P R O T O K Ó Ł Nr V / 2007

z sesji Rady Gminy Doruchów

odbytej w dniu 30 marca 2007 roku

w sali sesyjnej Urzędu Gminy w Doruchowie.


---------------------------------------------------------------------------------------


O godz. 10- tej Przewodnicząca Rady Gminy Joanna Blewąska otworzyła V sesję Rady Gminy Doruchów.


Powitała radnych i zaproszonych gości tj.


  • Wójta Gminy Pana Józefa Wilkosza

  • Sekretarza Gminy Pana Tomasza Bugaryna

  • Skarbnik Gminy Panią Władysławę Lasota

  • Zastępcę Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Ostrzeszowie Ewę Rycerską

  • Dzielnicowego Rewiru Policji w Doruchowie asp. Roberta Mazurkiweicza

  • Agronoma Ośrodka Doradztwa Rolniczego Pana Idziego Baraniaka

  • sołtysów

  • dyrektorów szkół

  • Prezes Związku OSP. Panią Jadwigę Kosik

  • Prezesa GS Pana Pawła Pietrusiaka

  • Przedstawiciela Powiatowej Izby Rolniczej Pawła Frasa

  • kierowników jednostek organizacyjnych oraz kierowników referatów Urzędu Gminy

  • przedstawiciela prasy – Czasu Ostrzeszowskiego Pana Łukasz Smiatacza



Stwierdziła, że na stan 15 radnych w sesji uczestniczy 14 radnych.


Radny Adam Wypchło usprawiedliwił swoją nieobecność.


Listy obecności stanowią zał. Nr 1 i 2 do protokółu.


Przewodnicząca Rady Gminy Joanna Blewąska zaproponowała następujący porządek obrad :

    1. Otwarcie.

    2. Przedstawienie porządku obrad.

    3. Wybór sekretarza obrad.

    4. Powołanie komisji uchwał i wniosków.

    5. Przyjęcie protokółu z IV sesji.

    6. Interpelacje i zapytania radnych.

    7. Informacja Wójta Gminy z działań w okresie m. sesyjnym oraz realizacji uchwał, interpelacji i wniosków.

    8. Informacja o stanie ładu, porządku i bezpieczeństwa publicznego na terenie gminy.

    9. Informacja Powiatowego Urzędu Pracy o sytuacji na rynku pracy na terenie Gminy Doruchów.

    10. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany budżetu i w budżecie gminy na 2007 rok.

    11.Podjęcie uchwały w sprawie odpłatności za świadczenia w Publicznym Przedszkolu

    12. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego dla pracowników gminnych jednostek organizacyjnych,

    13. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia wartości jednego punktu dla ustalenia tabel miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego pracowników

         gminnych jednostek organizacyjnych.

    14. Podjęcie uchwały w sprawie złożenia oświadczenia lustracyjnego.

    15. Zapytania i wolne głosy

    16. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania

    17. Zakończenie.


    -  do zaproponowanego porządku nikt z radnych chciałby zgłosił wniosku w sprawie zmiany przedstawionego porządku obrad.

ad.1 i 2 j.w.


ad. 3
             Wybór sekretarza obrad.


Zgodnie z listą obecności na sekretarza obrad dzisiejszej sesji proponuję radnego Romana Kubiaka

Do zgłoszonej kandydatury uwag nie wniesiono.

W wyniku głosowania przeprowadzonego przez Przewodnicząca Rady Gminy Joannę Blewąska – Rada jednogłośnie powołała radnego Romana Kubiaka na sekretarza V sesji.



ad.4


         Powołanie komisji uchwał i wniosków.


Do komisji uchwał i wniosków zgłoszono Radnych :

    1. Janina Przygoda

  1. Lucjan Dyba

  2. Lasota Władysława – skarbnik gminy


W wyniku głosowania Rada Gminy jednogłośnie powołała powyższy skład komisji uchwał  i wniosków.


ad .5

            Przyjęcie protokółu z obrad poprzedniej sesji.


Protokół z obrad IV sesji odbytej w dniu 26 -02- 2007r.. został wyłożony do wglądu przed sesją. Z protokółem było można zapoznać się w biurze rady.

Sekretarz poprzedniej sesji Radny Andrzej Kempa przedstawił informację dotyczącą sporządzonego protokółu.


Rada nie wniosła żadnych uwag do protokółu z obrad IV sesji. W wyniku głosowania Rada jednogłośnie przyjęła protokół z IV sesji Rady Gminy. Głosowało 14 radnych, „za” było 14 radnych, „przeciwnych „ -----------------------, „wstrzymujących” ---------------------------.


ad. 6

             Interpelacje i zapytania radnych.

Na V sesji radni zgłosili następujące interpelacje :


Radny Andrzej Kempa


- zapytał, co stało sie z kontenerami na śmieci do selektywnej zbiorki, które były ustawione w Tokarzewie,

-  zapytał na jakich zasadach pracuje aktualnie Policja w Doruchowie, po jej przekształceniu.


Radna Janina Przygoda

-  wnioskowała o ustawienie tablicy określającej niosność na moście w Starej Kuźnicy. Radny Stefan Trzciński

-  przypomniał o potrzebie ustawienia słupa ogłoszeniowego w centrum Doruchowa, gdyż obecne gabloty na ogłoszenia nie spełniają wymogów.



Radny Zbigniew Broniszewski

-  wnioskował o ograniczenie niosności przejazdów samochodami ciężarowymi na drodze Tokarzew- Ostrzeszów.
-  zapytał, kto ma nadzór mad pracami na stadionie LZS w Doruchowie
-  zapytał w sprawie opłat adiacenckich naliczanych za podłączenia kanalizacyjne rolnikom stwierdzając, że jest to bezpodstawne, gdyż rolnicy są zwolnieni z tych opłat,
-  wnioskował o przeprowadzenie w Urzędzie Gminy w Doruchowie wnikliwej kontroli przez NIK we wszelakim zakresie ze szczególnym uwzględnieniem wezwań do odpłatności za przyłącza wodociągowe i opłaty adiacenckiej ( przez rolników ), pracy Pani Dyrektor ZOA  w związku z zajęciem konta bankowego tej jednostki przez komornika oraz pracy Kierownika Referatu Rolnictwa P. Smiatacza Stanisława ( załatwianie interesantów  w sprawie odpłatności za przyłącza wodociągowe i opłaty adiacenckiej), przetargi na inwestycje gminne oraz inwestycje a także zgłaszanych w czasie kontroli wniosków mieszkańców gminy i radnych. Ze względu na rażące naruszenie prawa, co potwierdza wyrok Sądu Rejonowego  w Ostrzeszowie oraz Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu proszę o przeprowadzenie kontroli od czasu powstania samorządu terytorialnego.

Interpelacja Radnego Broniszewskiego jest zał. nr 3 do protokółu.


ad. 7
    
         Informacja Wójta Gminy z działań w okresie m. sesyjnym z realizacji uchwał interpelacji i wniosków oraz informacja z odbytych zebrań wiejskich.

Wójt Gminy Józef Wilkosz złożył informacje:

  • z działań w okresie m. sesyjnym,

  • z realizacji uchwał,

  • z realizacji interpelacji, wniosków


Informacje te stanowią zał. Nr 3,4 do protokółu.

Do złożonych informacji uwagi zgłosili :

Radny Stanisław Przybył zapytał, kto zlecił odśnieżanie chodnika przy parku w Doruchowie ciężkim sprzętem powodując uszkodzenie płytek chodnikowych.


Odpowiedzi na to pytanie udzielił Wójt Gminy Józef Wilkosz informując, że wykonanie tych prac było za jego zgodą.


Rada nie wniosła innych uwag i wniosków do złożonych informacji przez Wójta Gminy.

W wyniku głosowania Rada jednogłośnie przyjęła złożone informacje przez Wójta Gminy.

Głosowało 14 radnych, za było 14 radnych, przeciwnych --------------, wstrzymujących ----------.


ad..8

    Informacja o stanie ładu, porządku i bezpieczeństwa publicznego na terenie gminy.

Dzielnicowy Policji asp. Robert Mazurkiewicz złożył informację o stanie bezpieczeństwa publicznego na terenie gminy.

Informacja jest załącznikiem Nr 5 do protokółu.


W dyskusji głos zabrali :


Radny Jan Sieczka – zapytał, w sprawie wypadku drogowego, pytając co jest w pierwszej kolejności jest wykonywane sprawdzanie trzeźwości czy ratowanie życia.


Radna Janina Przygoda – zapytała, czy w Doruchowie są pełnione dyżury przez policjantów.

Zgłosiła sprawę wybicia szyb przez młodzież na przystanku PKS Wrzosy.


Radny Anioł Czesław – poruszył sprawę wędrujących po wsiach cyganów, którzy to jak powiedział wyrządzają wiele zła mieszkańcom.


Radny Stefan Trzciński – prosił o informację w temacie przekształcenia Rewiru Dzielnicowych  w Doruchowie pytając, jak obecnie funkcjonuje policja w Doruchowie


Radny Andrzej Kempa – powiedział, że ta reorganizacja policji w Doruchowie jest wielkim niewypałem.

Radny Lucjan Dyba – prosił aby policja zwróciła uwagę na złomiarzy, którzy wchodzą na zagrody i zabierają co chcą.

Wójt Gminy Józef Wilkosz – poruszył temat wandalizmu wskazując na rozmontowywanie urządzeń na jazie na rz. Prośnie w Mieleszówce.


Do podjętych spraw w dyskusji ustosunkował się asp. Robert Mazurkiewicz

Udzielone odpowiedzi przyjęto.

Rada Gminy w głosowaniu przeprowadzonym przez Przewodnicząca Rady Gminy Joannę Blewąska jednogłośnie przyjęła informację o stanie ładu, porządku i bezpieczeństwie na terenie gminy.

Głosowało 14 radnych , za było 14 radnych , przeciwnych -----------wstrzymujących----------.



ad. 9.

         Informacja Powiatowego Urzędu Pracy o sytuacji na rynku pracy na terenie gminy Doruchów.


Informację o rynku pracy na terenie gminy Doruchów przedstawiła w zastępstwie Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Ostrzeszowie Pani Ewa Rycerska.

Informacja stanowi zał. Nr 6 do protokółu.


W dyskusji głos zabrali :


Radny Stefan Trzciński – powiedział, że spadek bezrobocia jest wynikiem tego, że bardzo dużo ludzi młodych wyjechało do pracy poza granice kraju. Dlatego też, jak powiedział muszą być podjęte działania dla zahamowania tej sytuacji, gdyż w przeciwnym razie na wsi pozostaną sami starsi ludzie. Wskazał też o potrzebę prowadzenia szkoleń i przyuczania do zawodów takich jak: cieśla, dekarz, spawacz. Powiedział też, że jest zbyt mało szkół zawodowych uczących zawodu. Sprawy te należy sygnalizować już na szczebel wyższy.


Radny Czesław Anioł – mówił o bardzo dużej biurokracji w zakresie utworzenia stanowiska pracy dla ucznia. Wskazał też, na potrzebę współpracy szkół, urzędu pracy i resortu oświaty.

Obecnie jest tak, że uczeń zawodu tylko jeden dzień ma praktykę a reszta to szkoła.


Radny Andrzej Kempa – powiedział, że rynek pracy potrzebuje przede wszystkim fachowców. Zapytał na czym polegał program „Sołtys, który to realizował Urząd Pracy.


Radna Maria Rogalewska – zapytała, gdzie może zatrudnić się osoba starsza.


Radny Stanisław Przybył – zapytał o możliwości odbycia stażu oraz sprawę podpisu dla osób bezrobotnych.


Do podjętych w dyskusji spraw ustosunkowała się Pani Ewa Rycerska z Urzędu Pracy.

Udzielone odpowiedzi przyjęto.

Rada Gminy w wyniku głosowania przeprowadzonego przez Przewodniczącą Rady Gminy Joannę Blewąska przyjęła jednogłośnie informację o sytuacji na rynku pracy na terenie Gminy Doruchów.


Głosowało 14 radnych , za było 14 radnych , przeciwnych -----------, wstrzymujących----------.


ad. 10.

    Podjęcie uchwały w sprawie zmiany budżetu i w budżecie gminy na 2007 rok.


Komisja uchwał i wniosków przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu  i w budżecie gminy na 2007 rok.


W dyskusji glos zabrali :


Radny Czesław Anioł poruszył temat zabezpieczenia środków w kwocie 30 tys. zł na opracowanie różnych programów i ekspertyz pytając, czy nie lepiej byłoby zatrudnić pracownika

w Urzędzie Gminy, który by zajmował by się tymi sprawami.


Radna Joanna Blewąska – wnioskowała o zabezpieczenie środków na pomoc rolnikom  w budowie przyzagrodowych oczyszczalni ścieków.


Radny Stefan Trzciński – proponował aby opracować program w temacie pomocy finansowej rolnikom w budowie przyzagrodowych oczyszczalni.


Odpowiedzi na postawione pytania udzielił Wójt Gminy Józef Wilkosz.


W wyniku głosowania przeprowadzonego przez Przewodnicząca Rady Gminy Joanna Blewąska – Rada podjęła uchwałę Nr V/28/2007 w sprawie zmiany budżetu i w budżecie gminy na 2007 rok.

Głosowało 14 radnych , za było 13 radnych , przeciwnych ----------------, wstrzymujących 1 radny.


Uchwała Nr V/28/2007 w sprawie zmiany budżetu i w budżecie gminy stanowi zał. Nr 8 do protokółu.


ad. 11.

    Podjęcie uchwały w sprawie odpłatności za świadczenia w Publicznym Przedszkolu.


Komisja uchwał i wniosków przedstawiła projekt uchwały w sprawie odpłatności za świadczenia w Publicznym Przedszkolu w Doruchowie.


Uwag i wniosków do projektu uchwały nie wniesiono.


W wyniku głosowania przeprowadzonego przez Przewodniczącą Rady Gminy Joannę Blewąska.

Rada jednogłośnie podjęła uchwałę Nr V/29/2007 w sprawie odpłatności za świadczenia w Publicznym Przedszkolu w Doruchowie.


Głosowało 14 radnych , za było 14 radnych , przeciwnych -----------, wstrzymujących----------.


Uchwała Nr V/29/2007 w sprawie odpłatności za świadczenia w Publicznym Przedszkolu  w Doruchowie stanowi zał. Nr 9 do protokółu.


ad. 12.

    Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego dla pracowników gminnych jednostek organizacyjnych


Komisja uchwał i wniosków przedstawiła projekt uchwały w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego dla pracowników gminnych jednostek organizacyjnych


Uwag i wniosków do projektu uchwały nie wniesiono.


W wyniku głosowania przeprowadzonego przez Przewodniczącą Rady Gminy Joannę Blewąska

Rada jednogłośnie podjęła uchwałę Nr V/30 /2007 w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego dla pracowników gminnych jednostek organizacyjnych.


Głosowało 14 radnych , za było 14 radnych , przeciwnych -----------, wstrzymujących----------.


Uchwała Nr V/30/2007 w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego dla pracowników gminnych jednostek organizacyjnych stanowi zał. Nr 10 do protokółu.



ad. 13   

            Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia wartości jednego punktu dla ustalenia tabel miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego pracowników

    gminnych jednostek organizacyjnych.


Komisja uchwał i wniosków przedstawiła projekt uchwały w sprawie przyjęcia wartości jednego punktu dla ustalenia tabel miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego
pracowników gminnych jednostek organizacyjnych.


Uwag i wniosków do projektu uchwały nie wniesiono.


W wyniku głosowania przeprowadzonego przez Przewodniczącą Rady Gminy Joannę Blewąska

Rada jednogłośnie podjęła uchwałę Nr V/31/2007 w sprawie przyjęcia wartości jednego punktu  dla ustalenia tabel miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego pracowników
gminnych jednostek organizacyjnych.


Głosowało 14 radnych , za było 14 radnych , przeciwnych -----------, wstrzymujących----------.

Uchwała Nr V/31/2007 w sprawie przyjęcia wartości jednego punktu dla ustalenia tabel miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego pracowników gminnych jednostek

organizacyjnych stanowi zał. Nr 11 do protokółu.


ad.14

                  Podjęcie uchwały w sprawie złożenia oświadczenia lustracyjnego.


Komisja uchwał i wniosków przedstawiła projekt uchwały w sprawie złożenia oświadczenia lustracyjnego.

Do projektu uchwały uwag i wniosków nie zgłoszono.


W wyniku głosowania przeprowadzonego przez Przewodniczącą rady Gminy Joannę Blewąska

Rada jednogłośnie podjęła uchwałę Nr V/32/2007 w sprawie złożenia oświadczenia lustracyjnego.

Głosowało 14 radnych , za było 14 radnych , przeciwnych -----------, wstrzymujących----------.

Uchwała Nr V/32/2007 w sprawie złożenia oświadczenia lustracyjnego stanowi zał. Nr 12  do protokółu.


ad. 15
                       Zapytania i wolne głosy.


Radny Kempa Andrzej
- zapytał, czy prawda jest, że lekarz stomatolog ma zamiar zrezygnować z pracy w Ośrodku Zdrowia z uwagi na brak mieszkania.


Radna Janina Przygoda
-wnioskowała o budowę oświetlenia ulicznego Od P. Goli do Wańtocha
-wnioskowała o ujęcie w planie WPI budowy ścieżki rowerowej od P. Pawlaka do świetlicy wiejskiej.


Sołtys Niełacny Florian
-
wnioskował o oznakowanie i ustawienie drogowskazu na skrzyżowaniu drogi Stary Pan – Kuźnica Bobrowska. Jest to jak powiedział skrzyżowanie „widomo”,
- poinformował, że został uszkodzony przystanek PKS -Parcele – wnioskując o jego naprawę
- wnioskował o usunięcie drzewa k. Pana Nikodema w Torzeńcu, które jak stwierdził niszczy asfalt,
- wnioskował o budowę oświetlenia ulicznego w k. szkoły w Torzeńcu.


Radny Stanisław Przybył
- poruszył sprawę braku utrzymania drogi Torzeniec- Mechnice , gdzie są dziury a w okresie zimowym droga ta nie jest odśnieżana.


Radna Maria Rogalewska
- wnioskowała o poprawienie bezpieczeństwa na rondzie w Doruchowie - skrzyżowaniu drogi  w kierunku Kępna,
- wnioskowała o ustawienie balustrady na przepuście drogi wojewódzkiej k. Kasandry

Radny Stefan Trzciński
- w sprawie poruszonej przez radną Rogalewską powiedział, że była przeprowadzona wizja lokalna tej drogi i było ustalenie, że będzie to poprawiane w br.


Radny Anioł
-wnioskował o budowę chodnika ( prowizorki ) od bramy stadionu do pawilonu sportowego w Doruchowie, aby młodzież mogła przejść suchą noga na zajęcia do pawilonu sportowego.


Prezes Związku OSP JadwigaKosik
- wnioskowała o zmianę przedziału wiekowego dla badań profilaktycznych m. momografii, cytologi, prostaty.


ad. 16

                 Odpowiedzi na interpelacje i zapytania .


Wójt Gminy Józef Wilkosz udzielił odpowiedzi na następujące interpelacje i zapytania :


w spr. kontenerów do selektywnej zbiórki śmieci

Kontenery zostały zabrane przez firmę „Sanitech”. W miejsce dotychczasowych zestawów zostanie wstawionych 10 zestawów 3 komorowych nowego typu o większej pojemności.
Z tego tytułu gmina będzie ponosić odpłatność w kwocie 1200,- zł netto miesięcznie.

w spr. ustawienia tablicy ograniczającej niosność mostu.W dniu 11 kwietnia 2007r. Powiatowa Komisja Ruchu Drogowego dokonała wizji lokalnej.

Po otrzymanym stanowisku starostwa podjęte zostaną dalsze działania.

w spr.
ustawienia słupów ogłoszeniowych

Przy najbliższej zmianie budżetu zostanie zgłoszona propozycja zabezpieczenia środków.

w spr. ograniczenie nośności przejazdów na drodze Tokarzew- Ostrzeszów. Sprawa skierowana na komisje Rady Gminy o opinię w tej sprawie.

w spr. nadzóru nad pracami na stadionie. Funkcje inspektora nadzoru sprawowała firma PROINKO  z Kępna. Sprawami inwestycji i remontów w Urzędzie Gminy zajmuje się Referat Rolnictwa,
Budownictwa i Gospodarki Komunalnej.

w spr.opłat adiacenckich. Swoje stanowisko w tej sprawie przedstawiłem w pismie z dnia 20-03-2007 roku. Ponieważ sprawa jest w dalszym ciągu rozpatrywana, po uzyskaniu nowych informacji
w tym zakresie poinformuję zainteresowanego.

w spr. wykorzystania Sekretarza do podpisywania upomnień.W ramach kierowania praca Urzędu Sekretarz samodzielnie podpisuje decyzje odnośnie podpisywania pism w ramach swoich kompetencji.

w spr. kontroli NIK-U że zgodnie z art.15 ustawy o samorządzie gminnym Rada Gminy jest organem kontrolnym. Dla sprawowania kontroli działalności Wójta, gminnych jednostek organizacyjnych
oraz jednostek pomocniczych Rada Gminy powołuje Komisję Rewizyjną. Zasady i tryb działania tej komisji określa Statut Gminy Doruchów. Działania kontrolne mogą również podejmować inne
komisje Rady Gminy. Złożona interpelacja,stanowi swoiste wotum nieufności wobec działań kontrolnych obecnej i poprzedniej rady i jej komisji, bowiem w tym to okresie Pan Broniszewski sprawował
i sprawuje funkcję Radnego. Za całkiem nieuzasadnione uważam zarzuty o niewywiązywaniu się z zadań kontrolnych wobec rad poprzednich kadencji, gdyż w tym czasie Pan Broniszewski nie był
radnym i nie ma moralnego prawa do takiej oceny, a działania radnych po każdej kadencji oceniało społeczeństwo w trakcie demokratycznych wyborów. Obecna Rada Gminy mając w swym
składzie tak doświadczonych działaczy samorządowych i radnych o wieloletnim stażu jest w stanie wywiązać się należycie ze swojego podstawowego zadania jakim jest działalność kontrolna.
Każdy radny podejmując decyzję o ubieganiu się o mandat zdawał sobie przecież sprawę z zadań i obowiązków, które będą na nim spoczywały i które będzie w stanie udźwignąć. Komisja
Rewizyjna może korzystać z porad, opinii i ekspertyz osób posiadających wiedzę fachową w zakresie związanym z przedmiotem jej działania (§ 99 ust.1 Statutu Gminy Doruchów).
Ochronę prawną obywateli w sprawach indywidualnych zapewnia kodeks postępowania administracyjnego i ustawa prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi. Z przysługujących
praw w tym zakresie korzystają także nasi mieszkańcy. Ze swej strony jak powiedział w przypadku pojawienia się jakichkolwiek problemów w trakcie kontroli służę wszechstronną pomocą.

w spr. mieszkania dla stomatologa. Pan Oleg Góralewicz stomatolog miał propozycję mieszkania z którego definitywnie zrezygnował twierdząc, że nie ma takiej potrzeby.

w spr. oświetlenia Dabrówka – Stara Kuźnica. Zakresy potrzeb oświetleniowych gminy są w trakcie opracowywania. Propozycje zostaną przedłożone Radzie Gminy w I pól. br.

w spr. powiadamiania o pracach w danym sołectwie. Zobowiązano pracowników bezpośrednio nadzorujących określone prace do informowania sołtysów.
Jednocześnie informuję, że na terenie poszczególnych sołectw są także wykonywane różnorodne prace przez firmę i instytucje zewnętrzne o których gmina nie ma stosownych informacji.

w spr. ustawienie znaków informacyjnych na skrzyżowaniu Stary Pan. Wystąpiono z wnioskiem w tej sprawie do Powiatowego Zarządu Dróg w Ostrzeszowie.

w spr. uszkodzonego przystanek „ parcele” Przystanek zostanie wyremontowany i pomalowany, jako kolejne zadanie przy pomocy pracowników robót publicznych.

w spr. usunięcie drzewa niszczącego asfalt obok P. Nikodema. Dokonano oględzin w terenie, drzewo zostanie usunięte przez firmę specjalistyczną z uwagi na zagrożenie zniszczenia infrastruktury.

w spr. oświetlenie do szkoły. Zakres potrzeb oświetleniowych jest w trakcie opracowywania. Propozycje zostaną przedłożone Radzie Gminy w I pół.

w spr.utrzymania drogi Torzeniec – Mechnice. Zarząd drogami powiatowymi odbywa się w granicach poszczególnych powiatów.

Za zimowe utrzymanie odpowiadają firmy wyłonione w trakcie przetargów.

w spr. sprawa budowy drogi wojewódzkiej

Przebudowa drogi ujęta w wieloletnim programie inwestycyjnym na lata 2007-2009.

w spr.budowa chodnika na stadionie. W trakcie odbioru sali sportowej przeprowadzona zostanie rozmowa z przedstawicielem Urzędu Marszałkowskiego odnośnie możliwości budowy boiska wielofunkcyjnego z chodnikiem.

w spr. zmiany przedziału wiekowego w badaniach profilaktycznych. Stosowne pismo zostanie skierowane do Wielkopolskiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ.

w spr. balustrady na przepuście obok „ kasandry „ Spraw była już zgłoszona w 2002 roku. Pismem z dnia 01-07-2002r sprawa została przekazana do Rejonu Dróg Wojewódzkich
w Ostrowie Wielkopolskim. Odpowiedź na pismo była negatywna. Stwierdzono, że zabezpieczony jest wlot i wylot oraz, że nie ma potrzeby instalowania dodatkowych barierek.

w spr. ronda obok figury Św. Stanisława. Sprawa jest znana Wielkopolskiemu Zarządowi Dróg Wojewódzkich. W najbliższych latach  nie planuje się przebudowy skrzyżowania.


Udzielone odpowiedzi przyjęto.


Wójt poinformował, że zostaną przekazane na pismie odpowiedzi na interpelacje i zapytania.


W związku ze zgłoszonymi wnioskami przez Radnego Broniszewskiego w punkcie 5 porządku „ interpelacje i zapytania radnych „ Przewodnicząca Rady Gminy Joanna Blewąska zwróciła się
do Rady z zapytaniem czy wnioski te głosujemy na dzisiejszej sesji.


Wójt Gminy Józef Wilkosz zaproponował aby wnioski te przedłożyć na posiedzeniach komisji i skonsultować je z radcą prawnym.


Radny Andrzej Kempa – powiedział, że nie należy tu działać pochopnie.


Radny Czesław Anioł – zaproponował aby wnioski te głosować na następnej sesji.


W związku z powyższym Przewodnicząca Rady Gminy Joanna Blewąska zaproponowała pierwsze głosowanie zadając pytanie „kto z radnych jest za tym aby dzisiaj głosować wnioski
radnego Broniszewskiego „.


Obecnych na sali było 14 radnych. Głosowało 14 radnych . „za” wnioskiem był 1 radny , „przeciwnych” 13 radnych , 1 radny „wstrzymał” się od głosu.


Następnie Przewodnicząca Rady Gminy Joanna Blewąska zaproponowała drugie głosowanie stawiając pytanie „ kto z radnych jest za tym aby wnioski te głosować na następnej sesji po dokładnym
przeanalizowaniu ich na posiedzeniach komisji „


Obecnych na sali było 14 radnych . Glosowało 14 radnych . „za” wnioskiem było 9 radnych, „przeciw” 1 radny , „wstrzymujących „ 1 radny.


W związku z powyższym Przewodnicząca Rady Gminy Joanna Blewąska stwierdziła ,że wnioski radnego Broniszewskiego będą rozpatrywane na posiedzeniach komisji.


ad. 17

                 Z a k o ń c z e n i e.


Z uwagi na zrealizowanie porządku Przewodnicząca Rady Gminy Joanna Blewąska  z a m k ł a V sesję Rady Gminy Doruchów.







prot. Grazyna Tuz                                                                                             Przewodnicząca Rady Gminy
                                                                                                                           /-/ Joanna Blewąska