UCHWAŁA Nr XI / 39 / 2003

R A D Y  G M I N Y  w  D O R U C H O W I E

z dnia 10 września 2003

 

w sprawie: zmian budżetu i w budżecie gminy na 2003.

Na podstawie art.18 ust.2 pkt.  4 ustawy z dnia 08 marca 1990r. o samorządzie gminnym
(tekst jednolity Dz. U Nr 142, poz.1591 z 2001 r z późn. zm.) oraz art. 110 i 124 , ust 1 pkt.1,2,3, 4 i 9
ustawy z dnia 26 listopada 1998 r o finansach publicznych (Dz. U Nr 155, poz. 1014 z 1998 r. z późn. zm.

 Rada Gminy uchwala, co następuje:

§  1

W budżecie gminy uchwalonym Uchwałą Nr IV/18/ 2002 z dnia

30 grudnia 2002 r  w sprawie: uchwalenia budżetu gminy na 2003 r., zmienionym uchwałą
Nr VII/31/2003 z dnia 28 marca 2003 w sprawie: zmian budżetu i w budżecie gminy na 2003,
Zarządzeniem Wójta Gminy Nr 8/2003 z dnia 31 marca 2003 w sprawie: zmian budżetu i w budżecie
gminy na 2003, Zarządzeniem Wójta Gminy Nr 11/2003 z dnia 30 maja 2003 w sprawie: zmian budżetu
i w budżecie gminy na 2003 oraz uchwałą Nr X/38/2003 z dnia 27 czerwca 2003  w sprawie: zmian
budżetu i w budżecie gminy na 2003r wprowadza się następujące zmiany:

1. W § 2 pkt 1 zwiększa się dochody gminy o kwotę                  23.496,-

            do kwoty    -     8.342.147,-                 

  w tym: dotacje na zadania zlecone                                             8.019,-      

         do kwoty   -   425.888,-

2. W § 2 pkt 2 zwiększa się wydatki o kwotę                                1.089,-                            

     do kwoty    -   8.409.740,-

w tym: wydatki na zadania zlecone  zwiększa się o kwotę          8.019,-

     do kwoty     -      425.888,-

W załączniku nr 1 dokonuje się następujących zmian:              


Zwiększa się dochody o kwotę
                                        23.496,-

Dz. 801rozdz. 80195 § 203                                                   4.386,-             

Dz. 853 rozdz. 85315§ 203                                                   3.250,-

             rozdz. 85395§ 203                                                    7.841,-

Dz. 900 rozdz. 90015§ 201                                                   8.019,-

W załączniku nr 2 dokonuje się następujących zmian:


Zmniejsza się wydatki o kwotę
                                        62.747,- 

  

Dz.400 rozdz. 40002 § 6050                                               49.150,-

Dz.600 rozdz. 60016 § 6050                                               13.236,-

Dz.900 rozdz. 90001 § 6050                                                    361,-

 

Zwiększa się wydatki o kwotę                                          63.836,-  

              

Dz. 750 rozdz.75022 § 3030                                               10.200,-

Dz. 750 rozdz.75023 § 4270                                                 4.000,-

                                  § 4440                                                 2.340,-

             rozdz.75095 § 3030                                                  4.100,-

Dz, 801rozdz. 80101 § 4210                                               14.000,-

             rozdz.80101 § 4270                                                     500,-            

             rozdz.80114 § 4300                                                  1.200,-                                                    

             rozdz.80195 § 4440                                                  4.386,-

Dz. 853 rozdz.85315 § 3110                                                  3.250,-

             rozdz.85395 § 3110                                                   7.841,-

Dz. 854 rozdz 85404 § 6060                                                  4.000,-

Dz. 900 rozdz 90015 § 4260  zadanie zlecone                      4.778,-

                                   § 4270                                              3.241,-  

Dokonuje się następujących zmian w budżecie (przeniesienia w planie wydatków)

 

Zmniejsza się wydatki o kwotę                                       54.336,-

 

Dz.750 rozdz.75023 § 6050                                              12.800,-

Dz.801 rozdz.80101 § 4270                                                6.150,-

                                 §  4410                                                  500,-

Dz.853 rozdz.85319 § 3020     zadanie własne                     655,-

                                  § 4040                                                46,-

                                  § 4210                                                93,-

                                  § 4430                                              179.-

Dz.853 rozdz. 85395 § 4300                                                 740,-  

Dz.854 rozdz. 85401 § 4210                                              2.000,-

                                   § 4410                                                100,-     

Dz.900 rozdz. 90015 § 4210                                            30.000,-

Dz.926 rozdz. 92695 § 4110                                              1.073,-

 

 

Zwiększa się wydatki o kwotę                                     54.336,- 

 

 

Dz.750 rozdz.75023 § 6060                                          12.800,-

Dz.801 rozdz.80101 § 4210                                            3.200,-   

Dz.801 rozdz.80110 § 4270                                            2.950,-

                                  §4410                                               500,-

Dz.853 rozdz.85319 § 4440                                                23,-

Dz.853 rozdz.85328 § 4110                                              212,-

                                  §4300                                           1.478,- 

Dz.854 rozdz.85401 § 4270                                          2.100,- 

Dz.900 rozdz.90015 § 6010                                        30.000,-

Dz.926 rozdz.92695 § 3030                                             800,-

                                  § 4430                                            273,-

 

 

                                                       § 2

Załącznik nr 3 dotyczący przychodów i rozchodów związanych z finansowaniem deficytu i rozchody
związane ze spłatą pożyczek i kredytów, otrzymuje nowe brzmienie określone w załączniku nr 1 do
niniejszej uchwały.

                                                      § 3

Przyjmuje się wieloletni program inwestycyjny gminy DORUCHÓW stanowiący załącznik nr 2 do
niniejszej uchwały.

                                                         § 4

Załącznik Nr 4 dotyczący wykazu inwestycji realizowanych na terenie gminy  na 2003r. otrzymuje nowe
brzmienie określone w załączniku nr 3  do niniejszej uchwały.

                              

                                                         § 5

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń.

 

 

Uzasadnienie do Uchwały Rady Gminy Nr XI/39/2003 z dnia  10 września 2003 r.

Dochody budżetu gminy zwiększa się  o kwotę 23.496,-, natomiast wydatki zwiększa się  o kwotę 1.089,-.

Zwiększone dochody dotyczą:

- 4.386,- dotacja z przeznaczeniem na zakładowy fundusz świadczeń

               socjalnych dla nauczycieli emerytów i rencistów,

- 3.250,-dotacja na wypłatę dodatków mieszkaniowych,

- 7.841,-dotacja na dożywianie uczniów w szkole,

- 8.019,-dotacja na oświetlenie dróg publicznych krajowych ,wojewódzkich i

              powiatowych


Zmniejszenia  wydatków dokonano o kwotę 62.747 w następujących działach.


- dz. 400    -    22.550 ,- wodociąg Tonia

                  -    26.600,-  wodociąg Torzeniec

- dz.600    -     13.236,-  opracowanie dokumentacji na budowę dróg

-dz. 900     -        361,-  opracowanie dokumentacji na budowę kanalizacji

                                        ul.Tokarska

Sieć wodociągowa w roku bieżącym nie będzie realizowania, dokumentacje zostały wykonane
po niższych cenach.

Zwiększenia wydatków na następujące zadania:


- 10.200,- diety dla radnych

-   4.000,- przeprowadzenie remontu co w Urzędzie Gminy

-   2.340,- fundusz świadczeń socjalnych

-   4.100,- diety dla sołtysów

-      500,- złożenie płytek dla Szkoły Podstawowej w Morawinie

-  14.000,-, 13.000,- zakup mebli do pracowni języków obcych w Szkole Podst.

w Doruchowie, 1.000,- zakup płytek ceramicznych dla Szkoły Podstawowej
w Morawianie

-   1.200,- na szkolenia

-   4.386,- fundusz socjalny dla emerytów i rencistów nauczycieli

-   3.250,- dodatki mieszkaniowe

-   7.841,- na dożywianie uczniów

-   4.000,- zakup komputera wraz z oprogramowaniem

-   4.778,- na energię

-   3.241,- koszty utrzymania punktów świetlnych  

 

Zmiany polegające na zmniejszeniach i zwiększeniach  wydatków ramach działu dokonuje się
na wartość 54.336,-

Zwiększone wydatki przeznacza się na następujące cele:


-
12.800,- zmiana klasyfikacji budżetowej

-   3.200,-zakup opału  do Szkoły Podstawowej w Doruchowie

-   2.950,-usługi remontowe (zmiana klasyfikacji)

-      500,- podróże służbowe (zmiana klasyfikacji)

-        23,-  zakładowy fundusz świadczeń socjalnych

-      212,- składki na ubezpieczenia społeczne

-   1.478,- zatrudnienie opiekunek społecznych

-   2.100,- usługi remontowe w świetlicy (założenie płytek)

- 30.000,- zmiana klasyfikacji (zakup udziałów)

-      800,- nagrody dla sportowców

-      273.- różne opłaty i składki

Różnice w kwocie 22.407,- ( zwiększone dochody 23.496,-  minus różnica między wydatkami 1.089,-)
przeznacza się na lokaty, zwiększa się lokaty do kwoty 5 06,991,-

 Uchwala się wieloletni program inwestycyjny  przedstawiony w załączniku nr 2 do niniejszej
uchwały – są to inwestycje na które gmina ma opracowane dokumentacje techniczne będzie je realizować
i zamierza  złożyć wnioski o dofinansowanie z funduszy SAPARD.
                                                                                                                                                             
  

                                                                                                                                                                
Załącznik Nr 1
                                                                                                                                                                                                  
  do Uchwały Nr XI/39/2003
                                                                                                                                                                                                
 Rady Gminy w Doruchowie
                                                                                                                                                                                                    
z dnia 10 września 2003r.

 

PRZYCHODY I ROZCHODY ZWIĄZANE Z FIN. BUDŻETU

PRZYCHODY

952  z zaciągniętych pożyczek i kredytów na rynku                     350.000,-

 

955 przychody z tytułu innych rozliczeń krajowych                      542.034,-   

                                                                                           -----------------------

                                                RAZEM                                           892.034,-

                                                                                            =============

ROZCHODY

992 spłaty zaciągniętych krajowych pożyczek i kredytów             317.450,-

      na:

      - budowę oczyszczalni ścieków                                                 62.600,-

      - budowę kanalizacji                                                                  15.000,-

      - budowę gimnazjum                                                                239.850,-

 

994 lokaty                                                                                       507.031-,

                                                                                          ------------------------

                                            RAZEM                                              824.481,-

 

Niewykorzystane środki które gmina posiada planowane są na inwestycje na które gmina ubiega się
o dofinansowanie z różnych funduszy. 

                                                                                  

                                                                                                                                                                                

 

                                                   

 

                                                                                                                                                                                 Załącznik nr 2 do uchwały

                                                                                                                                                                                 Rady Gminy Nr XI/39/2003

                                                                                                                                                                                 z dnia 10września 2003

 

                                                     WIELOLETNI PROGRAM INWESTYCYJNY

 

Nazwa inwestycji

Okres jej

Jednostka

Koszt

     Koszty do

poniesienia w latach :

 

 

realizacji                                           

realizuj1ca

ca3kowity

inwestycji  

   2003

   2004

     2005

 

Budowa sieci wodociągowej z przyłączami

w miejscowości Plugawice - Tonia

2003-2005

Gmina Doruchów

127.701,14

5.450,-

środki gminy

122.251,14

w tym:

środki budżetu gminy 37.512,14

inne środki do pozyskania

84.739,-

 

 

0

 

Budowa sieci wodociągowej -  podłączenie osiedla mieszkaniowego po byłym PGR

w miejscowości Torzeniec

2003-2005

Gmina Doruchów

69.058,49

3.400,-

środki gminy

65.658,49

w tym:

środki budżetu gminy 20.147,49

inne środki do pozyskania

45.511,-

 

 

0

Budowa drogi Tokarzew –Rudniczysko 

2003-2005

Gmina Doruchów

971.776,48

11.299,-

środki gminy

960.477,48

w tym:

środki  budżetu  gminy

330.477,48

inne środki do pozyskania

630.000,-

 

 

0

Budowa drogi Torzeniec- Stary Pan

2003-2005

Gmina  Doruchów

      289.362,55

          5.465,-

środki gminy

283.897,55

w tym:

środki budżetu gminy 73.336,55

inne środki do pozyskania

210.561,-

 

 

 

0

Budowa kanalizacji

Ul.Tokarska

 

2003-2005           

 

 

Gmina Doruchów

 

130.230,65

     3.639,-

środki gminy

 

126.591,65

w tym:

środki budżetu gminy 38.843,65

inne środki do pozyskania

87.748,-

 

         

 

 

            0

 

                                                                                                                                                                                                                                     Załącznik nr 3

do uchwały Rady Gminy Nr XI/39/2003

                                                              z dnia 10 września 2003

WYKAZ INWESTYCJI REALIZOWANYCH NA TERENIE GMINY W 2003

Lp.

Nazwa inwestycji

Klasyfikacja budżetowa

Kwota dotacji z budżetu

1.

Sieć wodociągowa z przyłączami

  Plugawice - Tonia

Dz. 400 rozdz. 40002

§ 6050

  

    5.450,-

2.

Sieć wodociągowa w Torzeńcu,

podłączenie osiedla mieszkaniowego

po byłym PGR.

Dz.400 rozdz.40002

        § 6050

 

 

     3.400,-

3.

Wykonanie przyłącza wodociągowego

w m. Tokarzew

Dz.400 rozdz. 40002

       § 6050

   10.000,-

4.

Budowa  ul. ŁĄKOWEJ

Dz. 600 rozdz. 60016       § 6050

  100.000,-

5.   

Opracowanie dokumentacji na budowę dróg:

- Tokarzew - Rudniczysko 

-  Torzeniec Stary Pan

Dz. 600 rozdz. 60016         § 6050

 

 

  11.299,-

    5.465,-

6.

Zakup wiaty autobusowej

Dz.600 rozdz.

60016 § 6060

    3.650,-

7.

Wykup gruntu pod budowę drogi

Dz.600 rozdz.

60016 § 6060

     6.000,-

8.

Zakup komputerów wraz z oprogramowaniem

Dz.750rozdz.

75023 § 6060 

 

 12.800,-

 9.

Zakup komputerów

 

Dz. 801 rozdz.80101

        § 6060

 

15.450,-

 10.

Zakup kserokopiarki

Dz.801 rozdz.80110

         § 6060

 

 

     6.000,-

11.

Opracowanie dokumentacji na budowę sali gimnastycznej

Dz. 801 rozdz. 80110

        §  6050

 

   30.000,-

 

12.

Zakup komputera wraz z oprogramowaniem

 

Dz.801 rozdz.

80114 § 6060

 

    5.000,-

13.

Zakup programu

 

Zakup komputera 

 

Dz.851 rozdz.85154

         §  6060    

         §  6060

 

    1.097,-

    2.000,-

14.

Zakup zestawu komputerowego

Dz.854

 rozdz.85404

         § 6060

 

    4.000,-

15.

Opracowanie dokumentacji na budowę kanalizacji ul.Tokarska

 

Dz.900

Rozdz.90001 §

6050

 

    3.639,-

 

 

16.

Budowa kanalizacji sanitarnej z  przykanalikami,przepompowni ścieków z przył.energet. araz kanaliz. Deszczowej z seperatorami w m. Doruchów

Dz. 900

Rozdz.90001

§ 6050

§ 6052

 

  811.524,-

  788.476,-

17.

Zakup udziałów  w Spółce z o.o „Oświetlenie Uliczne i Drogowe” z siedzibą w Kaliszu

Dz. 900

rozdz.90015 § 6010

 

   30.000,-

 

 

 

                             Razem

 

1.855.250,-