Opracowany na podstawie : Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 10 grudnia 1999r zmieniające rozporządzenie w sprawie Ramowego Statutu Publicznej Sześcioletniej Szkoły Podstawowej – załącznik Nr.3 ( Ramowy Statut Przedszkola) Zatwierdzony uchwałą Rady Pedagogicznej w dniu 24.10.2000r. § 1.1 1. Nazwa przedszkola – Publiczne Przedszkole w Doruchowie. 2. Przedszkole jest prowadzone przez Radę Gminy w Doruchowie ul. Kępińska 13. 3. Imię przedszkola – nie ma ( nie nadano). 4. Siedziba przedszkola – 63-505 Doruchów ul. Szkolna 1 5. Przedszkole używa pieczęci: Publiczne Przedszkole w Doruchowie ul. Szkolna 1 63-505 Doruchów tel.062/731-56-52 §2.1 1. CELE I ZADANIA PRZEDSZKOLA WYNIKAJĄCE Z PRZEPISÓW PRAWA a) udzielenia dzieciom pomocy psychologiczno – pedagogicznej: · współdziałanie ze służbą zdrowia , poradnią psychologiczno-pedagogiczną, poradniami specjalistycznymi · sterowanie działalności dziecka przez organizowanie i tworzenie sytuacji, które sprzyjają b) organizowania opieki nad dziećmi niepełnosprawnymi: · prowadzenie nauczania indywidualnego ( za zgodą organu prowadzącego) · umożliwienie dzieciom niepełnosprawnym kontaktu z rówieśnikami · otoczenie szczególną troską i udzielenie pomocy · prowadzenie ćwiczeń według wskazań specjalistów przez wykwalifikowane osoby c) umożliwienia dzieciom podtrzymywania poczucia tożsamości narodowej, etnicznej, · wdrażanie do przestrzegania norm praw i zasad współżycia zbiorowego · kształtowanie postaw w kontakcie z poznawanym otoczeniem bliskim i dalszym · uświadomienie poczucia przynależności narodowej ( nasza wieś, miasto, kraj, stolica, · dorobek kulturowy, tradycje narodowe i regionalne · organizacja uroczystości przedszkolnych · możliwość korzystania z nauki religii ( dzieci 6- letnie) · przyjazny stosunek do dzieci innych narodów i ich życia d) sprawowania opieki w czasie pobytu dziecka w przedszkolu oraz w trakcie · zapewnienie w przedszkolu stałej opieki ze strony pracownika pedagogicznego · dostosowanie rozkładu dnia dla każdej grupy wiekowej , wynikający z rozwoju · znajomość zasad bezpieczeństwa i higieny pracy przez nauczycieli prowadzących · dbałość o pomieszczenia i sprzęty przedszkola zgodnie z przepisami bhp · zapewnienie wyżywienia stosownie do godzin pobytu dzieci w przedszkolu e) formy indywidualnej opieki nad dziećmi · stała pomoc dla dzieci z rodzin o trudnych warunkach materialnych · prowadzenie pracy kompensacyjno - wyrównawczej 2. Dziecko powinno być przyprowadzone i odbierane z przedszkola przez rodziców (opiekunów) lub upoważnioną przez nich osobę zapewniającą pełne bezpieczeństwo §3 1.ORGANAMI PRZEDSZKOLA SĄ: a) Dyrektor Przedszkola b) Rada Pedagogiczna c) Rada Rodziców Dyrektor przedszkola: a) współpracuje i koordynuje pracę organów działających b) kieruje bieżącą działalnością c) realizuje uchwały Rady Pedagogicznej , podjęte w ramach d) wstrzymuje wykonanie uchwał Rady Pedagogicznej e) przedstawia Radzie Pedagogicznej nie rzadziej niż 2 razy Rada Rodziców: · współdziała z kierownictwem przedszkola w bieżącym i perspektywicznym · wnosi uwagi o doskonaleniu organizacji i warunków pracy Przedszkola · współdziała w realizacji programów wychowawczych Przedszkola · współpracuje ze środowiskiem lokalnym · pozyskuje środki finansowe dla potrzeb Przedszkola z dobrowolnych wpłat · uczestniczy w składzie 2 osób w komisji konkursowej na stanowisko dyrektora · zatwierdza plan pracy wychowawczo – dydaktycznej placówki · podejmuje uchwały w sprawie innowacji i eksperymentów pedagogicznych · ustala harmonogram doskonalenia zawodowego nauczycieli Przedszkola · podejmuje uchwały w sprawie przyjmowania dzieci do Przedszkola · uczestniczy w składzie komisji konkursowej na stanowisko dyrektora Przedszkola · opiniuje tygodniowy rozkład zajęć oraz wnioski dyrektora o przyznanie · może wystąpić z wnioskiem do organu prowadzącego placówkę o odwołanie · odbywa zebranie planowe przed rozpoczęciem i zakończeniem roku szkolnego 2.TRYB WYBORU CZŁONKÓW RADY RODZICÓW: · Radę Rodziców tworzą przedstawiciele poszczególnych oddziałów wybrani · na wniosek Rady Rodziców w jej skład z głosem doradczym mogą wchodzić · Rada Rodziców wybiera z pośród swoich członków prezydium · kadencja Rady Rodziców trwa 3 lata 3. ZASADY WSPÓŁDZIAŁANIA POSZCZEGÓLNYCH · współdziałanie w wykonywaniu zadań opiekuńczych, · ułatwianie kontaktów i współpracy z rodzicami lub opiekunami · bezpośrednia pomoc w realizacji zadań oraz polepszania warunków · wymiana informacji pomiędzy Organami Przedszkola · zapoznawanie rodziców z zadaniami wynikającymi z rocznej · stały kontakt rodziców z nauczycielką oddziału ( informacje · uzyskiwanie rzetelnej informacji na temat swojego dziecka, · wyrażanie i przekazywanie organowi sprawującemu nadzór · organizowanie stałych spotkań z rodzicami w celach wymiany v zebrania ogólne z rodzicami 2 razy w roku v zebrania oddziałowe 1 raz na półrocze · udział dyrektora Przedszkola i nauczycieli w posiedzeniach · podsumowanie pracy Przedszkola za dany rok szkolny przy 4.SPOSÓB ROZWIĄZYWANIA SPORÓW MIĘDZY · na pisemny wniosek Rady Rodziców wymagana jest odpowiedź · jeżeli uchwała lub inna decyzja Rady Rodziców jest sprzeczna W wypadku nie uzgodnienia stanowisk dyrektor placówki · wnioski i decyzje kierowane do Rady Pedagogicznej składa · od decyzji Rady Pedagogicznej przysługuje prawo odwołania §4. Przedszkole jest placówką nieferyjną Przedszkole sprawuje opiekę nad dziećmi odpowiednio do §5. 1. Podstawową jednostką organizacyjną Przedszkola jest oddział 2. Liczba dzieci w oddziale nie może przekraczać 25. 3. W uzasadnionych przypadkach (grupy dzieci 6 -letnich), za zgodą 4. Dzieci niepełnosprawne mogą być przyjęte do Przedszkola orzeczenia poradni psychologiczno- pedagogicznej określającego 5. Za zgodą organu prowadzącego zapewnia się dzieciom §6. 1. Praca dydaktyczno- wychowawcza i opiekuńcza prowadzona jest 2. Godzina zajęć w przedszkolu trwa 60 min. 3. Czas trwania zajęć prowadzonych dodatkowo , w szczególności a) z dziećmi w wieku 3-4 lat około 15 min. b) z dziećmi w wieku 5-6 lat około 30 min. 4. W przedszkolu mogą być organizowane zajęcia 5. Sposób dokumentowania zajęć prowadzonych w przedszkolu §7. Przedszkole jest wielooddziałowe -ma cztery oddziały a, każdy §8. 1. Szczególna organizacja wychowania , nauczania i opieki Arkusz organizacji zatwierdza organ prowadzący 2. W arkuszu organizacji Przedszkola zatwierdza się · czas pracy poszczególnych oddziałów · liczbę pracowników przedszkola , w tym pracowników · ogólna liczba godzin pracy finansowych ze środków §9. 1. Organizację pracy Przedszkola określa ramowy rozkład 2. Na podstawie ramowego rozkładu dnia nauczyciel , któremu §10. I. Przedszkole funkcjonuje przez 11 miesięcy. II. Statut Przedszkola określa: 1. Dzienny czas pracy : · Przedszkole jest czynne przez 7 godzin dziennie · czas przeznaczony na realizację podstawy · Przedszkole pracuje przez 5 dni w tygodniu 2. Przerwy w pracy Przedszkola, które na wniosek · przerwa w prowadzeniu zajęć opiekuńczych, od 01-31.08. każdego roku. · w przerwy świąteczne, ferie zimowe i miesiącu · o planowanej przerwie w pracy Przedszkola rodzice · zmiany czasu pracy Przedszkola może dokonać · czas pracy Przedszkola może być zmieniony 3. Dodatkowe informacje o organizacji · Przedszkole prowadzi Rada Gminy Doruchów · liczba oddziałów jest uzależniona od ilości 4. Zasady odpłatności za pobyt dzieci w Przedszkolu · rodzice ponoszą koszty żywienia dzieci w Przedszkolu · stawka żywieniowa uzależniona jest od cen artykułów · wysokość stawki ustala dyrektor z Radą Rodziców · dzieci mogą korzystać z posiłków w zależności · dzieci 6 letnie mają prawo do korzystania · wysokość opłat stałych ustala uchwałą Rada Gminy §11 I. Zakres zadań nauczycieli : 1. Odpowiedzialność za życie , zdrowie i bezpieczeństwo dzieci: · poznanie i przestrzeganie zasad bezpieczeństwa na terenie · budzenie świadomości dotyczącej zdrowia i jego zagrożeń · wyrabianie nawyków związanych z ochroną zdrowia , higieną · kształtowanie prawidłowej postawy fizycznej · wyzwalanie ekspresji i rozwijanie sprawności ruchowej przez 2. Tworzeniem warunków wspomagających rozwój dzieci · inspirowanie aktywnej postawy dziecka wobec środowiska · tworzenie sytuacji sprzyjających rozwijaniu mowy i myślenia, · rozwijanie różnorodnych form twórczości dziecięcej z uwzględnieniem 3. Prowadzenie pracy wychowawczo – dydaktycznej · dostosowanie do zadań programowych form i metod pracy · uwzględnienie warunków , potrzeb i możliwości wychowanków · indywidualizacja w wychowaniu zbiorowym · rzetelne i systematyczne przygotowanie się do zajęć · doskonalenie własnego warsztatu prac 4. Współpraca ze specjalistami świadczącymi kwalifikowaną · badania specjalistyczne dzieci przez specjalistów w Poradni · współpraca ze służbą zdrowia – badania ogólne dzieci, · indywidualne podejście do dziecka , stosowanie poleceń poradni · udzielanie rodzicom rad i wskazówek indywidualnych 5. Prowadzenie dokumentacji pedagogicznej dotyczącej 6. Korzystanie przez nauczyciela z pomocy merytorycznej 7. Otaczanie indywidualną opieką każdego ze swoich wychowanków · poznania i ustalenia potrzeb rozwojowych ich dzieci · ustalenia form pomocy w działaniach wychowawczych wobec dzieci · włączenia ich w działalność Przedszkola §12 1. Do obowiązków intendentki Przedszkola należy · zaopatrywanie kuchni w niezbędne artykuły żywnościowe · układanie jadłospisów z kucharką , dyrektorem, higienistką · obliczanie gramatury podawanych dzieciom produktów · codzienne wydawanie produktów do kuchni i zapisywanie · prowadzenie na bieżąco dokumentacji – kartoteki, · pobieranie prób żywienia i przechowywanie ich zgodnie · produkty żywnościowe przechowywać w pomieszczeniach · przestrzeganie terminów przydatności artykułów spożywczych · utrzymywanie ładu i porządku w pomieszczeniach magazynowych · uzgadnianie kartoteki i innej dokumentacji z dyrektorem · odpowiedzialność materialna i dyscyplinarna za prawidłowość · zaopatrywanie Przedszkola w środki czystości oraz materiały · zbieranie odpłatności za żywienie dzieci w Przedszkolu oraz · wykonywanie innej pracy i zarządzań dyrektora Przedszkola 2. Kucharka Przedszkola zobowiązania jest: · przyrządzać zdrowe , higieniczne posiłki · przyjmować produkty z magazynu , kwitować ich odbiór · prowadzić magazyn podręczny · utrzymywać w stanie używalności powierzony sprzęt · brać udział w ustalaniu jadłospisów · wykonywać inne czynność polecone przez dyrektora, · zaopatrywać przedszkole w żywność · nadzorować sporządzanie posiłków i przydzielanie porcji · poddawać się okresowym badaniom stanu zdrowia · przestrzegać czystości osobistej , w kuchni nosić czystą · znać i przestrzegać postanowienia przepisów 3. Pomoc kuchenna obowiązana jest: · pomagać kucharce w przyrządzaniu posiłków · utrzymywać w czystości kuchnię, sprzęt, · załatwiać zlecone czynności związane z zakupem · pomieszczenia kuchenne sprzątać bezpośrednio · brać udział w ustaleniu jadłospisów · przestrzegać czystości osobistej , nosić czystą · wykonywać inne czynności polecone przez organizacji pracy w Przedszkolu · poddawać się badaniom okresowym · przestrzegać przepisów bhp i p. poż. 4. Woźna oddziałowa zobowiązana jest: · stosować się do przepisów o dyscyplinie pracy · utrzymywać w czystości powierzone pomieszczenia umieszczony tam sprzęt · nakrywać stoliki do posiłków · sprzątać stoliki i salę po posiłkach i zajęciach technicznych · zmywać naczynia po posiłkach · utrzymywać w czystości łazienki , umywalki , ubikacje · utrzymywać w czystości salę zajęć , szatnię , korytarz pomieszczenia · pastować i froterować podłogi, czyścić okna, prać firany, garderoby dla lalek, prasować · podlewać i wycierać z kurzu rośliny doniczkowe · pełnić dyżury w szatni przy rozbieraniu i ubieraniu · pełnić tygodniowe dyżury w sprzątaniu pomieszczeń · pomagać nauczycielce grupy w przygotowywaniu kredek , malowanie kartek , wycinanie , przygotowywanie · stosować się do poleceń nauczycielki oddziału · dbać o wygląd lalek , zabawek , wykonywać drobne naprawy · wykonywać inne czynności polecone przez dyrektora wynikające · dbać o porządek wokół przedszkola i na działkach ogrodowych · poddawać się okresowym badaniom stanu zdrowia · znać i przestrzegać przepisy bhp i p. poż. 5. Palacz , ogrodnik , konserwator obowiązany jest: · stosować się do przepisów o dyscyplinie pracy · dbać o stan urządzeń technicznych w Przedszkolu · dokonywać bieżących napraw sprzętu i urządzeń · informować pracowników o właściwym sposobie korzystania · dbać o utrzymanie w Przedszkolu odpowiedniej temperatury · utrzymywać w stanie używalności urządzenia grzewcze · wykonywać prace pielęgnacyjne – ogrodnicze na terenie · dbać o estetykę otoczenia Przedszkola – wykonywać naprawę · odgarniać śnieg w okresie zimowym · uszczelniać okna i drzwi · pomagać intendentce w niektórych zakupach · dbać o ład i porządek w pomieszczeniu przeznaczonym · wykonywać inne czynności polecone przez dyrektora, wynikające · przestrzegać przepisów bhp i p. poż. Szczegółowe obowiązki i zadania poszczególni §13 Do realizacji celów statutowych Przedszkole posiada · 4 sale zajęć dydaktycznych · 1 sala gimnastyczna · 1 gabinet lekarski · 1 pokój nauczycielski · 1 pokój dyrektora · 1 pokój intendentki · zaplecze kuchenne ( kuchnie, kredens, zmywalnie, obieralnie, lodówek, odpadów) · pomieszczenia dla personelu ( szatnie , łazienki) · teren wokół Przedszkola wyposażony w urządzenia terenowe §14 1. Dyrektor Przedszkola powierza poszczególne oddziały opiece jednemu 2. Dla zapewnienia ciągłości i skuteczności pracy wychowawczej §15 I. Statut Przedszkola określa szczegółowo zakres zadań nauczycieli a) współdziałaniem z rodzicami ( opiekunami prawnymi) w sprawach b) planowaniem i prowadzeniem pracy wychowawczo – dydaktycznej c) prowadzeniem obserwacji pedagogicznych mających na celu poznanie d) współpracą ze specjalistami świadczącymi pomoc II. Rodzice i nauczyciele współdziałają ze sobą w sprawach wychowania Statut Przedszkola określa: 1. Formy tego współdziałania uwzględniające prawo rodziców do: a) znajomości zadań wynikających z planu rocznego przedszkola · współudział w realizacji tych zadań przez stały kontakt rodziców oddziału, informacje na gazetkach, wystawy prac, udział · współudział w formach działalności mających na celu b) uzyskanie rzetelnej informacji na temat swego dziecka, · organizowanie spotkań z rodzicami w celu przekonywania · indywidualne kontakty rodziców z nauczycielką – doraźnie · zaproszenie rodziców do Przedszkola na uroczystości c) wyrażenie i przekazywanie organowi sprawującemu nadzór 2. Organizowanie stałych spotkań z rodzicami w celu wymiany · zebrania ogólne z rodzicami dwa razy w roku · zebrania oddziałowe jeden raz na półrocze §16 1. Do Przedszkola uczęszczają dzieci w wieku od 3 do 6 lat 2. Dziecko, któremu odroczono rozpoczęcie spełnienia 3. Statut Przedszkola określa szczegółowe zasady przyjmowania a) szczegółowe kryteria przyjęć dzieci z uwzględnieniem przepisów w sprawie warunków przyjmowania uczniów do szkół publicznych b) rekrutację przeprowadza się na zasadzie powszechnej dostępności c) w pierwszej kolejności powinny być przyjmowane dzieci 6- letnie, a także dzieci matek (ojców) samotnych, matek d) lista przyjętych dzieci nie może być wyższa od listy miejsc e) gdy liczba zgłaszanych dzieci przekracza możliwości g) przyjmowanie dzieci w ciągu roku odbywa się na podstawie h) przyjęć do Przedszkola dokonuje dyrektor 4.Szczegółowe zasady realizacji praw dziecka to: a) właściwie zorganizowanego procesu · kształtowanie osobowości w toku własnej aktywności dziecka · świadome, celowe i planowe kierowanie działalnością dziecka · kształtowanie postaw, przekonań, zainteresowań, wyrabianie · sterowanie działalnością dziecka przez organizowanie b) ochrony przed wszelkimi formami wyrażania przemocy · pp narodowości, pochodzenia społecznego itp. · należy je chronić przed wszelkiego rodzaju zaniedbaniami, · wychowywać w duchu zrozumienia innych, tolerancji, c) życzliwego i podmiotowego traktowania w procesie · dziecko ma prawo do harmonijnego rozwoju swojej · dziecko powinno wychowywać się i rozwijać w atmosferze · ma prawo do indywidualnego traktowania z uwzględnieniem 5.Rada Pedagogiczna może podjąć uchwałę upoważniającą a) ma miejsce dłuższa niż 14 dni nieusprawiedliwiona nieobecność b) na wniosek rodziców ( długotrwałe leczenie dziecka, przewlekłe c §17 1. Przedszkole prowadzi i przechowuje dokumentację 2. Zasady gospodarki finansowej Przedszkola określają odrębne
Aneks do Statutu Publicznego Przedszkola w Doruchowie Wprowadza się zmiany zapisu: - w § 5 skreśla się ust. 3 w brzmieniu: „ W uzasadnionych przypadkach Zatwierdzono przez Radę Pedagogiczną Publicznego STATUT
PUBLICZNEGO PRZEDSZKOLA
W DORUCHOWIE
I. Statut publicznego przedszkola zwanego dalej „ przedszkolem”
określa nazwę przedszkola
W SZCZEGÓLNOŚCI W ZAKRESIE:
rozwojowi osobowości, niwelują istniejące braki środowiskowe i rozwojowe, korygują
wady i nieprawidłowości, dążą do wyrównania startu szkolnego dzieci
językowej i religijnej poprzez:
symbole narodowe, hymn)
zajęć poza terenem przedszkola
dzieci i struktury organizacyjnej placówki. Rozkłady dnia można zmieniać w ciągu
roku szkolnego.
zajęcia z dziećmi oraz przestrzeganie tych przepisów w trakcie zajęć
w porozumieniu z Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej
w placówce
dydaktyczno – wychowawczo – opiekuńczą przedszkola
ich kompetencji
i Rady Rodziców, jeżeli nie mieszczą się w ramach posiadanych
kompetencji oraz są niezgodne z przepisami prawa
w roku szkolnym wnioski wynikające ze spraw nadzoru
pedagogicznego oraz informacji o działalności przedszkola
programowaniu pracy Przedszkola
rodziców i sponsorów oraz organizuje różne formy działalności , które pozwolą
na wzbogacenie bazy materialnej
PrzedszkolaRada Pedagogiczna:
w placówce
nauczycielom odznaczeń , nagród itp.
z funkcji dyrektora lub do dyrektora o odwołanie nauczyciela z innej funkcji
kierowniczej w placówce
oraz po zakończeniu I półrocza , a także w miarę bieżących potrzeb
z ogółu rodziców w liczbie 3 osób
przedstawiciele zakładów pracy oraz innych instytucji i organizacji współdziałających
z Przedszkolem
( przewodniczącego , jego zastępcę , sekretarza i skarbnika) oraz komisję rewizyjną
ORGANÓW PRZEDSZKOLA:
wychowawczych i dydaktycznych
dzieci w sprawach opiekuńczo - wychowawczych i dydaktycznych
pracy opiekuńczej , wychowawczej i dydaktycznej
o podejmowanych i planowanych działaniach lub decyzjach
pracy Przedszkola i planów miesięcznych w danym oddziale
na gazetkach, wystawy prac, udział w zajęciach otwartych,
uroczystościach)
jego zachowania i rozwoju
pedagogiczny opinii na temat pracy Przedszkola, nauczycieli
i metod ich pracy
bieżących informacji tj:
Rady Rodziców
współudziale dyrektora Przedszkola, Rady Pedagogicznej,
Rady Rodziców – dokonuje się na koniec czerwca
ORGANAMI PRZEDSZKOLA.
dyrektora placówki na piśmie
z prawem lub interesem Przedszkola , dyrektor zawiesza jej
wykonanie i w terminie 2 tygodni od daty jej zawieszenia
uzgadnia z Radą Rodziców rozstrzygnięcie sporu.
przekazuje sprawę do rozstrzygnięcia organowi prowadzącemu
Przedszkole ( Rada Gminy).
się u jej przewodniczącego i są omawiane na posiedzeniu
Rady Pedagogicznej
w ciągu 14 dni do Rady Gminy w Doruchowie lub Kuratorium
Oświaty w Poznaniu za pośrednictwem Delegatury w Kaliszu-
w zależności od rodzaju sprawy
potrzeb rodziców.
obejmujący dzieci w zbliżonym wieku, z uwzględnieniem ich
potrzeb, zainteresowań, stopnia i rodzaju sprawności.
organu prowadzącego liczba dzieci w oddziale może być
wyższa od określonej
po przedłożeniu
ich poziom rozwoju psycho- fizycznego i stan zdrowia.
niepełnosprawnym (6 letnim) nauczanie indywidualne oraz pracę
korekcyjną z dziećmi o obniżonej sprawności intelektualnej.
na podstawie programu MEN dostosowanego do -„Podstawa
Programowa”. Nauczyciele mogą tworzyć własne programy.
zajęć rytmiczno-ruchowych, umuzykalniających , nauki języka
obcego , nauki religii , powinien być dostosowany do możliwości
rozwojowych dzieci i wynosi:
rewalidacyjno – wychowawcze dla dzieci z upośledzeniem
umysłowym w stopniu głębokim , na zasadach określonych
w odrębnych przepisach.
określają odrębne przepisy.
oddział ma swoją nazwę.
w danym roku szkolnym określa arkusz organizacji
Przedszkola opracowany przez dyrektora Przedszkola.
w porozumieniu z organem sprawującym nadzór pedagogiczny.
w szczególności:
zajmujących stanowiska kierownicze
przydzielonych przez organ prowadzący Przedszkole
dnia ustalony przez dyrektora na wniosek Rady
Pedagogicznej , z uwzględnieniem zasad ochrony zdrowia
i higieny oraz oczekiwań rodziców ( prawnych opiekunów)
powierzono opiekę nad danym oddziałem , ustala dla danego
oddziału szczegółowy rozkład dnia z uwzględnieniem
potrzeb i zainteresowań dzieci.
dla dzieci rodziców pracujących zawodowo.
Dla pozostałych 5-7 godzin dziennie.
programowej wychowania przedszkolnego,
nie krótszy niż 5 godzin dziennie.
dyrektora, Rady Rodziców mogą być ustalone przez
organ prowadzący.
wychowawczych, dydaktycznych
lipcu organizuje się dyżury (jeżeli jest taka potrzeba
środowiska) przy zgłoszeniu co najmniej 10 dzieci na
dany okres za zgodą organu prowadzącego.
są powiadomieni z 2 tygodniowym wyprzedzeniem.
organ prowadzący w porozumieniu z dyrektorem
i Radą Rodziców.
w ciągu roku szkolnego w zależności od potrzeb
środowiska i możliwości finansowych organu prowadzącego.
i pracy Przedszkola:
natomiast nadzór pedagogiczny sprawuje
Kurator Oświaty.
zgłoszonych dzieci na dany rok
i odpłatności za korzystanie z wyżywienia przez
pracowników ustalone przez organ prowadzący:
spożywczych
na czas nieokreślony, który zatwierdza organ prowadzący
od ilości godzin pobytu w Przedszkolu
z podstawy programowej, która jest bezpłatna
( jeżeli korzysta z 5 godzin pobytu i nie korzysta
z wyżywienia)
po uprzednim porozumieniu z dyrektorem placówki ZAKRES ZADAŃ NAUCZYCIELI ORAZ INNYCH
PRACOWNIKÓW
Przedszkola i poza nim ze szczególnym uwzględnieniem elementarnych
zasad bezpiecznego poruszania się po drogach
osobistą i higieną życia codziennego
zabawy i ćwiczenia organizowane oraz podejmowane spontanicznie
przez dzieci
ich zdolności i zainteresowania:
umiejętności czytania i pisania , kształtowanie elementarnych
wiadomości matematycznych
prób łączenia różnych rodzajów ekspresji słownej, ruchowej,
muzycznej, plastycznej
i odpowiedzialności za jej jakość:
pomoc psychologiczno – pedagogiczną , zdrowotną i inną:
Wychowawczo – Zawodowej ( dzieci wykazujące braki i niedobory,
dzieci wykazujące przyspieszony rozwój)
grupy dyspenserjne, badania stomatologiczne
psychologiczno – pedagogicznej
w celu uzupełnienia braków
oddziału , zgodnie z odrębnymi przepisami.
i metodycznej ze strony dyrektora Przedszkola oraz Rady Pedagogicznej
a także ze strony wyspecjalizowanych w tym zakresie placówek
i instytucji oświatowych i naukowych np. doradców metodycznych,
wizytatorów.
i utrzymywanie kontaktu z ich rodzicami w celu :III. Szczegółowe zadania innych pracowników
Przedszkola
w szczególności :
szczególnie mięsa , wyrobów mięsnych , warzyw i owoców,
w zeszycie „ Magazyn wyda”
dziennik żywieniowy
z przepisami
przeznaczonych na ten cel
do konsumpcji
Przedszkola i księgową Zespołu Oświatowo - Administracyjnego
prowadzenia dokumentacji , zakupów , przychodów i rozchodów
oraz przechowywania produktów żywnościowych
i pomoce do zajęć dydaktycznych.; prowadzenie dokumentacji
z tym związanej
odpłatności personelu
w raportach żywieniowych i dbać o racjonalne ich zużycie
kuchenny i dbać o czystość w kuchni
wynikające z organizacji pracy w Przedszkolu
żywnościowych dzieciom i personelowi
odzież ochronną
o bezpieczeństwie
naczynia kuchenne
i dostarczaniem produktów
po zakończeniu w nich pracy
odzież ochronną
dyrektora wynikające z
i w stanie używalności
i inne wyznaczone
ręczniki, pościele,
się dzieci
biurowych, gabinetów, zmywalni
do niektórych zajęć (temperowanie
kleju , masy itp.)
z organizacji pracy w placówce
ze sprzętów i urządzeń w celu zapewnienia bezpieczeństwa
i zapobiegania zniszczeniu
Przedszkola
sprzętu, koszenie trawy, obcinanie żywopłotu i inne prace porządkowe
do pracy
z organizacji pracy w przedszkolu
pracownicy przyjmują w formie zakresu czynności.
pomieszczenia oraz teren przedszkolny z odpowiednim
wyposażeniem:
( szatnie, łazienki, pomieszczenia gospodarcze)
magazyn żywności,
do zajęć i zabaw na powietrzu
lub dwom nauczycielom zależnie od czasu pracy oddziału lub
realizowanych zadań.
i dydaktycznej wskazane jest , aby nauczyciel (nauczyciele) opiekował
się danym oddziałem przez cały okres uczęszczania dzieci do Przedszkola
związanych ze:
wychowania i nauczania dzieci , z uwzględnieniem prawa rodziców
(opiekunów prawnych) do znajomości zadań wynikających
w szczególności z programu wychowania przedszkolnego realizowanego
w danym okresie i uzyskiwanie informacji dotyczących dziecka,
jego zachowania i rozwoju.
oraz odpowiedzialnością za jej jakość.
i zabezpieczenie potrzeb rozwojowych dziecka oraz dokumentowanie
tych obserwacji
psychologiczno – pedagogiczną, opiekę zdrowotną i inną.
i kształtowania dzieci.
i planów miesięcznych w danym oddziale.
z nauczycielką
w zajęciach otwartych, uroczystościach
podnoszenie kultury pedagogicznej w rodzinie i środowisku
jego zachowania i rozwoju
i wymiany informacji oraz dyskusji na tematy wychowawcze
w rankach i czynnościach popołudniowych jeżeli rodzice wykazują
takie zainteresowanie, bądź też kontakty na specjalne zaproszenie
nauczycielki
i zajęcia otwarte w celu poznania własnego dziecka w kontaktach
z rówieśnikami i porównanie jego rozwoju i zachowania na tle
grupy rówieśniczej
pedagogiczny opinii na temat pracy Przedszkola
informacji oraz dyskusji na tematy wychowawcze.
z zastrzeżeniem ust.2.
obowiązku szkolnego, może uczęszczać do przedszkola do końca
roku szkolnego w tym roku kalendarzowym, w którym kończy
10 lat.
dzieci do Przedszkola oraz ich prawa i obowiązki, w tym:
co roku w terminie od 1 – 30 kwietnia
inwalidek I i II grupy oraz dzieci z rodzin zastępczych,
dzieciom nauczycieli przy równych prawach z innymi
dziećmi przysługuje prawo pierwszeństwa
w przyjęciach do przedszkola
w Przedszkolu obowiązującej normy na oddział
Przedszkola, dyrektor powołuje komisję kwalifikacyjną
z przedstawicieli rodziców i organu prowadzącego
wyżej podanych zasad
opiekuńczo – wychowawczo- dydaktycznego zgodnie z zasadami
higieny pracy umysłowej
umiejętności i sprawności
i tworzenie sytuacji wychowawczych
fizycznej bądź psychicznej oraz ochrony i poszanowania
jego godności osobistej. Dziecko ma pierwszeństwo do ochrony
i pomocy bez względu na kolor skóry, płci, wyznania,
okrucieństwem i wyzyskiem
przyjaźni, zgody, pokoju
wychowawczo- dydaktycznym
osobowości co gwarantuje w Przedszkolu potrzeba bezpieczeństwa,
miłości i zrozumienia
życzliwości oraz bezpieczeństwa rodzinnego
jego przyzwyczajeń i cech osobowości oraz nawyków wyniesionych
z domu rodzinnego
dyrektora do skreślenia dziecka z listy dzieci przyjętych
do Przedszkola w przypadku gdy:
dziecka, jeżeli do przyjęcia są zgłoszone inne dzieci, które nie zostały
przyjęte z innych uzasadnionych przyczyn
horoby, zmiana miejsca zamieszkania)
zgodnie z odrębnymi przepisami.
przepisy.
(grupy dzieci 6 – letnich) za zgodą organu prowadzącego
liczba dzieci w oddziale może być wyższa od określonej.”
Przedszkola w dniu 6.01.2003r