
Organizacja podmiotu wladzy publicznej
Strukturę organizacyjną i kompetencje Gminy określa Ustawą z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym. Zgodnie z art. 2 i 3 Gmina posiada osobowość prawną oraz wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność. O ustroju gminy stanowi jej statut.
UCHWAŁA Nr XXVIII/150/2001
RADY GMINY W DORUCHOWIE
z dnia 19 września 2001r.
w sprawie: STATUTU GMINY DORUCHÓW
Na podstawie art. 169 ust. 4 ustawy z dnia 2 kwietnia 1997r. - Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. Nr 78, poz. 483) i art. 18 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 1996 r. Nr 13, poz. 74 ze zmianami) Rada Gminy w Doruchowie:
§ 1.
Uchwala Statut Gminy Doruchów stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.
§ 2.
Traci moc uchwała Nr XVI/81/96 Rady Gminy w Doruchowie z dnia 9 lutego 1996 roku w sprawie Statutu Gminy Doruchów ze zmianami wynikającymi z uchwał:
- Nr XXXVIII/190/98 z dnia 19.06.1998 roku,
- Nr IX/60/99 z dnia 24.09.1999 roku,
- Nr XI/75/99 z 26.11.1999 roku,
z wyłączeniem § 11 ust. 1 i 20 ust. 1, które tracą moc z upływem kadencji organów Gminy.
§ 3.
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego z wyjątkiem § 11 ust. 2 § 14 ust. 2 i § 110 ust. 1, które wchodzą w życie od następnej kadencji organów Gminy.
Uzasadnienie
do uchwały Nr XXVIII/150/2001 Rady Gminy w Doruchowie
z dnia 19 września 2001r.
Bezpośrednim powodem uzasadniającym opracowanie nowego Statutu jest wprowadzenie do ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym wymogu aby statuty określały zasady dostępu i korzystania przez obywateli z dokumentów wynikających z wykonania przez organy gminy zadań publicznych. Na dostosowanie statutów do powyższego wymogu rady gmin otrzymały 3 miesiące, licząc od dnia 30 maja br. Inne zmiany będą znajdować zastosowanie po wyborach do rad gmin na następną kadencję. Zmiany te polegają na:
- ustaleniu nowej liczebności rad,
- obowiązku ulokowania w składzie Komisji Rewizyjnej przedstawicieli wszystkich klubów radnych,
- wyłączenia możliwości powołania w skład komisji osób spoza rady gminy,
- wprowadzenia zakazu łączenia funkcji radnego ze stanowiskiem nie tylko kierownika ale i zastępcy kierownika gminnej jednostki organizacyjnej,
- wprowadzenia zakazu łączenia członkostwa w zarządzie gminy nie tylko z zatrudnieniem w administracji rządowej, ale i z członkostwem w organie innej jednostki samorządu terytorialnego oraz mandatem posła i senatora,
- zmniejszeniu liczby członków zarządu gminy.
Obowiązujący obecnie Statut Gminy składał się z części podstawowej oraz załączników stanowiących integralną część. Nowe uwarunkowania zawarto w jednym dokumencie.
W związku z powyższym podjęcie uchwały jest uzasadnione.
Całość w załączniku
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Metadane
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Tomasz Bugaryn |
Data wprowadzenia: | 2003-06-24 08:25:54 |
Opublikował: | Tomasz Bugaryn |
Data publikacji: | 2003-06-24 08:43:52 |
Ostatnia zmiana: | 2012-11-15 12:53:18 |
Ilość wyświetleń: | 5255 |