OR.271.2.2019                                                                                    Doruchów, dnia 09.07.2019

                                                                                                                                            

Dot. Postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na: Budowa nowego ciągu mechaniczno – biologicznego oczyszczania ścieków przemysłowych wraz z filtrem doczyszczającym usuwanie fosforu do wartości mniejszej niż 3 mgP/l bez użycia środków chemicznych na terenie oczyszczalni w Doruchowie”

 

W związku z przekazanymi przez jednego z potencjalnych oferentów pytaniami przedstawiamy następujące odpowiedzi

Pytanie nr 1

  1. Zamawiający określił w pkt. 5.3.3. SIWZ wymagania dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej tj. Wykonawca wykaże że wykonał nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej  dwie roboty budowlane odpowiadające swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia, (tj. m.in.  wznoszenie obiektów w technologii żelbetowej oraz roboty instalacyjne) o wartości łącznej co najmniej 3.000.000,00  zł brutto .
  • Pytanie : Czy Zamawiający wyrazi zgodę na przedstawienie dwóch poświadczeń przez Wykonawcę na łączną kwotę ponad 6 mln zł brutto. Wykonawca jest w posiadaniu jednego poświadczenia na kwotę 5,6 mln brutto natomiast jeszcze kilku na kwotę 2,6-2,8  mln brutto. Wszystkie zadania dotyczyły rozbudowy i modernizacji oczyszczalni ścieków.

Odpowiedz

Zamawiający w SIWZ stwierdził że oczekuje doświadczenia przy minimum dwóch obiektach o wartości łącznej min 3 000 000,00 zł brutto. W związku z powyższym Wykonawca musi się wykazać doświadczeniem przy minimum dwóch obiektach, których łączna wartość przekroczy 3 000 000,00 zł brutto. Odnosząc się do zaproponowanego w pytaniu przykładu  złożenie z ofertą jednego poświadczenia na kwotę 5,6 mln + drugiego na kwotę 2,6 mln spełnia w mniemaniu zamawiającego zapisy przedstawione w SIWZ

Pytanie nr 2
         2. Zamawiający określił w dokumencie stanowiącym załącznik nr 6 do SIWZ (wzór umowy) w par.7 pkt.13 że "... dopuszcza możliwość wystawienia faktur częściowych w okresach nie częściej    niż kwartalnych ".

  • Pytanie : Wykonawca zwraca się z prośbą o zmianę zapisów na " możliwość wystawiania faktur częściowych na podstawie zatwierdzonego harmonogramu rzeczowo-finansowego przez Zamawiającego"

Odpowiedz

Zamawiający nie wyraża zgody na wprowadzenie zaproponowanych zmian.

Zamawiający zapłaci za wykonane prace zgodnie z zaangażowaniem oraz z harmonogramem rzeczowo finansowym w okresach nie częściej niż kwartalnych.

                                                                              Wójt Gminy

                                                                  / - / Urszula Kowalińska