jednak z tych wielkich zapowiedzi zmian powoli Ministerstwo się wycofuje. Sprawa 6- latów wiemy jaka jest ożywiona dyskusja w tym temacie i okazuje się, że tych przeciwników  jest więcej niż  zwolenników. My musimy zatem cały wieloletni plan zmodyfikować, bo okazuje się, że  niektóre zadania planu trzeba będzie odłożyć aby móc realizować zadania oświaty.

Jeżeli chodzi o  6 –latków to w najbliższych dniach  musi rozważyć możliwość wygospodarowania pomieszczeń klasowych.

 

Radna Maria Rogalewska – przedstawiła informację z przeprowadzonej kontroli przez komisję oświaty, kultury, zdrowia, sportu i spraw socjalnych . Informacja stanowi zał. Nr 11   do protokółu. Powiedziała, też że będąc w szkole w Doruchowie  patrząc na stołówkę  to tak jak chodziłam do tej szkoły 35 lat temu , to nic się nie zmieniło. Dlatego po tylu latach ta stołówka musi być inna.

Radny Adam Wypchło  

 

– powiedział,  mam pretensje o to, że mieliśmy tu przedstawiciela władzy ustawodawczej

i żaden z nas nie powiedział, że w oświacie jest to niedobre, że to jest złe. Jak można dopuścić, żeby  z budżetu gminy ponad milion złoty dożyć do oświaty, a gdzie są dotacje  nikt tu o tym tu nie powiedział. Do minie jako sołtysa i radnego mieszkańcy mają pretensje, jak można dopuścić aby tyle dokładać do oświaty. Uważam, że musi  być jasny i czytelny odgórny program, jak mają funkcjonować szkoły. Trzeba się dobrze zastanowić, bo o ile zlikwidujemy małe szkoły to w tej wsi nie pozostanie już nic. Myślę jednak, że dziś nikt tu z nas na tej sali nie podejmie decyzji, jakiej czy innej.

 

Dyrektor Gimnazjum Elżbieta Orchowska

–powiedziała, że  to nie jest takie proste jak mówi Radny Wypchło, bo żadne państwo nie ma  odgórnego zapisu, że szkoła ma, tak czy inaczej funkcjonować, czy ma mieć tyle a nie tyle oddziałów. Szkoły maja bardzo różne sytuacje. Są szkoły przykładowo w terenach górskich, gdzie do jednej klasy uczęszcza 6-7 dzieci. Dlatego też ustawodawca nakłada obowiązek na organ prowadzący i Radę aby na jej mądrość , bo ona wie najlepiej i zna środowisko jaką podjąć decyzję. Jeżeli Rada uważa, że wieś bez tej szkoły przestanie istnieć, to uważam, że warto taką szkołę utrzymać, tylko mieszkańcy muszą wówczas zrozumieć, że nie będzie chodnika czy też drogi, którą by też chcieli. Mogą też powstawać szkoły prywatne lub stowarzyszenia. Dlatego też decyzje  w tej sprawie musi podjąć Rada. Trzeba po prostu wybrać, co jest ważniejsze.

 

Dyrektor Szkoły Podstawowej Walenty Okoń

 

– powiedział, że  o ile otrzymałby szkołę w dzierżawę  to  niemiałby problemów finansowych. Natomiast nad sporządzonym raportem oświatowym trzeba  się zastanowić. O ile Rada podejmie decyzję i utrzyma taki stan jaki jest to nie ma problemu. My będziemy pracować tak jak do ej pory ale moja szkoła będzie czekała kolejne 30 lat aby można było ją rozbudować. Jeżeli chodzi o stowarzyszenia o których mówił Wójt to wiem, że bardzo dobrze to funkcjonuje. Jest tylko jeden mankament, że nauczyciel w takiej szkole nie podlega karcie nauczyciela. Dyrektor zawiera umowę o pracę z nauczycielem, który pracuje 30 - 40 godzin za określone wynagrodzenie. Jeżeli chodzi o te małe szkoły, to pochłaniają dużo pieniędzy ale 85 % są to wynagrodzenia nauczycieli , bo pochodne typu opał i remonty to jest te pozostałe

15 %.

 

Dyrektor Szkoły Podstawowej w Przytocznicy Danuta Tomczyk

- powiedziała, że te małe szkoły bez wspomożenia gminy absolutnie nie są w stanie przeżyć,

   gdyż mają zbyt małą subwencję na ucznia i  po  w przeliczeniu na  ponoszone wydatki

   i koszty  utrzymania nie są w stanie się utrzymać.

 

Dyrektor Przedszkola Zofia Krzemińska  - powiedziała  m. innymi , że :

- każdy rodzić chce dać dziecku edukację  przedszkolną a następnie szkolną

- naszą placówkę dotknął też problem, bo na rok szkolny 2011/2012 nie można było przyjąć

  do przedszkola wszystkich dzieci. Odmówiono przyjęcia ok. 30 dzieciom.

  Placówka nasza na lata 70-te spełniała  warunki ale dziś już nie.

- sprawa 6 latków  podjęte zostały decyzje, ale życzyłabym sobie aby dzieci 5 letnie

  pozostały w  przedszkolu,

- myślę, że  problemy oświaty zostaną rozwiązane po wyborach.

- życzyłabym sobie aby subwencja  tak jak na szkoły była liczona także na przedszkola,

- życzyłabym sobie także aby praca nauczyciela w przedszkolach była wykonywana z

   większym poświęceniem i zaangażowaniem,

- poinformowała o pracy przedszkola w okresie wakacji,

- poinformowała  budowie kotłowni  jak będzie prowadzona w okresie wakacji.

  Zakończenie budowy zaplanowane jest na 15 września.

  Kończąc swoją wypowiedź podziękowała  za współpracę w roku szkolnym 2010/2011 oraz

  zaprosiła komisję oświaty do przedszkola na wspólne spotkanie i zapoznanie się z jego

  funkcjonowaniem.

W punkcie tym salę opuścił Radny Lucjan Dyba.

              Sekretarz  Gminy Tomasz Bugaryn przedstawił projekt uchwały w sprawie  przyjęcia założeń polityki oświatowej Gminy Doruchów na lata 2011-2015.

Do projektu uchwały uwag nie wniesiono. W wyniku głosowania przeprowadzonego przez Przewodniczącą Rady Gminy Joannę Blewąska Rada jednogłośnie podjęła uchwałę

Nr VII/40/2011 w sprawie przyjęcia założeń polityki oświatowej Gminy Doruchów na lata 2011-2015.

                                                                     

Głosowało 14 radnych , „za” przyjęciem uchwały głosowało  13 radnych , przeciwnych  - 1,

wstrzymujących -0.

Uchwała stanowi zał. nr 12 do protokółu.

 

Ad.10    Podjęcie uchwały w sprawie powołania zespołu ds. zaopiniowania  kandydatów  

                na  ławników.

 

                Sekretarz Gminy Tomasz Bugaryn przedstawił projekt uchwały w sprawie powołania zespołu ds. zaopiniowania ławników.

Do projektu uchwały nie wniesiono uwag i wniosków.

Przewodniczącą Rady Gminy Joannę Blewąska  poddała pod głosowanie przedłożony projekt uchwały.

Obecnych na sali 14 radnych.  Głosowało 14 radnych , „za” przyjęciem uchwały głosowało 

14 radnych , przeciwnych  - 0, wstrzymujących - 0.

 

 Rada jednogłośnie podjęła uchwałę Nr VII/44/2011 w powołania zespołu ds. zaopiniowania ławników.

 Uchwała stanowi zał. nr 13 do protokółu.

Ad.12   Podjęcie uchwały w sprawie zmiany budżetu i w budżecie gminy na 2011 rok.

              Skarbnik Gminy Władysława Lasota przedstawiła projekt uchwały w sprawie wprowadzenia zmian do budżetu gminy na 2011 rok.

W dyskusji głos zabrali :

Radny Adam Wypchło – zapytał ile faktycznie ma kosztować malowanie Gimnazjum.

Wyjaśnień w tej sprawie udzielili  Skarbnik Gminy Lasota Władysława oraz Kierownik ref. Stanisław Smiatacz.

Wobec  braku dalszej dyskusji  Przewodnicząca Rady Gminy Joanna Blewąska poddała pod głosowanie przedłożony projekt uchwały.

              Głosowało 14 radnych , „za” głosowało 13 radnych,  „przeciwnych -  0,  „wstrzymujących „ – 1 , . Uchwałę Nr VII/43/2011 podjęto jednogłośnie. Uchwała stanowi zał. nr 14   do protokółu.

 

 W punkcie tym Rada rozpatrzyła wprowadzone do porządku obrad  następujące projekty uchwał :

1/ projekt uchwały w sprawie  „ zmiany Statutu Gminy „

Do projektu uchwały uwag i wniosków nie zgłoszono.

 

Wobec czego Przewodnicząca Rady Gminy Joanna Blewąska poddała pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały.

Głosowało 14  radnych , „za” przyjęciem uchwały głosowało  14 radnych , przeciwnych  - 0,

wstrzymujących -0. Rada jednogłośnie podjęła uchwałę Nr VII/44/2011 w sprawie „zmiany Statutu Gminy „ .Uchwała stanowi zał. nr 15  do protokółu.

2/ projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia realizacji projektu pn. Nasz Start- Wyrównanie szans edukacyjnych uczniów Kl. I –III z terenu Gminy Doruchów.

Do projektu uchwały uwag i wniosków nie zgłoszono.

Wobec czego Przewodnicząca Rady Gminy Joanna Blewąska poddała pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały.

Głosowało 14 radnych , „za” przyjęciem uchwały głosowało  14 radnych , przeciwnych  - 0,

wstrzymujących -0.

Rada jednogłośnie podjęła uchwałę Nr VII/45/2011 w sprawie zatwierdzenia realizacji projektu pn. Nasz Start- Wyrównanie szans edukacyjnych uczniów Kl. I –III z terenu Gminy Doruchów. Uchwała stanowi zał. nr 16  do protokółu.

Ad. 13  -  Zapytania i wolne głosy.

Radny Jan Jaśkiewicz – w sprawie chodnika przy ul. Sportowej powiedział, że należałoby przesunąć płot przy szkole podstawowej aby  umożliwić bezpieczne  dojazd rodziców dowożących dzieci do szkoły.

Ad.14  -   Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.

w spr.  o ustawienie tablicy ogłoszeń  w m. Rudniczysko oraz ustawienie pojemników na szkło  i plastik. Tablica ogłoszeń zostanie ustawiona  natomiast sprawa ustawienia dodatkowych pojemników na szkło  i plastiki  w m. Rudniczysko jest  aktualnie  niemożliwa 

z uwagi na podpisaną umowę z EKO-RGION.  Temat ustawienia pojemników rozpatrzymy przy projektowaniu  budżetu na przyszły rok. Jest tam faktycznie kilka gospodarstw i sklep

a następne kosze są ustawione   w m. Emilianów, które nie są zapełniane, dlatego wymaga rozpatrzenia.

 

w spr. ustawienia  tablica z nazwą m. Stara Kuźnica k. Pani Pietrzak. Tablica z nazwą miejscowości Stara Kuźnica  została ustawiona na początku wsi k. Pana Pawlaka.

w spr. wytyczenia granic terenu za sklepem w Starej Kuźnicy-granice zostaną w najbliższym czasie  wytyczone.

 

w spr. malowania przystanku PKS w Starej Kuźnicy-  malowanie przystanków na terenie gminy  było przewidziane do wykonania  w ramach robót publicznych. Jednak z uwagi na

 

 brak  skierowań pracowników robót publicznych w br. przez  Biura Pracy  w Ostrzeszowie zadanie to nie mogliśmy wykonać.

 

w spr. uregulowania zabranego mu gruntu na drogę od poczty   w kierunku P. Wańtocha

 

w spr. naprawy drogi dojazdowej do P. Wieruszewskiego- sprawa tej drogi została skierowana do Sądu Rejonowego w Ostrzeszowie. Pierwsza rozprawa została wyznaczona  na dzień  dniu 27- 09-2011r.Sprawy tej najprawdopodobniej po pierwszej rozprawie się nie zakończą. Najlepszym rozwiązaniem byłoby tutaj polubowne załatwienie sprawy.

w spr. zabezpieczenie środków na dokończenie ocieplenia budynku szkoły w Morawinie-

wniosek zostanie rozpatrzony przy planowaniu budżetu na 2012 rok.

w spr. wniosku  o nadanie tytułu honorowy obywatel gminy dla Pana Domagalskiego

i P. Bazana za zaangażowanie się w  zrealizowane zadania w naszej gminie.

Wnioski o nadanie tytułu można składać do końca marca każdego roku.

Wnioskodawcami mogą być:

 - Przewodnicząca Rady Gminy

 - 5 radnych

 - Wójt Gminy

 - organy jednostek pomocniczych

 - organizacje  społeczne, polityczne, stowarzyszenia posiadające osobowość prawną  

    działające na terenie gminy.

w spr. opłat za wpłaty dokonywane w BS w Doruchowie.

W sprawie obsługi bankowej przeprowadzono przetarg w wyniku, którego najkorzystniejszą ofertę złożył  Bank Zachodni WBK Ostrzeszów.

Jeżeli chodzi o  wpłat dokonywane  w Banku Spółdzielczym w Doruchowie pomimo prowadzonych rozmów oraz skierowanego pisma Zarząd Banku nie wyraził zgody na odstąpienie od pobierania opłat.( pismo w załączeniu ).

w spr. wyrażenia zgody P. Pinkowskiemu na przebieg linii wodociągowej pod realizowaną  inwestycję w m. Gruszków. W sprawie tej zostało spisane porozumienie z Panem Pinkowskim,   zgodnie z którym P. Pinkowski  wykonał  na własny koszt zasuwę odcinającą  wodę na wypadek awarii. W porozumieniu tym została zawarta  deklaracja,   w przypadku  wystąpienia awarii Firma TRANSWET  będzie partycypowała w kosztach przebudowy sieci.

 

 

w spr. wycięcie krzewów i dużych chwastów przy drogach, które powodują brak widoczności. Z uwagi na ograniczone środki budżetowe oraz brak pracowników robót publicznych nie mamy możliwości wycięcia krzewów  chwastów w  wszystkich miejscach na terenie gminy

 

Ad. 15   -    Zakończenie.

 Z uwagi na zrealizowanie porządku obrad Przewodnicząca Rady Gminy Joanna Blewąska podziękowała wszystkim za udział i zamkła obrady VII sesji o godz. 14,30

 

 

Prot.                                 Sekretarz  obrad          Przewodnicząca Rady  Gminy

Grażyna Tuz                        Florian Niełacny           /-/ Joanna Blewąska