RADY GMINY  w DORUCHOWIE

                                     z dnia 25 marca 2010  

 

w sprawie: zmian budżetu i w budżecie gminy na 2010

 

 

           Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt  4 ustawy z dnia 08  marca 1990 r.

o samorządzie gminnym( tekst jednolity Dz. U. Nr  142 , poz.1591  z  2001r.

 z późń .zm. )  oraz art.212 ust.1 pkt 1,2,3,4,5 oraz art. 237  ustawy z dnia

 27 sierpnia 2009 o finansach publicznych (Dz .U .Nr 157,poz.1240) oraz

art. 16 ustawa o zmianie ustawy – Prawo ochrony środowiska oraz niektórych

 ustaw z dnia 20 listopada 2009 (Dz. U. Nr 215 poz.1664)

Rada Gminy uchwala się ,co następuje :

 

§ 1.

 

W budżecie gminy uchwalonym Uchwałą Nr XXXII/ 146/2009 z dnia 29 grudnia 2009

w sprawie: uchwalenia budżetu gminy na rok 2010,

wprowadza się następujące zmiany:

 

 Zwiększa się dochody gminy o kwotę                                    60.924,-

 

 W związku z powyższym  §1 ust.1i 2 pkt.1  otrzymują

 nowe brzmienie:

 

„1. Ustala się łączną kwotę dochodów budżetu na 2010 rok

    w wysokości                                                                   14.123.606,- zł,
    z tego:
    - dochody bieżące w kwocie             13.276.803,- zł,
    - dochody majątkowe w kwocie             846.803,-  zł, 
     zgodnie z załącznikiem Nr

2. Dochody, o których mowa w ust. 1 obejmują w szczególności:

1)     dotacje celowe na realizację zadań z zakresu

      administracji rządowej i innych zadań zleconych

      ustawami w wysokości                  2.038.278,- zł,

      zgodnie z załącznikiem Nr 3”

 

 

                                                         § 2.

 

 

Zwiększa się wydatki gminy o kwotę                                    704.099,-zł

 

W związku z powyższym  § 2 ust.1 i 2 pkt 1i 2

otrzymują nowe brzmienie:

 

‘’1. Ustala się łączna kwotę wydatków budżetu na 2010 rok

     w   wysokości                                                     20.541.781,- zł,

     z tego:
    - wydatki bieżące w wysokości        12.381.467,- zł

    - wydatki majątkowe w wysokości     8.160.314,-


       zgodnie z załącznikiem Nr 2

 

2. Wydatki, o których mowa w ust. 1 obejmują w szczególności:

      

1)      wydatki na realizację zadań z zakresu administracji

    rządowej i innych zadań zleconych ustawami

     w wysokości                                   2.038.278,-zł,

     zgodnie z załącznikiem Nr 3

2)      wydatki na zadania majątkowe w wysokości     8.160.314,-

           zgodnie z załącznikiem Nr 4”

 

 

 

 

                                               §  3

 

 

 

 W  załączniku nr 1  do Uchwały  Rady Gminy Nr XXXII/146 /2009 z dnia

29 grudnia 2009  dokonuje się następujących zmian:

 

Zwiększa się dochody o kwotę:                   60.973,-    

 

Dz. 758 rozdz.75801           § 2920                         259,-

Dz. 758 rozdz.75831           § 2920                       9.768,-                     

Dz .900 rozdz.90095           § 0970                   50.946,-

                     

Zmniejsza się dochody o kwotę:                        49,-

 

Dz. 852 rozdz.85213           § 2010                         49,-              

          

 W  załączniku nr 2  do Uchwały  Rady Gminy Nr XXXII/146/2008 z dnia

29 grudnia 2009  dokonuje się następujących zmian:

              

Zwiększa się wydatki o kwotę                        704.148,-

       

Dz 010 rozdz. 01010           § 6050                      50.946,-

Dz.600 rozdz. 60014           § 4300                      10.000,-

Dz.600 rozdz .60016          § 4270                    300.623,-  

                                              § 6050                      36.000,- 

Dz. 700 rozdz.70005           § 4210                         1.700,-

                                           § 4270                      15.000,-

                                           § 4480                        5.400,-

Dz. 750 rozdz 75023           § 4210                       19.000,-

                                            § 4270                 26.000,-

                                           § 4500                           208,-

             rozdz.75075          § 4210                        5.000,-

Dz. 754 rozdz.75412           § 4210                        3.400,-

Dz. 801 rozdz.80101          § 4270                        6.000,-

                                           § 4300                        1.000,-

                                           § 6050                      10.000,-

Dz. 801 rozdz.80104          § 2310                5.934,-

                                              § 6050                      10.000,-

Dz. 851 rozdz.85154           § 4210                       21.498,-

Dz. 900 rozdz.90002          § 4480                        8.539,-

Dz. 900 rozdz.90015           § 6050                    100.000,-

Dz. 926 rozdz.92695           § 4170                        4.900,-

                                           § 4210                        3.000,-

                                           § 6050                      60.000,-  

 

Zmniejsza się wydatki o kwotę                               49,- 

      

Dz.852 rozdz.85213            §4130 zad zlecone          49,-

 

 

                                         § 4

 

 

§3  otrzymuje nowe brzmienie:

 

„Deficyt budżetu w kwocie 6.418.175,- zł zostanie sfinansowany przychodami z tytułu pożyczki z W.F.O.Ś i G.W, kredytu bankowego ,nadwyżki wolnych środków na rachunku bankowym i nadwyżki budżetowej ‘’.

                                                  §  5

 

§4  otrzymuje nowe brzmienie:

 

„1.Określa się łączną kwotę planowanych przychodów 

  w wysokości 6.643.175,- zł.

2.Określa się łączną kwotę planowanych rozchodów  w wysokości

    225.000,- zł.

3. Przychody i rozchody budżetu określa załącznik Nr 5”

 

 

                                            § 6

 

Skreśla się dotychczasową treść § 6 i załącznik nr 8.

§6  otrzymuje nowe brzmienie:

 

„Określa się plan dochodów i wydatków związanych z finansowaniem ochrony środowiska i gospodarki wodnej, zgodnie z załącznikiem nr 6.

 

Wydatki  przeznacza się na budowę oczyszczalni przydomowych”

                                           

                                               § 7

 

§ 10 otrzymuje nowe brzmienie:

 

„Dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w kwocie 77.912,- zł przeznacza się na realizację programu rozwiązywania problemów alkoholowych w kwocie 95.070,- zł oraz na realizację zadań określonych w programie przeciwdziałania narkomanii w kwocie 4.340,-  

                                             § 8    

 

                                            

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

 

 

                                             § 9 

           

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń.

 

                                                                                                     Załącznik nr 4        

                                                                                          do Uchwały Rady Gminy

                                                                                          Nr XXXIV/166/2010

                                                                                          z dnia 25 marca  2010

 

                    WYKAZ ZADAŃ MAJĄTKOWYCH

          REALIZOWANYCH NA TERENIE GMINY  w 2010

 

L.p

Nazwa zadania

Klasyfikacja

budżetowa

Kwota

 

  1.

 

Budowa kanalizacji sanitarnej z przepompowniami ścieków Zalesie-Stara Kuźnica- Doruchów i Doruchów- Emilianów oraz remont stacji Uzdatniania Wody w Doruchowie.

 

Opracowanie dokumentacji na remont hydroforni

z przystosowaniem do potrzeb stacji uzdatniania wody

 w Godziętowach

 

Dz.010

Rozdz.01010

§ 6050

      

 

 

 

  Dz.010

Rozdz.01010

§ 6050

            

 

3.698.352,-

 

 

 

 

 

 

 20.000,-

 

   2.

 

Budowa oczyszczalni przydomowych

  Dz.010

Rozdz.01010

§ 6050

            

 

50.946,-

 

  3.

 

Rozbudowa przelewu burzowego na terenie Oczyszczalni Ścieków

 

 

 

Dz.010

Rozdz.01010

§ 6050

 

 

50.000,-

 

  4.

 

Budowa wodociągu Przytocznica Las

 

 

Dz.010

Rozdz. 01010

§ 6050

65.000,-

   5. 

 

 

Pomoc dla Powiatu ostrzeszowskiego na budowę chodników:

 

 

Dz. 600

Rozdz. 60014

§ 6300

 

 

 

200.000,-

 

 

  6.

Budowa dróg :

Przytocznica Stara Kuźnica

 

 

Dz. 600

Rozdz. 60016

§ 6050

 

 

1.481.500,-

 

 

 

  7.

Opracowanie dokumentacji na

Budowę drogi i chodników:

- drogi Emilianów

- drogi do Szkoły Podstawowej

   w Torzeńcu

 

- chodnik w Zalesiu

- chodnik Godziętowy

- chodnik ul Rolna

Dz. 600

Rozdz. 60016

§ 6050

 

 

 

  8.000,-

  8.000,-

 

 

 

20.000,-

 

  8.

Zagospodarowanie przestrzeni publicznej dla celów kulturalno-rozrywkowych w Doruchowie

 

 

 

Dz. 921

Rozdz. 92109

§ 6220

 

 

300.000,-

 

  9.

 

Zakup pamięci do  komputerów i programów komputerowych

 

 

Dz. 750

Rozdz.75023

6060

 

10.500,-

  

  10.

 

Rozbudowa świetlicy wiejskiej

 w Przytocznicy

 

Dz. 921

Rozdz.92109

6050

 

23.620,-

 

  11.

 

Dofinansowanie dla Komendy Powiatowej Policji w Ostrzeszowie na zakup radiowozu

 

 

Dz.754 rozdz.75405

§6170

 

10.000,-

 

 12.

Opracowanie studium wykonalności dla zamierzenia                     „Termomodernizacja obiektu Szkoły Podstawowej w Doruchowie”  

 

Dz.801

Rozdz.80101

§ 6050

 

 

10.000,-

 

 

 13.

Opracowanie projektu na przebudowę centralnego ogrzewania wraz z kotłownią gazową do Przedszkola

 

Dz.801

Rozdz.80104

§ 6050

 

 

10.000,-

 

 14.

 

Zakup kserokopiarki dla potrzeb Przedszkola w Doruchowie

Dz.801

Rozdz.80104

§ 6060

 

4.000,-

 

 15.

 

Pomoc finansowa na zadanie „Przystosowanie pomieszczeń w Szpitalu Powiatowym w Ostrzeszowie na pracownię tomografii komputerowej”

 

 

Dz.851

Rozdz.85111

§ 6300

 

15.000,-

  16.

Budowa „Zakładu Zagospodarowania odpadów w Olszowej”- Porozumienie Między

Gminne

Dz.900

Rozdz.90002

§ 6610

 

10.396,-

 

 17.

Budowa oświetlenia ulicznego Emilianów – do granicy

z Gminą Kępno

 

Dz.900

Rozdz.90015

§ 6050

 

 

 

100.000,-

 

 18.

Rozbudowa Domu Ludowego w Torzeńcu

Dz.921

Rozdz.92109

§ 6220

 

600.000,-

 

 19.

 

Budowa świetlicy w miejscowości Plugawice i remont Domu Ludowego Morawin

Dz.921

Rozdz.  92109

§ 6058

§ 6059

 

 

165.000,-

240.000,-

  20.

 

Budowa boiska sportowego

„Moje boisko – ORLIK 2012”

 

 

 

Dz.926

Rozdz.92695

§ 6050

 

 

 

1.000.000,-

 

 21.

Zagospodarowanie terenu na cele sportowo-rekreacyjne                         w Torzeńcu w ramach konkursu Wielkopolska Odnowa                        Wsi

 

 

Dz.926

Rozdz.92695

§ 6050

 

 

 

 

60.000,-

 

            

             R A Z E M

         

      xxx      

 

8.160.314,-

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                         Załącznik Nr  5

                                                                         do Uchwały Nr XXXIV/166 /2010

                                                                         Rady Gminy

                                                                         z dnia 25 marca 2010

 

 

 

 

    PRZYCHODY I ROZCHODY ZWIĄZANE Z FIN. BUDŻETU

                                          w  2010

 

PRZYCHODY

 

 

952  z zaciągniętych pożyczek i kredytów na rynku       6.000.000,-      

955 przychody z innych rozliczeń krajowych                     400.000,-

957 nadwyżki z lat ubiegłych                                             243.175,-                                             

                                                                                   -----------------------

                                                RAZEM                                         

                                                                                       6.643.175,-  

 

                                                                                  =============

 

 

 

ROZCHODY

 

 

 

992 spłaty zaciągniętych krajowych pożyczek i kredytów            

      

      na:

                                                          

                                                                                                                                                                                                               

        - budowę hali sportowej                                            225.000,-

                                                                                  ------------------------

                                             RAZEM                                225.000,-

 

                                                                                  ==============

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik Nr 6

 

 

 

 

 

do Uchwały Nr XXXIV /166./2010

 

 

 

 

Rady Gminy w Czajkowie

 

 

 

 

z dnia  25 marca 2010

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dochody i wydatki związane  z  finansowaniem ochrony środowiska

 

 

 

i gospodarki wodnej

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dział

Rozdział

§

Treść

Dochody

Wydatki

900

 

 

Gospodarka komunalna i ochrona środowiska

32.946,-

 

 

90095

 

Pozostała działalność

32.946,-

 

 

 

0970

Wpływy z różnych dochodów

32.946,-                     

 

900

 

 

Gospodarka komunalna  i  ochrona środowiska

18.000,-

 

 

90019

 

Wpływy i wydatki związane z gromadzeniem środków z opłat i kar za korzystanie ze środowiska

18.000,-

 

 

 

0690

wpływy z różnych opłat

18.000,-

 

010 

 

 

 

ROLNICTWO I ŁOWIECTWO

 

50.946,-

 

 01010

 

 Infrastruktura wodociągowa i sanitacyjna wsi

 

 50.946,-

 

 

 6050

Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych

 

50.946,-

 

 

 

 RAZEM

 50.946,-

50.946,-

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Uzasadnienie do Uchwały Rady Gminy Nr XXXIV /166 /2010 z dnia

 

25 marca 2010 r

 

Ogółem budżet gminy zwiększa się :

- dochody o kwotę     -          60.924,-

- wydatki o kwotę       -       704.099,-

 

Zaplanowane w dz. 851 wydatki w kwocie 21.498,- pochodzą z nadwyżki budżetowej

- 13.612,-  ponadplanowe dochody

-   7.886,-   nie wykonane  wydatki na 2009 r

 

Zgodnie z § 16 Ustawy z dnia 20 listopada 2009 (Dz .U .Nr 215 poz. 1664) o zmianie Ustawy – Prawo ochrony środowiska oraz niektórych innych ustaw  uległ likwidacji GFOŚ i GW z dniem 31 grudnia 2009. Środki pozostałe z lat ubiegłych oraz planowane na 2010 wprowadzono do budżetu po stronie dochodów i wydatków

i przeznacza na budowę  przydomowych oczyszczalni ścieków.

 

Zwiększone zostały następujące dochody :

 

 -          259,-  subwencja oświatowa

 -       9.768,- subwencja równoważąca

 -      50.946,- dochody z zlikwidowanego GFOŚ  z lat ubiegłych i plan na 2010

--------------------------

        60.973,-  razem

 

Zmniejszone zostały następujące dochody i wydatki :

 

-             49,- dotacja na zadania zlecone – składki na ubezpieczenia zdrowotne

 

Wprowadza się nadwyżkę  i wolne środki z lat ubiegłych w kwocie 643.175,- zł

plus dodatkowe dochody w kwocie 60.973,- razem 704.148,-

Kwotę 704.148,- przeznacza się na następujące wydatki;

1)    50.946,- budowę przydomowych oczyszczalni

 

2)   10.000,- pomoc finansową dla powiatu na opracowanie projektów na

                     budowę chodników na odcinkach:

                     - Stara Kuźnica od posesji nr 1 – Wrzosy (Świetlica)

                     - Oświęcim (zwarta zabudowa)

3) 300.623,- na remonty chodników i dróg;

                     - przebudowa chodników przy ul. Krótka, Kwiatowa, Szkolna,

                       Spółdzielcza i  Słoneczna  - 210.000,-

                     - bieżące remonty dróg  - 90.623,-

4) 36.000,-  na opracowanie dokumentacji:

                      - projekt drogi Emilianów  -   8.000,-

                      - projekt drogi do Szkoły Podstawowej w Torzeńcu – 8.000,-

                      - projekty na chodniki: w Zalesiu ( od posesji nr 2 -28)

                        Godziętowy  ( od posesji 33-52)

                         Doruchów ul. Rolna (od Ostrzeszowskiej do ul. Polnej) – 20.000,-

5)  1.700,-   zakup materiałów – lakiery, kostka brukowa na plac w Zalesiu

6) 15.000,-  na wykonanie następujących zadań:

                    - ogrodzenie skweru z grillem w Zalesiu  - 5.000,-

                    - odnowienie elewacji dworca autobusowego – 10.000,-

7)  5.400,-   podatek od nieruchomości

8)  19.000,- zakup mebli na salę Sesyjną Urzędu Gminy 

9)  25.000,-   odnowienie elewacji Urzędu Gminy

10)   1.000,- remont podłogi na salce sesyjnej

 11)    208,-   podatek leśny

 12)   5.000,-   zakup Medali i Statuetek „Zasłużony dla Gm. Doruchów”

13)   3.400,-    zakup przyczepki dla OSP Godzietowy

14)   6.000,-    usługi remontowe Szkoła Podstawowa w Doruchowie

                     z  przeznaczeniem na:

                      - remont komina w budynku nr 2,

                      -  remont instalacji elektrycznej w budynku  przy ul Sportowej 2

                      -  malowanie klatki schodowej przy ul Kaliskiej 3

15)   1.000,  - odśnieżanie dachów i rynien

16)  10.000,- opracowanie studium wykonalności dla zamierzenia

                      „Termomodernizacja obiektu Szkoły Podstawowej w Doruchowie”  

17)    5.934,-  dotacja na dziecko będące mieszkańcem naszej gminy

                      Uczęszczające do Przedszkola Sióstr Nazaretanek

                       w Ostrzeszowie

18)  10.000,-  opracowanie projektu na przebudowę centralnego ogrzewania

                       wraz z kotłownią gazową do Przedszkola

19)  21.498,- na następujące zadania:

 

                      - działalność punktu konsultacyjnego – 5.998,-

                      -  zakup urządzeń na place zabaw – 15.500,- dla:

                      - Torzeniec były PGR            

                      - Stara Kuźnica  

                      - Godziętowy    

                      - Doruchów osiedle za Szkołą Podstawową

                      - Zalesie

20)   8.539,-    podatek od nieruchomości

21)100.000,-  budowa oświetlenia ulicznego Emilianów – do granicy

                        z Gminą Kępno

22)  4.900,-    - na zatrudnienie trenera piłki nożnej dla LZS Torzeniec

23)  3.000,-    - zakup stołów tenisowych –wyposażenie hali sportowej

24)  60.000,-  - zagospodarowanie terenu na cele sportowo-rekreacyjne

                        w Torzeńcu w ramach konkursu Wielkopolska Odnowa

                        Wsi – 60.000,-