P R O T O K Ó Ł   Nr  VII/2003

 

    z sesji  Rady Gminy w Doruchowie odbytej w dniu 28 marca 2003r.

    o godz. 10 tej w sali sesyjnej Urzędu Gminy w Doruchowie.

 

 

 ________________________________________________________________

 

 

                                            O godz.10-tej Przewodnicząca Rady Gminy Joanna Blewąska  
o t w o r z y ł a  VII  sesję Rady Gminy w Doruchowie.

 

Stwierdziła, że na stan 15 radnych w sesji uczestniczy 15 radnych.

Listy obecności stanowią zał. Nr 1 i 2  do nin. protokółu.

 

Następnie powitała radnych i zaproszonych gości.

 

Przewodnicząca Rady Gminy Joanna Blewąska zaproponowała następujący porządek obrad :

 

1.  Otwarcie.

2.   Uchwalenie porządku obrad.

3.    Wybór sekretarza obrad.

4.    Przyjęcie protokółu z obrad poprzedniej sesji.

5.    Interpelacje i zapytania radnych.

6.    Informacja Przewodniczącej Rady Gminy oraz Wójta Gminy z działań w okresie między sesyjnym.

       7.    Działalność Gminnego Ośrodka Kultury za 2002r.

       8.    Sprawozdanie z wykonania budżetu gminy za 2002r.

       9.   Podjęcie uchwały w sprawie zmiany budżetu i w budżecie gminy

            na 2003r.

     10.  Podjęcie uchwały w sprawie zaciągnięcia pożyczki z Wojewódzkiego

             Funduszu Ochrony Środowiska
     11.  Podjęcie uchwały w sprawie zwolnienia z podatku od nieruchomości
.
     12.  Zapytania i wolne głosy.

     13.  Odpowiedzi na interpelacje i zapytania 

     14.  Z a k o ń c z e n i e .

 

 

     Do zaproponowanego porządku obrad Rada nie wniosła żadnych uwag i wniosków. W wyniku głosowania Rada Gminy jednogłośnie uchwaliła porządek obrad VII sesji .

                                            

PUNKT 3Wybór sekretarza obrad.

 

                     Na sekretarza obrad zaproponowano Radnego Jana Jaśkiewicza.

Do zgłoszonej propozycji uwag nie wniesiono.

W wyniku głosowania Rada Gminy jednogłośnie powołała Radnego Jana Jaśkiewicza na sekretarza VII sesji.

 

 

Punkt 4Przyjęcie protokółu z obrad poprzedniej sesji.

 

                 Protokół z VI sesji Rady Gminy został wyłożony do wglądu przed sesją. Z protokółem było można zapoznać się w biurze rady. Sekretarz poprzedniej sesji radny Dyba Lucjan przedstawił informację  dotyczącą sporządzonego protokółu.

Rada Gminy nie wniosła żadnych uwag do treści protokółu. W wyniku głosowania jednogłośnie przyjęto protokół z VI sesji.

 

 

PUNKT 5Interpelacje i zapytania radnych.

 

Radny Anioł Czesław

- podziękował Pani Przewodniczącej Rady i Panu Wójtowi Gminy za pomoc duchową  w zorganizowaniu Dnia Kobiet we wsi sołeckiej Doruchów II,

- postawił pytanie w sprawie porządku na placu przed  Gminnym  Ośrodkiem Kultury, gdzie ogólnie jest  brak należytego porządku. Zapytał kto zajmuje się tam porządkiem. Jest to obiekt kultury gdzie winien być porządek  i czystość. Apelował o stały porządek przy tym obiekcie.

 

Radny Rachwał Henryk

- wnioskował o zakup stołu  pimpongowego  do sali w Przytocznicy aby młodzież miała się czym zająć.

 

Radny Przybył Stanisław

- w sprawie  ponoszonych kosztów utylizacji przez rolnika, które wynoszą ok.500,- zł plus koszty transportu ok.200,- zł. Prosił o informacje w tym zakresie.                                                                                   

                                         

Radny Broniszewski Zbigniew

- w sprawie wezywań do zapłaty za remont przyłącza wodociągowego, co jego zadaniem jest nieprawidłowe,

- w sprawie zatrudniania pracownika ze spychaczem z terenu Kępna do pracy na wysypisku śmieci stwierdzjąc, że na terenie gminy są osoby, które by ta usługę wykonały taniej.


Radny Jaśkiewicz Jan

-  poruszył sprawę bonów paliwowych na grunty dzierżawione na podstawie umowy zawartej w Gminie na grunty Kl VI z .

Chodzi tu o przedstawienie podstaw prawnych.


Radny Dyba Lucjan

– w sprawie dowozu dzieci do szkół przez PKS. W godzinach rannych autobusem dojeżdża bardzo dużo młodzieży. Autobus jest zbyt mały aby pomieścił taką ilość pasażerów. Jest duże zagrożenie bezpieczeństwa.

- poruszył sprawę niewłaściwego podejścia Komendanta Powiatowej Policji, który prawdopodobnie zarządził kontrolne drogowe  rolników aby odbić sobie koszty jakie poniosła Policja przy blokadach rolniczych. Uważam to za niewłaściwe podejście.


Radny Trzciński Stefan

- wyraził obawę, co do opracowania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Wnioskował aby Wójt Gminy i Kierownik referatu udzielili wszelkiej możliwej pomocy projektantowi tego planu aby dokończył jego opracowanie, który jak stwierdzono na komisjach ma  wiele błędów i  brakuje uzgodnień.

Odpowiedzi na interpelacje zostana udzielone w pkt. 13 porządku obrad.

 

 

PUNKT 6 -  Informacja Przewodniczącej rady Gminy i Wójta Gminy

                      z działań podejmowanych w okresie międzysesyjnym.

 

 

Przewodnicząca Rady Gminy Joanna Blewąska złożyła informację z działań podejmowanych w okresie m.sesyjnym . Informacja stanowi zał. Nr 4 do nin.prot.

 

Następnie informację z działań w okresie m.sesyjnym złożył Wójt Gminy Józef Wilkosz , który powiedział m.innymi :                                             

- uczestniczyłem w spotkaniu Związku Emerytów ,Rencistów i Inwalidów,

- kilkakrotnie rozmawiałem z protestującymi rolnikami,

- ustaliłem z ODR –em jak i Agencją Restrukturyzacji harmonogram szkoleń rolniczych,

- byłem w Powiatowym Biurze Pracy odnośnie podpisania umowy na zatrudnienie pracowników Centrum Informacji Europejskiej,

- prowadziłem rozmowy z Biurem Pracy na temat zatrudnienia osób w ramach robót publicznych,

- wręczyłem nominacje Pani Dyrektor Szkoły Podstawowej w Przytocznicy       w związku z jej wyborem,

- uczestniczyłem w Związku Gmin Ziemi Ostrzeszowskiej,

- analizowaliśmy sprawę sprzedaży obiektu po byłej Policji,

- prowadziłem rozmowy z Zarządem LZS w sprawie rozpoczęcia sezonu piłkarskiego,

- analiza materiałów odnośnie programów pomocowych dla przedsiębiorców,

- sprawa uporządkowania miejscowego parku, powołanie zespołu osób do zajęcia się tym tematem,

 - sprawa powołania komisji przetargowej na  rozpisanie przetargu na budowę kanalizacji,

- spotkania z okazji Dnia Kobiet,

- spotkanie z okazji 50 lecia KGW w Morawinie

- sprawa usunięcia drzew na stadionie,

- spotkanie zespołu ds. porządkowania miejscowego parku.

- sprawa odbioru padliny z gospodarstw – zostało to ustalone na Związku Gmin Ziemi Ostrzeszowskiej . Obecnie sprawa padliny jest jednoznaczna . Padłe sztuki zgłasza  się do Pana Kozicy, który je odbiera i odwozi do Zakładu Utylizacji. Koszty ponosi 1/ 3 rolnik, 2/3 pokrywa Związek Gmin i Starostwo.

 

 Smug Jan – - lekarz weterynarii - Wiceprzewodniczący Rady Powiatu  - poinformował o warunkach jakie zostały ustalone w przypadku wystąpienia padnięcia zwierzęcia   w  gospodarstwie rolnika.

 

Do złożonych informacji uwag i wniosków nie wniesiono.

W wyniku głosowania Rada gminy jednogłośnie przyjęła złożone informacje.

 

 

PUNKT 7Informacja z działalności Gminnego Ośrodka Kultury za

                     2002r.

 

                    Przed przystąpieniem do omawiania zasadniczych tematów sesji Przewodnicząca Rady Gminy zaproponowała powołanie komisji uchwał          i wniosków składzie radny Pietrusiak Waldemar, radny Sieczka Jan , Skarbnik Gminy Lasota Władysława.

Zaproponowany skład komisji uchwał i wniosków Rada  w głosowaniu przyjęła jednogłośnie.

                Następnie głos zabrał Dyrektor GOK Mazur Ryszard, który złożył informację z działalności GOK za 2002r. Informacja stanowi zał. Nr 5 do nin. protokółu.

                                          

W dyskusji głos zabrali :

 

Anioł Czesław

– radny  w swojej informacji stwierdził, że nie ma uwag do złożonej informacji gdyż na kulturze nie da się zarabiać. Zwrócił uwagę na to, że zbyt mało jest afiszy informujących o meczach. Takie afisze winny być wywieszone we wszystkich wsiach sołeckich a nie tylko w Doruchowie. Poruszył sprawę drużyny piłkarskiej, która jest na 12 miejscu. Jest to dość odległe, jak stwierdził dlatego należałoby się zastanowić, co zrobić aby poprawić to miejsce, gdyż każda dobra drużyna jest chlubą Gminy.


Trzciński Stefan
– radny

- w swojej wypowiedzi stwierdził, że zbyt mało było mowy o funkcjonowaniu Domów Ludowych w terenie. Była mowa o Domu Ludowy w Morawinie, gdzie przeprowadzono remont dzięki zaangażowaniu się społeczeństwa i pomocy Gminy. Należałoby wyjść naprzeciw tym Domom Ludowym. Wnioskował pod adresem Dyrektora GOK i Rad Sołeckich aby określili perspektywy rozwoju działalności w Domach Ludowych na terenie gmin aby te Domy Ludowe zaczęły żyć.


Kempa Andrzej
– radny

-  w sprawie  braku nagłośnienia i spikera na meczach,

-   zapytał o działalność młodzieżowego zespołu rokowego przy GOK,


Niełacny Mieczysław
– radny

- podziękował Panu Wójtowi, Pani Sekretarz i Panu Dyrektorowi GOK – u

  za wsparcie finansowe w remoncie Domu Ludowego w Morawinie.

 Sala w Domu Ludowym jak stwierdzi została  bardzo ładnie odremontowana.


Jeziorny Florian
– sołtys wsi Torzeniec

-  wnioskował o ogrodzenie boiska sportowego w Torzeńcu po lasem.                                     

                                       

Mazur Wincenty – w spr. przeprowadzonego  remontu w sali w Tokarzewie, gdzie również jak stwierdził przy zaangażowaniu się społeczeństwa sala została odnowiona.


Kosik Jadwiga
– mówiła o działalności Zespołu Folklorystycznego „Doruchowianie”,.Jako gmina Doruchów możemy się cieszyć z działalności tego zespołu, chociaż w Gminie już się obsłuchał ale poza terenem gminy ma duże powodzenie.


Jurasik Krystyna
– sołtys wsi Plugawice

- wnioskowała o zakup farby na pomalowanie świetlicy w pałacu

w Plugawicach. Prace malarskie wykonają sobie sami mieszkańcy.                                              

Dyba Lucjan – radny

- podziękował Prezesowi GS- u za wspomaganie organizacji imprez

w Morawinie.

Odpowiedzi na postawione w dyskusji pytania udzieli:

Dyrektor GOK Mazur Ryszard

w spr. afiszy informujących o  meczach - przy rozwieszaniu afiszy zwrócimy uwagę również na inne wsie w gminie.

w spr. spikera – spikerem na meczach jest zawsze Pan Smug Jan

w spr.zespołu rokowego – taki zespół działa i w tym roku będą jego oficjalne występy.

w spr. Domów Ludowych na terenie gminy – jest dość delikatna materia , zależy to wyłącznie od danego środowiska , gdyż  nic na siłę się nie zrobi. O ile są inicjatywy danego środowiska to my to wspieramy i udzielamy wszelkiej pomocy. Tak było w Morawinie.

w spr.bałaganu przy GOK – jest tam kilku gospodarzy stąd też utrzymanie porządku jest trudne. W przyszłym tygodniu ten porządek zostanie zrobiony.

Mamy zamówione sadzonki krzewów iglastych, które zamierzmy tam posadzić.


Okoń Walenty Prezes LZS
ustosunkował się do:

spr. afiszy o meczach – nie jest to problem i możemy w większej ilości rozwieszać.

spr. 12 – miejsca drużyny piłkarskiej – nie jest to dobre miejsce ale ilość punktów jest zbliżona do 8 miejsca. W tej chwili drużyna jest w przebudowie i zasilamy ją młodzieżą.


Wójt Gminy Józef Wilkosz
– podsumowując temat powiedział m. innymi,że

- sprawy kultury nie są działaniami dochodowymi i na jej działalność musimy ponosić określone wydatki, które na pewno w różny sposób są rekompensowane poprzez właściwą kulturę całego społeczeństwa. Z kulturą bezpośrednio wiąże się kultura fizyczna i sport. Jeżeli chodzi o drużynę piłkarską to my dodatkowo motywujemy tą drużynę poprzez zwiększenie diet, żeby te wyniki były lepsze, chociaż nie aż o to tu chodzi.  Podstawową sprawą jest to, żeby ci młodzi ludzie mieli treningi i możliwość uaktywnienia swojego codziennego trybu życia.

        Wobec braku dalszej dyskusji i uwag do udzielonych odpowiedzi Przewodnicząca Rady Gminy Joanna Blewąska poddała pod głosowanie złożoną informację z działalności GOK za 2002r.

 

Głosowało 15 radnych , „za” było 15 radnych, przeciwnych i wstrzymujących nie było. Informację przyjęto jednogłośnie.

 

 

PUNKT  8Sprawozdanie z wykonania  budżetu gminy za 2002.

 

                     Sprawozdanie z wykonania budżetu gminy za 2002r. złożył Wójt Gminy Józef Wilkosz. Przedstawił również opinię Regionalnej Izby Obrachunkowej.

Sprawozdanie i opinia stanowią załącznik Nr 6 i 7 do nin. protokółu.

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Stanisław Przybył przedstawił wniosek komisji w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy za 2002r.

Przedstawił również opinię Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu w sprawie wniosku komisji rewizyjnej . Wniosek komisji oraz opinia RIO stanowią zał. Nr 8 i 9 do nin. prot.

 

W dyskusji głos zabrali :

Rachwał Henryk  – radny w sprawie wykorzystania tylko w 50 % środków w dziale rolnictwo na badanie prób glebowych. Środki te jak stwierdził mogły być wykorzystane ale było tu zbyt małe zainteresowanie się ta sprawą Agronoma Pana Braniaka. Postawił wniosek pod adresem Ośrodka Doradztwa Rolniczego o przedstawienie Radzie zakresu czynności Agronoma.

Wypchło Adam – sołtys wsi Doruchów w sprawie prób glebowych, gdzie jak stwierdził zainteresowanie rolników badaniem gleby  było małe z uwagi na koszty jakie musiał ponieść rolnik, jak również nie sprzyjał okres na pobieranie tych prób, gdyż był  to już okres zimowy.

 

Wobec powyższego Przewodnicząca Rady Gminy Joanna poddała pod głosowanie wniosek o podanie zakresu czynności Pana Braniaka Idziego – Agronoma. Wniosek kieruje się do Powiatowego Zespołu Doradztwa Rolniczego w Ostrzeszowie.

Głosowało 15 radnych , „za” było 12 radnych, 1 radny był „przeciwny”, 2 radnych „wstrzymało „ się od głosu.

                                             

Wobec braku dalszej dyskusji komisja uchwał i wniosków przedstawiła projekt uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy Doruchów za 2002r.

 

Do projektu uchwały uwag i wniosków nie zgłoszono.

Głosowało 15 radnych, „za” było 15 radnych, przeciwnych i wstrzymujących nie było. Uchwałę Nr VII/29/2003 w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy za 2002r podjęto jednogłośnie. Uchwała stanowi zał. Nr 10 do nin.protokółu.

 

Wójt Gminy Józef Wilkosz serdecznie podziękował za udzielone absolutorium zarówno w imieniu swoim jak również Zarządu Gminy, który to działał do  27 października 2002r. tj. do dnia wyboru nowej Rady.

                           

 

PUNKT 9Podjęcie uchwały w sprawie wprowadzenia zmian do budżetu

                     gminy na   2003r.

 

 

Komisja uchwał i wniosków przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmian budżetu i w budżecie gminy na 2003r.

 

W dyskusji głos zabrali :

 

Wypchło Adam – sołtys wsi Doruchów w sprawie zaopatrzenia w wodę mieszkańców  m.Rudniczysko, są uwagi, że wody tej brakuje w okresie letnim gdyż jest niskie ciśnienie. Poruszył też sprawę kursu komputerowego dla rolników z Doruchowa.


Anioł Czesław
– radny w sprawie oświetlenia przy drodze wojewódzkiej w kierunku Torzeńca 15 lamp, gdzie planując to zadanie i zabezpieczając częściowo środki  można by uzyskać dotację na to zadanie.


Jaśkiewicz Jan
- wnioskował o wykonanie natrysku na drodze w Starej Kuźnicy aby drogę ta zakonserwować.


Baraniak Mieczysław
– radny – wnioskował o utwardzenie drogi Stary Pan na odcinku 700 m .


Tuz Tadeusz
– radny – wnioskował aby przy remoncie drogi na ul. Sportowej wykonać również utwardzenie placu przed Gminnym Ośrodkiem, Kultury.

Poruszył też sprawę porządkowania miejscowego parku na które to zadnie proponuje się kwotę 29.000,- zł. Powołany zespół osób do porządkowania parku odbył dwa spotkania i przyjął pewne kierunki działania. Trudno jednak

powiedzieć jak stwierdził,  że  proponowane środki wystarczą. Dlatego też postawił wniosek, że o ile by tych środków zabraknie, żeby było   można dofinansować.

Do podjętych spraw w dyskusji odpowiedzi udzielił Wójt Gminy Józef Wilkosz.

 

Udzielone odpowiedzi przyjęto.

 

Wobec braku dalszej dyskusji Przewodnicząca Rady Gminy Joanna Blewąska poddała projekt uchwały pod głosowanie w wersji przedstawionej przez komisje uchwał  i wniosków.

Głosowało 15 radnych , „za” było 14 radnych , 1 radny był „przeciwny”. Wobec czego Rada Gminy większością głosów podjęła uchwałę Nr VII/31/2003 w sprawie zmiany budżetu i w budżecie gminy na 2003r. Uchwała stanowi zał. Nr 11 do nin. protokółu

                                               

                                

PUNKT 10Podjęcie uchwały w sprawie zaciągnięcia pożyczki na budowy kanalizacji sanitarnej w Doruchowie.

 

                       Komisja uchwał i wniosków przedstawiła projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia pożyczki na budowę kanalizacji sanitarnej w Doruchowie.

 

Do projektu uchwały uwag i wniosków nie wniesiono.

 

Wobec powyższego Przewodnicząca Rady Gminy Joanna Blewąska poddała pod głosowanie projekt powyższej uchwały.

 

Głosowało 15 radnych , „za” było 15 radnych, „przeciwnych” „wstrzymujących „ nie było.  Uchwałę Nr VII/32/2003 w sprawie zaciągnięcia pożyczki na budowę kanalizacji sanitarnej w Doruchowie podjęto jednogłośnie. Uchwała stanowi zał. Nr 11 do nin. protokółu.

 

 

PUNKT 11-  Podjęcie uchwały w sprawie zwolnienia z podatku od nieruchomości.

 

     Komisja uchwał i wniosków przedstawiła projekt uchwały w sprawie zwolnienia   z podatku od nieruchomości.

 

Do projektu uchwały uwag i wniosków nie zgłoszono.

 

                                         

Wobec powyższego Przewodnicząca Rady Gminy Joanna Blewąska poddała pod głosowanie powyższy projekt uchwały.

 

Głosowało 15 radnych „ za” było 15 radnych, „przeciwnych „ „wstrzymujących „ nie było. Uchwałę Nr VII/30/2003 Rada podjęła jednogłośnie .Uchwała stanowi załącznik Nr 12 do nin. protokółu.

 

 

PUNKT 12Zapytania i wolne głosy.

 

Dyba Lucjan – radny

- w sprawie szkoleń w zakresie stosowania środków ochrony roślin i obsługi opryskiwaczy. Takie szkolenia były 4 lata temu i muszą być powtórzone  br. .

Postawił pytanie czy nie byłoby możliwości dofinansowania rolnikom tych szkoleń , gdyż koszt wynosi 50,-zł od jednej osoby.

Przedstawił swoje usprawiedliwienie dlaczego nie głosował za wnioskiem postawionym przez radnego Rachwała dot. zakresu czynności Agronoma.


Sieczka Jan
– radny-

Podziękował za wysłanie wniosku do NSA w jego prywatnej sprawie .


Anioł Czesław
– radny

wnioskował o wyznaczenie terminu roboczego spotkania spółek wodnych.   W spotkaniu tym winni wziąć udział sołtysi , radni  i spółki wodne dla wypracowania konsensusu w temacie funkcjonowania spółek wodnych.


Przybył Stanisław
–radny

- w sprawie utylizacji padliny pytając w jakiej formie będzie następował odbiór padliny od rolnika i od kiedy będą przepisy w tym zakresie obowiązywały.

- poruszył sprawę zagospodarowania skwerków przy chodnikach, które są zaniedbane  i brak porządku. 


Jaśkiewicz Jan
– radny –

- w spr. zabrania rolnikom  gruntów pod rowy i drogi za które dziś muszą płacić podatek. Rolnicy dość, że dali ziemię to jeszcze muszą płacić podatek. Jest to sprawa nie załatwiona od 20 lat

- w spr. funkcjonowania Izb Rolniczych, brak jest informacji. Odbyliśmy już kilka sesji ale żaden z członków Izby Rolniczej nie był na sesji.

- w sprawie przetargu na kanalizację, również brak informacji, kiedy będzie przetarg,

- w spr. miejsca Punktu Informacji Europejskiej, który mieści się w Bibliotece. Zapytał ilu tam chodzi ludzi. Uważam, jak stwierdził, że punkt ten winien mieścić się w Urzędzie Gminy wówczas zainteresowanie byłoby większe.

- w sprawie braku koszy na śmieci w centrum Doruchowa.

                                                    

Baraniak Mieczysław  radny  

 - wnioskował aby nie zwiększać ciśnienia wody na hydroforni.


Wypchło Adam
– sołtys wsi Doruchów I – zapytał czy wzorem lat ubiegłych będzie w miesiącu kwietniu możliwość wywiezienia nieodpłatnie śmieci na wysypisko.

Zapytał też o :

-sprawę wypełniania wielu dokumentów Banku w Doruchowie czego nie ma      w innych Bankach.

- zapyta czy Gmina przystąpiła do przetargu na obsługę bankową przez Spółdzielczy Bank Ludowy  w Doruchowie,

- zapytał kiedy będzie oddanie do użytku tej nieszczęsnej krzyżówki w kierunku ul. Kępińska i ul.Łąkowa .

- w spr. interwencyjnego skupu trzody, gdzie zakłady skupujące płacą po okresie półtora miesiąca.


Tuz
Tadeusz - radny poruszył sprawę ciśnienia w sieci hydroforowej wyjaśniając, że problem ten może rozwiązać zamontowanie w rurach pompy, która będzie regulowała ciśnienie. Nie jest to wydatek duży ale rozwiązuje całkowicie problem. Apelował   o posprzątanie Doruchowa, gdyż wszędzie jest nieporządek.


Jurasik Krystyna
– sołtys wsi Plugawice wnioskowała o naprawę dwóch dużych dziur na drodze do Toni.


Pietrusiak Waldemar
- radny – zapytał, dlaczego wysypisko śmieci czynne tylko dwa dni. Kto uporządkuje las, którego jestem właścicielem, gdzie zostały wywiezione śmieci ( 5 przyczep).


Jeziorny Florian
- sołtys wsi Torzeniec – wnioskował o założenie oświetlenia ulicznego w PGR Torzeniec.

 

PUNKT- 13      Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.

 

Odpowiedzi na interpelacje i zapytnia udzielili :

Wójt Gminy Józef Wilkosz

w spr. wyspiska śmieci – w normalnym okresie jest czynne dwa dni w tygodniu i przez dwa dni nie ma nikogo na wysypisku. Natomiast pewnych okresach jest nawał pracy. Dlatego też okresie wiosennym w miesiącu kwietniu wysypisko uruchomimy codziennie i nieodpłatnie. Poinformował o wysokich kosztach utrzymania wyspiska.

w spr. sprzątania Doruchowa – zwrócimy się z apelem do mieszkańców uporządkowanie posesji.

w spr. obsługi banku – Gmina była już obsługiwana przez Bank Spółdzielczy

w Doruchowie od którego odeszliśmy gdyż Bank ten był w bardzo trudnej sytuacji finansowej. Aktualnie jest to sprawa do rozważenia ale  bank też musi spełnić określone warunki.

w spr. poszerzenia  drogi-  temat w jakiś sposób wymaga uporządkowania. Nie jest też naszym celem aby rolnik płacił podatek od gruntu, który przekazał na rzecz drogi.

w spr. przetargu na kanalizację – powołana została  komisja przetargowa. Zostały już złożone oferty przez 7 oferentów. Komisja przetargowa pracuje nad wyłonieniem wykonawcy. Rozpiętość cenowa jest od  1.500 -, tys. do 2.000,- tys.. zł.

w spr. koszy – zostaną zakupione.

w spr. padliny – została sporządzona umowa z Panem Kozicą, w której określony jest termin odbior padliny od rolnika.

w spr. Punktu Integracji Europejskiej – Biblioteka jest odpowiednim miejscem na informację w tym zakresie. W większości przychodzi tam młodzież.

w spr. dofinansowania kursu dla opryskiwaczy –jest to dofinansowanie jakiejś grupy ludzi i jest to niemożliwe aby zabezpieczyć  środki w budżecie gminy.

w spr. zakupu stołu pimpongowego dla Przytocznicy – będzie to możliwe dopiero po analizie półrocznej budżetu.

w spr. przyłączy wodociągowych zaproponował, że po sesji podejmie rozmowę w tym temacie z radnym Broniszewskim dla wyjaśnienia o kogo tutaj chodzi.

w spr. zlecenia robót na pracę spycha- Pan Wróbel w miesiącu styczniu br pytał   o pracę  na spych na wysypisku. Udzielono mu odpowiedzi, że o ile będzie potrzeba to zostanie powiadomiony.

w spr. dowozu dzieci do szkół – w tej sprawie będziemy prowadzić rozmowy z PKS  i Panem Janickim , który również prowadzi usługi przewozowe. Sytuacja ta musi ulec poprawie.

w spr. planu zagospodarowania przestrzennego gminy – ze strony Urzędu udzielamy maksymalnej pomocy projektantowi planu i  na każde jego żądanie takiej pomoc będziemy udzielać.

w spr. porządku – przez najbliższy okres 2- ch tygodni zostaną wydłużone godziny otwarcia wysypiska śmieci. Wystosujemy również apel do mieszkańców o posprzątanie swoich posesji.

Pani Koszułap Mirosława i insp. ds. podatków wyjaśniła sprawę bonów paliwowych informując, że ustawa z dnia 27 kwietnia 2001r.reguluje sprawę wydawania bonów paliwowych rolnikom, gdzie art.40e ust.2 mówi, że w rozliczeniach  wartości bonów paliwowych przyjmuje się powierzchnię  użytków rolnych określoną w ewidencji gruntów rolnych wg. stanu na pierwszy dzień półrocza,którego zaświadczenie dotyczy z wyłączeniem gruntów klasy VI.Warunkiem otrzymania bonów jest to, że trzeba być podatnikiem podatku rolnego , prowadzić działalność rolniczą i być  właścicielem przynajmniej 1 ciągnika . Zaświadczenie nie może być wydane o ile rolnik ma zaległości podatkowych w podatku rolnym .

 

Udzielone odpowiedzi Rada przyjęła.

 

 

PUNKT  14 -    Z a k o ń c z e n i e .

 

Z uwagi na zrealizowanie porządku Przewodnicząca Rady Gminy Joanna Blewąska  z  a m k ł a  VII  sesję Rady Gminy w Doruchowie.

 

 

 prot. Gra żyna Tuz                                   
                                                                   Przewodnicząca Rady Gminy
                                                                          Joanna Blewąska