Wyciąg z Statutu Gminy Doruców:
§ 125 . 1. Obywatelom udostępnia się następujące rodzaje dokumentów : 1/ protokóły z sesji, 2/ protokóły z posiedzeń komisji Rady, w tym Komisji Rewizyjnej, 3/ skreślono 4/ rejestr uchwał Rady i uchwał Zarządu, 5/ rejestr wniosków i opinii komisji Rady, 6/ rejestr interpelacji i wniosków radnych . 2. Dokumenty wymienione w ust.1, podlegają udostępnieniu po ich formalnym przyjęciu - zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz Statutem. § 126 . 1.Dokumenty z zakresu działania Rady i komisji udostępnia się u pracownika prowadzącego kancelarię Rady w dniach pracy Urzędu Gminy, w godzinach przyjmowania interesantów . § 127 . 1.Z dokumentów wymienionych w § 125 ust.1,Obywatele mogą sporządzać notatki,odpisy i wyciągi, fotografować lub kopiować . 2.Realizacja uprawnień określonych w ust.1, może się odbywać wyłącznie w Urzędzie Gminy i w asyście pracownika Urzędu Gminy . § 128. 1.Obywatele mogą żądać uwierzytelnienia sporządzonych przez siebie notatek z dokumentów określonych w § 125 ust.1, ich fotografii oraz odbitek kserograficznych . 2.Czynności, o jakich mowa w ust.1 są wykonywane odpłatnie określone w odrębnej uchwale . § 129 . Uprawnienia określone w § 125 -128 nie znajdują zastosowania do spraw indywidualnych z zakresu administracji publicznej, o ile ustawa nie stanowi inaczej, niż art. 73 Kodeksu postępowania administracyjnego.
IX. Zasady dostępu i korzystania przez obywateli z dokumentów Rady