OBROBY CYWILNEJ
- planowanie działalności w zakresie realizacji zadań obrony cywilnej
w gminie,
- przygotowanie i kierowanie formacjami obrony cywilnej,
- przygotowanie i zapewnienie działania elementów systemu wykrywania i alarmowania oraz elementów wczesnego ostrzegania,
- opracowanie i aktualizacja planu obrony cywilnej gminy,
- organizowanie i prowadzenie szkolenia formacji obrony cywilnej, a także szkolenie ludności w zakresie powszechnej samoobrony,
- opracowanie planu ewakuacji (przyjęcia) ludności oraz koordynowanie tych działań,
- koordynowanie akcjami ratunkowymi,
- ustalenie zadań w zakresie obrony cywilnej instytucjom, zakładom pracy działającym na terenie gminy,
- dokonywanie oceny stanu przygotowań obrony cywilnej oraz podejmowanie przedsięwzięć zmierzających do pełnej realizacji zadań,
- planowanie świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz obrony cywilnej,
- planowanie i realizacja zaopatrzenia w sprzęt i środki, a także zapewnienie odpowiednich warunków przechowywania, konserwacji i eksploatacji sprzętu oraz środków obrony cywilnej,
- koordynowanie przedsięwzięć w zakresie integracji sił obrony cywilnej do prowadzenia akcji ratunkowych oraz likwidacji skutków żywiołowych i zagrożeń środowiska,