UCHWAŁA Nr  X/38 / 2003

            R A D Y  G M I N Y    D O R U C H O W I E

                             

                       z dnia 27 czerwca 2003

 

 

w sprawie: zmian budżetu i w budżecie gminy na 2003.

 

 

Na podstawie art.18 ust.2 pkt 4 ustawy z dnia 08 marca 1990r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz Nr 142, poz.1591 z 2001 r z późn. zm.)

Rada Gminy uchwala, co następuje:

 

                         §  1

                             

 

W budżecie gminy uchwalonym Uchwałą Nr IV/18/ 2002 z dnia

30 grudnia 2002 r w sprawie uchwalenia budżetu gminy na 2003 r. zmienionym uchwałą Nr VII/31/2003 z dnia 28 marca 2003 w sprawie: zmian budżetu i w budżecie gminy na 2003 , Zarządzeniem Wójta Gminy Nr 8/2003 z dnia 31 marca 2003 w sprawie zmian budżetu i w budżecie gminy na 2003 oraz Zarządzeniem Wójta Gminy Nr 11/2003 z dnia 30 maja 2003 wprowadza się następujące zmiany:

 

 

1.     W § 2 pkt 1 zwiększa się dochody gminy o kwotę    1.053.228,-

         

         do kwoty    -   8.318.651,-

   

    w tym: dotacje na zadania zlecone                   1.823,-

 

         do kwoty   -  417.869,-

    

 

2.     W § 2 pkt 2 zmniejsza się wydatki o kwotę            516.356,-     

 

     do kwoty      8..408.651,-

 

 

w tym: wydatki na zadania zlecone o kwotę               1.823,-

 

     do kwoty     -  417.869,- 

 

  

 

W załączniku nr 1 dokonuje się następujących zmian:              

 

Zwiększa się dochody o kwotę                          1.053.228,-  

                                                          

Dz. 758 rozdz. 75805 § 292                                   104,-          

Dz. 801 rozdz. 80101 § 201                                   833,-    

Dz. 853 rozdz. 85395 § 201                                   990,-                                                                                  

Dz. 900 rozdz. 90001 § 629                              1.051.301,-    

 

 

 

W załączniku nr 2 dokonuje się następujących zmian:

 

Zwiększa się wydatki o kwotę                         1.200.578,-         

                                                   

Dz.010 rozdz. 01009 § 4270                              10.000,-

Dz.600 rozdz. 60016 § 4210                               2.000,-.

                  § 6060                               6.000,-

                  § 6060                               3.650,-

                  § 4300                               3.000,-      

Dz. 710 rozdz.71004 § 4300                               6.400,-

Dz. 750 rozdz.75023 § 4210                              18.732,-

                  § 4270                               5.000,-  

            75023 § 6050                              12.800,-

Dz. 754 rozdz.75412 § 3030                               3.000,- 

Dz. 754 rozdz.75414 §4210                                150,-

                  § 4270                               2.212,-     

Dz. 801 rozdz.80101 § 3240 zadanie zlecone                  833,-

            80101 § 4210                               8.800,-

                  § 4300                               1.000.-

       rozdz. 80114§ 6060                               5.000,-

Dz.854 rozdz. 85404§ 4210                               2.500,-

            85412 § 4220                               3.000,-

 

Dz. 851 rozdz .85154 § 4210                             14.710,-

                  § 4270                               2.000,-

                  § 4430                                500,-  

                  § 6060                               2.000,-

Dz.853 rozdz. 85395 § 3110 zadanie zlecone                  990,-

            85395 § 4300                               3.000,-                                   

Dz. 900 rozdz. 90001§ 6050                             262.825,-

                  § 6052                             788.476,-           

Dz. 900 rozdz. 90002 § 4430                              2.000,-                

Dz. 921 rozdz. 92109 § 2550                             30.000,-

 

 

Dokonuje się następujących zmian w budżecie (przeniesienia w planie wydatków)

 

 

Zmniejsza się wydatki o kwotę                        1.720.234,-

Dz.750 rozdz. 75047 § 4300                               1.000,-

Dz. 801 rozdz.80110 § 4110                               1.300,-

Dz. 854 rozdz.85404 § 4010                               1.000.-

Dz.900 rozdz. 90001 § 6050                           1.716.934,-

 

 

Zwiększa się wydatki o kwotę                            3.300

Dz.750 rozdz. 75047 § 4210                               1.000,-

Dz. 801 rozdz.80110 § 4410                               1.300

Dz. 854 rozdz.85404 § 4270                               1.000,-  

 

                                § 2

 

 

Załącznik nr 3 dotyczący przychodów i rozchodów związanych z finansowaniem deficytu

I rozchody związane ze spłatą pożyczek i kredytów, otrzymuje nowe brzmienie określone w załączniku nr 1 do niniejszej uchwały.

 

 

                                § 3

 

 

Załącznik Nr 4 dotyczący wykazu inwestycji realizowanych na terenie gminy  na 2003 r   otrzymuje nowe brzmienie określone w załączniku nr 2  do niniejszej uchwały.

 

                              

                                § 4

 

 

Załącznik nr 5 dotyczący planu dotacji z budżetu dla gminnych instytucji kultury otrzymuje nowe brzmienie określone w załączniku nr 3 do niniejszej uchwały.

 

                               

                               § 5 

 

Upoważnia się Wójta Gminy do zaciągania kredytów i pożyczek na pokrycie w ciągu roku budżetowego deficytu budżetu do wysokości 300.000,- .

 

                               § 6

   

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń.

 







 

Uzasadnianie do Uchwały Rady Gminy Rady Gminy nr X/38/2003 z dnia 27czerwca  2003r.

 

Ogółem dochody budżetu gminy zwiększa się dochody o kwotę – 1.053.228,- ,.

Wydatki zmniejsza się o kwotę 606.356,-

 

 Zwiększone dochody dotyczą:

 

 

- 104,- zwiększona subwencja rekompensująca- ulgi ustawowe

- 833.- II rata dotacji na sfinansowanie wyprawki szkolnej na podręczniki szkolne

- 990,- II rata dotacji na wyprawki szkolne obejmującej plecak, kostium gimnastyczny  

       oraz przybory szkolne.

-1.051.301,- pomoc finansowa z funduszu Unii Europejskiej i funduszy krajowych –

program SAPARD ( 262.825,17 środki krajowe i środki pochodzące z Unii Europejskiej w kwocie 788.475,44)           

 

Wydatki zwiększone zostały na następujące cele:

 

- 10.000,- na pokrycie kosztów konserwacji urządzeń melioracyjnych prowadzonych

         przez Spółki Wodne

-  2.000,- zakup materiałów na drogi

-  6.000- wykup gruntu pod budowę drogi

-  3.650,- zakup wiaty autobusowej dla Przytocznicy

-  3.000,- na obcięcie suchych konarów drzew

-  6.400,- plan zagospodarowania przestrzennego gminy wersja elektroniczna

- 18.732,- bieżące wydatki urzędu gminy m.in. opału

-  5.000,- usługi remontowe

- 12.800,- zakup zestawów komputerowych z oprogramowaniem

-  3.000,- wypłata ekwiwalentu za udział w akcjach ratowniczo-gaśniczych

-  150,- zakup farb do malowania magazynu obrony cywilnej

-2.212,- wykonanie sieci radiotelefonu „RADMOR” -sieci wojewody wielkopolskiego

-  833,- wyprawki szkolne

- 8.800,-zakup materiałów na dokończenie kortu przy Szkole Podstawowej

       w Przytocznicy

- 1.000,- zapłatę za wykonane prace przy korcie tenisowym

- 5.000,- zakup zestawu komputerowego z oprogramowaniem

- 2.500,- zakup kontenera na odpady dla Przedszkola

- 3.000,- zorganizowanie obozu „Zielone wakacje” dla dzieci w wieku szkolnym

        do 14 lat głównie z rodzin, których nie stać na wysłanie dzieci na

        obozy czy kolonie – planuje się 2 turnusy 10 dniowe po 30 dzieci

        od 14 lipca do 8 sierpnia 2003

-14.710,- zakup niezbędnych materiałów i wyposażenia do urządzenia punktu

konsultacyjnego -13.810 -, zakup sprzętu (rowerek) do sali ćwiczeń          ogólnorozwojowych

        1.000,- , zakup regału do pracowni profilaktyki w Morawinie – 400,-

-  500,- ubezpieczenia dzieci i młodzieży biorących udział

        w obozie i wycieczkach       

- 2.000.- usługi remontowe związane z przystosowaniem w/w punktu

- 2.000,- zakup komputera do pracowni socjoterapeutycznej

 

-  990,- na wyprawki szkolne

- 3.000,- badania profilaktyczne klatki piersiowej dla osób korzystających 

z pomocy społecznej oraz osób znajdujących się w trudnej sytuacji finansowej

-262.825,- na budowę kanalizacji w ramach Programu SAPARD

-788.476,-                         

-  2.000,- opłata  do Wielkopolskiego Urzędu Marszałkowskiego za korzystanie

         ze środowiska

- 30.000,- dotacja dla:

         - 13.000,- budowę chłodni przy sali GOK w Doruchowie

         -  3.000,- dotacja dla GOk na dofinansowania wydania „Monografii „

                  Doruchowa

         -  8.000,- dotacja do Domu Ludowego w Morawianie na remonty

         -  6.000,- dotacja do Domu Ludowego w Godziętowach

                   na remonty – przystosowanie pomieszczeń na sanitariaty

 

 

Zmiany wydatków dokonano w związku z wykorzystaniem środków na  wyszczególnionych paragrafach, zwiększone środki przeznacza się na:

 

- 1.000,- zakup druków i innych materiałów

- 1.300,- Pokrycie kosztów podróży

- 1.000,- usługi remontowe w Przedszkolu                                 

 

W dz.900 rozdz.90001 zmniejszono wydatki o kwotę 1.716.934,- , w miesiącu grudniu 2002 uchwalono wydatki na budowę kanalizacji w wysokości 2.265.633,-. W miesiącu kwietniu 2003 po usilnych staraniach gmina zawarła umowę z Agencją Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa na dofinansowanie tej inwestycji z programu SAPARD w wysokości 1.051.300,58 i w związku z powyższym wydatki byłyby w wysokości

3.316.934,- potrzeba 1.600.000,- . Planowane było zaciągnięcie kredytu na ten cel w wysokości 1.585.000,- ostatecznie gmina zaciągnęła pożyczkę preferencyjną  w wysokości 350.000,- .  




                                                                        Załącznik Nr 1

                                                                        do Uchwały Nr X/38/2003

                                                                       Rady Gminy w Doruchowie

                                                                        z dnia 27czerwca 2003

 

 

    PRZYCHODY I ROZCHODY ZWIĄZANE Z FIN. BUDŻETU

 

 

PRZYCHODY

 

 

952  z zaciągniętych pożyczek i kredytów na rynku                     350.000,-

 

955 przychody z tytułu innych rozliczeń krajowych                      542.034,-   

                                                                                           -----------------------

                                                RAZEM                                           892.034,-

                                                                                            =============

 

ROZCHODY

 

992 spłaty zaciągniętych krajowych pożyczek i kredytów             317.450,-

 

       

      na:

     

      - budowę oczyszczalni ścieków                                                 62.600,-

      - budowę kanalizacji                                                                  15.000,-

      - budowę gimnazjum                                                                239.850,-

 

994 lokaty                                                                                       484.584-,

                                                                                          ------------------------

                                            RAZEM                                              802.034,-

 

Pożyczkę w kwocie 350.000,- zaciągnięto na budowę kanalizacji w Wojewódzkim Funduszu Gospodarki Wodnej i Ochrony Środowiska na warunkach preferencyjnych.

Zmniejszona została spłata pożyczki na budowę kanalizacji o 150.000,- ,która  została gminie umorzona.

 

Niewykorzystane środki które gmina posiada planowane są na inwestycje na które gmina ubiega się o dofinansowanie z różnych funduszy.                                                                                        







 

                                                                             Załącznik Nr 2

                                                                                                         do uchwały Rady Gminy

                                                                                                           Nr X/38/2003

                                                                                                                 Dnia 27 czerwca 2003

 

WYKAZ

INWESTYCJI REALIZOWANYCH NA TERENIE GMINY W 2003

 

Lp.

Nazwa inwestycji

Klasyfikacja budżetowa

Kwota dotacji z budżetu

1.

Budowa sieci wodociągowej w m. Tonia

Dz. 400 rozdz. 40002

§ 6050

   28.000,-

2.

Budowa sieci wodociągowej w m. Torzeniec /były PGR/

Dz.400 rozdz.40002

        § 6050

   30.000,-

3.

Wykonanie przyłącza wodociągowego

w m. Tokarzew

Dz.400 rozdz. 40002

       § 6050

   10.000,-

4.

Budowa  ul. ŁĄKOWEJ

Dz. 600 rozdz. 60016

       § 6050

  100.000,-

5.   

Opracowanie dokumentacji na budowę dróg 

Dz. 600 rozdz. 60016

         § 6050

     30.000,-

6.

Zakup wiaty autobusowej

Dz.600 rozdz.

60016 § 6060

    3.650,-

7.

Wykup gruntu pod budowę drogi

Dz.600 rozdz.

60016 § 6060

  6.000,-

8.

Zakup komputerów wraz z oprogramowaniem

Dz.750rozdz.

75023 § 6060 

  12.800,-

 9.

Zakup komputerów

 

Dz. 801 rozdz.80101

        § 6060

15.450,-

 10.

Zakup kserokopiarki

Dz.801 rozdz.80110

         § 6060

 

 

   6.000,-

11.

Opracowanie dokumentacji na budowę sali gimnastycznej

Dz. 801 rozdz. 80110

        §  6050

 

   30.000,-

 

12.

Zakup komputera wraz z oprogramowaniem

Dz.801 rozdz.

80114 § 6060

 

    5.000,-

13.

Zakup programu

 

Zakup komputera

Dz.851 rozdz.85154

         §  6060    

         §  6060

 

    1.097,-

    2.000,-

14.

Opracowanie dokumentacji na budowę kanalizacji ul.Tokarska

Dz.900

Rozdz.90001 §

6050

 

 

4.000,-

15.

Budowa kanalizacji sanitarnej z  przykanalikami,przepompowni ścieków z przył.energet. araz kanaliz. Deszczowej z seperatorami w m. Doruchów

Dz. 900

Rozdz.90001

§ 6050

§ 6052

 

811.524,-

788.476,-

 

                             Razem

 

1.883.997,-


























































































                                Załącznik Nr 3 do uchwały  Rady Gminy Nr X/38/2003


             Dotacje z budżetu dla gminnych instytycji kultury


1. Domy, Ośrodki Kultury, Świetlice i Kluby dz.921 rozdz.92109     101.965,-


2.  Biblioteki  dz.921 rozdz.92116     42.300,-


                 razem    144.265,-