UCHWAŁA Nr VII/31 / 2003
R A D Y G M I N Y w D O R U C H O W I E z dnia 28 marca 2003r w sprawie: zmian budżetu i w budżecie gminy na 2003. Na podstawie art.18 ust.2 pkt 4 ustawy z dnia 08 marca 1990r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz Nr 142, poz.1591 z 2001 r z późn.zm.) Rada Gminy uchwala, co następuje: § 1 W budżecie gminy uchwalonym Uchwałą Nr IV/18/ 2002 z dnia 30 grudnia 2002 r w sprawie uchwalenia budżetu gminy na 2003 r. wprowadza się następujące zmiany: 1. W § 2 pkt 1 zwiększa się dochody gminy o kwotę 32.933,- do kwoty - 7.210.454,- w tym: dotacje na zadania zlecone 100,- do kwoty - 372.217,- 2. W § 2 pkt 2 zwiększa się wydatki o kwotę 574.967,- do kwoty - 8.870.038,- w tym: wydatki na zadania zlecone o kwotę 100,- do kwoty - 372.217,- W załączniku nr 1 dokonuje się następujących zmian: Zwiększa się dochody o kwotę 44.754,- Dz. 758 rozdz. 75801 § 292 27.254,- Dz. 853 rozdz. 85313 § 201 200,- Dz. 853 rozdz. 85315§ 203 3.320,- Dz. 853 rozdz. 85316 § 201 100,- Dz. 853 rozdz. 85395 § 203 13.880,- Zmniejsza się dochody o kwotę 11.821,- Dz. 750 rozdz. 75011 § 201 200,- Dz. 756 rozdz. 75621 § 001 11.112,- Dz. 758 rozdz.75802 § 292 509,- W załączniku nr 2 dokonuje się następujących zmian: Zwiększa się wydatki o kwotę 575.167,- Dz. 400 rozdz. 40002 § 6050 40.000,- Dz.600 rozdz. 60016 § 4270 125.000,-,- § 6050 130.000,- Dz. 710 rozdz.71004 § 4300 15.220,- Dz. 754 rozdz.75412 § 4210 900,- § 4270 3.000,- § 6230 6.000,- Dz. 801 rozdz.80101§ 4210 36.950,- § 4270 75.800,- § 4300 2.750,- § 6060 15.450,- rozdz. 80110§ 4210 20.500,- § 4240 3.500,- § 6060 6.000,- rozdz. 80114§ 4210 5.000,- Dz. 801rozdz. 80110 § 6050 30.000- Dz. 851 rozdz.85154 § 6060 1.097,- Dz.851 rozdz. 85154 § 4410 500,- Dz. 853 rozdz. 85313 § 4130 200,- 85315 § 3110 3.320,- 85316 § 3110 100,- 85395 § 3110 13.880,- Dz. 900 rozdz. 90001§ 6050 4.000,- Dz. 900 rozdz.90002 § 4300 6.000,- Dz. 900 rozdz.90015 § 4210 30.000,- Zmniejsza się wydatki o kwotę 200,- Dz. 750 rozdz 75011 § 4110 200,- § 2 Załącznik nr 3 dotyczący przychodów i rozchodów związanych z finansowaniem deficytu I rozchody związane ze spłatą pożyczek i kredytów, otrzymuje nowe brzmienie określone w załączniku nr 1 do niniejszej uchwały. § 3 Załącznik Nr 4 dotyczący wykazu inwestycji realizowanych na terenie gminy na 2003 r otrzymuje nowe brzmienie określone w załączniku nr 2 do niniejszej uchwały. § 4 Załącznik nr 6 dotyczący planu przychodów i wydatków gminnego funduszu ochrony środowiska i gospodarki wodnej otrzymuje nowe brzmienie określone w załączniku nr 3 do niniejszej uchwały. § 5 Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń. Uzasadnianie do Uchwały Rady Gminy Rady Gminy nr VII/31/2003 z dnia 28 marca 2003r. Ogółem budżet gminy zwiększa się dochody o kwotę 32.933,- ( zwiększenia 44.754,- minus zmniejszenia 11.821,- = 32.933,-) , wydatki o kwotę 574.967,-.(575.167 – 200,-), 32.933,- środki pochodzą z zwiększonych dochodów, na pozostałe wydatki przeznacza się wolne środki na koniec 2002 r. Zwiększone dochody dotyczą: - 27.254,- zwiększona subwencja oświatowa - 200,- dotacja na ubezpieczenia zdrowotne - 3.320,- dotacja na dodatki mieszkaniowe - 100,- dotacja na zasiłki rodzinne i pielęgnacyjne, -13.880,-dotacja na żywienie dzieci, Zmniejszenia dochodów dotyczą: - 200,- zmniejszona została dotacja na zadania zlecone w urzędzie -11.112,- zmniejszone zostały udziały w podatku dochodowym od osób fizycznych - 509,- zmniejszona została subwencja ogólna Wydatki zwiększone zostały na następujące cele: - 40.000,- przeznacza się na wykonanie przyłączy wodociągowych ( 30.000,- dla mieszkańców byłego PGR Toczeniec, 10.000,- Tokarzew Jadwiżka) - 125.000,- bieżące remonty dróg (100.000,- regeneracja dróg asfaltowych-Torzeniec Stary Pan, Zalesie Rudniczysko, Skarydzew Kały, do Pawilonu Sportowego, 25.000,- przeznacza się na usuwanie poboczy dróg Morawian –Mieleszówk Tokarzew w kierunku P. Rybak i Doruchów – Godziętowy) - 130.000,- wydatki inwestycyjne na drogach ( 100.000,- ul. Łąkowa, 30.000,- opracowanie dokumentacji na drogi) - 15.220,- na opracowanie planu zagospodarowania przestrzennego gminy - 900,-zakup rozdzielacza do OSP Torzeniec - 3.000,- usługi remontowe ( 2.000,- remont samochodu ZUK. 1.000,- remonty strażnicy OSP Tokarzew) - 6.000,- dotacja do zakupu motopompy dla Jednostki OSP Doruchów, - 36.950 ,- Zakup materiałów do szkół: Szkoła Podstawowa w Doruchowie 13.500,- na: - piec co do budynku nr 2 3.200,- - drzwi wejściowe do stołówki szkolnej 3.000,- -drzwi wejściowe do budynku szkoły 5.000,- - zakup cementu i żwiru z przeznaczeniem 2.300,- na remont podłóg w 3 pomieszczeniach oraz placu apelowego Szkoła Podstawowa w Przytocznicy 10.500,- na: - zakup 4 okien - zakup materiałów do ocieplania i malowania 2 klas - zakup materiałów do remontu i smarowania dachów Szkoła Podstawowa w Morawianie 8.700,- na: - materiały do wymiany oświetlenia 1.620,- - materiały do remontu dachu 2.400,- - zakup rynien 700,- - dopłata do zakupu drzwi 1.300,- - zakup kosiarki do trawy 1.000,- - zakup farby do okien 300,- - zakup cementu 180,- - zakup wyposażenia do kuchni i Sali nr 9 900,- - zakup odkurzacza 300,- Szkoła Podstawowa w Torzeńcu 4.250,- Na: - zakup materiałów biurowych 1.000, - zakup kserokopiarki 1.500,- - zakup kosiarki 1.750,- 75.800,- usługi remontowe w Szkołach: Szkoła Podstawowa w Doruchowie 70.000,- W tym: - malowanie gruntowe I piętro w budynku nr 1 - remont podłóg w klasach na I piętrze w budynku szkoły nr 1 Szkoła Podstawowa w Przytocznicy 4.500,- W tym: - wymiana okien - malowanie 2 klas - remont i smarowanie dachu Szkoła Podstawowa w Morawianie 1.300,- W tym: - remont rynien 300,- - remont dachu 1.000,- 2.750,- zakup usług pozostałych, wynagrodzenie wykładowców prowadzących szkolenia dla rolników w szkole podstawowej w Torzeńcu 15.450, zakup komputerów do szkoły podstawowej w Torzeńcu,- 10.950,-, 4.500,- zakup komputera z oprzyrządowaniem do Sz.P w Doruchowie 20.500,- zakup materiałów do Gimnazjum w tym: - zakup 6 segmentów szatniowych 12-szafkowych 7.200,- -wyposażenie klasy do nauki j.angielskiego 6.500,- -wyposażenie kuchni szkolnej 3.440,- -zakup ławek szatniowych 2.400,- -zakup koszy plastikowych do toalet 260,- -zakup drabiny 700,- 3.500,-zakup pomocy naukowych, dydaktycznych dydaktycznych książek do gimnazjum, 6.000,-zakup kserokopiarki do gimnazjum 30.000,-na opracowanie dokumentacji na salę sportową przy Gimnazjum 5.000,-zakup wyposażenia dwóch pomieszczeń biurowych dla ZOA 500,- na podróże służbowe 1.097,-zakup programu komputerowego 200,- ubezpieczenia zdrowotne 3.320,- dodatki mieszkaniowe 100,- zasiłki rodzinne i pielęgnacyjne 13.880,- żywienie dzieci 4.000,-opracowanie dokumentacji na budowę kanalizacji ul.Tokarska 6.000,-badania na wysypisku odpadów komunalnych, 30.000,-zakup lamp oświetlenia ulicznego ok.100 szt. Zmniejszenia wydatków 200,- ubezpieczenia społeczne