z sesji Rady Gminy w Doruchowie odbytej
w dniu 10 września 2003r. w sali sesyjnej
Urzędu Gminy w Doruchowie.
____________________________________________________
O godz. 10-tej Przewodnicząca Rady Gminy Joanna Blewąska o t w o r z y ł a XI sesję Rady Gminy w Doruchowie .
Po powitaniu radnych i zaproszonych gości stwierdziła, że na stan 15 radnych w sesji uczestniczy 15 radnych. Rada spełnia warunki do obradowania i podejmowania prawomocnych uchwał i rozstrzygnięć.
Listy obecności stanowią załącznik nr 1 i 2 do niniejszego protokółu.
Następnie Przewodnicząca Rady Gminy Joanna Blewąska zaproponowała następujący:
porządek obrad XI sesji
1. Otwarcie.
2. Uchwalenie porządku obrad.
3. Wybór sekretarza obrad.
4. Przyjęcie protokółu z obrad poprzedniej sesji.
5. Interpelacje i zapytania radnych.
6. Informacje:
- Przewodniczącej Rady Gminy i Wójta Gminy z działań w okresie m. sesyjnym
- Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej z organizacji letniego wypoczynku dla dzieci.
- Kierownika Powiatowego Biura Agencji Restrukturyzacji i Modernizacj Rolnictwa .
7. Sprawozdanie z wykonania budżetu gminy za I pół. 2003r.
8. Informacja z realizacji budowy kanalizacji w Doruchowie oraz rozliczenia jej kosztów- udziału w finansowaniu w ramach programu SAPARD.
9. Gospodarka odpadami na terenie gminy.
10. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany budżetu i w budżecie na 2003r.
11. Powołanie zespołu do spraw wyboru ławników.
12. Wolne głosy i wnioski.
13. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.
14. Z a k o ń c z e n i e .
Do zaproponowanego porządku obrad Rada nie wniosła żadnych uwag i wniosków. W wyniku głosowania przeprowadzonego przez Przewodniczącą Rady Gminy Joannę Blewąska Rada porządek obrad XI sesji uchwaliła jednogłośnie.
PUNKT 3 – Wybór sekretarza obrad.
Na sekretarza obrad XI sesji Przewodnicząca Rady Gminy Joanna Blewąska zaproponowała radnego Waldemara Pietrusiaka.
Do zaproponowanej kandydatury uwag nie wniesiono. W wyniku głosowania Rada jednogłośnie przyjęła, że sekretarzem XI sesji jest radny Waldemar Pietrusiak.
PUNKT 4 – Przyjęcie protokółu z obrad poprzedniej sesji.
Protokół z poprzedniej sesji został wyłożony do wglądu przed sesją.
Z protokółem było można także zapoznać się w biurze rady. Sekretarz poprzedniej sesji Radny Mieczysław Niełacny przedstawił informację dotyczącą sporządzonego protokółu oraz zabieranych głosów.
Do treści protokółu Rada nie wniosła żadnych uwag.
W wyniku głosowania Rada Gminy jednogłośnie przyjęła protokół z X sesji .
PUNKT 5 – Interpelacje i zapytania radnych.
Na XI sesji Radni zgłosili następujące interpelacje i zapytania :
Radny Stefan Trzciński
- wnioskował pod adresem Wójta Gminy o zamontowanie w miejscowym parku przy nowo ustawionych ławkach koszy na śmieci jeszcze przed okresem zimowym dla utrzymania właściwego porządku.
- podziękował Panu Staroście Powiatu, Radnemu Powiatu Janowi Smugowi i Prezesowi GS-u za pomoc w zrealizowaniu zadania tj. zasypania odcinka rowu przy drodze na ul. Ostrzeszowskiej i założenia kanalizacji. Zrealizowanie tego zadania pozwoli w przyszłości na złożenie chodnika przy tej drodze.
- wnioskował o usuniecie powalonych drzew w stawie przy parku w Doruchowie.
Radny Dyba Lucjan
- poruszył sprawę zlikwidowania przez Telekomunikację Polską S.A. biur obsługi klienta, które funkcjonowały tylko rok czasu, gdzie można było składać reklamacje dotyczące rachunku. Obecnie trzeba dzwonić wyjaśniać, zamawiać przysłanie bilingu w Ostrowie. Cała korespondencja prowadzona jest drogą pocztową, co znacznie podraża koszty reklamacji i wydłuża czas załatwiania spraw. Sama korespondencja jest droższa niż biling. Coraz częściej są też sytuacje ,że rozmowy telefoniczne naliczane są podwójnie. Zwrócił się z wnioskiem o zaproszenie na sesję przedstawiciela Telekomunikacji dla wyjaśnienie tych spraw.
- wnioskował o poczynienie starań i rozebranie starych walących się budynków gminnych w m. Gruszków, które to stanowią duże niebezpieczeństwo.
Radny Broniszewski Zbigniew
– zwrócił się z wnioskiem wyjaśnienie przez Pana Wójta dlaczego chodnik, który prowadzi od ławek na przystanku PKS w Doruchowie w stronę osiedla jest rozebrany a w to miejsce jest zrobiony wyjazd z CPN – P.Morawca, wnioskował aby temat ten został włączony do planu kontroli komisji rewizyjnej.
- zwrócił się do P. Wójta o poinformowanie o przyczynach i powodach zwolnienia pracownika Urzędu Gminy.
- wnioskował aby każda uchwała podejmowana na sesji była po napisaniu, na następnej sesji jeszcze raz odczytywana dla sprawdzenia czy nie wprowadzono do niej zmian.
-postawił pytanie do Wiceprzewodniczącego Rady Powiatu Radnego Jana Smuga, aby poinformował jakie dodatkowe środki otrzymał powiat i czy coś z tych środków otrzymała nasza gmina.
Radny Kempa Andrzej
– postawił pytanie do Wójta Gminy jak zamierza rozwiązać problem wody z wodociągu Doruchowskiego na końcówkę sieci w m. Rudniczysko
Radny Jaśkiewicz – prosił o informację w temacie zatrucia ryb na rz. Zalesianka pytając, co było tego przyczyną.
Odpowiedzi na interpelacje zostaną udzielone w pkt. 12 porządku.
PUNKT 6 – Informacje.
W punkcie tym Informacje złożyli :
1. Przewodnicząca Rady Gminy Joanna Blewąska
2. Wójt Gminy Józef Wilkosz
3. Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej Marię Cieśla
4. Kierownik Powiatowego Biura Agencji Restrukturyzacji i Modernizacj Rolnictwa Robert Pustkowski.
Informacja Wójta Gminy, Przewodniczę Rady Gminy i Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej stanowi załącznik nr 3,4, i 5 do niniejszego protokółu.
Kierownik Powiatowego Biura Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa Robert Pustkowski poinformował o :
- rozpoczęciu ewidencji trzody chlewnej
- przygotowaniu rolników z całego powiatu do składania wniosków obszarowych.
Do przedstawionych informacji Rada nie wniosła żadnych uwag.
W wyniku głosowania przeprowadzonego przez Przewodniczącą Rady Gminy Joannę Blewąskę Rada jednogłośnie przyjęła złożone informacje.
PUNKT 7 - Sprawozdanie z wykonania budżetu gminy za I pół. br.
Przed przystąpieniem do omawiania zasadniczych tematów sesji Przewodnicząca Rady Gminy Joanna Blewąska zaproponowała powołanie komisji uchwał i wniosków w składzie : radny Broniszewski Zbigniew., radny Dyba Lucjan i skarbnik gminy Władysława Lasota.
Zaproponowany skład komisji uchwał i wniosków Rada przyjęła jednogłośnie.
Następnie Wójt Gminy Józef Wilkosz złożył sprawozdanie z wykonania budżetu gminy za I pół. br. Sprawozdanie stanowi zał. nr 6 do nin. protokółu.
W dyskusji głos zabrali :
Rachwał Henryk – Przewodniczący komisji rolnictwa, ochrony środowiska, spraw obywatelskich samorządowych przedstawił opinię komisji informując, że sprawozdanie z wykonania budżetu gminy za I pół.br było szczegółowo analizowane na posiedzeniu komisji. Ogólnie komisja nie wniosła zastrzeżeń do realizacji za wyjątkiem podatku rolnego od osób fizycznych dotyczącego gruntów po byłym PGR Torzeniec. Były użytkownik ma odebrane grunty, podatek za bieżący rok jest płacony na bieżąco ale za rok biegły jest zaległość w kwocie ponad 15,- tys.zł. Wnioskował o szczegółowe zainteresowanie się tą sprawą i ściągnięcie tej zaległości. Innych zastrzeżeń komisja nie wniosła.
Jan Jaśkiewicz – przewodniczący komisji rozwoju gospodarczego, budżetu i finansów – również potwierdził wniosek o szczegółowe zainteresowanie się sprawą ściągnięcia zaległości od dzierżawcy gruntów po byłym PGR Torzeniec. Innych uwag jak stwierdził komisja nie wniosła.
Andrzej Kempa – W-ce Przewodniczący komisji oświaty, kultury, zdrowia, sportu i spraw socjalnych – stwierdził, że komisja przeanalizowała szczegółowo każdą pozycję sprawozdania z wykonania budżetu gminy za I pół. br. i nie wniosła żadnych uwag i wniosków.
Stanisław Przybył – Przewodniczący komisji rewizyjnej w przedstawionej opinii komisji stwierdził, że są pewne niedociągnięcia w realizacji budżetu. Komisja rewizyjna, stwierdziła dość duże zaległości w płatności podatku rolnego od osób fizycznych. Słabe wykonanie podatku od osób prawnych spowodowane było zmianą dzierżawcy gruntów po byłym PGR Torzeniec. Zastrzeżenie budzi ściągalność zaległości dlatego komisja wnioskuje o pełne zaangażowanie się Radcy Prawnego Urzędu Gminy w sprawę sciagnięcia zaległości.
Adam Wypchło – sołtys wsi Doruchów I – stwierdził, że jego zdaniem wszystkie punkty budżetu są nie wykonane poza tylko jednym ,który wynosi 56 %. Dziwi go też fakt jak stwierdził, że radny Kempa Andrzej w opinii komisji nie wskazuje na bardzo poważny problem zaopatrzenia w wodę mieszkańców Rudniczyska, o którym to doskonale wie. Uważam to jak stwierdził za klęskę wody.
Do spraw tej ustosunkował się Wójt Gminy Józef Wilkosz informując, że problem wody w m. Rudniczysko nasilił się w okresie tegorocznej suszy. Dlatego też przystąpiliśmy do rozeznania przyczyn tego zjawiska. Fachowcy jednoznacznie określili, że konieczna jest budowa kolejnego zbiornika na wodę , dlatego też będzie to jedno z najważniejszych zadań do przyszłorocznego budżetu.
Stefan Trzcinski – Wiceprzewodniczący Rady przypomniał sołtysowi Adamowi Wypchle, że na ostatniej sesji Rada Gminy uchwaliła program inwestycyjny na lata 2003-2010 ,w którym zostało zapisane rozbudowa hydroforni w Doruchowie .
Lasota Władysława – Skarbnik Gminy – ustosunkowała się do opinii Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej wyjaśniając, że same podatki zostały wykonane w 47 %. Na realizację niektórych podatków nie mamy żadnego wpływu np. podatek płacony w formie karty podatkowej jest wykonany w 38 %. Dochody te realizuje nam Urząd Skarbowy w Ostrzeszowie i to on ściąga zaległości podatku od podatników i tylko ściągnął 38%. My jak Urząd nie mamy wpływu na ściągalność tych podatków. Podobnie jest w dziale podatku dochodowego na plan 393 tys. wpłynęło 141 tys. zł. Dochody te ustala Ministerstwo Finansów. Jeżeli chodzi o zaległości to wszystkie wynoszą 90.573,- w tym 18.505 ,- to odsetki od tych zaległości. Zaległość ROLZAM w podatku rolnym od osób fizycznych wynosi ponad 17 tys. zł. Urząd Skarbowy odesłał nam tytuł wykonawczy informując , że podatek od ROLZAM-u jest nieściągalny. Tak więc stwierdzenie Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej, że budżet jest realizowany niewłaściwie, uważam za nie słuszne, gdyż my robimy wszystko co jest możliwe aby podatki były ściągane.Ponadto Regionalna Izba Obrachunkowa wydała pozytywną opinię w sprawie wykonania budżetu gminy za I pól.br.
Wobec braku dalszej dyskusji Przewodnicząca Rady Gminy poddała pod głosowanie złożone sprawozdanie z wykonania budżetu gminy na I poł. br .
Głosowało 15 radnych, „za” było 15 radnych, przeciwnych i wstrzymujących nie było.
Realizację budżetu gminy za I pół. Rada przyjęła jednogłośnie.
PUNKT 8 – Informacja z realizacji budowy kanalizacji w Doruchowie oraz
rozliczenie jej kosztów – udziału w finansowaniu w ramachprogramu SAPARD.
Kierownik Referatu Rol. Stanisław Smiatacz przedstawił informację z budowy kanalizacji. Informacja stanowi zał. Nr 7 do nin.prot.
Do złożonej informacji uwag i wniosków nie wniesiono.
W wyniku głosowania przeprowadzonego przez Przewodniczącą Rady Gminy informację Rada przyjęła jednogłośnie.
PUNKT 9 – Gospodarka odpadami na terenie gminy.
Kierownik Ref. Rol. Stanisław Smiatacz złożył informację dot. gospodarki odpadami na terenie gminy. Informacja stanowi zał. Nr 8 do nin. protokółu.
W dyskusji głos zabrali :
Joanna Blewąska – Przewodnicząca Rady Gminy przekazała informację Pana Rybaczka zam. Doruchów zajmującego się obecnie wywozem śmieci, który prosił o przekazanie tej informacji na sesji , że jest zainteresowany tym tematem i mógłby się zająć gospodarką komunalną na terenie gminy .Mógłby też podpisać umowy z mieszkańcami gminy na odbiór śmieci. Trudno jednak powiedzieć, jak stwierdziła czy P. Rybczak ma takie możliwości techniczno - ekonomiczne jak przedstawiona tu Firma „RETMAN”. Tą decyzję pozostawiam do dyskusji radnym.
Następnie Przewodniczący poszczególnych komisji przedstawili swoje opinie.
Henryk Rachwał – Przewodniczący komisji rolnictwa, ochrony środowiska, spraw obywatelskich i samorządowych powiedział, że opinia komisji była za tym aby sprawę gospodarki odpadami zlecić firmie „RETMAN”, ale po przedstawionej informacji na dzisiejszej sesji przez P. Przewodnicząca jestem za tym aby to zlecić Panu Rybczakowi osobie z terenu naszej gminy.
Jan Jaśkiewicz – Przewodniczący Komisji rozwoju gospodarczego, budżetu i finansów – stwierdził, że komisja pozytywnie zaopiniowała propozycję zlecenia firmie „RETMAN „ sprawę gospodarki odpadami na terenie gminy. Jednak jego zdaniem jak stwierdził , należałoby zaciągnąć opinię zebrania wiejskiego.
Tadeusz Tuz – Przewodniczący komisji oświaty, kultury, zdrowia, sportu i spraw socjalnych – stwierdził, że w sprawie tej jest bardzo istotne to, że firma „ RETMAN” zaopatruje wszystkich w odpowiednie pojemniki również
i w te na odpady selektywne,dlatego też komisja jest za przyjęciem proponowanego rozwiązania. Należy jednak zadbać aby te warunki były utrzymane przez kilka lat i nie uległy zmianie.
Stanisław Przybył – Przewodniczący komisji rewizyjnej – w swojej opinii stwierdził, że z uwagi na przedstawioną na dzsisiejszej sesji,propozycję ze strony P. Rybaczka temat ten należy odłożyć i rozpatrzyć ponownie.
Stefan Trzciński – Wiceprzewodniczący Rady w swojej wypowiedzi stwierdził, że temat jest bardzo ważny i nie można przejść obok tego tematu obojętnie. Poinformowa, że wspólnie z Wójtem byliśmy w Firmie „RTMAN” w Poznaniu i mogę stwierdzić, że firma z tradycją dobrze usprzętowiona spełni warunki jakie można oczekiwać. Trudno jednak powiedzieć czy warunki jakie nakłada ustawa z dnia 01.10.2003r. spełni P.Rybczak. Ustawa ta jasno określa, że mieszkaniec nie może sam wozić śmieci na wypisko a może to jedynie wykonywać firma spełniająca określone warunki. Dlatego moim zdaniem należałoby zlecić to firmie , która ma pełne możliwości prawidłowego odbioru śmieci.
Florian Jeziorny – sołtys wsi Torzeniec – w swojej wypowiedzi stwierdził, że o ile mieszkaniec naszej gminy spełnił by warunki do odbioru śmieci to należałoby to zostawić w gminie.
Czesław Anioł – radny – wskazał na firmę z Wrocławia również zajmującą się sprawą odbioru śmieci. Dlatego też należałoby rozważyć, która z firm spełnia lepsze warunki.
Adam Wypchło- sołtys wsi Doruchów I proponował aby temat odłożyć i ponownie jeszcze raz rozpatrzyć.
Wobec braku dalszej dyskusji Przewodnicząca Rady Gminy Joanna Blewąska postawiła wniosek „Kto jest za tym aby na teren gminy weszła Firma „RETMAN” z Poznania w temacie odbioru śmieci ” oraz wniosek” że Rada upoważnia Wójta Gminy do podjęcia rozmów w tym temacie.
Głosowało 15 radnych , „za” było 12 radnych , „przeciw” 1 radny „ wstrzymujących” było 2 –ch radnych. Wobec powyższego Rada większością głosów upoważniła Wójta Gminy do prowadzenia rozmów ze spółkami , które zechcą prowadzić gospodarkę odpadami na terenie naszej gminy.
PUNKT 10 – Podjęcie uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy i w budżecie
na 2003r.
Komisja uchwał i wniosków przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu i w budżecie gminy na 2003r.
W dyskusji głos zabrali :
Przybył Stanisław
- poruszył sprawę podłączenia do kanalizacji Zakład Ubojni Drobiu Grzegorza Tuza, który miał przyobiecane, że będzie to zrealizowane.
Do sprawy tej ustosunkował się Kier. Ref. Stanisław Smiatacz informując, że prawdą jest to , że P. Tuz Grzegorz jest zainteresowany podłączeniem do kanalizacji W związku z czym w tej sprawie byłem z projektantem u P. Tuza. Jest tam potrzeba wykonania przepompowni. Realizacja tego zadnia na dzień dzisiejszy jest na etapie bardzo początkowym i na dzień dzisiejszy nie jest to wogóle brane pod uwagę do realizacji.
Wobec braku dalszej dyskusji Przewodniczącą Rady Gminy Joannę Blewąskę poddała pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały. Głosowało 15 radnych, „ za” było 15 radnych, przeciwnych i wstrzymujących nie było. Rada Gminy jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XI/39/2003 w sprawie zmian budżetu i w budżecie gminy na 2003r. Uchwała stanowi zał. Nr 9 do nin. protokółu.
PUNKT 11 – Powołanie zespołu do spraw wyboru ławników.
Komisja uchwał i wniosków przedstawiła projekt uchwały w sprawie powołania zespołu do spraw wyboru ławników.
Uwag i wniosków do projektu uchwały nie wniesiono.
Przewodnicząca Rady Gminy Joanna Blewąska poddała pod głosowanie powyższy projekt uchwały.
Głosowało 15 radnych, „za” było 15 radnych , przeciwnych i wstrzymujących nie było. Wobec powyższego uchwałę odjęto jednogłośnie. Uchwala Nr XI/40/2003 stanowi załącznik nr 10 do nin. protokółu.
PUNKT 12 – Zapytania i wolne głosy.
Tuz Tadeusz radny - w sprawie podłączenia do kanalizacji Zakład Ubojni Drobiu w Doruchowie , informując, że zakład ten zatrudnia ponad 20 pracowników zajmuje się produkcją i ubojem drobiu i nie ma podłączenia do kanalizacji. Z informacji Kierownika Ref. Stanisława Smiatacza wynika, że Zakład ten nie będzie podłączony do kanalizacji, bo nie jest to ujęte w programie. Uważam to za nie słuszne działanie.O ile tak przedstawia się sytuacja to wystąpię do Rady z wnioskiem o podjęcie stosownej uchwały.
Jeziorny Florian sołtys wsi Torzeniec
– zwrócił się z wnioskiem wykonanie przejścia dla pieszych na drodze wojewódzkiej w Torzeńcu k. Pana Kasprzka.
- zapytał kiedy będzie założone oświetlenie i woda w PGR Torzeniec,
- wnioskował o oznaczenie drogi k. P. Maklesa, gdzie dzieci przechodzą do Szkoły.
- wnioskował o obcięcie krzewów w Torzeńcu od krzyżówki do szkoły i od remizy do szkoły.
- wnioskował o usunięcie wyrwy na drodze Torzeniec-Stary Pan.
Wypchło Adam sołtys wsi Doruchów I
– poruszył sprawę artykuły z gazety czasu ostrzeszowskiego „ eksmisja na pole „ zwracając się z prośbą o zainteresowanie się ta sprawą przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej.
-wnioskował o rozwiązanie sprawy zainstalowania podliczników do pomiaru ścieków w tych gospodarstwach, które podłączone zostały do kanalizacji.
- wnioskował o sprawdzenie ile w ciągu ostatnich trzech lat i w tym roku wydatkowano środków na naprawę sieci wodociągowej na polu P. Libner w Doruchowie , gdyż śmiem stwierdzić jak powiedział, że za te środki wykonano by nową sieć.
Mazur Wincenty – sołtys wsi Tokarzew
– wnioskował o 1 zestaw szlaki na drogę do Tokarzewa.
Kempa Andrzej – radny
- zwrócił się z wnioskował o wydłużenie godzin pracy Przedszkola.
Dyba Lucjan – radny
- podziękował Radnemu Smugowi za pomoc w zrealizowaniu drogi na odcinku od Szkoły Morawian do Wygody Plugawskiej, gdzie znacznie poprawiło się bezpieczeństwo.
- wnioskował o ścinkę pobocza drogi do Przykopa.
PUNKT 13 – Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.
Odpowiedzi na interpelacie i zapytania udzielili :
Wójt Gminy Józef Wilkosz ustosunkowa sie do :
w spr. zwolnienia pracownika w Urzędzie Gminy , była to moja decyzja, gdyż pracownik ten nie wykonywał czynności jakie były mu powierzone.
w spr. rozwalających się budynków w m. Gruszków – zostanie to odręcznie podjęte
w spr. telekomunikacji – firma ta ciągle się reorganizuje i trudno tu o cokolwiek wnioskować.
w spr. koszy przy ławkach w parku uważam to za słuszne i muszą być założone.
w spr. drzew leżących w stawie k. Kasandry wspólnie z GS-em , który jest właścicielem gruntu to wykonamy.
w spr. żużla do Tokarzewa – będzie dowieziony.
w spr. przejścia dla pieszych Torzeńcu – wniosek został skierowany do Urzędu Marszałkowskiego.
w spr.oświetlenia i wody w PGR Torzeniec – o ile będą środki to będziemy realizować.
w spr. usunięcia krzewów w Torzeńcu zostanie to wycięte.
Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej Maria Cieśla – udzieliła informacji w temacie udzielenia pomocy rodzinie eksmitowanej informując, że sprawa ta została już załatwiona.
Wiceprzewodniczący Rady Powiatu Jan Smug ustosunkował się do :
w spr. zlikwidowana przez Telekomunikacje S.A. biur obsługi klienta jest to tylko decyzja Telekomunikacji, gdyż jak wiemy nie interesuje ich dziś pojedynczy klient , gdyż są na rynku monopolem i dyktują warunki. Z prasy wiemy , że dość często zdarzają się przypadki podwójnego naliczania klijentom rachunków.
- Podziękował Panu Prezesowi Pietrusiakowi i Radnemu Trzcinskiemu , że wspólnie ze Starostwem i Powiatowym Zarządem Dróg udało się zrealizować założenie kanalizacji i zasypanie rowu przy ulicy Ostrzeszowskiej. Jest to podkład pod budowę w przyszłości chodnika przy tej drodze.
Poinformował o:
- otrzymanych dodatkowo środkach przez Starostwo w ramach programu SAPARD-u na drogę w gminie Czajków;
- również, że z rezerwy Ministerstwa Edukacji Startowo uzyskało środki na remonty w szkołach ponadgimnazjalnych .Jest to kwota 322 tys, zł, która już została rozdzielona na poszczególne szkoły;
- otrzymaliśmy także z rezerwy Pana Ministra Pola kwotę 450,- tys. zł na drogę Grabów- Czajków na położenie masy asfaltowej;
- w dniu 21 września są organizowane powiatowe dożynki w Mikstacie na które to serdecznie wszystkich zaprosił;
- w ostatnim okresie czasu udało się załatwić przebudowę budynku w Książnicach na Zakład aktywizacji osób niepełnosprawnych. Jest to coś wyższego nad Warsztatami Terapii Zajęciowej finansowane przez Urząd Marszałkowski.
- ostatnio gościliśmy w Starostwie delegację z Ukrainy w celu nawiązania współpracy gospodarczej.
- Gmina Grabów wydała biuletyn o swojej gminie uważam, że nasza gmina winna również w ten sposób się zaprezentować
-- w sprawie herbu jesteśmy wspólnie z Gminą Czajków, które nie mają swojego herbu, co również należałoby podjąć.
Skarbnik Gminy Lasota Władysława poinformowała o zasadach poboru podatku rolnego.
Dyrektor Przedszkola Zofia Krzemińska– poinformowała , że wydłużenie godzin Przedszkola od 7,00 – 16,00 aktualnie jest to niemożliwe. Sprawę tą rozpatrzy ponownie.
Przewodnicząca Rady Gminy Joanna Blewąska poddała pod głosowanie wniosek Radnego Broniszewskiego o włączenie do planu pracy komisji rewizyjnej przeprowadzenie kontroli dla wyjąsnienia dlaczego zosta rozebrany chodnik , który prowadzi od ławek przstanku PKS w Doruchowie w kierunku osiedla a w to miejsce zrobiono wyjazd z CPN - P. Morwców.
Gosowało 15 radnych, "za" było 10 radnych , przciwnych był 4 radnych, wstrzymujących był 1 radny. Wobec powyższego plan pracy komisji rewizyjnej poszeżono o temat przeprowadzenia kontroli w temacie j.w.
PUNKT 14 – Zakończenie.
Z uwagi na zrealizowanie porządku Przewodnicząca Rady Gminy Joanna Blewąska zamkła XI sesję Rady Gminy w Doruchowie.
Prot. Grażyna Tuz Przewodnicząca Rady Gminy
Joanna Blewąska