
P R O T O K Ó L Nr X/2003
PROTOKÓŁ NR X /2003
z sesji Rady Gminy w Doruchowie
odbytej w dniu 27 czerwca 2003r. w sali sesyjnej Urzędu Gminy w Doruchowie. ______________________________________________________________ Przewodnicząca Rady Gminy Joanna Blewąska o godz. 10 –tej o t w o r z y ł a X sesję Rady Gminy w Doruchowie. Obecni wg. załączonej listy obecności stanowiącej zał. nr 1 i 2 do niniejszego protokółu. - Kierownik Niepublicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej lekarz med. Edmund Kuśmider i lekarz med. Wiesław Maciejewski - architekt Jarosław Kulikowski Porządek obrad 1. Otwarcie. 2. Uchwalenie porządku obrad. 3. Wybór sekretarza obrad. 4. Przyjęcie protokółu z obrad poprzedniej sesji. 5. Interpelacje i zapytania radnych. 6. Informacja Przewodniczącej Rady Gminy i Wójta Gminy z działań w okresie m. sesyjnym oraz informacja Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej z przeprowadzonej kontroli. 7. Informacja o stanie opieki zdrowotnej mieszkańców gminy. 8. Uchwalenie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy. 9. Uchwalenie programu rozwoju lokalnego gminy Doruchów na lata 2003-2010. 10. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany budżetu i w budżecie gminy na 2003r. 11. Zapytania i wolne głosy. 12. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania. 13. Z a k o ń c z e n i e. PUNKT 1 – O t w a r c i e. Otwarcia X sesji Rady Gminy dokonała Przewodnicząca Rady Gminy Joanna Blewąska- , która powitała radnych i zaproszonych gości. Następnie stwierdziła , że na stan 15 radnych w sesji uczestniczy 15 radnych. Rada spełnia warunki do obradowania i podejmowania prawomocnych rozstrzygnięć. PUNKT 2 – Uchwalenie porządku obrad. Uwagi do zaproponowanego porządku obrad zgłosili : Radny Broniszewski Zbigniew wnioskował o poszerzenie porządku obrad o punkt uchylenie uchwały Rady Gminy Nr XXVIII/185/98 z dnia 19 czerwca 1998r. jako niezgodnej z obowiązującym prawem a w dalszej kolejności uchwalenie regulaminu w sprawie przyłączy wodociągowych.Postawił pytanie do Radcy Prawnego , czy uchwała Rady Gminy z dnia 13.12.2002r. dotycząca podatku od dróg rolniczych, która jak stwierdził była podjęta nie zgodnie z prawem, została zatwierdzona przez Izbę Obrachunkową. Postawił też pytanie do RadcyPrawnego , czy jest taka ustawa , która mówi o odpłatności za wydane zezwolenie na przyłączenie się do wodociągu. Radny Trzciński Stefan wnioskował aby sprawę przyłączy wodociągowych przełożyć na następna sesję po szczegółowym wyjaśnieniu tematu i zasięgnięciu opinii WOKiS-u. Radny Kempa Andrzej – zgłosił wniosek o rozpatrzenie na dzisiejszej sesji sprawy diet dla radnych na okres wakacji, gdyż radni w tym okresie jak stwierdził będą na pewno pracować , dlatego proponował ryczałtowe wynagrodzenie za okres lipca i sierpnia. Przewodnicząca Rady Gminy poddała pod głosowanie wniosek o szczegółowe rozpatrzenie sprawy przyłączy wodociągowych na następną sesję .Głosowało 15 radnych , „ za” było 15 radnych, „przeciwnych” i ”wstrzymujących ” nie było. Wobec powyższego sprawa zostanie rozpatrzona na następnej sesji. Następnie Przewodnicząca Rady Gminy Joanna Blewąska poddała pod głosowanie wniosek radnego Andrzeja Kempy. Głosowało 15 radnych , „ za „ było 5 radnych, „przeciwnych „ było 2- ch radnych, 9 radnych „ wstrzymało „ się od głosu. Wniosek uzyskał akceptację i zostanie rozpatrzony w pkt.11 porządku. PUNKT 3 – Wybór sekretarza obrad. Na sekretarza obrad X sesji zaproponowano radnego Mieczysława Niełacnego. Do zaproponowanej kandydatury uwag i wniosków nie wniesiono. W wyniku głosowania Rada jednogłośnie powołała radnego Mieczysława Niełacnego sekretarzem X sesji. PUNKT 4 - Przyjęcie protokołu z obrad poprzedniej sesji. Protokół z IX sesji Rady Gminy został wyłożony do wglądu przed sesja rady. Z protokółem było można zapoznać się w biurze rady.Sekretarz poprzedniej sesji radny Czesław Langner przedstawił krótką informację dotycząca sporządzonego protokółu. Rada nie wniosła żadnych uwag i wniosków do treści protokółu. W wyniku głosowania jednogłośnie przyjęto protokół z IX sesji Rady Gmin. PUNKT 5 - Interpelacje i zapytania radnych. Na X sesji Radni zgłosili następujące interpelacje i zapytania : radny Broniszewski Zbigniew - zgłosił , że na słupie energ. obok P. Ukianowskiej w Torzeńcu już od dłuższego czasu ( 4-ch miesięcy) jest upalony przewód przy lampie oświetleniowej . Zakład Energetyczny, który przyjeżdża do napraw uszkodzeń oświetlenia nie interesuje się tym. - poruszył sprawę budowy kanalizacji na ulicy Ostrzeszowskiej, pytając dlaczego nie przewidziano tam odprowadzenia wody deszczowej. Taki stan spowoduje, że w okresie wiosennym jak i przy większych opadach deszczu woda z rowu przydrożnego będzie się wylewała na drogę. Postawił też pytanie jak planuje się odprowadzenie tej wody. - poruszył sprawę budowanego CPN-u w Doruchowie przez P. Morawców , gdzie wyjazd z tego CPN-u będzie prowadził przez teren dworca PKS- u. Zwrócił się do Komisji rewizyjnej o zbadanie tej sprawy. - wnioskował o odwołanie Radcy Prawnego zajmowanego stanowiska w Urzędzie Gminy z uwagi na jego wiek. Stwierdził, że docenia się pracę Radcy mimo wieku ale w dobre imię Urzędu i jego pracowników należałoby już podziękować za długoletnią pracę. - w sprawie planu zagospodarowania przestrzennego postawił pytanie czy zamierza się wyciągnąć konsekwencje w stosunku do osoby, która nie wywiązała się z terminu jego opracowania. Radny Kempa Andrzej - postawił pytanie do Wójta Gminy czy jest prawdą, że mieszkańcy budynków Gminnych otrzymują dodatki mieszkaniowe. Radny Rachwał Henryk - zwróci się z prośbą do Wójta Gminy o poinformowanie na dzisiejszej sesji , co robi się na odcinku tegorocznej klęski suszy. Radny Przybył Stanisław Radny Jaśkiewicz Jan Radna Blewąska Joanna Odpowiedzi na interpelacje i zapytania zostaną udzielone w pkt 12 porządku obrad. PUNKT 6 – Informacja Przewodniczącej Rady Gminy i Wójta Gminy z działań w okresie międzysesyjnym W punkcie tym informacje złożyli : 1/ Przewodnicząca Rady Gminy Joanna Blewąska 2/ Wójt Gminy Józef Wilkosz 3/ Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Stanisław Przybył. Do złożonych informacji uwag i wniosków nie wniesiono. W wyniku głosowania Rada Gminy powyższe informacje przyjęła jednogłośnie. Inf. stan. zał. nr 3 do nin. protokółu. PUNKT 7 – Informacja o stanie opieki zdrowotnej mieszkańców gminy. Przed przystąpieniem do omawiania zasadniczych tematów sesji Przewodnicząca Joanna Blewąska zaproponowała powołanie komisji uchwał i wniosków składzie radny Dyba Lucjan, radny Broniszewski Zbigniew , skarbnik Gminy Lasota Władysłwa, Kierow. Ref. Smiatacz Stanisław. Do zaproponowanego składu komisji uchwał i wniosków uwag nie wniesiono. W wyniku głosowania rada jednogłośnie powołała powyższy skład komisji uchwał i wniosków. Następnie głos zabrał lekarz med. Wiesław Maciejewski, który powiedział m.innymi : - Ośrodek Zdrowia w Doruchowie funkcjonuje już 4-- ty rok jako Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej, - w bieżącym roku nastąpiła zmiana, płatnikiem usług jest Narodowy Fundusz Ochrony Zdrowia , poprzednio była Kasa Chorych - zasady funkcjonowania zostały te same ale zmieniły się wartości kontraktów , średnio jest o od 4 – 6 % mniej środków w porównaniu do roku ubiegłego. - opieką zdrowotną objęci są mieszkańcy naszej gminy oraz częściowo mieszkańcy sąsiednich gmin. - opieką objętych jest 5.200 osób, Ośrodek Zdrowia jest czynny od poniedziałku do piątku w godz. od 8- ej do 18 – tej, również w soboty od 8-ej do 10-tej a poza tym jest możliwość całodobowego kontaktu z lekarzem w przypadkach nagłych zachorowań także w niedziele i święta. - Kadra lekarska składa się z dwóch lekarzy , 3 pielęgniarki, rejestratorka i sprzątaczka. Realizujemy umowę z Narodowym Funduszem Ochrony Zdrowia w zakresie działalności lekarza rodzinnego. - Na terenie gminy są realizowane jeszcze inne samodzielne kontrakty medyczne świadczące inne usługi medyczne tj. gabinet stomatologiczny, pielęgniarki środowiskowe, położna i higienistka szkolna nie wchodzące w struktury Niepublicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej. Przewodnicząca Gminy Joanna Blewąska poinformowała, że na dzisiejszą sesję został zaproszony dyrektor ZOZ w Ostrzeszowie, który z uwagi na inne ważniejsze obowiązki służbowe usprawiedliwił swoją nieobecność. Wobec powyższego Przewodnicząca Rady Gminy Joanna Blewąska otwarła dyskusję nad złożonym sprawozdaniem. Radny Rachwał Henryk – poruszył sprawę ogólnokrajowego długu jaki ma służba zdrowia. Radny Dyba Lucjan – podziękował za bardzo dobrą opiekę lekarską miejscowej służby zdrowia w stosunku do mieszkańców gminy . Wnioskował o rozpatrzenie możliwości wspólnego zebrania środków na zakup aparatu EKG, który jest niezbędny dla ratowania zdrowia naszych mieszkańców. Radny Jaśkiewicz Jan – wnioskował o odnowienie elewacji budynku Ośrodka Zdrowia. Radny Anioł Czesław – wnioskował o zwiększenie do 1,5 raza w tygodniu przyjęć przez lekarza ginekologa. Radna Blewąska Joanna – podjęła sprawy : - rozdzielenia poczekalni w Ośrodku Zdrowia dla dzieci zdrowych i dzieci chorych, - zatrudnienia raz w tygodniu lekarza pediatry, - otwarcie apteki tak aby funkcjonowała w godzinach przyjęć lekarza, - w sprawie stomatologa pytając dlaczego nie przyjmuje dzieci z bólem zęba, - w sprawie okulisty stwierdzia , że aby dostać się do lekarza okulisty trzeba oczekiwać ok. 3-ch m-cy . Odpowiedzi na postawione w dyskusji pytania udzielili : - Lekarz Wiesław Maciejewski w spr. rozdzielenia poczekalni jest to na dzień dzisiejszy uciążliwe ale wystąpimy do ZOZ - administratora budynku o przeprowadzenie remontu . w spr. zatrudnienia pediatry – cały czas dążymy do tego by zatrudnić trzeciego w niepełnym wymiarze czasu lekarza, ale jest to b. trudne . Brak jest też zainteresowania ze strony lekarzy pediatrów na niepełne zatrudnienie. w spr.lekarza ginekologa – są ograniczenia kontraktowe i na więcej godzin przyjmowania przez lekarza ginekologa nie możemy liczyć. Lekarz Edmund Kuśmider - odpowiadają na pytania stwierdził, że głównym problemem prawidłowego funkcjonowania służby zdrowia jest sprawa braku środków finansowych a świadomość pacjentów jest większa . Każdy pacjent żąda wszystkich badań za które musimy płacić a środki na to są znikome. Sprawa lekarza pediatry to sprawa braku środków na jego zatrudnienie , podobnie jest z lekarzem ginekologiem , który ma limit i więcej pacjentów w tygodniu nie przyjmie dlatego muszą być ogólne zmiany systemowe i muszą być większe środki aby można było zrealizować oczekiwania pacjentów. Trzciński Stefan Wiceprzewodniczący Rady w swojej wypowiedzi stwierdził, że : Pani Wiciak Stanisława – Kierownik Apteki - ustosunkowała się do sprawy godzin otwarcia Apteki informując, że wydłużenie godzin otwarcia apteki jest b. potrzebne ale są trudności z zatrudnieniem farmaceuty na kilka godzin w tygodniu. Technik farmaceuta nie może sam prowadzić sprzedaży leków. PUNKT 8 - Uchwalenie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy. Projekt miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy przedstawił architekt Pan Jarosław Kulikowski, który powiedział m. innymi ,że : - jest to plan zagospodarowania przestrzennego zrobiony w skali 1: 10.000 dla całego terenu gminy Doruchów, - widoczna kolorystyka na mapie symbolizuje : · kolor zielony – istniejące lasy, · kolor turkusowy- łąki , pastwiska i tereny zielone, · kolor jaskrawy zielony – dolesienia, · kolor pisakowy- tereny rolny i pola uprawne, · kolor brązowy – zabudowania , siedliska, zabudowania zagrodowe, · kolor czerwony – aktywizacja zawodowa, usługi, · kolor fiolet – istniejące i projektowane tereny przemysłowe, · są też oznaczone tereny dóbr kultury, tereny chronione, tereny i zabytki architektoniczne – oznaczone paskami pionowymi, · kolor pomarańczowy oznacza zabytki architektury, park w Doruchowie i obiekty, które wymagają strefy ochronnej i wszelkie prowadzone prace budowy, przebudowy wymagające uzgodnień z konserwatorem zabytków, · są też oznaczone obszary chronione tj. wzgórza ostrzeszowskie i dolina rz. Prosny. W dyskusji głos zabrali : Jeziorny Florian – sołtys wsi Torzeniec – poinformował o planowanym uruchomieniu linii kolejowej – agroturystycznej na trasie Grabów – Namysłaki. Rachwał Henryk – radny – poruszył sprawę naliczania opłat z tytułu wzrostu wartości nieruchomości dla terenów rolnych, które zmieniły przeznaczenie na cele nierolnicze. Zaproponował aby ta stawka wynosiła 15 %. Kempa Andrzej – radny wypowiedział się, że skoro sprzedaje się ziemię rolniczą to jestem za tym aby opłata ta wynosiła nawet 30 %. Postawił też wniosek aby zapisać w uchwale , że upoważnia się Wójta Gminy do wprowadzania zmian w planie przestrzennym, gdyż niejednokrotnie występują różne sytuacje życiowe wymagające wprowadzenia zmian. Broniszewskj Zbigniew – radny prosił o wyjaśnienie § 7 uchwały oraz § 45 projektu uchwały. Odpowiedzi na postawione pytania udzielił projektant Pan Jarosław Kulikowski oraz Wójt Gminy Józef Wilkosz. Następnie Przewodnicząca Rady Gminy Joanna Blewąska poddała pod głosowanie wniosek radnego Rachwała Henryka. Głosowało 15 radnych , „za” było 5 radnych, 8 radnych było „przeciwnych” , 2-ch radnych wstrzymało się od głosu. Zgłoszony wniosek nie uzyskał akceptacji. Następnie Przewodnicząca Rady Gminy Joanna Blewąska podała pod głosowanie projekt uchwały w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Doruchów. Głosowało 15 radnych , „za” było 14 radnych, „przeciwnych” nie było , 1 radny „wstrzymał” się od głosu. Rada Gminy podjęła uchwałę Nr X/36/2003 w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Doruchów. Uchwała stanowi zał. Nr 4 do nin. protokółu. PUNKT 9 – Uchwalenie programu rozwoju lokalnego Gminy Doruchów na lata 2003 - 2010 Projekt programu rozwoju lokalnego gminy Doruchów na 2003-2010 przedstawił Wójt Gminy Józef Wilkosz. Rada Gminy nie wniosła żadnych uwag do przedstawionego projektu programu. Wobec powyższego komisja uchwał i wniosków przedstawiła projekt uchwały w sprawie uchwalenia programu rozwoju lokalnego gminy Doruchów na lata 2003-2010. Do projektu uchwały uwag i wniosków nie wniesiono. Przewodnicząca Rady Gminy Joanna Blewąska poddała pod głosowanie projekt uchwały w sprawie uchwalenia programu rozwoju lokalnego gminy Doruchów na lata 2003-2010. Głosowało 15 radnych, „ za” było 15 radnych, „przeciwnych” i „wstrzymujących” nie było. Rada Gminy uchwałę Nr X/37/2003 w sprawie uchwalenia programu rozwoju lokalnego gminy Doruchów na lata 2003-2010 podjęła jednogłośnie. Uchwała stanowi zał. Nr 5 do nin. protokółu. PUNKT 10 – Podjęcie uchwały w sprawie zamian budżetu i w budżecie gminy na 2003r. Komisja uchwał i wniosków przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmian budżetu i w budżecie gminy na 2003r. Do projektu uchwały uwag i wniosków nie zgłoszono. Przewodnicząca Rady Gminy Joanna Blewąska poddała pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały. Głosowało 15 radnych, „za” było 15 radnych, „przeciwnych” i „wstrzymujących” nie było. Uchwałę Nr X/38/2003 w sprawie zamiany budżetu i w budżecie gminy na 2003r podjęto jednogłośnie. Uchwała stanowi zał. Nr 6 do niniejszego protokółu. Przewodnicząca Rady Gminy Joanna Blewąska zaproponowała rozpatrzenie dwóch wniosków zgłoszonych do porządku obrad : 1/ w sprawie o odwołanie Radcy Prawnego. W sprawie tej Rada jednogłośnie postanowiła temat odłożyć na okres po wakacyjny. 2/ w sprawie uchwalenia diet dla radnych na okres wakacji. W temacie tym Rada jednogłośnie postanowiła rozpatrzyć przy opracowywaniu projektu budżetu gminy na 2004 rok. Zapytania i wolne głosy. Kempa Andrzej – radny zaprosił wszystkich na święto 75 lecia OSP do Morawiny w dniu 29 czerwca i na gminne zawodowy pożarnicze w dniu 13 lipca do Tokarzewa. Jeziorny Florian sołtys wsi Torzeniec – wnioskował pod adresem Urzędu Marszałkowskiego o wykonanie przejścia dla pieszych na drodze wojewódzkiej Torzeniec – Wyszanów k. P. Kasprzaka w Torzeńcu. Blewąska Joanna – Przewodnicząca Rady Gminy zwróciła się z wnioskiem aby Radni ze swojej dzisiejszej diety przeznaczyli część środków dla Uczniowskiego Klubu Sportowego „Giganciki” przy Szkole Podstawowej w Doruchowie na wsparcie finansowe organizowanego obozu letniego w Bieszczady w terminie 07.07-2003r. PUNKT – 12 - Odpowiedzi na interpelacje i zapytania. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania udzielił Wójt Gminy Józef Wilkosz. W spr. przyłączy wodociągowych temat jest przygotowywany i będzie rozpatrywany na następnej sesji. w spr. przewodu na słupie energ. wniosek przekażemy do Zakładu Energetycznego w Kępnie. w spr. kanalizacji na ulicy Ostrzeszowskiej – jest to teren zmeliorowany i utwardzony stąd nie ma potrzeby budowy kanalizacji deszczowej. w spr. chodnika – wyjazdu z CPN P. Morawca jest to teren gminny po którym możemy wszyscy jeździć. Jest to miejsce publiczne. w spr. odwołania radcy prawnego – uważam to jak stwierdził za pewną sugestię ze strony rady, że radca ma już określoną liczbę lat i Wójt jako zwierzchnik i jako odpowiedzialny zgodnie z kodeksem pracy i ustawą o pracownikach samorządowych jako ten jedyny, który może te sprawy podejmować ma czuwać nad sytuacją, żeby Radca w pełni wykonywał swoje obowiązki. w spr. terminu planu – temat ten jest już zakończony , chociaż niedociągnięcia były zarówno z jednej jak i drugiej strony. Mimo to jestem jak , stwierdził za tym, aby to co było ustalone architektowi wypłacić, gdyż przedłużający się termin spowodował, że koszty jakie poniósł architekt były znacznie wyższe. w spr. suszy została powołana komisja w składzie Kier. Ref. Smiatacz Stanisław, insp.Wyrwas Grzegorz, Agronom Baraniak Idzi, członkowie Izby Rolniczej Pan Nowak Janusz i Pan Świtoń Stefan oraz sołtysi poszczególnych sołectw. Komisja ta jeździ po polach i sprawdza zgłoszone przez rolników areały gruntów gdzie plony zostały zniszczone przez występująca suszę.Wnioski zostaną przekazane do Wojewody Wielkopolskiego. w spr. stażystów – nie byli oni po to abyśmy głosowali za wejściem do UNI ale po to aby informować społeczeństwo obiektywnie o warunkach wejścia do UNI. Ta informacja u nas była obiektywna patrząc na wyniki referendum. w spr. zatrucia ryb- był taki przypadek gdzie po gwałtownej ulewnie nastąpił przelew wód z oczyszczalni do rz. Zalesianka i nastąpiło zatrucie ryb. Związek Wędkarski podniósł w tej sprawie alarm zgłaszając do Inspekcji Ochrony Środowiska. Zostały pobrane próby i obecnie czekamy za wynikiem tych badań. Zatruciu padło ok. 5 kg ryb. w spr. uruchomienia kursu autobusowego – wniosek taki został już skierowany przez zainteresowanych mieszkańców, niemniej jednak taki wniosek należy ze strony Rady skierować do Dyrekcji PKS Ostrów Wlkp. Następnie Skarbnik Gminy Lasota Władysława wyjaśniła zasady przydzielania i wypłacania dodatków mieszkaniowych informując , że na dzień dzisiejszy wydatkowano na ten cel z budżetu kwotę 54 tys. zł . Udzielone odpowiedzi Rada przyjęła bez uwag. PUNKT 13 – Zakończenie. Z uwagi na zrealizowanie porządku obrad Przewodnicząca Rady Gminy z a m k ł a X o godz. 17- tej sesję Rady Gminy w Doruchowie. Prot. Grażyna Tuz Przewodnicząca Rady Gminy Joanna Blewąska
Przewodnicząca Rady Gminy Joanna Blewąska zaproponowała porządek obrad X sesji j.w.
– prosił o udzielenie odpowiedzi jaką rolę spełnli i jaki był efekt pracy zatrudnionych w Urzędzie Gminy dwóch pracowników obsługi biura do spraw Integracji Europejskiej.
– prosił o wyjaśnienie, co było przyczyną i kto zawinił zatruciu ryb w rz.Zalesianika.
– wnioskowała o skierowanie pisma do Dyrekcji PKS-u Ostrów Wlkp. o uruchomienie kursu autobusowego z Doruchowa do Ostrzeszowa w godzinach dopołudniowych, gdyż od godz. 8,15 do 11- tej brak jest możliwości jakiegokolwiek dojazdu do Ostrzeszowa.
oraz informacja Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej z przeprowadzonej kontroli.
- cała służba zdrowia jest chora od samej góry a my na dole otrzymujemy za to cięgi, gównie lekarze pielęgniarki a najwięcej pacjenci.
- w ocenie naszych mieszkańców nasza służba zdrowia pracuje dobrze , wysoko ocenia się pracę i zaangażowanie naszych lekarzy ale muszą być stworzone warunki by ci lekarze mogli leczyć i pomagać ludziom chorym. Brak jest jednak inicjatywy Rządu by wszystkie badania takie jak badanie płuc, badanie piersi, badanie prostaty winny być okresowe i finansowane w ramach ogólnokrajowej służby zdrowia z budżetu Państwa a tego się nie robi i w tym zakresie jest bardzo źle.
Następnie komisja uchwał i wniosków przedstawiła projekt uchwały w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Doruchów.
PUNKT 11 – Zapytania i wolne głosy.
O przyznaniu dodatku decyduje powierzchnia mieszkalna, ilość osób w rodzinie i określone dochody. Jest to szczegółowo obliczane i wyliczane zgodnie z przepisami w tym zakresie ile komu przysługuje dodatku mieszkaniowego.
![]() |
![]() |
![]() |
Metadane
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Grażyna Tuz |
Data wprowadzenia: | 2003-07-28 14:20:25 |
Opublikował: | Grażyna Tuz |
Data publikacji: | 2003-07-30 10:03:56 |
Ostatnia zmiana: | 2003-07-30 10:03:56 |
Ilość wyświetleń: | 3945 |