Doruchów: Udzielenie kredytu bankowego, długoterminowego na pokrycie deficytu budżetowego w 2010 roku w kwocie 2.520.000,00 PLN
Numer ogłoszenia: 292596 - 2010; data zamieszczenia: 15.09.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Doruchów , ul. Kępińska 13, 63-505 Doruchów, woj. wielkopolskie, tel. 062 7315677, 7315166, faks 062 7315687.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.doruchow.pl
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Udzielenie kredytu bankowego, długoterminowego na pokrycie deficytu budżetowego w 2010 roku w kwocie 2.520.000,00 PLN.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest udzielenie kredytu bankowego długoterminowego na pokrycie deficytu budżetowego w 2010 roku w kwocie 2.520.000,00 PLN. 1. Udzielenie i obsługa kredytu bankowego. 2. KREDYT BANKOWY, DŁUGOTERMINOWY, ZŁOTOWY NA POKRYCIE DEFICYTU BUDŻETOWEGO W 2010 roku w kwocie 2.520.000,00 PLN. 3. Miejsce wykonania usługi: Gmina Doruchów ul. Kępińska 13 63-505 Doruchów 4. Kwota i waluta kredytu 2.520.000,00 PLN. 5. Zamawiający zastrzega sobie możliwość niewykorzystania całości kredytu, bez ponoszenia jakichkolwiek konsekwencji i kosztów z tego tytułu. 6. Uruchomienie kredytu w transzach na pisemną dyspozycję Kredytobiorcy w okresie do dnia 12.10.2010 r. w formie przelewu na rachunek bankowy wskazany przez Kredytobiorcę. I transza w wysokości 1.000.000,00 PLN dnia 12.10.2010 r. Pozostałe transze po uprzednim uzgodnieniu z Bankiem. 7. Okres kredytowania od dnia 12.10.2010 r. do dnia 20.12.2017 r. 8. Sposób spłaty kredytu: 8.1. odsetki płacone od kwoty faktycznie wykorzystywanego kredytu w okresach miesięcznych. Należność odsetek należy ustalić w okresach miesięcznych na koniec każdego miesiąca. 9. Sposób spłaty kapitału: 9.1. spłata kapitału w ratach kwartalnych; 9.2. pierwsza rata w kwocie 90.000,00 PLN płatna do dnia 20.03.2011 r., pozostałe 27 rat w kwocie 90.000,00 PLN (przy założeniu wykorzystania całości kredytu) płatne do dnia 20 ostatniego miesiąca kwartału. 10. Oprocentowanie kredytu: zmienna stopa procentowa. 11. Sposób ustalenia wysokości stopy procentowej: 11.1. stopa procentowa dla danego miesięcznego okresu odsetkowego ustalona zostanie w oparciu o stopę WIBOR 1M + marża Banku. Oprocentowanie będzie ustalone wg stawki WIBOR 1M z przedostatniego dnia roboczego poprzedniego miesiąca. Niniejsze oprocentowanie obowiązuje od pierwszego dnia miesiąca Marża Wykonawcy jest stała w umownym okresie kredytowania. 12.Prowizje: 12.1. prowizja od uruchomionej transzy kredytu. Prowizje: prowizja od uruchomionej kwoty kredytu jest stała w umownym okresie kredytowania 13. Sposób zabezpieczania kredytu: weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową. 14. Jako liczbę bazową, dni potrzebnych do obliczenia oprocentowania przyjęto: 365 . 15. Rozliczenie pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą będzie dokonywane w złotych polskich / PLN/.
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.30.00-5.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 20.12.2017.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda wniesienia wadium.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
· III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust.1 i 2 ustawy Pzp, dotyczące: 1) Posiadania uprawnień do wykonania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania: w zakresie tego warunku Wykonawca musi posiadać uprawnienia do prowadzenie działalności bankowej na terenie Polski zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - prawo bankowe (tekst jednolity z dn. 13.05.2002 r. Dz. U. Nr 72 poz. 665 z późniejszymi zmianami): 2) Posiadania wiedzy i doświadczenia , 3) Dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia, 4) Sytuacji ekonomicznej i finansowej. 2. Zamawiający dokona oceny spełniania przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu na podstawie załączonych dokumentów i oświadczeń, zgodnie z formułą (spełnia - nie spełnia).
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
· III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
· III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. W celu wykazania spełniania przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu Zamawiający żąda od Wykonawcy następujących oświadczeń i dokumentów: a) Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 5 do SIWZ. b) Oświadczenie ze strony Oferenta, że spełnia warunki określone w art. 36 ustawy z dnia 29.08.1997 roku Prawo bankowe (tekst jednolity z 2002 r. Dz. U. Nr 72 poz. 665 z późn. zm.), uprawniające do prowadzenia działalności bankowej. 2.W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający żąda następujących dokumentów: a) Oświadczenia Oferenta że nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust.1 i 2 pkt.1, 3 i 4 ustawy Pzp - (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 4 do SIWZ ), 2. Pozostałe dokumenty, które musi Wykonawca złożyć w ofercie: 1) wypełniony i podpisany formularz ofertowy z wykorzystaniem druku (Oferta)- załącznik nr 2 do SIWZ. 2) oświadczenie Oferenta o tym , że zapoznał się z warunkami przetargu i zamówienia określonymi w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, załączonych do niej dokumentach i przyjmuje je bez zastrzeżeń - załącznik nr 3 do SIWZ, 3) wypełniony i podpisany (Formularz kalkulacji kosztów kredytu) załącznik nr 6 do SIWZ, 4) dokumenty potwierdzające uprawnienia osób podpisujących ofertę, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub innych dokumentów rejestrowych
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.doruchow.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Doruchów ul. Kępińska 13 63-505 Doruchów biuro nr 10a.IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 30.09.2010 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Doruchów ul. Kępińska 13 63-505 Doruchów Sekretariat biuro nr 16 (P. Lucjana Wronka).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie