Doruchów, dnia 14.11.2018 r.
OR.271.12.2018
dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na „Odbieranie odpadów komunalnych z terenu Gminy Doruchów od właścicieli nieruchomości zamieszkałych oraz od właścicieli nieruchomości niezamieszkałych na których powstają odpady komunalne oraz transport do Zakładu Zagospodarowania Odpadów w m. Olszowa jako regionalnej instalacji przetwarzania odpadów komunalnych”.
W związku z zapytaniem oznaczonym jednego z potencjalnych wyk0onawców dotyczącym wyjaśnień i propozycji zmian w SIWZ oraz OWU ww. postępowania wyjaśniamy poniżej.
Pytanie 1
Dotyczy: SIWZ DZ. III Zakres Przedmiotu zamówienia pkt 1) ppkt 1, 2
„1. Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne - gromadzone będą w pojemnikach
o pojemności minimum 120 l. i dodatkowo worek w razie potrzeby zgodnie z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Doruchów. Pojemniki i worki zabezpiecza Wykonawca jeżeli właściciele nieruchomości zgłoszą taką potrzebę, bez ponoszenia kosztów przez Zamawiającego. Pojemniki i worki dla wszystkich nieruchomości jednolite
w zakresie typu, koloru i oznaczenia określającego jego przeznaczenie”.
„2. Selektywnie zbierane odpady komunalne Wykonawca odbierze w każdej ilości
z podziałem na niżej wymienione frakcje, które gromadzone będą w następujący sposób:
· tworzywa sztuczne, metale i odpady opakowaniowe wielomateriałowe do pojemników i worków w kolorze żółtym i oznaczonych napisem: „Metale i tworzywa sztuczne”. Minimalna pojemność pojemnika to 240 l”.
Zwracamy się z prośbą o zmodyfikowanie powyższych zapisów w następujący sposób:
„1. Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne - gromadzone będą w pojemnikach
o pojemności minimum 120 l. i dodatkowo, w razie potrzeby w worku oznakowanym logo Wykonawcy , zgodnie z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Doruchów. Pojemniki i worki zabezpiecza Wykonawca jeżeli właściciele nieruchomości zgłoszą taką potrzebę, bez ponoszenia kosztów przez Zamawiającego. Pojemniki i worki dla wszystkich nieruchomości jednolite w zakresie typu, koloru
i oznaczenia określającego jego przeznaczenie”.
„2. Selektywnie zbierane odpady komunalne Wykonawca odbierze z pojemników
i dodatkowo, w razie potrzeby w worku oznakowanym logo Wykonawcy
z podziałem na niżej wymienione frakcje, które gromadzone będą w następujący sposób:
· ”.
Worki z logo Wykonawcy będą przekazywane przez Wykonawcę do Urzędu Gminy sukcesywnie w miarę zgłaszanych przez Zamawiającego potrzeb, w partiach po 100 szt.
Odpowiedź: Gmina Doruchów stwierdza że nie ma możliwości zmiany zapisu w przedmiotowych punktach. Worki do gromadzenia odpadów komunalnych są potrzebne w sytuacji, w której (w razie potrzeby) właściciele nieruchomości nie mogą zmieścić zgromadzonych odpadów w pojemnikach. Wyjątek stanowi frakcja selektywnie zbieranego papieru, która prowadzona będzie wyłącznie w systemie workowym.
Pytanie 2
Dotyczy: SIWZ DZ. III Zakres Przedmiotu zamówienia pkt 2) ppkt 3
„3. Meble i inne odpady wielkogabarytowe, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, zużyte opony - odbiór będzie odbywał się poprzez odbieranie wystawionych ww. odpadów w każdej ilości przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych przed swoimi nieruchomościami w ustalonym przez Zamawiającego i Wykonawcę terminie”.
Zwracamy się z prośbą o zmodyfikowanie powyższych zapisów w następujący sposób:
„3. Meble i inne odpady wielkogabarytowe, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, zużyte opony do rozmiaru (1250 x 400 mm)- odbiór będzie odbywał się poprzez odbieranie wystawionych ww. odpadów w każdej ilości przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych na zewnątrz posesji, do utwardzonej publicznej drogi dojazdowej w ustalonym przez Zamawiającego i Wykonawcę terminie”.
Odpowiedź: Gmina Doruchów stwierdza że nie ma możliwości zmiany zapisu w przedmiotowym punkcie. Zamawiający przewiduje odebranie wszystkich opon wystawionych przed nieruchomości zamieszkałe. Właściciele nieruchomości niezamieszkałych zużyte opony mają obowiązek dostarczanie tych odpadów do punktu selektywnego zbierania odpadów.
Zamawiający zawarł (w części VIII pkt. 4.2.1 ppkt d) warunek posiadania przez Wykonawcę pojazdu o małych gabarytach, który pozwoli na obsługę nieruchomości położonych w miejscach trudnodostępnych.
Pytanie 3
Dotyczy: SIWZ DZ. IV Pozostałe Wymagania:
„- Wyposażenie nieruchomości w pojemniki i worki do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych na koszt Wykonawcy. Wykonawca zagwarantuje pojemniki i worki do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych w odpowiedniej ilości, wystarczającej do wykonania zadania. Worki powinny być odporne na rozerwanie, na działanie promieni UV, niskich temperatur i środków chemicznych, oznakowane nadrukiem o treści uzgodnionej z Zamawiającym”.
Wykonawca zwraca uwagę, że Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 29 grudnia 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów określa sposób oznakowania pojemników i worków.
W związku z powyższym wnosimy o modyfikację powyższego zapisu w sposób następujący:
„- Wyposażenie nieruchomości w pojemniki i worki do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych na koszt Wykonawcy. Wykonawca zagwarantuje pojemniki i worki do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych w odpowiedniej ilości, wystarczającej do wykonania zadania. Worki powinny być odporne na rozerwanie, na działanie promieni UV, niskich temperatur i środków chemicznych, oznakowane zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 grudnia 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów”.
Odpowiedź: Gmina Doruchów stwierdza nie ma możliwości zmiany zapisu w przedmiotowym punkcie. Warunki oznaczenia pojemników i worków wynikające z rozporządzenia Ministra Środowiska w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów zostały przeniesione do niniejszego zamówienia. Zapis „oznakowane nadrukiem o treści uzgodnionej z Zamawiającym” został wprowadzony do specyfikacji w przypadku gdyby Wykonawca planowałby wprowadzenie dodatkowego oznakowania. Wówczas dodatkowy nadruk wymagałby zgody Zamawiającego.
Pytanie 4
Dotyczy: SIWZ DZ. IV Pozostałe Wymagania oraz Załącznik nr 9 do SIWZ OWU §4 ust. 2 pkt b).
„Wykonawca zobowiązany jest do
· „przedkładania Zamawiającemu kart przekazania odpadów jako załącznik do faktury za wykonane usługi”,
„b) karty przekazania odpadów (określone Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 12 grudnia 2014 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów – Dz. U. z 2014 r. , poz. 1973)”.
Zwracamy się z prośbą o zmodyfikowanie powyższych zapisów w następujący sposób:
Wykonawca zobowiązany jest do
· przedkładania Zamawiającemu kart przekazania odpadów w terminie do 20 dni po miesiącu wykonywania umowy, za wykonane usługi”,
„b) karty przekazania odpadów (określone Rozporządzeniem Ministra Środowiska
z dnia 12 grudnia 2014 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów – Dz. U. z 2014 r. , poz. 1973) w terminie do 20 dni po miesiącu wykonywania umowy, za wykonane usługi”.
Odpowiedź: Gmina Doruchów stwierdza że nie ma możliwości zmiany zapisu w przedmiotowym punkcie.
Pytanie 5
Dotyczy: Załącznik nr 9 do SIWZ OWU §3 ust. 5.
„5. Za nieterminową płatność, Wykonawca ma prawo naliczyć odsetki ustawowe”.
Zwracamy się z prośbą o zmodyfikowanie powyższych zapisów w następujący sposób:
„5. Za nieterminową płatność, Wykonawca ma prawo naliczyć odsetki ustawowe za opóźnienia w transakcjach handlowych”.
Odpowiedź: Gmina Doruchów stwierdza że zapis zawarty w OWU jest czytelny i w związku z tym Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę zapisu
Pytanie 6
Dotyczy: Załącznik nr 9 do SIWZ OWU §4 ust. 2 pkt a)
„a) raport potwierdzający ilość i rodzaj odebranych i zagospodarowanych odpadów komunalnych”,
Zamówienie nie dotyczy zagospodarowania odpadów w związku z czym zwracamy się z prośbą o zmodyfikowanie powyższych zapisów w następujący sposób:
„a) raport potwierdzający ilość i rodzaj odebranych odpadów komunalnych”,
Odpowiedź: Gmina Doruchów stwierdza że zapis w OWU o zagospodarowaniu odpadów jest oczywistą omyłką pisarską.
W związku z powyższym zapis w Załączniku nr 9 do SIWZ OWU §4 ust. 2 pkt a) otrzymuje brzmienie:
„a) raport potwierdzający ilość i rodzaj odebranych odpadów komunalnych”.
SIWZ, która będzie załącznikiem umowy, nie zawiera zamówienia na wykonanie przez Wykonawcę usługi polegającej na zagospodarowaniu odpadów. Stąd też
Pytanie 7
Dotyczy: Załącznik nr 9 do SIWZ OWU § 5 ust. 1 pkt c) i d)
„ c) dostarczenia pojemników i worków (w razie potrzeb) do gromadzenia odpadów komunalnych niesegregowanych i segregowanych o pojemności określonej w dziale I pkt. 5 SOPZ,
d) dostarczenia pojemników do gromadzenia przeterminowanych leków i zużytych baterii do punktów ich zbierania, wymienionych w załączniku nr 3 i 4 do SIWZ”.
Z uwagi na omyłkę pisarską zwracamy się z prośbą o zmodyfikowanie powyższych zapisów w następujący sposób:
„ c) dostarczenia pojemników i worków (w razie potrzeb) do gromadzenia odpadów komunalnych niesegregowanych i segregowanych o pojemności określonej w dziale III pkt 1),
d) dostarczenia pojemników do gromadzenia przeterminowanych leków i zużytych baterii do punktów ich zbierania, wymienionych w załączniku nr 13 i14 do SIWZ”.
Odpowiedź: Gmina Doruchów stwierdza że zapis w OWU o zagospodarowaniu odpadów jest oczywistą omyłką pisarską.
W związku z powyższym zapis załącznika nr 9 do SIWZ OWU § 5 ust. 1 pkt c) i d), który otrzymuje brzmienie:
„ c) dostarczenia pojemników i worków (w razie potrzeb) do gromadzenia odpadów komunalnych niesegregowanych i segregowanych o pojemności określonej w dziale III pkt 1),
d) dostarczenia pojemników do gromadzenia przeterminowanych leków i zużytych baterii do punktów ich zbierania, wymienionych w załączniku nr 13 i 14 do SIWZ”.
Pytanie 8
Dotyczy: Załącznik nr 9 do SIWZ OWU §9 ust. 1
„Wykonawca zapewnia przestrzeganie w trakcie realizacji przedmiotu umowy zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych określonych w przepisach ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych”.
Zwracamy się z prośbą o modyfikację zapisów zgodnie z obowiązującymi przepisami w zakresie ochrony danych osobowych.
Odpowiedź: Gmina Doruchów stwierdza że Załącznik nr 9 do SIWZ OWU § 9 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
§ administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Urząd Gminy w Doruchowie, ul. Kępińska 13, 63-505 Doruchów
§ inspektorem ochrony danych osobowych w Urząd Gminy w Doruchowie jest Pan Łukasz Przybył, kontakt: e-mail: iod@doruchow.pl
§ Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z niniejszym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego;
§ odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 i 2018);
§ Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia lub na okres przechowywania tych danych zgodnie z wytycznymi o dofinansowania z środków UE;
§ obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
§ w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
§ posiada Pani/Pan:
- na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
- na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych **;
- na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ***;
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
§ nie przysługuje Pani/Panu:
- w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
- na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
* Wyjaśnienie: informacja w tym zakresie jest wymagana, jeżeli w odniesieniu do danego administratora lub podmiotu przetwarzającego istnieje obowiązek wyznaczenia inspektora ochrony danych osobowych.
** Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania
o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.
*** Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.
Pytanie 9
Dotyczy: Załącznik nr 9 do SIWZ OWU §11 ust. 1 pkt. a
„Zamawiającemu przysługują od Wykonawcy kary umowne w poniższych przypadkach
i wysokościach:
a) 0,02 % miesięcznego wynagrodzenia brutto wyliczonego na podstawie §3 ust. 1 za każdy stwierdzony przypadek nieprzestrzegania zasad segregacji odpadów przy odbiorze od mieszkańców, w szczególności zmieszanie posegregowanych odpadów (odbiór jednym autem różnych rodzajów odpadów).”
Wykonawca zauważa, że na rynku są dostępne pojazdy o konstrukcji pozwalającej na jednoczesne zbieranie więcej niż jednej frakcji odpadów bez konieczności ich mieszania np. pojazdy o zabudowie dwukomorowej. Dlatego Wykonawca zwraca się z wnioskiem o zmodyfikowanie powyższego zapisu w następujący sposób:
„Zamawiającemu przysługują od Wykonawcy kary umowne w poniższych przypadkach
i wysokościach:
a) 0,02 % miesięcznego wynagrodzenia brutto wyliczonego na podstawie §3 ust. 1 za każdy stwierdzony przypadek nieprzestrzegania przez Wykonawcę zasad segregacji odpadów przy odbiorze od mieszkańców, w szczególności zmieszanie posegregowanych odpadów.”
Odpowiedź: Gmina Doruchów stwierdza że nie ma możliwości zmiany zapisu w przedmiotowym punkcie. Zamawiający jest świadomy z postępu technicznego i wie, że istnieją pojazdy służące zbieraniu odpadów, które posiadają przegrody na poszczególne frakcje odpadów. Zawarty przez Zamawiającego zapis dotyczący zakazu mieszania ze sobą frakcji odpadów jest odzwierciedlony przepisami prawa.
Pytanie 10
Dotyczy: Załącznik nr 9 do SIWZ OWU
„Termin realizacji umowy od dnia 01.01.2019 r. do dnia 31.12.2020 r.,
Z wyjątkiem czynności opisanych w SIWZ, których obowiązek upływa wcześniej:
- rozpoczęcie czynności opisanych w SIWZ – od dnia zawarcia umowy do dnia …………………”
Wykonawca zwraca się z wnioskiem o doprecyzowanie terminu w powyższym paragrafie.
Odpowiedź: Gmina Doruchów stwierdza że szczegółowe zasady wykonania czynności określonych w przedmiotowym pytaniu zawiera SIWZ , który zgodnie z §1 pkt. 2 OWU stanie się integralną częścią umowy
W związku powyższą odpowiedzią oraz z wprowadzonymi zmianami w Załączniku nr 9 do SIWZ tj. OWU zamawiający wydłuża się termin składania ofert do dnia 19 listopada 2018 r., do godz. 10:00, a punkt XVIII SIWZ otrzymuje nowe brzmienie
XVIII. Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert:
1. Oferty należy złożyć w siedzibie Zamawiającego tj. w sekretariacie Urzędu Gminy w Doruchowie ul. Kępińska 13 pokój nr 16 /P. Lucjana Wronka/ w terminie do dnia 19 listopada 2018 r., do godz. 10:00.
2. Zamawiający niezwłocznie zwraca ofertę, która została złożona po terminie.
3. Otwarcie ofert nastąpi w siedzibie Zamawiającego, w sali konferencyjnej (sala nr 20) Urzędu Gminy w Doruchowie, ul. Kępińska 13, 63-505 Doruchów, w dniu 19 listopada 2018 r., o godz. 10:15
Otwarcie ofert jest jawne.
Ponadto zamawiający załącza zał. nr 9 do przedmiotowego SIWZ z wprowadzonymi zmianami z dnia 14.11.2018 roku
Pozostałe zapisy SIWZ oraz Ogłoszenia o zamówieniu pozostawi się bez zmian
/Józef Wilkosz/