Regulamin Gminnej Komisji ds.Rozwiązywania Problemówe Alkoholowych w Doruchowie
Załącznik
do Zarządzenia Nr 21/2002
Wójta Gminy w Doruchowie
z dnia 19 grudnia 2002r.
Regulamin Gminnej Komisji ds.Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Doruchowie
Postanowienia ogólne.
§ 1
Regulamin Komisji ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych zwany dalej Regulaminem określa organizację i tryb pracy Komisji.
§ 2
Celem działania Komisji jest inicjowanie ,opiniowanie , wydawanie postanowień oraz prowadzenie działań związanych z profilaktyką i rozwiązywaniem problemów alkoholowych należących do zadań własnych Gminy , a w szczególności:
- zwiększenie dostępności pomocy terapeutycznej i rehabilitacyjnej dla osób uzaleźnionych od alkoholu,
- udzielanie rodzinom, w których występują problemy alkoholowe ,pomocy psychospołecznej i prawnej, a w szczególności ochrony przed przemocą w rodzinie,
- nadzór nad prowadzeniem profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej w szczególności dla dzieci i młodzieży,
- prowadzenie kontroli punktów sprzedaży , podawania i spożywania napojów alkoholowych,
- opiniowanie wniosków w sprawach wydawania i cofania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
- przygotowywanie i realiazacja gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych,
- wspomaganie działalności instytucji i stowarzyszeń służących rozwiązywaniu problemów alkoholowych.
§ 3
Realizując swoje zadania Komisja współpracuje z instytuacjami i organizacjami o podobnych celach oraz dyrektorami szkół, Gminnym Ośrodkiem Kultury i Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej.
Skład i zasady dzialania Komisji.
§ 4
1. Komisja składa się z przewodniczącego, sekretarza oraz z członków w liczbie 3 osoby.
2. Pracami Komisji kieruje przewodniczący , a podczas jego nieobecności sekretarz Komisji.
3. Osoby wchodzące w skład Komisji mają obowiązek odbycia przeszkolenia w zakresie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
§ 5
1.Komisja pracuje na posiedzeniach zwolanych przez przewodniczącego w miarę potrzeb , nie rzadziej jednak niż raz na pół roku.
2.Za powiadamianie członków o posiedzeniu Komisji odpowiedzialny jest sekretarz Komisji.
3. Przewodniczący może zaprosić na posiedzenie Komisji osoby nie będące jej członkami , a w szczególności osoby występujące w charakterze biegłych lub ekspertów.
4. Komisja podejmuje rozstrzygnięcia w formir opinii, wniosków i postanowień.
§ 6
1. Rozstrzygnięcia Komisji zapadają większością głosów w obecności co najmjiej połowy składu Komisji.
2. Głosowanie jest jawne : w przypadku równej liczby głosów rozstrzyga głos przewodniczącego.
§ 7
Komisja podlega Wójtowi Gminy i przedkłada jemu co roku sprawozdanie z działalności.
§ 8
Komisja realizuje zadania wynikające z przepisów ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przciwdziałaniu alkoholizmowi, Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkogolowych oraz niniejszego Regulaminu.
GMINNA KOMISJA ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW ALKOHOLOWYCH
mieści sie w Doruchowie ul.Kępińska 13
Dyżury w punkcie: poniedziałek od godz. 10,00 do 12,00
środa od godz.18,00 do 20,00
INSTRUKTOR TERAPII UZALEŻNIEŃ
tel. 7315-166 , 7315-677