U C H W A Ł A III/ 9 /2002
R A D Y G M I N Y W D O R U C H O W I E
z dnia 13 grudnia 2002 r.
w sprawie : ustalenia stawek podatków od nieruchomości
oraz określenia wzorów formularzy.
Na podstawie art.18 ust. 2 pkt.8 ustawy z dnia 08 marca 1990 r. o samorządzie gminnym / Dz.U.Nr 142,poz.1591 z 2001r. z późniejszymi zmianami / i art.5 ust.1,art.6 ust.13 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 roku o podatkach i opłatach lokalnych / jednolity tekst : Dz. U. Nr 9 poz. 84 z 2002 roku z późniejszymi zmianami/
Rada Gminy uchwala , co następuje:
§ 1.
Ustala się roczne stawki podatku od nieruchomości w wysokości :
1. od gruntów :
a/ związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej,bez względu na sposób
zakwalifikowania w ewidencji gruntów i budynków - 0,50 zł od 1 m 2 powierzchni
b/ pod jeziorami,zajętych na zbiorniki wodne retencyjne lub elektrownii wodnych
- 3,10 zł od 1 ha powierzchni,
c/ pozostałych - 0,10 zł od 1 m 2 powierzchni;
2. od budynków lub ich części :
a/ mieszkalnych - 0,49 zł od 1 m 2 powierzchni użytkowej,
b/ związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz od budynków
mieszkalnych lub ich części zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej
- 12,00 zł od 1 m 2 powierzchni użytkowej,
c/zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu
kwalifikowanym materiałem siewnym - 6,20 zł. od 1 m2 powierzchni użytkowej,
d/ zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie udzielenia świadczeń
zdrowotnych - 3,46 zł od 1 m 2 powierzchni użytkowej,
e/ pozostałych - 3,00 zł od 1 m 2 powierzchni użytkowej;
3. od budowli - 2% ich wartości określonej na podstawie art.4 ust.1 pkt 3 i ust.3 - 7.
§ 2.
Ustala się wzór informacji w sprawie podatku od nieruchomości i deklaracji na podatek
od nieruchomości, które stanowią załącznik nr 1 i 2 do niniejszej uchwały.
§ 3.
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 4.
Traci moc uchwała Rady Gminy w Doruchowie z dnia 14 listopada 2001 r.
Nr XXX /162/2001 w sprawie ustalenia stawek podatku od nieruchomości.
§ 5.
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od ogłoszenia jej w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego i podlega podaniu do publicznej wiadomości
w sposób zwyczajowo przyjęty z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2003r.
Przewodnicząca Rady Gminy
Joanna Blewąska
1.Numer Identyfikacji Podatkowej składającego informację
................................................................................................... |
Załącznik Nr 1
do Uchwały Rady Gminy w Doruchowie
Nr III/9/02 z dnia 13-12-2002r. |
IN – 1 INFORMACJA W SPRAWIE PODATKU OD NIERUCHOMOŚCI
na |
2. Rok
........................................ |
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Tekst jedn. Dz.U. z 2002 r. Nr 9, poz. 84 ze zm.).
Składający: Formularz przeznaczony dla osób fizycznych będących właścicielami nieruchomości lub obiektów budowlanych, posiadaczami samoistnymi nieruchomości lub obiektów budowlanych, użytkownikami wieczystymi gruntów, posiadaczami nieruchomości lub ich części albo obiektów budowlanych lub ich części, stanowiących własność Skarbu Państwa lub jednostki samorządu terytorialnego.
Termin składania: W terminie 14 dni od zaistnienia okoliczności mających wpływ na powstanie, bądź wygaśnięcie obowiązku podatkowego lub zaistnienia zdarzenia mającego wpływ na wysokość podatku.
Miejsce składania: Wójt Gminy w Doruchowie, właściwy ze względu na miejsce położenia przedmiotów opodatkowania. |
A. MIEJSCE SKŁADANIA INFORMACJI |
|
3. Wójt Gminy w Doruchowie
Adres: Doruchów, ul. Kępińska 13 |
B. DANE SKŁADAJĄCEGO INFORMACJĘ |
B.1 DANE IDENTYFIKACYJNE |
|
4. Rodzaj własności, posiadania (zaznaczyć właściwą kratkę)
q 1. właściciel q 2. współwłaściciel q 3. posiadacz samoistny q 4. współposiadacz samoistny q 5. użytkownik wieczysty
q 6. współużytkownik wieczysty q 7. posiadacz q 8. współposiadacz
|
|
5. Miejsce/a (adres/y) położenia przedmiotów opodatkowania oraz numer/y działek
|
|
6. Numer/y księgi wieczystej lub zbioru/ów dokumentów
|
|
7. Nazwisko, pierwsze imię, data urodzenia właściciela
|
Nazwisko, pierwsze imię, data urodzenia współwłaściciela
|
|
8. Imię ojca, imię matki właściciela
|
Imię ojca, imię matki współwłaściciela
|
|
9. Numer PESEL włąściciela
|
Numer PESEL współwłaściciela
|
B.2 ADRES ZAMIESZKANIA |
|
10. Kraj
|
11. Województwo |
12. Powiat |
|
13. Gmina
|
14. Ulica |
15. Numer domu / Numer lokalu |
|
16. Miejscowość
|
17. Kod pocztowy |
18. Poczta |
C. OKOLICZNOŚCI POWODUJĄCE KONIECZNOŚĆ ZŁOŻENIA INFORMACJI |
|
19. Okoliczności (zaznaczyć właściwą kratkę)
q 1. informacja składana po raz pierwszy na dany rok q 2. korekta uprzednio złożonej informacji (wykazu) |
|
|
|
|
|
D. DANE DOTYCZĄCE PRZEDMIOTÓW OPODATKOWANIA (z wyjątkiem zwolnionych) |
|
|
|
|
|
D.1 POWIERZCHNIA gruntów |
|
1. związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, bez względu na sposób zakwalifikowania w ewidencji gruntów i budynków |
20.
............................................................................ m2 |
|
|
2. pod jeziorami, zajętych na zbiorniki wodne retencyjne lub elektrowni wodnych |
21.
............................................................................ ha |
|
|
3.a) pozostałe grunty nie sklasyfikowane
3.b) pozostałe grunty sklasyfikowane |
22a)...................................................................m2
22b)................................................................... m2 |
|
D.2 POWIERZCHNIA UŻYTKOWA BUDYNKÓW LUB ICH CZĘŚCI (*) |
|
1. mieszkalnych – ogółem |
23.
............................................................................ m2
|
|
|
w tym:
- kondygnacji o wysokości od 1,40 do 2,20 m (zaliczyć 50% powierzchni)
- kondygnacji o wysokości powyżej 2,20 m |
24.
................................................................................................ m2
................................................................................................ m2 |
|
* Do powierzchni użytkowej budynku lub jego części należy zaliczyć powierzchnię mierzoną, po wewnętrznej długości ścian na wszystkich kondygnacjach, z wyjątkiem powierzchni klatek schodowych oraz szybów dźwigowych. Za kondygnację uważa się również garaże podziemne, piwnice, sutereny i poddasza użytkowe. |
|
2. związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz od części budynków mieszkalnych zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej ogółem
w tym:
- kondygnacji o wysokości od 1,40 do 2,20 m (zaliczyć 50% powierzchni)
- kondygnacji o wysokości powyżej 2,20 m |
25.
.............................................................................. m2
................................................................................................. m2
................................................................................................. m2 |
|
|
3. zajęte na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu kwalifikowanym materiałem siewnym ogółem
w tym:
- kondygnacji o wysokości od 1,40 do 2,20 m (zaliczyć 50% powierzchni)
- kondygnacji o wysokości powyżej 2,20 m |
26.
............................................................................. m2
................................................................................................ m2
................................................................................................ m2 |
|
|
4. zajęte na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie świadczenia usług medycznych ogółem
w tym:
- kondygnacji o wysokości od 1,40 do 2,20 m (zaliczyć 50% powierzchni)
- kondygnacji o wysokości powyżej 2,20 m |
27.
............................................................................ m2
................................................................................................ m2
................................................................................................ m2 |
|
|
5. pozostałych ogółem
w tym:
- kondygnacji o wysokości od 1,40 do 2,20 m (zaliczyć 50% powierzchni)
- kondygnacji o wysokości powyżej 2,20 m
|
28.
............................................................................ m2
............................................................................................... m2
............................................................................................... m2
|
|
D.3 BUDOWLE |
|
1. budowle
(wartość, o której mowa w przepisach o podatkach dochodowych) |
29.
.........................................................................,....... |
|
E. INFORMACJA O PRZEDMIOTACH ZWOLNIONYCH
(podać powierzchnię, bądź wartość budowli przedmiotów zwolnionych oraz przepis prawa – z jakiego tytułu występuje zwolnienie)
|
F. OŚWIADCZENIE I PODPIS SKŁADAJĄCEGO / OSOBY REPREZENTUJĄCEJ SKŁADAJĄCEGO
Oświadczam, że podane przeze mnie dane są zgodne z prawdą. |
|
30. Imię
|
31. Nazwisko |
|
32. Data wypełnienia (dzień - miesiąc - rok)
|
33. Podpis właściciela |
Podpis współwłaściciela |
G. ADNOTACJE ORGANU PODATKOWEGO |
|
34. Uwagi organu podatkowego
|
|
35. Identyfikator przyjmującego formularz
|
36. Data i podpis przyjmującego formularz |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.Numer Identyfikacji Podatkowej składającego deklarację
................................................................................................... |
Załącznik Nr 2
do Uchwały Rady Gminy w Doruchowie
Nr III/9/ 02 z dnia 13-12-2002r. |
DN – 1 DEKLARACJA NA PODATEK OD NIERUCHOMOŚCI
na |
2. Rok
........................................ |
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Tekst jedn. Dz.U. z 2002 r. Nr 9, poz. 84 ze zm.).
Składający: Formularz przeznaczony dla osób prawnych, jednostek organizacyjnych oraz spółek nie mających osobowości prawnej będących właścicielami nieruchomości lub obiektów budowlanych, posiadaczami samoistnymi nieruchomości lub obiektów budowlanych, użytkownikami wieczystymi gruntów, posiadaczami nieruchomości lub ich części albo obiektów budowlanych lub ich części, stanowiących własność Skarbu Państwa lub jednostki samorządu terytorialnego oraz dla osób fizycznych będących współwłaścicielami lub współposiadaczami z osobami prawnymi, bądź z innymi jednostkami organizacyjnymi nieposiadającymi osobowości prawnej lub z spółkami nieposiadającymi osobowości prawnej, z wyjątkiem osób tworzących wspólnotę mieszkaniową.
Termin składania: Do 15 stycznia każdego roku podatkowego; w terminie 14 dni od zaistnienia okoliczności mających wpływ na powstanie, bądź wygaśnięcie obowiązku podatkowego lub zaistnienia zdarzeń mających wpływ na wysokość podatku.
Miejsce składania: Wójt Gminy............................... właściwy ze względu na miejsce położenia przedmiotów opodatkowania. |
A. MIEJSCE SKŁADANIA DEKLARACJI |
|
3. Wójt Gminy .....................................
Adres ............................................................................................................................................................................................................ |
B. DANE SKŁADAJĄCEGO DEKLARACJĘ (niepotrzebne skreślić)
* - dotyczy składającego deklarację niebędącego osobą fizyczną ** - dotyczy składającego deklarację będącego osobą fizyczną |
B.1 DANE IDENTYFIKACYJNE |
|
4. Rodzaj składającego deklarację (zaznaczyć właściwą kratkę)
q 1. osoba fizyczna q 2. osoba prawna q 3. jednostka organizacyjna
q 4. spółka nie mająca osobowości prawnej |
|
5. Rodzaj własności, posiadania (zaznaczyć właściwą kratkę)
q 1. właściciel q 2. współwłaściciel q 3. posiadacz samoistny q 4. współposiadacz samoistny q 5. użytkownik wieczysty
q 6. współużytkownik wieczysty q 7. posiadacz q 8. współposiadacz
|
|
6. Miejsce/a (adres/y) położenia przedmiotów opodatkowania oraz numer/y działek
|
|
7. Numer/y księgi wieczystej lub zbioru/ów dokumentów
|
|
8. Nazwa pełna * / Nazwisko, pierwsze imię, data urodzenia**
|
|
9. Nazwa skrócona* / imię ojca, imię matki**
|
|
10. Identyfikator REGON* / Numer PESEL**
|
B.2 ADRES SIEDZIBY* / ADRES ZAMIESZKANIA** |
|
11. Kraj
|
12. Województwo |
13. Powiat |
|
14. Gmina
|
15. Ulica |
16. Numer domu / Numer lokalu |
|
17. Miejscowość
|
18. Kod pocztowy |
19. Poczta |
C. OKOLICZNOŚCI POWODUJĄCE KONIECZNOŚĆ ZŁOŻENIA DEKLARACJI |
|
20. Okoliczności (zaznaczyć właściwą kratkę)
q 1. deklaracja roczna q 2. korekta deklaracji rocznej |
|
D. DANE DOTYCZĄCE PRZEDMIOTÓW OPODATKOWANIA (z wyjątkiem zwolnionych) |
|
|
|
Wyszczególnienie |
Podstawa opodatkowania |
Stawka podatku wynikająca z Uchwały Rady Gminy............... (ogłoszona w Dz. Urzędowym Województwa ......... w roku poprzedzającym dany rok podatkowy)
w zł,gr |
Kwota podatku
w zł,gr
( należy zaokrąglić do pełnych dziesiątek groszy ) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D.1 POWIERZCHNIA GRUNTÓW |
|
|
|
1. związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, bez względu na sposób zakwalifikowania w ewidencji gruntów i budynków |
21.
................... m2 |
22.
.................,....... |
23.
.................,....... |
|
|
|
2. pod jeziorami, zajętych na zbiorniki wodne retencyjne lub elektrowni wodnych |
24.
.................... ha |
25.
.................,....... |
26.
.................,....... |
|
|
|
3. pozostałe grunty
|
27.
................... m2 |
28.
.................,....... |
29.
.................,....... |
|
|
D.2 POWIERZCHNIA UŻYTKOWA BUDYNKÓW LUB ICH CZĘŚCI (*) |
|
|
|
1. mieszkalnych - ogółem |
30.
................... m2 |
31.
.................,....... |
32.
.................,....... |
|
|
|
w tym:
- kondygnacji o wysokości od 1,40 do 2,20 m (zaliczyć 50% powierzchni)
- kondygnacji o wysokości powyżej 2,20 m |
33.
........................... m2
........................... m2
|
34.
........................,........
........................,........ |
35.
........................,........
........................,........ |
|
|
* Do powierzchni użytkowej budynku lub jego części należy zaliczyć powierzchnię mierzoną, po wewnętrznej długości ścian na wszystkich kondygnacjach, z wyjątkiem powierzchni klatek schodowych oraz szybów dźwigowych. Za kondygnację uważa się również garaże podziemne, piwnice, sutereny i poddasza użytkowe. |
|
|
|
2. związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz od części budynków mieszkalnych zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej ogółem,
w tym:
- kondygnacji o wysokości od 1,40 do 2,20 m (zaliczyć 50% powierzchni)
- kondygnacji o wysokości powyżej 2,20 m |
36.
................... m2
........................... m2
........................... m2 |
37.
.................,.......
........................,........
........................,........ |
38.
.................,.......
........................,........
........................,........ |
|
|
|
3. zajęte na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu kwalifikowanym materiałem siewnym ogółem,
w tym:
- kondygnacji o wysokości od 1,40 do 2,20 m (zaliczyć 50% powierzchni)
- kondygnacji o wysokości powyżej 2,20 m |
39.
................... m2
........................... m2
........................... m2 |
40.
.................,.......
........................,........
........................,......... |
41.
.................,.......
........................,........
........................,......... |
|
|
|
4. zajęte na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie świadczenia usług medycznych ogółem,
w tym:
- kondygnacji o wysokości od 1,40 do 2,20 m (zaliczyć 50% powierzchni)
- kondygnacji o wysokości powyżej 2,20 m |
42.
................... m2
........................... m2
........................... m2 |
43.
.................,.......
........................,........
........................,........ |
44.
.................,.......
........................,........
........................,........ |
|
|
|
5. pozostałych ogółem
w tym:
- kondygnacji o wysokości od 1,40 do 2,20 m (zaliczyć 50% powierzchni)
- kondygnacji o wysokości powyżej 2,20 m |
45.
................... m2
........................... m2
........................... m2
|
46.
.................,.......
........................,........
........................,........
|
47.
.................,.......
........................,........
........................,........
|
|
|
D.3 BUDOWLE |
|
|
|
1. budowle
(wartość, o której mowa w przepisach o podatkach dochodowych) |
48.
.................,....... |
49.
............. |
50.
.................,....... |
|
|
E. ŁĄCZNA KWOTA PODATKU |
|
|
|
Kwota podatku
Suma kwot z kol. D ( należy zaokrąglić do pełnych dziesiątek groszy ) |
51.
.................,....... |
|
|
F. INFORMACJA O PRZEDMIOTACH ZWOLNIONYCH
(podać powierzchnię, bądź wartość budowli przedmiotów zwolnionych oraz przepis prawa - z jakiego tytułu występuje zwolnienie)
|
|
|
G. OŚWIADCZENIE I PODPIS SKŁADAJĄCEGO / OSOBY REPREZENTUJĄCEJ SKŁADAJĄCEGO
Oświadczam, że podane przeze mnie dane są zgodne z prawdą. |
|
|
|
52. Imię
|
53. Nazwisko |
|
|
|
54. Data wypełnienia (dzień - miesiąc - rok)
|
55. Podpis (pieczęć) składającego / osoby reprezentującej składającego |
|
|
H. ADNOTACJE ORGANU PODATKOWEGO |
|
|
|
56. Uwagi organu podatkowego
|
|
|
|
57. Identyfikator przyjmującego formularz
|
58. Data i podpis przyjmującego formularz |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pouczenie:
Zgodnie z art. 26a §1 ustawy z dnia 17-06-1966r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji /Dz.U. nr 36, poz. 161 z 1991r. z późn. zmianami/ niniejsza deklaracja stanowi podstawę do wystawienia tytułu wykonawczego.