OR.271.4.2020
Dot. postepowania o udzielenie zamówienia publicznego na: „Odbieranie odpadów komunalnych z terenu Gminy Doruchów od właścicieli nieruchomości zamieszkałych oraz od właścicieli nieruchomości niezamieszkałych na których powstają odpady komunalne oraz transport do Zakładu Zagospodarowania Odpadów w m. Olszowa jako instalacji przetwarzania odpadów komunalnych oraz dystrybucja pojemników i worków na odpady”
W związku z przekazanym przez jednego z potencjalnych oferentów pytaniami przedstawiamy następujące odpowiedzi.
Pytanie 1
Dotyczy SIWZ dz. VII pkt 1 ppkt 2) oraz SIWZ dz. VIII pkt 1 ppkt 5)
„ 2) Posiadania wiedzy i doświadczenia:
Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonał w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie usługi polegające na odbieraniu odpadów komunalnych w ilości 1000 Mg rocznie z terenu jednej gminy.”
oraz
„5) oświadczenie, że w ostatnich trzech latach przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wykonał usługi związane z odbiorem odpadów komunalnych w ilości co najmniej 700 Mg rocznie z podaniem daty i miejsca wykonania - załącznik nr 10 do SIWZ”
Wykonawca wnosi o ujednolicenie zapisów.
Odpowiedź:
Zamawiający ujednolica zapis dokonując zmiany w dz. VIII pkt 1 ppkt 5):
„5) oświadczenie, że w ostatnich trzech latach przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wykonał usługi związane z odbiorem odpadów komunalnych w ilości co najmniej 1000 Mg rocznie z podaniem daty i miejsca wykonania - załącznik nr 10 do SIWZ”
Pytanie 2
Dotyczy SIWZ dz. VIII pkt 1, ppkt 4:
„ 4) decyzja na transport odpadów”
Wykonawca zauważa, że od 24.07.2018 r. zezwolenia na transport straciły swoją moc, a potwierdzeniem posiadania uprawnień do prowadzenia działalności w zakresie transportu odpadów jest posiadanie wpisu do rejestru tzw. BDO. W związku z powyższym wnosimy o modyfikację powyższego zapisu w sposób następujący:
„ 4) wpis do rejestru Bazy danych o odpadach w zakresie transportu”
Odpowiedź
Zamawiający zmienia zapis w SIWZ dz. VIII pkt 1, ppkt 4 i nadaje mu brzmienie:
„ 4) wpis do rejestru Bazy danych o odpadach w zakresie transportu”
Pytanie 3
Dotyczy SIWZ dz. VIII pkt 1 ppkt 6)
„ 6) wykaz pojazdów i opis bazy magazynowo – transportowej dostępnych Wykonawcy w celu realizacji Zamówienia wraz z”
Odpowiedź:
Prawidłowy zapis ppk 6) w dziale VII pkt 1 brzmi:
„6) wykaz pojazdów i opis bazy magazynowo – transportowej dostępnych Wykonawcy w celu realizacji Zamówienia wraz z Informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami – załącznik nr 11 do SIWZ”
Poprzedni zapis wynikał z omyłki pisarskiej.
Pytanie 4
Dotyczy SIWZ dz. VIII pkt 1 ppkt 7
„7) działalności związanej z przedmiotem zamówienia. informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami – załącznik nr 11 do SIWZ”
Wykonawca wnosi o wyjaśnienie tego punktu.
Odpowiedź:
Prawidłowy zapis w dziale VIII pkt 1 ppkt 7) i 8) brzmi:
„7) oświadczenia, że osoby które będą uczestniczyć w wykonywaniu Zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień - załącznik nr 12 do SIWZ
8) opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej
z przedmiotem Zamówienia.”
W związku z powyższym w Dziale VIII pkt 1 usuwa się ppkt 9)
Pytanie 5
Dotyczy: Załącznik nr 1 do SIWZ, SOPZ Dz. I, pkt 4 ppkt 2) j.
„j. zużyte opony ,”
Wykonawca wnosi o modyfikację zapisu w następujący sposób:
„ j. zużyte opony do rozmiaru 1250x400”
Odpowiedź:
Zamawiający nie widzi potrzeby wnoszenia poprawek w tym zapisie, bowiem w art. 3 ust. 2 pkt 6 ustawy z dnia 13.09.1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ustawodawca posługuje się zapisem „zużytych opon” nie precyzując rozmiarów. Uchwały Rady Gminy w Doruchowie podjęte pod nadzorem prawnym Wojewody Wielkopolskiego również nie precyzują rozmiaru zużytych opon odbieranych przez gminę. Przetarg w głównej mierze został ogłoszony na wytycznych tej ustawy, a art. 3 ust 2 pkt 3 nakłada obowiązek objęcia wszystkich właścicieli nieruchomości na terenie gminy systemem gospodarowania odpadami komunalnymi, co za tym idzie, nie obejmuje to opon pochodzących z działalności gospodarczej i rolniczej.
Pytanie 6
Dotyczy: Załącznik nr 1 do SIWZ, SOPZ Dz. I pkt 5 ppkt 1) a-b, ppkt 2)
„1) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne :
a. w zabudowie jednorodzinnej – pojemniki o pojemności min.120 l. i w razie potrzeby dodatkowo worek zgodnie z uchwałą w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Doruchów;
Za zabudowę jednorodzinna uważa się: mieszkalne budynki jednorodzinne (w tym wielopokoleniowe), budynki mieszkalne w zabudowie zagrodowej oraz lokale mieszkalne w budynkach wielorodzinnych.
b. w zabudowie wielolokalowej – pojemniki o pojemności min. 120 l i w razie potrzeby dodatkowo worek zgodnie z uchwałą w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Doruchów”
„2) segregowane odpady komunalne:
a. w zabudowie jednorodzinnej – pojemniki o pojemności min 120 l. i w razie potrzeby dodatkowo worek; papier i tektura odbierane są wyłącznie w workach,”
Zwracamy się z prośbą o zmodyfikowanie powyższych zapisów w następujący sposób:
„1) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne :
a. w zabudowie jednorodzinnej – pojemniki o pojemności min.120 l. i w razie potrzeby dodatkowo worek oznakowany logo wykonawcy;
Za zabudowę jednorodzinna uważa się: mieszkalne budynki jednorodzinne (w tym wielopokoleniowe), budynki mieszkalne w zabudowie zagrodowej oraz lokale mieszkalne w budynkach wielorodzinnych.
b. w zabudowie wielolokalowej – pojemniki o pojemności min. 120 l i w razie potrzeby dodatkowo worek oznakowany logo Wykonawcy zgodnie z uchwałą w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Doruchów”
„2) segregowane odpady komunalne:
a. w zabudowie jednorodzinnej – pojemniki o pojemności min 120 l. i w razie potrzeby dodatkowo worek oznakowany logo wykonawcy; papier i tektura odbierane są wyłącznie w workach,”
Worki z logo wykonawcy będą przekazywane przez Wykonawcę do Urzędu Gminy sukcesywnie w miarę zgłaszanych przez Zamawiającego potrzeb, w partiach po 100 szt.
Odpowiedź:
Zamawiający dopuszcza zastosowanie worków bez loga Wykonawcy jak i z logo Wykonawcy, pod warunkiem, że nie zwiększy to kosztów odbierania odpadów. Dystrybucja worków na odpady jak i pojemników jest przedmiotem zamówienia, zatem Zamawiający nie widzi potrzeby zmiany zapisu w SOPZ w Dz. I pkt 5 ppkt 1) a-b, ppkt 2).
W praktyce Zamawiający w ramach zabiegania o dobre stosunki z Wykonawcą, zaopatrywał w imieniu Wykonawcy swych mieszkańców w worki na papier, które pochodziły od Wykonawcy.
Pytanie 7
Dotyczy: Załącznik nr 1 do SIWZ, SOPZ Dz. III, pkt 2 ppkt 2)
„2. Wykonawca jest zobowiązany do:
2) dostarczenia właścicielom nieruchomości harmonogramu odbioru odpadów zawierającego terminy odbioru poszczególnych frakcji odpadów w sposób zapewniający właścicielom terminowe udostępnienie pojemników do opróżniania przez Wykonawcę, ”
Wykonawca zwraca się z zapytaniem czy Zamawiający dopuszcza elektroniczną formę kalendarzyków, które będą udostępniane dla mieszkańców na stronach internetowych zarówno Wykonawcy jak
i Zamawiającego, w zamian za kalendarze odbioru odpadów w wersji papierowej? Jednocześnie, w sytuacji zaakceptowania przez Zamawiającego elektronicznej formy kalendarzyków, Wykonawca proponuje dostarczenie każdego rodzaju harmonogramu w formie papierowej do siedziby Zamawiającego według zapotrzebowania.
W przypadku negatywnej odpowiedzi na powyższe pytanie, Wykonawca proponuje dostarczenie do Siedziby Zamawiającego harmonogramów w wersji papierowej w ilości równej liczbie nieruchomości objętych systemem gospodarki odpadami, do samodzielnego rozdysponowania przez Zamawiającego wśród mieszkańców według potrzeb.
Odpowiedź:
Zamawiający nie dopuszcza elektronicznej formy kalendarzyków (harmonogramów) odbierania odpadów w zamian za kalendarzyki w wersji papierowej. Przedmiotem zamówienia jest również przygotowanie harmonogramu odbioru odpadów. Zamawiający w zamówieniu nie narzuca Wykonawcy konkretnych terminów i podziału terenu gminy na mniejsze jednostki obszarowe obejmowane konkretnym terminem odbierania odpadów.
Zamawiający służy swoją wiedzą i pomocą w tym zakresie, jednak ostateczny podział na mniejsze obszary odbierania odpadów w danym dniu pozostawia Wykonawcy. Z tego podziału wynika, że harmonogramów jest tyle ile mniejszych obszarów. Wykonawca dzieląc gminę na te jednostki posiada dokładną wiedzę, który kalendarzyk przekazać właścicielowi nieruchomości. Z tego względu Zamawiający pozostawia dystrybucję harmonogramów (kalendarzyków) w zakresie Wykonawcy.
Pytanie 8
Dotyczy: Załącznik nr 1 do SIWZ, SOPZ Dz. III, pkt 6
„6. Wykonawca zobowiązany jest w okresie obowiązywania umowy do zorganizowania jednej mobilnej zbiórki odpadów wielkogabarytowych, zużytych opon, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, zużytych akumulatorów. Odbiór odpadów będzie odbywał się podczas zbiórki objazdowej.”
Wykonawca wnosi o modyfikację zapisu w sposób następujący:
„6. Wykonawca zobowiązany jest w okresie obowiązywania umowy do zorganizowania jednej mobilnej zbiórki odpadów wielkogabarytowych, zużytych opon do rozmiaru 1250x400 mm, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, zużytych akumulatorów. Odbiór odpadów będzie odbywał się podczas zbiórki objazdowej.”
Odpowiedź:
Pytanie 8 jest zbieżne z pytaniem 5. Zamawiający uznaje, że odpowiedź na to pytanie została zawarta w odpowiedzi na pytanie 5. Zamawiający nie widzi potrzeby modyfikacji zapisu.
Pytanie 9
Dotyczy: Załącznika nr 1 do SIWZ, SOPZ Dz. III, pkt 7
„(…) W przypadku, gdy zostanie skrócony czas na przygotowanie harmonogramu oraz jego dystrybucji, ww. terminów nie stosuje się, a Zamawiający i Wykonawca dołożą wszelkich starań, aby harmonogram został dostarczony do właścicieli nieruchomości w terminie do 31.12.2020 r.”
Wykonawca wnosi o modyfikację zapisu w następujący sposób:
„ (…) W przypadku, gdy zostanie skrócony czas na przygotowanie harmonogramu oraz jego dystrybucji, ww. terminów nie stosuje się, a Zamawiający i Wykonawca dołożą wszelkich starań, aby harmonogram został dostarczony do właścicieli nieruchomości w terminie do 31.12.2020 r. lub w terminie przed pierwszym odbiorem odpadów w roku 2021”
Odpowiedź:
Zamawiający przyjmuje proponowany zapis i w SOPZ w Dz. III, pkt 7 w ostatnim zdaniu otrzymuje brzmienie:
„ (…) W przypadku, gdy zostanie skrócony czas na przygotowanie harmonogramu oraz jego dystrybucji, ww. terminów nie stosuje się, a Zamawiający i Wykonawca dołożą wszelkich starań, aby harmonogram został dostarczony do właścicieli nieruchomości w terminie do 31.12.2020 r. lub w terminie przed pierwszym odbiorem odpadów w roku 2021”
Pytanie 10
Dotyczy: Załącznik nr 1 do SIWZ, SOPZ Dz. VI, pkt 3 oraz Załącznik nr 7 Projekt umowy § 4 ust. 2 pkt b)
„3. Do raportu miesięcznego w celu potwierdzenia prawidłowo prowadzonej gospodarki odpadami komunalnymi, Wykonawca dołączy karty przekazania odpadów do zagospodarowania.”
oraz
„b) karty przekazania odpadów określonej Rozporządzeniem Ministra Środowiska
z dnia 25.04.2019 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. z 2019 r. , poz. 819). „
Wykonawca zwraca uwagę, że od 1.01.2020 r. prowadzenie ewidencji odpadów odbywa się w formie elektronicznej za pośrednictwem BDO, elektroniczna ewidencja odpadów została wprowadzona po to, żeby zastąpić ewidencję papierową, a zatem nie ma uzasadnienia do przekazywania Zamawiającemu kart przekazania odpadów do zagospodarowania odpadów, tym bardziej, że Zamawiający ma bezpośredni dostęp do tych dokumentów za pośrednictwem BDO. W związku z powyższym Wykonawca wnioskuje o wykreślenie powyższego zapisu.
Odpowiedź
Zgodnie z art. 236a ustawy o odpadach, papierowa ewidencja odpadów może być stosowana do 31.12.2020 r. , nie zaś jak wskazuje Wykonawca. Obowiązującą formą w roku 2020 są obie formy ewidencji odpadów czyli papierowa i elektroniczna.
Ze względu na tworzenie kart przekazania odpadów przy każdorazowym dziennym przekazaniu odpadów w zakładzie zagospodarowania odpadów, Zamawiający rezygnuje z otrzymywania karty przekazania odpadów.
Zamawiający usuwa pkt 3 z SOPZ w Dz. VI oraz pkt b) w Załączniku nr 7 Projekt umowy w § 4 ust. 2.
Pytanie 11
Dotyczy: Załącznik nr 7 Projekt umowy § 3 ust 2
„ 2. Wynagrodzenie Wykonawcy, o którym mowa w § 3 pkt 1 obliczane jest na podstawie oferty i stanowi sumę:
- kosztów za odbieranie i transport odpadów odebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i nieruchomości nie zamieszkałych, na których powstają odpady w wysokości ……………… zł brutto.
- koszt wyposażenia mieszkańców w pojemniki / worki
- koszty drukowania i dystrybucji harmonogramu odbioru odpadów dla nieruchomości
zamieszkałych i niezamieszkałych, na których powstają odpady komunalne .”
Wykonawca zwraca się z pytaniem co ma być podstawą ustalenia wynagrodzenia za odbieranie odpadów? Czy faktura za dany miesiąc świadczenia usługi ma być wystawiona w oparciu o rzeczywistą ilość odebranych w danym miesiącu odpadów i jednostkową cenę ich odbioru zaoferowaną przez Wykonawcę?
Jeżeli tak, to w jaki sposób Wykonawca ma uwzględnić przy wystawianiu faktury koszty wyposażenia mieszkańców w pojemniki / worki oraz koszty drukowania i dystrybucji harmonogramów odbioru odpadów, które Zamawiający wyodrębnił w formularzu?
Odpowiedź:
Zgodnie z obowiązującymi przepisami, rozliczanie za odpady odbywa się na podstawie ilości faktycznie odebranych odpadów komunalnych. Zamawiający dokonuje zmiany w Załączniku nr 7 Projekt umowy oraz w Załączniku nr 6 Formularz ofertowy.
Pytanie 12
Dotyczy: Załącznik nr 7 Projekt umowy § 3 ust 5
„5. Za nieterminową płatność, Wykonawca ma prawo naliczyć odsetki ustawowe.”
Zwracamy się z prośbą o zmodyfikowanie powyższych zapisów następujący sposób:
„5. Za nieterminową płatność, Wykonawca ma prawo naliczyć odsetki ustawowe z opóźnienia w transakcjach handlowych”.
Odpowiedź:
Zamawiający uznaje rację Wykonawcy i w załączniku nr 7 (Projekt umowy) § 3 ust 5 otrzymuje brzmienie:
„5. Za nieterminową płatność, Wykonawca ma prawo naliczyć odsetki ustawowe.”
Pytanie 13
Dotyczy: Załącznik nr 7 Projekt umowy § 4 ust 2 pkt a)
„a) raport potwierdzający ilość i rodzaj odebranych i zagospodarowanych odpadów komunalnych,”
Zamówienie nie dotyczy zagospodarowania odpadów w związku z czym zwracamy się z prośbą o zmodyfikowanie powyższych zapisów następujący sposób:
„a) raport potwierdzający ilość i rodzaj odebranych odpadów komunalnych,”
Odpowiedź:
Zamawiający zmienia zapis w załączniku 7 - Projekcie umowy § 4 ust 2 pkt a):
„a) raport potwierdzający ilość i rodzaj odebranych odpadów komunalnych”
Pytanie 14
Dotyczy: Załącznik nr 7 Projekt umowy § 13
Siła wyższa
„1. Strony umowy z tytułu należytego wykonania lub niewykonania przedmiotu umowy wyłączają odpowiedzialność w przypadku zdarzenia powstałego w wyniku siły wyższej. Zdarzeniami siły wyższej są zdarzenia nagłe, wynikające z przyczyn zewnętrznych mające charakter nadzwyczajny niezależny od woli Stron umowy, których nie można było przewidzieć i którym nie można było zapobiec, a które mają wpływ na wykonanie zadania umowy w całości lub w części przez pewien okres w czasie trwania umowy.
2. Za siłę wyższą Strony umowy uważają akty terroru, wojny i powstania zbrojne, zamieszki, blokady dróg, epidemie, osunięcia gruntu, trzęsienia ziemi, powodzie, wybuchy i inne zdarzenia uniemożliwiające wykonanie zadania umowy, których Strony umowy nie mogą przewidzieć.
3. W przypadku wystąpienia zdarzenia siły wyższej, Strony umowy zawiadamiają się wzajemnie o jej powstaniu, niezwłocznie jeśli jest to możliwe, dostępnymi środkami komunikacji działającymi w trakcie trwania siły wyższej.
4. W przypadku poinformowania się Stron umowy telefonicznie, strona poinformowana sporządza notatkę służbową na ta okoliczność.
5. Strony umowy w sytuacji trwania siły wyższej podejmują rozmowy dostępnymi środkami komunikacji lub jeśli jest to możliwe spotykają się w celu podjęcia decyzji mających na celu uniknięcia skutków nie wykonania zadania umowy lub decydują o rozwiązaniu umowy.
6. W przypadku rozwiązania umowy, Strony umowy podpisują dokument o rozwiązaniu umowy i protokół potwierdzający zakres wykonanego zadania. Protokół będzie stanowił podstawę do ostatecznego rozliczenia wynagrodzenia Wykonawcy z wykonanego przedmiotu umowy.”
Wykonawca wnioskuje o modyfikację zapisu w następujący sposób:
„§ 13 Siła wyższa
1. Odpowiedzialność Stron z tytułu nienależytego wykonania lub niewykonania Umowy wyłączają zdarzenia siły wyższej. Zdarzeniami siły wyższej są zdarzenia zewnętrzne, nagłe, nieuchronne, o charakterze nadzwyczajnym niezależne od woli Stron, których nie można było przewidzieć i którym nie można było zapobiec, a które mają wpływ na wykonanie niniejszej Umowy w ten sposób, że uniemożliwiają wykonanie Umowy w całości lub w części przez pewien okres lub definitywnie, których skutków Strony, nie mogły przewidzieć ani im zapobiec, przy czym mogą to być w szczególności okoliczności wskazane w ust. 2.
2. Terminem „siła wyższa" Strony określają akty terroru, wojny wypowiedziane i niewypowiedziane, blokady, powstania, zamieszki, epidemie, osunięcia gruntu, trzęsienia ziemi, powodzie, wybuchy oraz inne zdarzenia spełniające przesłanki, o których mowa w ust. 1
3. Obowiązki Strony doświadczającej działania siły wyższej są następujące:
3.1.Powstanie i ustanie „siły wyższej" winno być zgłoszone drugiej Stronie przez Stronę podlegającą jej działaniu. Zawiadomienia -dokonane za pośrednictwem korespondencji pocztowej, kurierskiej, telefonicznej lub faksu -winny nastąpić bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 14 dni od powstania „siły wyższej";
3.2.W przypadku zgłoszenia telefonicznego należy niezwłocznie potwierdzić je w formie pisemnej. Przedstawienie drugiej Stronie dokumentacji, która wyjaśnia naturę i przyczyny zaistniałej siły wyższej w takim zakresie, w jakim jest ona możliwie osiągalna, w terminie do 7 dni od daty pisemnego potwierdzenia zawiadomienia o zaistnieniu siły wyższej, pod rygorem utraty uprawnień wynikających z niniejszego paragrafu.
4. Jeśli w ciągu 14 dni od pisemnego powiadomienia drugiej Strony o zaistnieniu siły wyższej jej działanie nie ustanie, Strony spotkają się w celu podjęcia działań dla uniknięcia dalszego opóźnienia w realizacji Umowy.
5. Jeżeli okoliczności siły wyższej trwają przez okres dłuższy niż 90 dni, Strony mają prawo rozwiązać Umowę z zachowaniem tygodniowego okresu wypowiedzenia. W przypadku rozwiązania Umowy, o którym mowa w niniejszym ustępie, będą mieć odpowiednie zastosowanie zapisy ust. 6 .
6. W razie rozwiązania Umowy, Strony Umowy sporządzą w terminie do 7 dni od daty złożenia oświadczenia o rozwiązaniu, protokół potwierdzający zakres wykonanego, a niezapłaconego Przedmiotu Umowy. Protokół będzie stanowić w tym przypadku podstawę do ostatecznego rozliczenia Umowy, przy czym Wykonawcy należy się wynagrodzenie wyłącznie za część Przedmiotu Umowy, która zgodnie ze sporządzonym Protokołem została przez Zamawiającego odebrana bez zastrzeżeń.
7. Strony uznają i potwierdzają, że pandemia COVID-19 oraz podejmowane w związku z tym działania rządów wpływają na zdolność Wykonawcy do świadczenia usług („Wpływ COVID-19”). W przypadku wystąpienia Wpływu COVID-19 na zdolność Wykonawcy do terminowego świadczenia usług lub wykonania ich za cenę ofertową, Wykonawca będzie uprawniony do, w zależności od okoliczności, odpowiednich zmian w terminach odbioru odpadów, częstotliwości ich odbioru oraz w sposobie selektywnego odbioru odpadów komunalnych oraz ceny, z zastrzeżeniem obowiązku Wykonawcy do współdziałania w dobrej wierze z Zamawiającym w celu ograniczenia wpływu na terminy wykonania usługi i/lub koszty.”
Odpowiedź:
Zamawiający uważa, że zapis dotyczący siły wyższej jest właściwy i wystarczający zarówno pod kątem definicji siły wyższej jak i procedury informowania się stron wzajemne o jej wystąpieniu.
Zamawiający nie zmienia zapisu.
Pytanie 15
Dotyczy Załącznik nr 7 Projekt umowy.
Z uwagi na brak informacji odnośnie zawarcia Umowy Powierzenia Przetwarzania Danych Osobowych w SIWZ oraz w projekcie umowy, Wykonawca wnioskuje o udzielenie odpowiedzi, czy z Gminą Doruchów zostanie zawarta odrębna Umowa Powierzenia Przetwarzania Danych, która dla Wykonawcy stanowi podstawę do Przetwarzania Danych Osobowych osób zamieszkujących nieruchomości, z których odbierane będą odpady.
Odpowiedź:
Zamawiający zawrze z Wykonawcą Umowę Powierzenia Przetwarzania Danych Osobowych podczas podpisywania umowy na wykonanie przedmiotu zamówienia.
W związku z zaistniałymi nieścisłościami Zamawiający załącza do niniejszych wyjaśnień uaktualniony SIWZ, wzór oferty, szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz wzór umowy.
Z uwagi na dużą ilość pytań oraz wyjaśnień, Zamawiający wprowadza zmiany w zapisach SIWZ polegające na przedłużeniu terminu składania ofert do dnia 09.12.2020 r. do godziny 12.
Wójt Gminy Doruchów
/-/ Urszula Kowalińska